آینده نامشخص Google Stadia | آیا شکست استادیا قطعی است؟

Google یک بار اعلام کرد که می‌خواهد یکی از پایه‌های جدید سرویس بازی‌های ابری شود. در ادامه به آینده نامشخص و شکست استادیا می پردازیم.

24
0

همیشه بحث جایگزین برای سیستم قدیمی و کلاسیک نسل کنسولی داغ بوده است. بسیاری از شرکت‌ها مانند مایکروسافت و آمازون با راه اندازی گیمینگ بر پایه‌ی ابر (Cloud gaming) و خدمات به این شکل وارد رقابت با سیستم سنتی و کلاسیک شدند. گوگل نیز یکی از این شرکت‌ها بود که با راه اندازی سرویس Stadia پوشش خبری بزرگی را جذب کرد. در ادامه به آینده نامشخص و شکست استادیا می پردازیم.

Google Stadia یک بار اعلام کرد که قرار است یکی از پایه‌های جدید سرویس بازی‌های ابری باشد و با گسترش بازی‌های ابری خود، غول‌هایی مانند ایکس باکس و پلی استیشن را از رده خارج کند. اما اهداف فروش آن از دست رفته است و استودیوهای تولید بازی آن تعطیل شده‌اند. مدیران اجرایی این شرکت رفته‌اند. حال سوال این نیست که آیا Google Stadia انقلابی در بازی ایجاد خواهد کرد یا خیر، بلکه سوال اصلی این است که آیا اصلاً این سرویس باقی خواهد ماند؟

آیا شکست استادیا قطعی است؟

1 آینده نامشخص Google Stadia آیا شکست استادیا قطعی است؟

Google بدون استودیوی فرست پارتی نمی‌تواند در فضای رقابت با سرویس‌های دیگر بازی‌های ابری مانند مایکروسافت یا حتی آمازون باقی بماند (البته آمازون هنوز بازی‌های خوب و درجه یکی را نمی‌سازد، اما حداقل بخش استودیو فرست پارتی خود رو به طور کامل تعطیل نکرده است). اما به نظر می‌رسد شیب رشد استادیا در حال کاهش است.

با توجه به اینکه بازیکنان دسترسی به کل کتابخانه‌های ابری خریداری شده خود را از دست می‌دهند این سرویس به طور کامل قابل تعطیل نیست، در واقع Stadia به جای فروش اشتراک سرویس، بازی‌ها را به صورت جداگانه می‌فروخت. بنابراین پاسخ احتمالی این است که Stadia ممکن است مجبور شود به حالت “حفظ و نگهداشت” برود، یعنی این سرویس در فضای بازی ابری باقی بماند اما در حال حاضر برای ادامه کار سرمایه گذاری قابل توجهی برای گوگل وجود ندارد.

بازی‌های ابری هنوز آینده دارند، اما ممکن است شامل سرویس Stadia به عنوان یک بخش اصلی نباشد، مگر اینکه گوگل تصمیم بگیرد سرمایه گذاری زیادی را انجام دهد و توانمندی را که از دست داده است دوباره بدست آورد. اما در حال حاضر این چنین به نظر نمی‌رسد.

حال که آینده نامشخص و شکست کلی و احتمالی استادیا را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس