بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

86
0
بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

کنسول Xbox Series X مایکروسافت قدرت کافی برای به نمایش گذاشتن و ارائه بهترین بازی‌های بازار را دارد. اما کدام عناوین برتر می‌توانند با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه روی این کنسول قدرتمند اجرا شوند؟ فهرست بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند را از اول نیوز مطالعه کنید.

کنسول Xbox Series X یک جهش فنی بزرگ نسبت به برادر بزرگتر خود Xbox One است. با این‌که کنسول‌های خانگی هنوز با توان و قدرتمند کامپیوترها در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها فاصله زیادی دارند، اما قابليت اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K و ارائه‌ی نرخ فریم 120 توانایی‌هایی است که باید به آن‌ها توجه شود و به راحتی از کنار آن‌ها گذر نکرد.

هنرصنعت بازی در روزهای اولیه نسل فعلی است، بنابراین فقط چند انحصاری بزرگ برای Xbox Series X وجود دارند. با این حال، اکثر بازی‌ها برای سری ایکس بهینه‌سازی شده‌اند، که بسیاری از آن‌ها در کنسول جدید واقعاً خوب به نظر می‌رسند و عملکرد خوبی دارند. با اینکه تعداد زیادی بازی وجود دارد که این کیفیت شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهند، اما ما در اینجا تنها نام چند بازی بزرگ Xbox Series X که با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 اجرا می‌شوند، را آورده‌ایم.

شکی در این نیست که Xbox Series X یک کنسول قدرتمند است که هدف آن ارائه وفاداری بصری و عملکرد بالا است. در حال حاضر، کنسول همیشه نمی‌تواند این دو را به طور همزمان و بدون برخی محدودیت‌ها ارائه دهد، زیرا تعدادی از بازی‌ها به بازیکنان این امکان را می‌دهند که گرافیک یا نرخ فریم را در اولویت قرار دهند. با این حال، تعدادی بازی بهینه سازی شده برای Xbox Series X وجود دارند که هر دو را ارائه می‌دهند. در اینجا تعدادی از بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند، آورده شده است.

تعداد کمی از بازی های Xbox Series X از وضوح پویا استفاده می‌کنند . در نتیجه، در حالی که هدف آن‌ها رسیدن به 4K است، وضوح تصویر ممکن است در طول بخش‌های متراکم و اکشن کاهش یابد.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Halo Infinite

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): December 8, 2021
  • توسعه دهنده: 343 Industries
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Halo Infinite

برای جشن بیستمین سالگرد ایکس باکس، مایکروسافت جشنی را برگزار کرد. مایکروسافت در کنار اعلام آخرین نسخه‌های اضافه شده به برنامه بکوارد ایکس باکس، بازی‌هایی که عملکرد آن‌ها نیز افزایش یافته بود را فهرست کرد، و تقریباً سه هفته قبل از انتشار کامل بازی، نسخه بتای بخش چندنفره Halo Infinite را ارائه کرد.

این حالت رایگان است و تجربه آن به هیچ نوع اشتراکی نیاز ندارد، بنابراین هر کسی که Xbox Series X/S، Xbox One یا PC داشته باشد می‌تواند به آخرین بازی هیلو دسترسی پیدا کند.

کاربران Xbox Series X و برخی از کاربران کامپیوتر می‌توانند Halo Infinite را با 60+ FPS و وضوح 4k بازی کنند و به آن‌ها امکان داده می‌شود که ویژگی‌های پرچمدار مایکروسافت را در اوج قدرت تجربه کنند.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Back 4 Blood

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): October 12, 2021
  • توسعه دهنده: Turtle Rock Studios
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood که از روز نخست عرضه در Xbox Game Pass عرضه شد، بازی شوتر اول شخص استودیوی Turtle Rock به شمار می‌رود که یادآور فرنچایز Left 4 Dead است. با اینکه بازی برای تجربه انفرادی در دسترس است، اما Back 4 Blood عمدتاً برای تجربه Co-op در نظر گرفته شده است، و حداکثر چهار بازیکن می‌توانند برای انجام کارهای مختلف بازی گرد هم آیند. اگرچه به‌روزرسانی اخیر دشواری بازی را کاهش داده است، Back 4 Blood همچنان چالش برانگیز است و به تیم‌هایی که مایلند و آماده هستند تا یکدیگر را تکمیل کنند، در حالی که موج پس از موج مبارزه با زامبی‌ها را در پیش می‌گیرند، پاداش می‌دهد.

بازی Back 4 Blood برای Xbox Series X بهینه شده است و کیفیت 4K و 60 FPS را ارائه می‌دهد. گیم پلی بازی نه تنها مستمر و تنبیه کننده است بلکه روان نیز هست.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Alan Wake Remastered

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): October 5, 2021
  • توسعه دهنده: Remedy Entertainment, D3T
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Alan Wake Remastered

در سال 2021، عنوان مورد علاقه طرفداران Xbox 360 توسط Remedy Entertainment یک ریمستر بسیار مورد نیاز دریافت کرد، نسخه‌ای که نه تنها عملکرد Alan Wake را بهبود بخشید، بلکه آن را برای اولین بار در دسترس بازیکنان پلی استیشن قرار داد. این بازی یک تجربه تماماً اکشن نیست و بیش از سهم خود از لحظات آرام طراحی شده است تا به بازیکنان اجازه دهد فضای Bright Falls را جذب کنند و شهر در Xbox Series X بهتر (و وحشتناک‌‌تر) از همیشه به نظر می‌رسد.

به غیر از چند تغییر جزئی و اضافه شدن DLCها، نکته ترغيب کننده فروش این ریمستر رزولوشن بالاتر و نرخ فریم پایدار آن است.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Tales Of Arise

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): September 10, 2021
  • توسعه دهنده: Bandai Namco Studios
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Tales of Arise

جدیدترین محصول Bandai Namco در فرنچایز Tales یک مدعی برای داشتن بهترین سیستم مبارزه در تاریخ فرانچایز است، و این ادعایی است که نمی‌توان آن را ساده بیان کرد. Tales of Arise داستانی غرق در تبعیض را روایت می‌کند و در طول چند ساعت افتتاحیه خود لحن تیره‌ای را انتخاب می‌کند، اگرچه در نهایت لحظات بامزه و شوخی‌های معمول مجموعه نیز خودنمایی می‌کنند.

بازی Tales of Arise از کیفیت تصویر 4K و 60 FPS در Xbox Series X پشتیبانی می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که این نسخه یک تجربه بهینه را در مورد سیستم نبرد سریع بازی ارائه می‌کند. اگرچه این بازی JRPG روی ایکس باکس وان نیز موجود است، اما نسخه Xbox Series X بازی Tales of Arise هنوز هم مانند یک عنوان نسل نهم به نظر می‌رسد.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Scarlet Nexus

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): June 25, 2021
  • توسعه دهنده: Bandai Namco Studios, Tose
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Scarlet Nexus

اکشن نقش‌آفرینی جدید Bandai Namco با استقبال خوبی هم از سوی منتقدان و هم از سوی بازیکنان مواجه شد، که شاید نشان دهنده این باشد که آینده می‌تواند شامل ماموریت‌های بیشتر با OSF باشد. از نظر بصری، Scarlet Nexus چشمگیرترین بازی در Xbox Series X نیست، به خصوص در مورد محیط‌ها و بافت‌های آن. با این حال، شخصیت‌ها عالی به نظر می‌رسند و مهم‌تر از همه، گیم پلی بازی فوق العاده است.

بازی Scarlet Nexus چند شخصیت قابل بازی دارد که یعنی برای دیدن همه چیزهایی که داستان ارائه می‌دهد به دو بار اتمام بازی نیاز است، این نقش‌آفرینی جذاب بازیکنان را بیش از 50 ساعت سرگرم خواهد کرد.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Doom Eternal

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): June 29, 2021
  • توسعه دهنده: id Software
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Doom Eternal

بازی Doom Eternal از id Software اکنون برای Xbox Series X و PS5 در دسترس است، عنوانی که دنیایی از تفاوت را ایجاد می‌کند. نسخه‌های نسل بعدی سه تنظیمات گرافیکی با حالت متعادل ارائه می‌دهند که وضوح 4K و 60 FPS نیز یکی از آن‌هاست. حالت عملکرد یا پرفورمنس رزولوشن بازی را به 1800p کاهش می‌دهد اما فریم‌ها در ثانیه را به 120 افزایش می‌دهد.

بازی Doom Eternal به واقع هرج و مرج کنترل شده است، زیرا Doom Slayer باید دائماً در حال حرکت باشد تا از مرگ حتمی جلوگیری کند.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Resident Evil Village

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): May 7, 2021
  • توسعه دهنده: Capcom
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Resident Evil Village

جدیدترین فستیوال ترسناک کپکام بر اساس اثر قوی Resident Evil 7 ساخته شده است که دیدگاه اول شخص و ایتان را به عنوان قهرمان اصلی حفظ می‌کند. داستان Resident Evil Village که در دهکده‌ای ترسناک در اروپای شرقی اتفاق می‌افتد و دارای آنتاگونیستی است که اینترنت را فرا گرفته، ترس‌ها و هیجان‌ها را به طرز ماهرانه‌ای ترکیب می‌کند و تجربه‌ای را ایجاد می‌کند که بیشتر از نسخه قبلی خود مبتنی بر اکشن است.

فناوری رهگیری پرتو در بازی فعال نیست، Resident Evil Village با نرخ 60 FPS و 4K در Xbox Series X اجرا می‌شود. برای یک بازی پر از کابوس‌های وحشتناک فراوان، Village سهم خود را از تصاویر زیبا دارد.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Crash Bandicoot 4: It’s About Time

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): March 12, 2021
  • توسعه دهنده: Toys for Bob
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس:Crash Bandicoot 4: It’s About Time

مسکات کلاسیک سونی دیگر فقط به سیستم‌های پلی‌استیشن محدود نمی‌شود، واقعیتی که در Crash Bandicoot 4: It’s About Time به نفع آن است. Crash 4 که در سال 2020 معرفی شد، چند ماه بعد به کنسول‌های نسل نهم راه یافت و به بازی اجازه داد تا از قدرت سخت افزار جدید استفاده کند.

بازی Crash 4 بسیار زیبا و پر جنب و جوش است و آن را به یک نامزد عالی برای نمایش پتانسیل 4K Xbox Series X تبدیل می‌کند. گیم پلی بازی حتی در سیستم های نسل قبل هم روان است، اما سری X زمان بارگذاری مراحل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Dirt 5

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 10, 2020
  • توسعه دهنده: Codemasters Cheshire
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Dirt 5

با اینکه Dirt 5 در پلتفرم قدیمی‌تر هم خوب به نظر می‌رسد، اما تفاوت قابل توجهی بین این دو نسخه وجود دارد. برای شروع، همه چیز در مورد داشتن یک سواری و رانندگی نرم است. راننده اکنون کنترل بیشتری روی وسایل نقلیه دارد زیرا گیم پلی تقریباً 1 به 1 بدون تأخیر شده است.

این به بازیکنان کنسول‌های جدیدتر برتری جزئی نسبت به آن‌هایی که روی پلتفرم‌های قدیمی بازی می‌کنند می‌دهد. هنگام مسابقه در جاده‌های خاکی با کشش کم و کند بودن بازی، کل تجربه را تغییر می‌دهد. افزایش نرخ فریم از 30 به 60 به طور کلی به رانندگی کمک می‌کند.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Dead By Daylight

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 12, 2020
  • توسعه دهنده: Behaviour Interactive
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Dead By Daylight

گیم پلی بازی Dead By Daylight هم برای بازماندگان و هم برای قاتلان به خوبی کار می‌کند. زمان پاسخ سریعتر برای فرار یا انجام وظایف بازماندگان، در حالی که قاتلان تحرک بیشتری دارند و به اهداف خود سریعتر می‌رسند. چیزی که این بازی را به نمونه خوبی از آنچه Xbox Series X می‌تواند انجام دهد، بدل می‌کند و همه‌ی این‌ها در ارتقاء گرافیکی بازی مشهود است.

نقشه‌های رعب انگیز به لطف تغییرات اساسی در توان گرافیکی کنسول‌های نسل بعدی، حتی ترسناک‌تر هستند. مانند اکثر بازی‌هایی که برای کنسول جدید به‌روزرسانی دریافت کردند، همه چیز بهتر شد، بنابراین بازی در سری X یک تغییر محسوس است.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

فار کرای 6

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): October 7, 2021
  • توسعه دهنده: Ubisoft Toronto
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Far Cry 6

فرنچایز Far Cry یوبی‌سافت تقریباً همیشه در بخش بصری پیشتاز بوده است، حتی اگر بازی‌ها به اندازه برخی نسخه‌های دیگر جلوه چندانی نداشته باشند. Far Cry 6 یک بازی تیراندازی اول شخص کاملاً زرق و برق دار است که در یک دنیای باز سرسبز قرار دارد و همچنین دارای محتوای بسیار متراکم و فراوانی است.

بازی Far Cry 6 که به دلیل نزدیک بودن به فرمول اصلی مجموعه‌ مورد انتقاد قرار گرفته است، در نهایت موارد بیشتری را ارائه می‌دهد. با اینکه این باعث می‌شود افرادی که از ساختار بازی‌های یوبی سافت خسته شده‌اند کلافه شوند، اما این بدان معناست که بازی بیشتر نقاط قوت فرنچایز را حفظ کرده است. به عنوان مثال، گیم پلی بازی مانند همیشه دیوانه کننده و راضی کننده است، به خصوص در کنسول‌های مدرن.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Borderlands 3

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 12, 2020
  • توسعه دهنده: Gearbox Software
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Borderlands 3

نکته خوب در مورد عناوین Borderlands این است که آن‌ها از نظر فنی سنگین نیستند و سیستم‌های نسل فعلی آن‌ها را بهتر از همیشه اجرا می‌کنند. به‌روزرسانی 4K باعث می‌شود احساس کنید Borderlands 3 یک بازی جدید است.

رنگ‌ها غنی‌تر و زنده‌تر هستند و با سرعت 60 فریم در ثانیه، آشفتگی و هرج و مرج بازی متمرکزتر به نظر می‌رسد. بعلاوه، همه چیز در مورد بازی فقط به دلیل اینکه روی کنسول جدید قرار دارد، احساس بهتری دارد، زیرا گرافیک به روز شده زندگی بیشتری را به دنیای آن می‌بخشد. تفاوت Borderlands 3 در کنسول‌های جدید به مانند تفاوت شب با روز است.

بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند

Psychonauts 2

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): August 25, 2021
  • توسعه دهنده: Double Fine
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Psychonauts 2

دنباله موردانتظار Double Fine سرانجام در سال 2021 منتشر شد و Psychonauts 2 نه تنها با موفقیت جادوی نسخه قبلی خود را در سال 2005 حفظ کرد، بلکه ایده‌های خود را تا حد زیادی گسترش داد. Raz یک Psychonauts در حال آموزش است و وارد Motherlobe، پایگاه اصلی سازمان می‌شود. در زمانی که آنجاست، او تصمیم می‌گیرد تا راز Psychonauts اصلی را حل کند، سفری که هم اکشن و هم از نظر احساسی پیچیده است.

بازی Psychonauts 2 یک پلتفرمر سرگرم‌کننده با عناصر اکشن است، با Psi-Powers شخصیت Raz تنوع مناسبی را برای رویارویی با دشمنان و تکمیل پازل‌ها فراهم می‌کند. باس فایت‌ها نیز حماسی هستند. از همه مهمتر برای این مقاله، طراحی مرحله Psychonauts 2 و زیبایی شناسی هر دو مسحورکننده هستند. این یکی از بهترین بازی‌های Xbox Series X است.

اوری

Ori And The Will Of The Wisp

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 10, 2020
  • توسعه دهنده: Moon Studios
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Ori and the Will of the Wisp

این پلتفرمر خیره‌کننده در کنسول جدید حتی بهتر از قبل به نظر می‌رسد. کیفیت 4K به دلیل عمق رنگ‌ها در بازی‌هایی مانند Ori and Will of the Wisps واقعا خوب کار می‌کند. رنگ‌های روشن واقعاً ظاهر می‌شوند و حس متفاوتی به بازی می‌دهند. در حالی که رنگ‌های تیره‌تر به خوبی با پس زمینه ترکیب می‌شوند.

جای تعجب نیست که چرا Ori and the Will of the Wisps یکی از زیباترین بازی های سال 2020 است. نرخ فریم نیز در Xbox Series X ثابت است. گیم پلی این عنوان بسیار سخت است. زیرا بیشتر ساختار در مورد زمان بندی است، بنابراین داشتن گیم پلی روان‌تر می‌تواند به بازیکنان کمک کنید تا بازی را راحت‌تر به اتمام برسانند. یکی از چشم‌نوازترین بازی‌های فهرست بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند Ori And The Will Of The Wisp است.

دزد دریایی

Sea Of Thieves

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 10, 2020
  • توسعه دهنده: Rare
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Sea of Thieves

بازی‌های چند نفره آنلاین تغییرات محسوسی در کنسول جدید به همراه آورده‌اند. زمان بارگذاری سریع‌تر است و به افراد امکان می‌دهد به سرعت با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. نه تنها این، بلکه از نظر گرافیکی Sea of ​​Thieves زیباست. آفتابی که آب را می‌پوشاند شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

در شب هنگام و با رزولوشن 4K، منظره شفاف و با رنگ‌های غنی‌تر می‌شود. حتی زمانی که اینترنت یک بازیکن به خوبی اینترنت طرف مقابل نیست، اوضاع مرتب است و نرخ فریم تا حدودی به این موضوع کمک می‌کند. چرخش نرم‌تر دوربین و زمان واکنش سریع‌تر بازی را بسیار بهتر می‌کند.

اساسین

Assassin’s Creed Valhalla

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 10, 2020
  • توسعه دهنده: Ubisoft Montreal
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Assassin’s Creed Valhalla

یوبی سافت به خاطر ساختن فضا و مناظر شهری Assassin’s Creed که تا حد امکان شبیه به زندگی و محیط واقعی هستند شناخته می‌شوند. آخرین مورد از این مجموعه نیز از این قاعده مستثنی نیست. با بازی روی کنسول جدید، بازیکنان می‌توانند از صحنه‌های زیبای Assassin’s Creed Valhalla دیدن کنند و ببینند سری X چه چیزی را ارائه می‌کند. افزایش فریم‌ها به نبرد نرم‌تر تبدیل می‌شود. بازیکنان می‌توانند حملات خود را سریع‌تر زمان‌بندی کنند و آن را کارآمدتر انجام دهند.

این بازی‌ها، به خصوص Valhalla، بسیار بزرگ هستند، بنابراین دیدن کاهش بیش از نصف زمان بارگذاری در Xbox Series X شگفت‌انگیز است. این احتمالاً اولین بازی بود که واقعاً نشان می‌داد که کنسول جدید چه کاری می‌تواند انجام دهد.

کالاف

Call Of Duty: Black Ops Cold War

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 13, 2020
  • توسعه دهنده: Treyarch, Raven Software
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Call of Duty: Black Ops Cold War

شوترهای اول شخص از فریم‌های بالاتر به خوبی استفاده می‌کنند. بازیکنان PC به خوبی می‌دانند که زمان عکس العمل اصلی‌ترین چیز برای برنده شدن است. بنابراین، اگر بازیکنی در سری X بازی کند، مزیتی ویژه خواهد داشت، زیرا نرخ فریم به آن‌ها این امکان را می‌دهد.

با اینکه تفاوت چندانی با نسخه قدیمی‌تر ندارد، Call of Duty Black Ops: Cold War از نظر فنی در Xbox Series X بهتر اجرا می‌شود. Matchmaking و بارگذاری روی این کنسول بهتر است. حتی حالت‌های زامبی نیز خیلی خوب به نظر می‌رسند. این حالت‌ها می‌توانند سخت باشند، اما با ورود فریم بیشتر، می‌توانند تغییر کنند و بازی را آسان‌تر کنند.

مورتال

Mortal Kombat 11 Ultimate

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 17, 2020
  • توسعه دهنده: NetherRealm Studios
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Mortal Kombat 11 Ultimate

اندکی پس از عرضه نسل فعلی کنسول‌ها، استودیو NetherRealm نسخه‌های PS5 و Xbox Series X/S بازی Mortal Kombat 11 Ultimate را منتشر کرد. با استفاده از رزولوشن پویا، بازی مبارزه‌ای به 4K و 60 فریم در ثانیه بر اساس یک مبنای منطقی ثابت می‌رسد، بنابراین بازیکنان می‌توانند منتظر تجربه‌ای روان و باشکوه باشند.

گیم پلی Mortal Kombat 11 Ultimate بدون شک بهترین بازی تاریخ این فرنچایز است و مطمئناً استراتژیک‌ترین بازی است. با حذف مواردی مانند گزینه run، نبردها مانند مسابقات شطرنج انجام می‌شوند که از شرکت‌کنندگان می‌خواهد بر هر دو جنبه تهاجمی و دفاعی معادله تسلط پیدا کنند. بخش چند نفره بازی کاملاً فعال است، در حالی که کمپین تک نفره مورتال کمبت را در اوج قدرت خود به تصویر می‌کشد. داستان مضحک، به طرزی جذاب و غیرقابل چشم پوشی خشن است. در اصل، با تجربه‌ای کامل طرف هستیم. البته خبری از ظاهر کلاسیک شخصیت‌های بازی نیست و از این نظر سازندگان یک پسرفت به تمام معنا داشته‌اند. موضوعی که امید می‌رود در نسخه‌های آتی برطرف شود.

فورزا

Forza Horizon 5

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 9, 2021
  • توسعه دهنده: Playground Games
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5 مشابه نسخه قبلی خود یک لذت بصری محض است. همچنین در تمامی پلتفرم‌ها به خوبی اجرا می‌شود، اگرچه به طور طبیعی در Xbox Series X و کامپیوتر در گرافیک سطح بالا بیشترین درخشش را دارد. این بار، خدمه Horizon به سمت مکزیک می‌روند، مقصدی که ثابت می‌کند زرق و برق دار، همه کاره و مناسب برای پریدن از صخره‌ها در شیرین کاری‌های کارتونی جسورانه است.

بازی Forza Horizon 5 یک رقیب جدی برای تصاحب لقب بهترین بازی مسابقه‌ای آرکید در بازار است. عنوانی که فقط با آثار قبلی این فرنچایز رقابت می‌کند. حتی کسانی که علاقه‌ای به بازی‌های مسابقه‌ای ندارند، باید این عنوان را امتحان کنند. چرا که تجربه آن آرامش بخش، جذاب و احمقانه است و به طرز خیره کننده‌ای زرق و برق دار است. فورزا هورایزون 5 در فهرست بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند می‌درخشد.

دویل 5

Devil May Cry 5 Special Edition

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 10, 2020
  • توسعه دهنده: Capcom
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Devil May Cry 5 Special Edition

پس از یک کشش طولانی و دردناک، سرانجام در سال 2019، Capcom با دنباله‌ای مناسب برای Devil May Cry 4، باری دیگر جهان را مجذوب کرد. نسخه پنجم استاندارد جدیدی را برای بازی‌های اکشن و هک اند اسلش ایجاد می‌کند، این بازی سه شخصیت قابل بازی بسیار متفاوت، انبوهی از باس‌فایت‌های فراموش‌نشدنی، و سبک گرافیکی «واقع‌گرایانه‌تر» را ارائه می‌کند. موضوعی که روحیه فوق‌ العاده و برتری جویانه فرنچایز را تضعیف نمی‌کند.

این نسخه ویژه تجربه‌ی Devil May Cry 5 را به Xbox Series X/S و PS5 آورد و Vergil را به عنوان یک شخصیت قابل بازی همراه با برخی ویژگی‌های جدید مانند Turbo Mode معرفی کرد. Devil May Cry 5 Special Edition دارای حالت‌های عملکردی متنوعی است، از جمله «حالت نرخ فریم بالا» که ۱۲۰ فریم بر ثانیه را به قیمت قربانی شدن رزولوشن اصلی ۴K ارائه می‌کند. و “حالت عادی” که بهترین‌های هر دو جهان را ارائه می‌دهد.

گیرز 5

Gears 5

  • تاریخ انتشار (Xbox Series X): November 10, 2020
  • توسعه دهنده: The Coalition
  • صفحه بازی در فروشگاه ایکس باکس: Gears 5

بازی Gears 5 یکی از آن بازی‌هایی است که تفاوت قابل‌توجهی در Xbox Series X دارد. این چیزی که در زیر کاپوت وجود دارد که آن را متفاوت از نسخه Xbox One می‌کند. در کنسول جدید، Gears 5 شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، نرخ فریم بالا به اکشن آنلاین کمک می‌کند و امکان گیم‌پلی روان‌تر و رضایت‌بخش‌تر را فراهم می‌کند. بازی در کنسول جدیدتر احساس بهتری دارد و زمان چرخش بین مسابقات آنلاین حتی سریعتر است.

خب دوستان نظرتان چیست؟ فهرست بهترین بازی‌های Xbox Series X که از 4K و 60 فریم پشتیبانی می‌کنند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس