بازی Hogwarts Legacy می‌تواند جای خالی Bully را پر کند

29
0
بازی Hogwarts Legacy می‌تواند جای خالی Bully را پر کند

بازی Hogwarts Legacy می‌تواند جای خالی Bully را پر کند. به نظر می‌رسد راکستار بازی Bully را کنار گذاشته است، اما Hogwarts Legacy می‌تواند همان عنوانی باشد که گیمرهایی را که به دنبال یک تجربه مدرسه مجازی درگیر کننده هستند را راضی می‌کند. در ادامه با اول نیوز همراه شوید.

شرکت Rockstar از طریق فرنچایزهای شاخصی مانند Grand Theft Auto و Red Dead به یکی از بزرگترین شرکت‌های بازی تبدیل شده است. با این حال، تاریخچه آن نیز مملو از فرنچایزهایی است که زمانی محبوب بوده‌اند اما از آن زمان خبری از آن‌ها نیست و حال بازنشسته شده‌اند، از جمله Midnight Club و Bully. اگرچه Bully پس از انتشار مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، اما هنوز دنباله‌ای دریافت نکرده است، و به ندرت مورد توجه Rockstar قرار می‌گیرد، موضوعی که باعث می‌شود چشم‌انداز پروژه جدید مرتبط با IP بعید به نظر برسد.

خوشبختانه، گیمرها به لطف Hogwarts Legacy، به‌زودی تجربه‌ای مشابه در مدرسه جادوگری خواهند داشت. اگرچه ممکن است این بازی با لحن و درون مایه Bully مطابقت نداشته باشد، اما به نظر می‌رسد Hogwarts Legacy یک بازی بسیار غوطه‌ور کننده و عمیق است. عنوانی که به بازیکنان اجازه می‌دهد در یک مدرسه خیالی دانش آموز شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در هنگام حضور در کلاس‌ها در گروه‌های اجتماعی مختلف شرکت کنند. بازی Hogwarts Legacy با پیچ و تاب جادویی خود این پتانسیل را دارد که یکی از بهترین شبیه‌سازهای مدرسه در سال‌های اخیر باشد.

بازی Hogwarts Legacy می‌تواند جای خالی Bully را پر کند

درون مایه و مضمون اشتباه برداشت شده Bully

زمانی که راکستار اعلام کرد که قصد دارد بازی Bully را منتشر کند، این موضوع انتقادات و جنجال‌های زیادی را به همراه داشت. البته تا حدی، این موضوع قابل انتظار بود، زیرا استودیو بیشتر به خاطر فرانچایز Grand Theft Auto شناخته می‌شد، و عموم مردم انتظار داشتند که همان طنز نابخردانه و خشونت بی‌مورد در محیط و فضاسازی بازی گنجانده شود. زمانی که نهایتاً بازی Bully در سال 2006 منتشر شد، گیمرها دریافتند که اگرچه بازی لحظات بحث برانگیز خود را داشت، اما Bully به طور کلی یک بازی بود که در برابر موضوع قلدری ایستادگی می‌کرد و مخالف آن بود. همچنین به لطف تصویری معتبر و واقعی از زندگی دانش‌آموزی و مدرسه شبانه‌روزی، همراه با گروه‌های آشنا و اوج و فرودهای احساسی معمولی که همراه آن است، توانست مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گیرد.

محبوبیت Bully باعث شده که طرفداران بیش از یک دهه است که را برای ساخت دنباله‌ای برای آن رویاپردازی می‌کنند. با این حال، این فرنچایز خاموش مانده است و راکستار به سمت پروژه‌های پرسودتر رفته است. البته حدس و گمان‌هایی مبنی بر اینکه Bully ممکن است یک نسخه بازسازی شده دریافت کند، وجود دارد، اما بدون تایید راکستار، عاقلانه این است که خیلی خوشبین نباشیم. طرفداران Bully دوست دارند یک بار دیگر راهروهای آکادمی Bullworth را کاوش کنند و آن تجربه شبیه ساز ‌مدرسه را داشته باشند، اما چشم انداز Rockstar برای ارائه چنین چیزی کم فروغ به نظر می‌رسد. خوشبختانه، Hogwarts Legacy می‌تواند تا حدودی این عطش را برطرف کند.

هری پاتر

بازی Hogwarts Legacy می‌تواند از همان جایی که Bully کار را رها کرده است ادامه دهد

تعداد زیادی بازی هری پاتر وجود دارند، اما Hogwarts Legacy ادعا می‌کند که بلندپروازانه‌ترین پروژه تا کنون است. Hogwarts Legacy که توسط استودیوی Avalanche Software توسعه داده شده است، به بازیکنان این امکان را می‌دهد که به یک جادوگر یا ساحره تبدیل شوند که در سال پنجم خود در مدرسه جادویی مشهور ثبت‌نام می‌کنند. در آنجا، بازیکنان در یکی از چهار خانه جادوگری طبقه بندی می‌شوند و در کلاس‌های سحر و افسون شرکت می‌کنند که شامل معجون سازی و مراقبت از موجودات جادویی می‌شود. بازیکنان همچنین می‌توانند با دانش آموزان دیگر تعامل داشته باشند و همراهانی داشته باشند که در طول مسیر به آن‌ها کمک می‌کنند. با اینکه مدرسه جادوگری هاگوارتز با آکادمی بولورث کاملاً متفاوت است، اما Hogwarts Legacy به طور بالقوه می‌تواند تجربه مدرسه و دانش آموز بودن را که Bully ارائه کرده است به گیمرها تحویل بدهد.

در بازی Bully، درگیری بین دسته‌های مختلف دانش‌آموزان به وجود آمد. به طور مشابه، در Hogwarts Legacy نیز احتمالاً بین چهار خانه جادوگری کمی اصطکاک دوستانه وجود داشته باشد، چرا که آن‌ها برای کسب مقام نخست مسابقات جام خانه تلاش می‌کنند. از لحاظ تاریخی، اسلیترین و گریفیندور دشمنان قسم خورده هم بوده‌اند و جالب است که ببینیم بازی چگونه درگیری بین دانش آموزان این خانه‌ها را مدیریت خواهد کرد. Hogwarts Legacy همچنین می‌تواند، مانند Bully، میل به شرارت نوجوانان را برآورده کند، اگرچه Hogwarts Legacy احتمالاً یک پیچش جادویی را به سایر چیزها اضافه خواهد کرد.

بازی Hogwarts Legacy هرگز نمی‌تواند به طور کامل شکافی را که غیبت Bully ایجاد کرده بود پر کند، چرا که آن بازی عنوانی کاملاً منحصر به فرد بود که جوهره‌ی خاصی از Rockstar Games را به همراه داشت. جوهره‌‌ای که استودیوهای دیگر هنوز آن را تکرار نکرده‌اند. متأسفانه، به نظر نمی‌رسد که گیمرها به این زودی‌ها شاهد نسخه‌ی جدید Bully باشند. با این حال، برای بازیکنانی که به دنبال یک شبیه‌ساز مدرسه هستند، Hogwarts Legacy ممکن است عطش آن‌ها را تا حدودی برآورده کند.

بازی Hogwarts Legacy قرار است در ادامه‌ی سال 2022 برای پلتفرم‌های کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس عرضه شود. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ طرفدار هری پاتر هستید؟ به نظر شما بازی Hogwarts Legacy می‌تواند جای خالی Bully را پر کند؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس