بهترین دوره و فضاسازی برای دنباله‌ی فرعی فارکرای

79
0
بهترین دوره و فضاسازی برای دنباله‌ی فرعی فارکرای

اگر یوبیسافت بنا داشته باشد به اصول خود پایبند بماند، فارکرای بعدی به احتمال زیاد یک دنباله‌ی فرعی است. یعنی شاهد یک دنباله‌ی اصلی و شماره دار نخواهیم بود. دنباله‌های فرعی فارکرای همیشه فضاسازی عجیب و غریب‌تری داشته‌اند. طبق این تفاسیر به نظر شما بهترین دوره و فضاسازی برای دنباله‌ی فرعی فارکرای کدام است؟ با اول نیوز همراه باشید تا به این مهم بپردازیم.

با وجودی که شماره‌های اصلی فارکرای معمولاََ عناوینی واقع‌گرایانه‌ هستند، ولی دنباله‌های فرعی این فرانچایز اصلاََ چنین نبوده‌اند. به عنوان مثال Primal, Blood Dragon و یا حتی New Dawn را با سایر بازی‌ها مقایسه کنید. با این حال اما فضاسازی منحصر به فرد این بازی‌ها با فرمول طلایی یوبیسافت هماهنگ شده بود. در مجموع ما شاهد عناوین خوش ساختی بودیم.

شاید Far Cry Primal بهترین شماره در فرانچایز نباشد، اما کاملاََ نشان دهنده‌ی آزادی عمل سازندگان است. بازی بعدی نیز به نظر ما باید منحصر به فرد باشد. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد ولی تصمیم نهایی را یوبیسافت می‌گیرد. این شما و این فهرست بهترین دوره و فضاسازی برای دنباله‌ی فرعی فارکرای.

 

بهترین دوره و فضاسازی برای دنباله‌ی فرعی فارکرای

اوایل یا اواسط 1700 میلادی

فضاسازی و پرداختن به دوره‌ای که دزدان دریایی پادشاهان 7 دریا بوده‌اند ایده‌ی جدیدی نیست. ولی با ذات و مشخصات فارکرای خوب جور در می‌آید. قرار نیست یوبیسافت یک شبیه‌ساز دزدان دریایی کارائیب را به ما تحویل دهد. این را هم نمی‌خواهیم که عنوانی شبیه به Sea of Thieves را تجربه کنیم. یوبیسافت فقط کافی است آن حس و حال 1700 میلادی را بگیرد و آن را شخصی‌سازی کند. تنها کمی تغییر کافی است تا شاهد یک بازی منحصر به فرد و فوق‌العاده باشیم. پرداختن به عصر دزدان دریایی در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی خیلی محدود بوده است. شاید شاخص‌ترین بازی با این حال و هوا Assassin’s Creed IV: Black Flag باشد. که از قضا آن هم دستپخت خود یوبیسافت است.

 

بهترین دوره و فضاسازی برای دنباله‌ی فرعی فارکرای

فضا

درست است که فارکرای 5 در قالب بسته‌ی الحاقی به فضا پرداخت، ولی هنوز پتانسیل فراوانی وجود دارد. مبارزه‌ی شخصیت‌های فارکرای با بیگانگان بدون شک جذاب خواهد بود. به خصوص اگر شاهد اندکی شوخ طبعی نیز باشیم. درست مثل ایده‌ی قبلی قرار نیست یوبیسافت یک شبیه‌ساز علمی-تخیلی تحویل ما دهد. خیر، فقط کافی است ایده‌ی اصلی را بگیرد و یک تجربه‌ی سرگرم کننده و لذت‌بخش ارائه دهد. تصور کنید در اجتماع فضایی هستیم و در میان بیگانگان باید با یک حاکم مستبد مبارزه کنیم. سازندگان می‌توانند از بازی تحسين‌ شده‌ی نگهبانان کهکشان نیز الگوبرداری کنند.

 

کروکودیل استرالیا

استرالیا

استرالیا از آن مکان‌هایی است که حس جادویی و ناشناخته بودن به مخاطب منتقل می‌کند. همچنین پر است از جانوران مرگبار و کشنده. چنین فضایی جان می‌دهد برای یک بازی فارکرای. همچنین استرالیایی خیلی شخصيت‌های عجیبی دارند. دشمنان فارکرای همیشه حالتی غیر عادی و دیوانه داشته‌اند، این فضاسازی می‌تواند برای آن‌ها فوق‌العاده باشد. از طرفی فضای مرگبار این قاره نیز می‌تواند در خدمت گیم پلی باشد. به عنوان مثال شما باید با جانواران مرگبار منطقه نیز دست و پنجه نرم کنید. استرالیا مکان فوق‌العاده‌ای برای فارکرای بعدی خواهد بود.

 

آزمایشگاه زیر دریایی

آزمایشگاه زیر دریایی

تصور کنید شاهد یک فارکرای در شهر رپچر باشیم! فوق‌العاده خواهد بود نه؟ شاید این ایده به طور مستقیم قابل اجرا نباشد، ولی سازندگان می‌توانند با اندکی تغییرات آن را پیاده‌سازی کنند. این ایده یک فارکرای منحصر به فرد را به ما تحویل می‌دهد. تصورش را بکنید در آزمایشگاه زیر دریایی آشوب و هرج و مرجی به پا شده است. شما باید خودتان را نجات دهید و برای مبارزه با انبوه دشمنان امکان سوراخ کردن قسمت‌هایی را داشته باشید که منجر به غرق شدن آن‌ها شود.

شاید بگویید این ایده خیلی عجیب و غریب است ولی مگر  Far Cry: Blood Dragon کم عجیب بود؟ خیلی عجیب بود. ولی در عین حال از محبوبیت بالایی هم برخوردار است. تا جایی که یوبیسافت آن را بارها بازعرضه کرد. این ایده برای یک بازی فارکرای خیلی بکر است. یوبیسافت می‌تواند نهایت استفاده را از آن ببرد تا حس تازگی را به فرانچایز تزریق کند. البته آن‌ها می‌توانند مکانیک‌های جذاب متعددی را نیز در بازی تعبیه کنند. مثل شنا کردن، حبس کردن نفس، استفاده از موانع محیطی و چیزهایی از این دست.

 

عمارت روح زده فارکرای

عمارت روح زده

وقتی صحبت از ایده‌های نو و متفاوت می‌شود، فارکرای می‌تواند مرز واقعیت و خیال را کنار بگذارد. به عنوان مثال ما در فارکرای 5 با تفنگ‌های لیزری در مزارع جولان می‌دادیم و دشمنان را قلع و قمع می‌کردیم. بنابراین فارکرای لزوماً پای بند واقعگرایی و جهان حقیقی نیست. پس چرا به جهان ماورا نپردازد؟ پرداختن به ارواح و اشباح ایده‌ی بکری است.

زامبی‌ها سال‌هاست پای ثابت بازی‌های ویدیویی به خصوص شوتر شده‌اند. ولی ارواح آن‌طور که باید و شاید حضور فعالی نداشته‌اند. نیازی نیست شاهد عنوانی هم‌چون Luigi’s Mansion 3 باشیم. اما الگوبرداری از Phasmophobia چندان بد نیست. با این تفاوت که هنگام مواجه با ارواح به جای فرار آن‌ها را به گلوله ببندیم و یک تجربه‌ی فارکرای اصیل را داشته باشیم. این‌که ارواح چطور می‌توانند به وسیله‌ی گلوله از بین بروند را خود سازندگان باید کشف کنند! وظيفه‌ی ما فقط ارائه‌ی یک ایده‌ی کلی بود.

بازی فارکرای 6 هم‌اکنون برای PC, PS4, PS5, Xbox One و Xbox Series X در دسترس است.

نظر شما در خصوص این ایده‌ها چیست دوستان؟ بهترین دوره و فضاسازی برای دنباله‌ی فرعی فارکرای کدام است؟ شما چه ایده‌ی جذاب دیگری دارید؟ لطفاََ نظرات خودتان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس