رتبه‌بندی ترسناک‌ترین بازی‌های پساآخرالزمانی

66
0
رتبه‌بندی ترسناک‌ترین بازی‌های پساآخرالزمانی

با این‌که فضاسازی آخرالزمانی در ژانر وحشت بسیار محبوب است، اما هنوز هم یکی از ترسناک‌ترین سبک‌های ژانر وحشت بقا است. رتبه‌بندی ترسناک‌ترین بازی‌های پساآخرالزمانی را در اول نیوز مطالعه کنید.

چیزی ذاتاً وحشتناک در مورد مفهوم آخرالزمان وجود دارد. این پایان همه چیز است. توقف نسل بشر و در برخی موارد خود زندگی در مقیاس جهانی. با این حال، در مورد بازی‌های ویدیویی، پسا آخرالزمان یکی از وسوسه‌انگیزترین و هیجان‌انگیزترین محیط‌ها برای کاوش است، و در بیست سال اخیر یا بیشتر، بازیکنان از ایده سفر و کاوش در آخرالزمان لذت برده‌اند.

از آخرالزمان هسته‌ای تا شیوع ویرانگر زامبی‌ها، دلایل مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهند چرا جهان ممکن است به نابودی ختم شده باشد. در بیشتر موارد، عناوین پسا آخرالزمانی نسبتاً ترسناک هستند و برخی از آن‌ها کاملاً وحشتناک هستند. این یک ژانر است که در ایجاد یک لحن بد و فضاسازی شوم از همان ابتدا کار فوق العاده‌ای انجام می‌دهد، و در برخی موارد، بازی‌های پسا آخرالزمانی به سادگی می‌توانند بازیکن را تا حد زیادی آرام کنند.

رتبه‌بندی ترسناک‌ترین بازی‌های پساآخرالزمانی

7. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl

قبل از انتشار Fallout 3، عنوان STALKER : Shadow of Chernobyl وجود داشت، عنوانی که الهام بخش بسیاری از تجربیات پسا آخرالزمانی بود که بازیکنان امروزه می‌شناسند و آن‌ها را دوست دارند. این بازی یک تجربه هیجان‌انگیز بود که به بازیکنان جهان باز و وسیعی برای اکتشاف می‌داد که مملو از تهدیدات و ناهنجاری‌هایی بود که می‌توانند در چند ثانیه یک نفر را بکشند. این یک بازی با عناصر بقا است و بازیکنان باید موجودی، وزن، هیدراتاسیون و سلاح‌های خود را در حین حرکت مدیریت کنند.

در نتیجه این سطح از غوطه وری، استالکر موفق می‌شود یک بازی وحشتناک باشد. اگر بازیکنی زخمی شود، باید با زمان مسابقه دهد تا خود را نجات دهد، که این خود یک شاهکار در هنگام کاوش در دنیای خشن و پسا آخرالزمانی STALKER است و برای دوری از دشمنان انسانی و جهش یافته در هر گوشه‌ای مبارزه می کند.

رتبه‌بندی ترسناک‌ترین بازی‌های پساآخرالزمانی

6. Chernobylite

بازی Chernobylite در سال 2021 منتشر شد. عنوانی که توسط The Farm 51، اذهان خلاقی که در ساخت بازی‌های تیراندازی اول شخص World War 3 و بازی هیجان‌انگیز و روان‌شناختی Get Even، دخیل بوده‌اند. به عنوان یک بازی بقای علمی تخیلی، Chernobylite عنوانی بود که از بقیه ساخته‌های The Farm 51 متمایز بود و دارای جهان باز و باشکوهی بود که برای تحسین کردن بسیار زیبا، دیدنی و وحشتناک بود. در Chernobylite، بازیکنان باید منطقه قرنطینه چرنوبیل را کاوش کنند و داستانی تاریک و اسرارآمیز پر از پیچ و تاب را کاوش کنند.

بیشتر جنبه ترس در چرنوبیلیت ناشی از محیطی است که تاریک، ویران شده و در بیشتر موارد تاریک و آزاردهنده است. وقتی بازیکنی وارد یک ساختمان می‌شود، نمی‌داند چه چیزی در داخل آن در انتظار اوست، و این می‌تواند هر چیزی باشد، از یک ترس ناگهانی گرفته تا یک تهدید واقعی و موجودات جهش‌یافته. این یک بازی است که با گذشت زمان به تدریج وحشتناک می‌شود و در پایان Chernobylite، بازیکنان برای زندگی خود می‌جنگند.

رتبه‌بندی ترسناک‌ترین بازی‌های پساآخرالزمانی

5. Metro: Last Light

بازی Metro: Last Light تمام کارهایی را که Metro 2033 انجام داده بود را به خوبی انجام داد و ده برابر آن را بهبود بخشید. هنگامی که در سال 2013 منتشر شد، سطح عناوین پسا آخرالزمانی را بالا برد. عنوانی که دارای دنیایی دلهره آور، داستانی پرمعنا و پیچیده و مبارزات چالش برانگیز و عالی بود. در قلب فرنچایز مترو، احساس ترس و انتظار وجود دارد، با توجه به این‌که بسیاری از صحنه‌های بازی در تونل‌های مترو به رنگ سیاه در می‌آیند.

به عنوان یک بازی، Metro: Last Light دارای حداقل HUD ممکن است و بازی بر غوطه ور کردن بازیکن در دنیایی مرموز و اسرارآمیز تمرکز دارد. موجودات جهش یافته مختلفی وجود دارند که تهدیدی شدید برای کسانی که در محیط پسا آخرالزمانی مترو زندگی می‌کنند به شمار می‌روند، و گاهی اوقات، بقا به معنای خیره شدن در چشمان یک موجود غول‌پیکر است، تا حمله نکند.

رتبه‌بندی ترسناک‌ترین بازی‌های پساآخرالزمانی

4. Death Stranding

بازی Death Stranding در سال 2019 به طور انحصاری برای پلی استیشن 4 عرضه شد و داستانی دراماتیک و پیچیده را برای بازیکنان در سراسر جهان به ارمغان آورد. این عنوان اسرارآمیز زاییده افکار هیدئو کوجیما افسانه‌ای است و استعداد بازیگری برخی از بهترین بازیگران هنر هفتم از جمله نورمن ریدوس و مدز میکلسن را به رخ می‌کشد. در بازی Death Stranding، بازیکنان نقش یک مرد تحویل‌دهنده پسا آخرالزمانی را بر عهده می‌گیرند، اما این داستان عمق بسیار بیشتری دارد.

این یک بازی است که به سادگی باید آن را تجربه کرد تا درک شود، زیرا خود داستان پایه نسبتاً گیج کننده و جاه طلبانه است. در دنیایی که بازیکن کاوش می‌کند، باید با باران سفر در زمان، موجودات نامرئی و شیطانی و دشمنان انسانی که بی‌امان قهرمان داستان را تعقیب می‌کنند و مشتاقند محموله‌اش را بدزدند، مبارزه کنند. برخی از ویژگی‌های فوق‌العاده منحصربه‌فرد در این بازی وجود دارند، مانند یک نوزاد محکم بسته شده به سینه بازیکن که به عنوان یک سیستم هشدار اولیه برای موجودات نامرئی عمل می‌کند. هنگامی که کودک ناراحت می‌شود، صدای گریه او از طریق بلندگوی داخلی DualShock 4 پخش می‌شود و تجربه‌ای وحشتناک و آزاردهنده را برای بازیکن رقم می‌زند.

Dying Light 2

3. Dying Light 2

بازی Dying Light 2 در سال 2021، شش سال پس از نسخه قبلی خود، Dying Light، منتشر شد. این بازی کاری را که بازی اول انجام داد خیلی خوب تکرار کرد و آن را چند برابر بهبود بخشید و دنیایی بزرگتر و متنوع‌تر را به آن اضافه کرد. و داستان Dying Light را در یک سرزمین بایر تمام عیار و پسا آخرالزمانی فرو برد. همچنین محیط وحشتناک‌تری را معرفی کرد، با الهام گرفتن از عنوان اول و تمرکز شدید روی آنچه که آن را واقعاً وحشتناک کرده است.

در Dying Light 2، تاریکی نقش مهمی در مکانیک درونی بازی دارد. وقتی بازیکنان در شب در حال کاوش در جهان بازی هستند، مجبورند روی لبه صندلی‌های خود بنشینند و به سختی می‌توانند ببینند چه اتفاقی دارد می‌افتد، اما در قلب خود می‌دانند که در معرض خطر هستند. محیط‌های خطرناک، مملو از موجودات قدرتمند و آلوده، مملو از پرش‌ها و پارکور بازی، همه‌ی این‌ها در Dying Light 2 وجود دارند که بازیکنان به سادگی باید آن‌ها را کشف کنند.

لست اف اس

2. The Last Of Us

بازی The Last of Us در سال 2013 منتشر شد و چهره ژانر پسا آخرالزمانی را به طور غیرقابل برگشتی تغییر داد. این بازی به یکی از پر جایزه‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل شده، عنوانی که دارای شخصیت‌هایی چند لایه، داستانی دراماتیک و فوق‌العاده نوشته شده و دنیایی عمیقاً واقع گرایانه و وحشتناک است. موضوعی که هم هیجان‌انگیز و هم آزاردهنده بود. در The Last of Us، یک عفونت انگلی خشن به نام Cordyceps جهان را فرا گرفته است، اکثر جمعیت را از بین برده و بسیاری از آن‌هایی را که باقی مانده‌اند به موجوداتی دیوانه و تقریباً مرده تبدیل کرده است.

بازی The Last of Us در اصل خود چیزی شبیه به یک عنوان بقا است که به بازیکنان منابع محدودی برای کمک به آن‌ها در سفر می‌دهد. این فضاسازی در سراسر دنیایی ساخته شده است که ذاتاً تهدید کننده است، و در برخی موارد، بهترین اقدام این است که با زحمت در کل بخش بازی سینه خیز بروید و تلاش ناامیدانه برای جلوگیری از تولید صدا داشته باشید. این عنوان بدون شک یکی از ترسناک‌ترین بازی‌های پسا آخرالزمانی است، اما در عین حال یک تجربه زیبا و دلهره آور نیز هست.

فالوت 3

1. Fallout 3

بازی Fallout 3 یک بازی اصلی نمادین در سبک پسا آخرالزمانی است که اغلب توسط برخی از منتقدان به عنوان بازی تعیین کننده این سبک در نظر گرفته می‌شود. این بازی در سال 2008 منتشر شد و به عنوان آغاز به کار استودیوی بازی سازی Bethesda در مجموعه بازی Fallout عمل کرد و مسلماً ترسناک‌ترین عنوانی بود که طرفداران Fallout تا به حال تجربه کرده‌اند. این اولین عنوان Fallout بود که به صورت اول شخص و سوم قابل بازی بود و بازیکن را مانند قبل غوطه‌ور و آن‌ها را با وحشت آخرالزمان روبرو می‌کرد.

در دنیای پر از وحشت DC Wasteland، بازیکنان با رندرهای سه بعدی از موجودات وحشتناک و جهش یافته آشنا شدند. آن‌ها مجبور شدند دنیایی را که در اثر آخرالزمان هسته‌ای ویران شده بود، با وجود تهدیدات فراوان در گوشه و کنار آن کاوش کنند. تونل‌های تاریک مترو، مملو از غول‌ها و موجودات جهش یافته، و ساختمان‌های متروکه‌ای بود که توسط مهاجمان تشنه‌ی خون اشغال شده بودند و منتظر فرصتی بودند تا یک ماجراجوی بخت برگشته را تکه تکه کنند و تمام وسایل او را به غارت ببرند.

نظر شما در خصوص رتبه‌بندی ترسناک‌ترین بازی‌های پساآخرالزمانی چیست؟ طرفدار بازی‌های اینچنینی هستید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس