تلوزیون های Eyesafe توسط LG برای نمایشگاه CES 2021 رونمایی شد

امسال شرکت ال جی تلوزیون های Eyesafe را رونمایی کرد ضرر بسیار کمتری به چشم انسان وارد می‌کند. این کار با کاهش نور آبی اصلاح شده است

75
0
تلوزیون های Eyesafe LG

در مورد شرکت‌های آسیایی حاضر در نمایشگاه CES 2021 ، همیشه چشم‌ها به شرکت LG دوخته می‌شود. امسال انتظار ارایه نوع جدیدی از تلوزیون وجود داشت که در نهایت شرکت ال جی تلوزیون های Eyesafe را رونمایی کرد.

نوع همکاری LG برای تولید این تلوزیون

شرکت Eyesafe، یک شرکت تخصصی در زمینه تحقیقات مرتبط با کاهش آسیب‌های تجهیزات الکترونیک برای سلامت انسان است. شرکت LG با همکاری شرکت Eyesafe، از پنل جدید تلویزیونی رونمایی کرد که برای چشم انسان بسیار کم ضررتر است.

شرکت ال جی اعلام کرده است که این تلوزیون‌ها اولین نوع تلوزیون‌های امن و کم ضرر هستند که ارایه می‌شوند و قرار است روی تلوزیون‌های سایز بزرگ از جمله تلویزیون ۶۵ اینچی OLED مورد استفاده قرار گیرد.

کیفیت نمایش تلوزیون های Eyesafe

تلوزیون های Eyesafe توسط LG

مهمترین چالش ساخت این تلوزیون این بود که باید میزان تابش نور آبی در پنل به شدت کاهش یابد بدون آنکه کیفیت رنگ نمایش تغییر کند. بالاخره بعد از سالها تحقیقات این امر میسر شده است. جالب است بدانید که این نمایشگر استاندارد ایمنی شرکت آلمانی TUV Rheinland را نیز دریافت کرده که کم ضرر بودن آن برای چشمان را تأیید می‌کند.

اهمیت این تلوزیون Eyesafe

تلوزیون های Eyesafe چیست

بعد از پندمی کرونا، استفاده از تجهیزات تبلت، گوشی همراه، تلوزیون و … به شدت افزایش یافت و حتی افراد دورکاری بیشتری انجام می‌دهند که به شدت ریسک آسیب به چشمان جمعیت زیادی از مردم بالا می‌رود. گزارش شرکت Nielsen نشان می‌دهد که مدت زمان نگاه کردن به نمایشگر در طول روز برای یک فرد معمولی از ۱۳ ساعت تجاوز می‌کند.

Eyesafe Display Standard استانداردی جهانی برای سلامت و ایمنی است و به نمایشگرهایی اعطا می‌شود که ضمن حفظ دقت رنگ، میزان انتشار نور آبی پرانرژی در آنها کمتر است. این استاندارد با همکاری بیش از ۲۵۰ چشم‌پزشک، بینایی‌سنج و مهندس و پس از انجام تحقیقات و چاپ مقالات معتبر درباره تأثیر قرارگیری در معرض نور آبی تعیین شده است.

LG تصمیم دارد ابتدا این نوع پنل را روی تلوزیون عرضه کند و در آینده بر روی دیگر تجهیزات دارای صفحه نمایش عرضه نماید. احتمال زیادی می‌رود که بازار به اهمیت این نوع تلوزیون های Eyesafe واکنش مثبت نشان دهد و حتی همکاری‌هایی بین LG و دیگر شرکت‌ها را شاهد باشیم.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس