رویداد گیمین ۲۰۲۲ دانشگاه صنعتی شریف

58
0
گیمین ۲۰۲۲ دانشگاه صنعتی شریف

گیمین، یک رویداد هیجان‌انگیز و آموزشی در دانشگاه صنعتی شریف است که توسط انجمن علمی مهندسی صنایع این دانشگاه برگزار می‌شود. ششمین دورهٔ این رویداد دانشجویی، در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲ با حمایت داریاهمراه پایتخت برگزار خواهدشد. در این خبر به رویداد گیمین ۲۰۲۲ دانشگاه صنعتی شریف می پردازیم.

ابتدا به این بپردازیم که گیمین ۲۰۲۲ اصلاً چیست.

رویداد گیمین ۲۰۲۲ دانشگاه صنعتی شریف

گیمین چیست؟

گیمین، یک رویداد دانشجویی است که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. برگزارکنندگان این رویداد، همگی دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور، علی‌الخصوص دانشگاه شریف هستند.

اگر نگاهی به نام این رویداد بیاندازیم، بهتر می‌توانیم به فلسفهٔ آن پی ببریم. گیمین (Gamein)، از ترکیب بازی (Gamification) و درگیرشدن (Involvement) تشکیل شده‌است. در واقع این مسابقهٔ علمی و هیجان‌انگیز، می‌خواهد از طریق یک بازی، شرکت‌کنندگان را با مفاهیم مهندسی صنایع و مدیریت کسب‌وکار، درگیر کند؛ زیرا درگیری با مفاهیم علمی، موجب یادگیری می‌شود. اما خیال‌تان راحت، با یک مسابقهٔ علمی خسته‌کننده مواجه نیستید، بلکه با یک بازی هیجان‌انگیز مواجه‌اید.

گیمین چه نوع بازی‌ای است؟

گیمین یک شبیه‌سازِ دنیای کسب‌وکار است؛ یعنی چه؟ یعنی در محیط بازی گیمین، ما صاحب یک کسب‌وکار می‌شویم و باید استراتژی بچینیم، بخریم و تولیداتی انجام دهیم و بفروشیم؛ به‌طور خلاصه باید کسب‌وکار خود را مدیریت کنیم.

چرا بازی گیمین می‌تواند آموزنده و مفید باشد؟

در طول این بازی، ما به‌طور غیرمستقیم با مفاهیمی هم‌چون مدیریت زنجیره تأمین، کنترل تولید و موجودی، استراتژی‌های کسب‌وکاری، اقتصاد و قیمت‌گذاری و مفاهیم دیگر مهندسی صنایع و مدیریت کسب‌وکار، درگیر و آشنا می‌شویم. یک محیط شبیه‌سازی‌شده از دنیای واقعی کسب‌وکار!

گیمین ۲۰۲۲؛ مثل یک قهرمان!

پس از ۵ دوره برگزاری موفق رویداد گیمین از سال ۲۰۱۷، حالا ششمین دورهٔ این مسابقات، با حمایت شرکت داریا همراه، در دو مرحله برگزار خواهدشد. اولین مرحلهٔ رویداد گیمین ۲۰۲۲، در ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. سپس راه‌یافتگان به مرحلهٔ دوم این مسابقه، در 12 خرداد ۱۴۰۲ برگزار خواهدشد.

شرکت در گیمین ۲۰۲۲ به چه صورت است؟

برای ثبت‌نام در گیمین، به‌راحتی می‌توانیم به سایت گیمین به آدرس gamein.tech مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را نهایی کنیم. سپس باید عضو یک تیم ۳ نفره شویم، زیرا رقابت گیمین ۲۰۲۲، به‌صورت تیمی (تیم‌های ۳ نفره) برگزار می‌شود.

در ادامه، اولین مرحلهٔ رویداد گیمین ۲۰۲۲، به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و هزاران شرکت‌کننده با هم به رقابت می‌پردازند. سپس ۱۰۰ تیم برتر این مرحله، به مرحلهٔ دوم راه پیدا می‌کنند که به‌صورت حضوری برگزار می‌شود. ۳ تیم برتر این رویداد، در مجموع جوایزی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کسب می‌کنند.

موضوع بازی گیمین چیست؟

در دنیای شبیه‌سازی‌شدهٔ گیمین که در حوزهٔ موبایل و وسایل هوشمند است، شما صاحب یک کسب‌وکار می‌شوید و باید با به‌کاربستن استراتژی‌هایی، سعی کنید سود خود را بیشینه کنید. در این راه، به چالش‌هایی در حوزهٔ زنجیره تأمین، کنترل موجودی و… برمی‌خورید که با یک کار تیمی مناسب باید بتوانید این بحران‌ها را مدیریت کنید. در نهایت تیمی که بیشترین سود را کسب کرده‌باشد، برندهٔ مسابقه است.

شرکت‌کنندگان گیمین ۲۰۲۲ چه کسانی هستند؟

شرکت در رویداد گیمین ۲۰۲۲، برای عموم آزاد است. چه دانشجو باشید، چه دانش‌آموز و چه فارغ‌التحصیل، با هر سنی می‌توانید در گیمین شرکت کنید و این تجربهٔ جذاب را همراه با دوستان خود داشته‌باشید. اما در دوره‌های قبلی گیمین، عمدهٔ شرکت‌کنندگان، دانشجوهای مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مدیریت و رشته‌های دیگر بوده‌اند. هرچند همان‌طور که گفته شد، شرکت در این رویداد برای همهٔ مخاطبان سرتاسر کشور آزاد است.

آیا رویداد گیمین، نیاز به دانش فنی قبلی دارد؟

حقیقت امر این است که خیر؛ یعنی برای رقابت در این بازی، لزومی ندارد که علم خاصی داشته‌باشید. اما بی‌شک داشتن پس‌زمینه‌ای در بحث انتخاب استراتژی، آشنایی با مفاهیم مدیریت زنجیره تأمین و کنترل تولید می‌تواند کمک بسیار زیادی در طول بازی به شما بکند. هم‌چنین قبل از رویداد، آموزش‌های لازم به‌نحوی شایسته به شرکت‌کنندگان تقدیم می‌شود تا آمادگی شرکت‌کنندگان مشتاق، بیشتر شود.

سخن آخر در مورد رویداد گیمین دانشگاه شریف

گیمین یک رویداد دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف است که شرکت در آن برای عموم افراد، آزاد است. بازی گیمین ۲۰۲۲، یک شبیه‌سازِ دنیای واقعیِ کسب‌وکار است و با شرکت در آن، هم‌زمان با تجربه‌کردن روزهایی مفرح و جذاب در کنار دوستان خود، به درک خوبی از مدیریت کسب‌وکار می‌رسید و خود را برای دریافت جوایز میلیونی این مسابقه، محک می‌زنید.

حامی برگزاری رویداد
حامی این دورۀ گیمین «داریا همراه پایتخت» است. داریا با پشتوانه و تجربۀ غنی در واردات رسمی تلفن‌های همراه شرکت سامسونگ و خدمات پس از فروش، با فراهم نمودن مراکز مجهز و منحصر به فرد، قصد دارد خدمات پس از فروش را در شأن و مقام هم‌وطنان گرامی ارائه نماید. داریا همراه در فعالیت‌های اخیر خود پروژه‌های توسعه و پیاده سازی سیستم عامل بومی را نیز آغاز کرده است.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس