6 بازی جهان باز برتر با پایان‌های چندگانه

35
0
6 بازی جهان باز برتر با پایان‌های چندگانه

بازی‌های Open World دوست دارند چندین پایان را در روایت خود بگنجانند. این نمونه‌ها برخی از بهترین‌های این دسته هستند. فهرست 6 بازی جهان باز برتر با پایان‌های چندگانه را در اول نیوز بخوانید.

علاوه بر نقشه‌های گسترده برای کاوش بازیکنان، بازی‌های جهان باز سطح آزادی رضایت‌بخشی را نیز در نحوه برخورد با عناوین خود به طرفداران می‌دهند. اخلاق شخصیت به نوعی در بازی‌های جهان باز، به‌ویژه بازی‌های نقش‌آفرینی، نقشی کلیدی را ایفا می‌کند. گاهی اوقات، انتخاب‌ها حتی بر پایان روایت اصلی تأثیر می‌گذارند.

عناوین جهان باز که دارای چندین پایان هستند، دلیل دیگری برای تجربه مجدد بازی از منظری جدید خواهند داشت. با این حال، هر بازی با پایان‌های چندگانه، نمی‌تواند این ویژگی را به شکلی خلاقانه به ارمغان بیاورد. عناوین جهان باز زیر به هیچ وجه تنها نمونه‌هایی نیستند که پایان‌های متعددی ارائه می‌کنند، اگرچه آن‌ها نسبت به دیگران متمایز هستند.

هشدار افشای داستان بازی‌ها

6 بازی جهان باز برتر با پایان‌های چندگانه

6. Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2 بهترین تجربه‌ی وسترن جهان باز و شوتر است. RDR 2 پس از گذشتن از نسل قبلی خود که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است، دارای یک نقشه عظیم است که تا لبه آن با فعالیت‌های اختیاری و مأموریت‌های جانبی پر شده است. بر خلاف اولین بازی در این فرنچایز، RDR 2 بسته به اخلاق آرتور مورگان دارای چندین پایان است.

چهار پایان برای داستان آرتور وجود دارد که بستگی به این دارد که آیا بازیکن تصمیم می‌گیرد به خاطر پول برگردد یا به خانواده جان مارستون کمک کند، علاوه بر این که آرتور تا آن زمان چقدر شرافتمندانه/بی شرفانه رفتار کرده است. پایان‌های «بد» به‌ اندازه کافی بی‌رحمانه هستند، در حالی که پایان‌های «خوب» آرتور را به مرگی آرام ولی تلخ دچار می‌کنند.

6 بازی جهان باز برتر با پایان‌های چندگانه

5. مافیا 3

بازی Mafia 3 اولین عنوان از این فرنچایز افتخارآمیز است که یک دنیای باز کاملاً همه‌جانبه برای کاوش بازیکنان را در خود جای داده است. داستان بازی در نیو بوردو دهه 1960 اتفاق می‌افتد، محیطی که به شدت از نیواورلئان الهام گرفته شده است. قهرمان داستان، لینکلن کلی، در نهایت به انتقامی که از گانگسترهای رقیب شهر می‌خواهد دست می‌یابد، اگرچه پایان نهایی بازی می‌تواند در چندین نسخه ارائه شود.

لینکلن می‌تواند تصمیم بگیرد که نیو بوردو را به طور کلی ترک کند و زندگی جنایتکارانه خود را رها کند. از طرف دیگر، او می‌تواند تصمیم بگیرد که در کنار ستوان‌های بازمانده خود بر شهر حکومت کند یا از آن‌ها عبور کند تا به تنهایی حکومت کند. لینکلن می‌تواند به همان اندازه که بازیکن می‌خواهد بی رحم یا شرافتمند باشد، بنابراین هر پایان می‌تواند به طور بالقوه در روایت گسترده‌تر کار کند.

6 بازی جهان باز برتر با پایان‌های چندگانه

4. Grand Theft Auto 5

بازی Grand Theft Auto 5 هنوز جدیدترین نسخه اصلی در فرنچایز فوق العاده محبوب Rockstar است. GTA 5 با جدا شدن از روال معمول سری، شامل سه قهرمان قابل بازی است که هر کدام دارای شخصیت‌های متفاوتی هستند. اگرچه Grand Theft Auto 4 نیز دارای پایان‌های متعددی بود که حول محور انتخاب انتقام گرفتن یا انجام معامله می‌چرخید، اما انتخاب‌ها در GTA 5 کمی قانع‌کننده‌تر هستند.

در پایان بازی، به فرانکلین سه گزینه در مورد دوستان قبلی‌اش داده می‌شود، او می تواند مایکل یا تروور را بکشد… یا تصمیم بگیرد که دل را به دریا بزند و با دوستان جنایتکارش متحد شود. پایان دوم همیشه خوشحال کننده است و بدون شک محبوب‌ترین انتخاب در زمان تصمیم گیری بازیکنان است.

6 بازی جهان باز برتر با پایان‌های چندگانه

3. Fallout New Vegas

برخلاف Oblivion یا Skyrim، پایان‌بندی روایت‌های اصلی در بازی‌های Fallout بسته به تصمیم‌های بازیکن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. وقتی نوبت به تنوع در پایان بندی می‌رسد، شکست دادن Fallout New Vegas سخت است. قهرمان داستان، که به سادگی به عنوان پیک شناخته می‌شود، نقشی محوری ایفا می‌کند که در آن گروه در نهایت بر سرزمین بیابان موهاوی حکومت می‌کند.

بازیکنان می‌توانند از جمهوری دموکراتیک کالیفرنیای جدید بخواهند که نیو وگاس و اطراف آن را زیر چتر رو به رشد خود بگنجاند. اگر اخلاق خوب بازیکن را آزار ندهد، می‌توانند اطمینان حاصل کنند که لژیون سزار پیروز ماجرا می‌شود. حمایت از مستر هاوس مرموز در تلاش برای تحکیم کنترل خود بر قلمرو، گزینه دیگری است. البته، خودخواهانه‌ترین پایان نصیب بازیکنانی می‌شود که انتخاب می‌کنند خودشان بر نیو وگاس حکومت کنند!

ویچر 3

2. ویچر 3

وقتی صحبت از بازی‌های نقش‌آفرینی فانتزی حماسی به میان می‌آید، بازیکنان گزینه‌ای بهتر از ویچر 3 را پیدا نخواهند کرد. به عنوان یک شکارچی هیولا خارق‌العاده، گرالت از ریویا، طرفداران این فرصت را دارند که منظره‌ای بسیار غوطه‌ور کننده و پر از جذابیت و جذابیت را کشف کنند. علاوه بر این، تعامل گرالت با دیگر شخصیت‌های مهم می‌تواند بر پایان داستان اصلی تاثیر بگذارد.

بسته به نحوه تعامل گرالت با سیری، دومی می‌تواند یا از بین برود، به عنوان ملکه جدید نیلفگارد بر تخت سلطنت بنشیند، یا مانند پدر خوانده خود، ویچر شود. علاوه بر این، انتخاب گرالت برای زندگی عاشقانه به این بستگی دارد که او تصمیم گرفته باشد در طول بازی با چه کسی عشق‌بازی کند، تریس، ینفر یا هیچ کدام.

الدن رینگ

1. الدن رینگ

بازی Elden Ring آخرین بازی FromSoftware است که به بازیکنان این فرصت را می‌دهد تا سرزمین‌های مرگبار را در تلاش خود برای تبدیل شدن به Elden Lord جدید کشف کنند. البته، تبدیل شدن به الدن لرد جدید تنها نوک کوه یخ است، زیرا چندین پایان‌بندی در دسترس است. مثل همیشه، هر پایانی تحت تأثیر تصمیماتی است که گیمرها در طول مسیر گرفته‌اند.

از طریق اقدامات خود، بازیکنان می‌توانند شش نتیجه منحصر به فرد را به دست آورند که تأثیر قابل توجهی بر سرزمین بازی دارد. چهار تا از پایان‌ها شامل تبدیل شدن به ارباب جدید در عصر شکستگی، نظم، ناامیدی یا غروب می‌شود. The Tarnished همچنین می‌تواند به Lord of Frenzied Flame تبدیل شود یا عصر ستارگان را به وجود آورد. این تنوع برای پایان‌بندی به نظرتان فوق العاده نیست؟

نظر شما در این خصوص چیست؟ فهرست 6 بازی جهان باز برتر با پایان‌های چندگانه را چطور ارزیابی می‌کنید؟ جای کدام بازی در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس