بهترین نرم افزارهای رایگان 2022

86
0
بهترین نرم افزارهای رایگان

برای استفاده حداکثری از قابلیت های رایانه به نرم افزارهای خاصی نیاز داریم. این نرم‌افزار می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد، اما برخی از این برنامه ها رایگان هستند و محبوبیت و تقاضای زیادی در بین کاربران بدست آورده اند. توسعه دهندگان نرم افزار تمام تلاش خود را می کنند تا محصولات خود را برای همه در سراسر جهان در دسترس تر کنند. هزاران نرم افزاری عالی وجود دارد که هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت و شما میتوانید به صورت رایگان از آن ها استفاده کنید. در ادامه با معرفی بهترین نرم افزارهای رایگان 2022 با ما همراه باشید.

بهترین نرم افزارهای رایگان پشتیبان گیری و همگام سازی

Dropbox Basic

Dropbox Basic
Dropbox Basic

شما میتوانید فایل‌ها را به راحتی با کشیدن و رها کردن در پوشه Dropbox خود کپی کنید، این فایل ها فورا در فضای ابری آپلود می‌شوند و میتوانید با هر دستگاه دیگری به فایل ها دسترسی داشته باشید. دسترسی به فایل ها هم از طریق برنامه دراپ باکس و هم از طریق نسخه وب آن آسان است. اگر به طور تصادفی فایلی را حذف کردید، می توانید از طریق وب سایت آن را بازیابی کنید. Dropbox 2گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد.

Microsoft OneDrive

Microsoft OneDrive
Microsoft OneDrive

OneDrive یکی از محبوب ترین ابزارهای همگام‌سازی و پشتیبان‌گیری است که کاربران زیادی در سراسر جهان از آن استفاده میکنند. این فضای ذخیره سازی ابری (و داخلی) برای کاربران مایکروسافت آفیس و ویندوز 10 است. OneDrive 5گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد. اگر اشتراک مایکروسافت 365 داشته باشید، فضای ذخیره سازی تا 1 ترابایت برای هر کاربر افزایش می یابد.

IDrive

IDrive
IDrive

IDrive 5 گیگابایت رایگان فضای ذخیره سازی برای پشتیبان گیری فایل ها ارائه میدهد. این برنامه سرویس های دیگری را نیز ارائه میدهد.

بهترین نرم افزارهای رایگان: مرورگرهای رایگان اینترنتی

Mozilla Firefox

Mozilla Firefox
Mozilla Firefox

مرورگر فایرفاکس همچنان انتخاب بسیاری از کاربران در سراسر جهان است. دلیل محبوبیت این مرورگر این است که قابل تغییر و تنظیم است، حریم خصوصی و امنیت و عملکرد خوبی دارد و از گزینه های جدید زیادی پشتیبانی می کند.

Google Chrome

Google Chrome
Google Chrome

کروم یکی از مرورگرهای محبوب دسکتاپ است، به خصوص اگر از طرفداران محصولات Google باشید. Chrome در حفظ حریم خصوصی عملکردی ضعیفتری نسبت به فایرفاکس دارد. بنابراین اگر حریم خصوصی برای شما اهمیت دارد این مرورگر برای شما مناسب نیست.

بهترین نرم افزارهای رایگان تعمیر و نگهداری

CCleaner Free

CCleaner Free
CCleaner Free

اولین C در CCleaner در واقع مخفف Crap است! CCleaner فایل های نامربوط و غیرضروری در مرورگر و بخش های دیگر رایانه حذف میکند و باعث بهینه سازی و افزایش سرعت رایانه میشود.

بهترین نرم افزارهای رایگان کنفرانس و میتینگ آنلاین

Skype

Skype
Skype

با اسکایپ میتوانید کنفرانس و میتینگ آنلاین برگزار کنید. این سرویس بسیار کاربردی است و در بسیاری از پلتفرم ها در دسترس است. همچنین گزینه های ارتباطی بیشتری را نسبت به رقبای خود ارائه می دهد. با Skype میتوانید به صورت رایگان تماس تصویری با کاربران اسکایپ یا با گروه‌ها برقرار کنید.

Zoom

Zoom
Zoom

اگر میخواهید یک کنفرانس آنلاین با 100 نفر برگزار کنید Zoom این امکان را به شما میدهد. اما محدودیت 40 دقیقه‌ای روی تماس‌های رایگان این پلتفرم وجود دارد. این پلتفرم همچنین امکان میتینگ ویدیویی HD یک به یک را ارائه داده است. علاوه بر این می توانید به صورت نامحدود با کاربران چت کنید.

بهترین نرم افزارهای رایگان ایمیل

Microsoft Outlook.com

Microsoft Outlook.com
Microsoft Outlook.com

اگر حساب مایکروسافت داشته باشید، به Outlook.com دسترسی خواهید داشت. این برنامه با OneDrive ادغام میشود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه Sweepsاست و شما می‌توانید همه پیام‌های ارسالی از یک فرستنده را به طور همزمان حذف کنید. نسخه Outlook برای iOS عالی است.

Gmail

Gmail
Gmail

Gmail یک انتخاب عالی برای افراد و کسب و کارها است. این برنامه دارای رابط کاربری ساده است و با تمام برنامه‌های ایمیل شخص ثالث کار می‌کند. همچنین دارای یک فیلتر اسپم عالی است.

Thunderbird

Thunderbird
Thunderbird

سرویس ایمیل موزیلا دارای قابلیت های عالی است که شامل تنظیم حساب، پشتیبانی از چندین زبان، صدها برنامه افزودنی، رابط Tab، جستجوی آسان، junk mail، و ابزارهای فیشینگ و ایجاد آدرس ایمیل سفارشی می باشد.

بهترین نرم افزارهای رایگان بازیابی و حذف فایل

Recuva

Recuva
Recuva

Recuvad یک ابزار ضروری برای رایانه شما است و با آن میتوانید فایل ها را بازیابی کنید. این برنامه قابلیت اجرا حتی از روی درایوهای قابل حمل USB را نیز دارد.

TestDisk

TestDisk
TestDisk

TestDisk علاوه بر یافتن فایل های گم شده می تواند قسمت از دست رفته هارد دیسک را بازیابی کند. این برنامه منبع باز و بسیار قدرتمند است. TestDisk با ابزار PhotoRec تصاویر حذف شده بازیابی میکند.

Eraser

Eraser
Eraser

نقطه مقابل بازیابی فایل حذف کامل است. Eraser این کار را انجام می دهد و فایل ها را از درایو شما پاک می کند. از این برنامه میتوانید برای پاک کردن دیسک یا فقط برای خالی کردن سطل زباله رایانه خود استفاده کنید.

بهترین نرم افزارهای رایگان انتقال فایل

Filezilla

Filezilla
Filezilla

Filezilla یک ابزار ضروری برای کاربرانی است که به طور مرتب چندین فایل را به یک سرور منتقل می کنند و میخواهند این کار سریع انجام شود.

TeraCopy

TeraCopy
TeraCopy

ویندوز در کپی کردن فایل ها در درایوها و پوشه ها عملکرد خوبی دارد. TeraCopy این کار را بهتر و سریعتر انجام میدهد و باعث میشود مشکلی هنگام انتقال فایل ها پیش نیاید.

µTorrent

µTorrent
µTorrent

یکی از برنامه های عالی برای آپلود و دانلود فایل های تورنت، μTorrent است. نرم افزار یو تورنت دارای قابلیت کنترل از راه دور محتوای فایل های دانلودی است. این برنامه برای ویندوز، مک، لینوکس و اندروید در دسترس است.

بهترین نرم افزارهای رایگان تبدیل و نمایش فایل ها

IrfanView

IrfanView
IrfanView

IrfanView بیش از بیست سال است که محبوب ترین برنامه نمایش فایل ها است. این برنامه قابلیت نمایش فرمت های مختلف عکس و ویرایش و تبدیل به فرمت های مختلف را دارد و از فرمت های تصویری و صوتی پشتیبانی میکند. IrfanView همچنین دارای افزونه های مختلفی است که این برنامه را قدرتمندتر کرده است.

XnView MP

XnView MP
XnView MP

XnView یک نرم افزار مدیریت قدرتمند و حرفه ای تصاویر است و از 500 فرمت تصویر پشتیبانی میکند. همچنین قابلیت تبدیل دسته ای فایل ها و یک نسخه رایگان برای اهداف آموزشی یا خصوصی ارائه می دهد.

FastStone Image Viewer

FastStone Image Viewer
FastStone Image Viewer

با این برنامه رایگان و کاربرپسند میتوانید تصاویر خود را مشاهده، تبدیل و ویرایش کنید و از بسیاری از فرمت‌های تصویر و فرمت تصویر RAW دوربین دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین دارای ابزار اسکرین شات و تغییر اندازه عکس است.

بهترین نرم افزارهای رایگان تصویر سازی و گرافیک

Adobe Photoshop Express

Adobe Photoshop Express
Adobe Photoshop Express

Adobe قابلیت ویرایش و اشتراک گذاری تصاویر را ارائه میدهد. شما با این برنامه میتوانید اندازه و رنگ تصاویر را تغییر دهید. همچنین دارای فیلترها و افکت هایی برای ویرایش تصاویر است.

GIMP

GIMP
GIMP

GIMP یکی از بهترین ابزارهای رایگان ویرایش تصویر است. این برنامه شامل تمام ابزارهای پیشرفته گرافیک است و قطعا کمتر از فتوشاپ هزینه دارد.

بهترین نرم افزارهای رایگان نقشه

Google Earth

Google Earth
Google Earth

Google Earth Pro دارای ویژگی‌های پیشرفته مانند محاسبه فاصله و راهنمای سفر است. این برنامه رایگان است و در نسخه های وب و موبایل عرضه شده است.

بهترین نرم افزارهای رایگان مدیا پلیر و پخش کننده فیلم

Spotify

Spotify
Spotify

اگر به موسیقی علاقه مندید و به دنبال برنامه یک باکیفیت هستید، Spotify را توصیه میکنیم. با اسپاتیفای میتوانید میلیون ها آهنگ و پادکست به صورت آفلاین پخش کنید. نسخه رایگان این برنامه دارای تبلیغات است. برای دریافت نسخه بدون تبلیغات اسپاتیفای باید ماهانه 10 دلار بپردازید.

Kodi

Kodi
Kodi

Kodi مرکز رسانه و سرگرمی و یک سینمای خانگی است که تمام رسانه های دیجیتالی شما را در یک پکیج کاربرپسند قرار می دهد. با نصب این برنامه بر روی یک دستگاه میتوانید فایل ها را در سایر دستگاه ها پخش کنید.

بهترین نرم افزارهای رایگان پیام رسانی

Telegram

Telegram
Telegram

تلگرام یک پلتفرم پیام رسان است و ارتباط آسان و امنیت عالی را ارائه می دهد. قابلیت های این برنامه شامل ارسال فایل‌، عکس‌، GIF و ساخت کانال است.

Signal

Signal
Signal

سیگنال یکی از سرویس‌های پیام‌رسان موبایلی است و امنیت بالایی دارد. این برنامه از پروتکل منبع باز برای رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کند. اگرچه ممکن است به خوبی برخی از سرویس های پیامرسان دیگر نباشد، اما به شما امکان ارسال عکس، فیلم و ساخت گروه را میدهد.

بهترین نرم افزارهای رایگان یادداشت برداری

Evernote

Evernote
Evernote

Evernote یک دستیار آنلاین برای کارهای روزمره شماست. شما میتوانید با این برنامه اسکن و تایپ کنید همچنین متن ها را ویرایش کنید. با Evernote یادداشت ها را به نوت بوک تبدیل کنید، سپس در چندین پلتفرم به صورت رایگان به آنها دسترسی داشته باشید.

Microsoft OneNote

Microsoft OneNote
Microsoft OneNote

OneNote قبلا بخشی از مایکروسافت آفیس بود، اما اکنون به یک ابزار مستقل و جذاب برای یادداشت برداری تبدیل شده است. این برنامه همچنان با آفیس سازگار است، داده ها را در تمامی پلتفرم ها همگام سازی می کند، و از طریق Office.com دسترسی آنلاین دارد و در OneDrive ذخیره می شود.

بهترین نرم افزارهای رایگان کنترل از راه دور

TeamViewer

TeamViewer
TeamViewer

TeamViewer یک برنامه برتر برای کنترل از راه دور رایانه است و استفاده از آن بسیار راحت است. قابلیت های این برنامه رایگان شامل به اشتراک گذاری دسکتاپ، انتقال فایل و چت با سایر کاربران است. شما میتوانید از طریق مرورگر با این برنامه به رایانه خود دسترسی پیدا کنید.

بهترین نرم افزارهای رایگان حفظ حریم خصوصی در وب

Tor Browser

Tor Browser
Tor Browser

اگر در حین وب گردی نگران امنیت خود هستید، شبکه های خصوصی شاید کافی نباشد. با استفاده از مرورگر Tor هیچ کس نمی داند از چه سایت هایی بازدید می کنید یا کجا هستید. بنابراین امنیت شما را تضمین میکند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس