تاثیرات پندمی کرونا بر شبکه انرژی آینده دنیا

در این مقاله به تاثیرات پندمی کرونا بر شبکه انرژی آینده دنیا می‌پردازیم. که به طور قابل توجهی شتاب استفاده از انرژی نو را داده است.

72
0

تاثیرات پندمی کرونا بر کل دنیا بسیار قابل توجه بوده است. به عنوان مثال تحولات دیجیتالی در مدیریت شرکت‌ها یا استفاده از ربات‌ها از جمله این موارد بوده است. در این مقاله به تاثیرات پندمی کرونا بر شبکه انرژی آینده دنیا می‌پردازیم.

افزایش تقاضای انرژی الکتریکی

شبکه انرژی آینده دنیا

با افزایش خانه نشینی، تقاضا برای دورکاری، استفاده طولانی مدت تجهیزات خانگی، استفاده از اینترنت برای تماشای شبکه‌های خانگی مانند نتفلیکس و … باعث شد که برق مصرفی منازل افزایش یابد. به همین جهت نیروگاه‌های سنتی به اندازه کافی قادر به تامین این نیاز نبودند. در این راستا برخی کشورهای اتحادیه اروپا به سرعت انرژی‌های تجدید پذیر را هم به شبکه انرژی متصل کردند تا بتوانند این مشکل را کاهش دهند.

سالها بود که کشورها می‌خواستند اتصال تولید کننده‌های انرژی‌های نو را به شبکه قدمی برقرار کنند، اما پندمی کرونا باعث شد، این فرایند سرعت یابد و با ترس کمتری دست به این اقدام بزنند. ورود انرژی‌های نوین، نوید بخش تحولی عظیم در شبکه انرژی آینده دنیا خواهد بود.

افزایش دانش در مورد شبکه انرژی آینده دنیا

شبکه انرژی آینده دنیا آلمان

آقای Jyrki Leino مدیر شرکت Wärtsilä می‌گوید: “مسیر آینده درست همین مسیری است داریم می‌رویم. ما سالها است که منتظر چنین لحظه‌ای بودیم و پندمی کرونا به ما کمک کرد چیزی که قرار بود ۵ تا ۱۰ سال به آن برسیم، امروز بر حسب نیاز اتفاق افتاد.”

آقای Jyrki Leino و تیمش می‌خواهند به این سوالات برسند که از سال ۲۰۲۱ مارکت و تمایلات بازار انرژی چگونه پیش خواهد رفت؟ آیا انرژی‌های تجدید پذیر قدرت جایگزینی گستره وسیعی از انرژی اتحادیه اروپا را دارند؟ آیا شرکت‌های تولید کننده انرژی‌های تجدید‌ پذیر سرمایه‌های بیشتری جذب خواهند کرد؟

آقای Jyrki Leino برای افزایش دانش در مورد شبکه انرژی آینده دنیا، با هدف جمع آوری دقیق داده‌های آماری از طریق آزمایشات موردی و محیطی، برنامه‌ای را تحت عنوان Wärtsilä Energy Transition Lab راه‌اندازی کرده است. این آمار‌ها به شرکت‌ها و دولت‌ها کمک خواهند کرد که دقیقا برای چند سال آینده چه سیاست‌هایی را اتخاذ کنند تا بهترین اثر بخشی و بازدهی را داشته باشد.

حالا که با تاتثرات پندمی کرونا بر شبکه انرژی آینده دنیا آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود دیگر مقالات اول نیوز را هم دنبال کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس