20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند

زندگی یک سفر پر پیچ و خم با قله‌ها و دره‌ها و کوه‌هایی برای صعود و جستجو در اقیانوس‌ها است. در ادامه شما را با نکته در زندگی آشنا می‌کنیم.

62
0
6 20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند

زندگی یک سفر پر پیچ و خم با قله‌ها و دره‌ها و کوه‌هایی برای صعود و جستجو در اقیانوس‌ها است. همراه با اوقات خوب و بد، اوقات خوش و غم انگیز است. در ادامه مقاله شما را با 20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند بیش‌تر آشنا می‌کنیم.

مهم نیست که در کجای سفر باشید، به هر نحوی آن را ادامه می‌دهید و این همان چیزی است که زندگی را بسیار با شکوه می‌کند. یک روز ممکن است از خود بپرسید که چه چیزی روی زمین باعث ایجاد احساس خوشبختی و رضایت می‌شود.

فهرست محتوا پنهان

20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند

چیزی که هیچ کس هرگز به شما نمی‌گوید، وقتی کودک هستید، همه‌ی چیزهای کوچکی که در اطراف شما وجود دارد با “بزرگ شدن” همراه است.

۱. بیشتر مردم از استفاده از قوه‌ی تخیل خود می‌ترسند

2 20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند

آن‌ها با کودک درون خود ارتباط برقرار نکرده‌اند.

آن‌ها احساس نمی‌کنند که “خلاق” هستند.

آن‌ها چیزها را “درست همانطور که هستند” دوست دارند.

۲. رویای شما برای شخص دیگری واقعاً مهم نیست

بعضی از افراد ممکن است به رویای شما علاقه مند شوند. برخی ممکن است شما را حمایت کنند. اما در نهایت هیچ کس به اندازه خود شما به رویای شما اهمیت نمی‌دهد یا هرگز به آن اهمیت نخواهد داد.

۳. دوستان شما به موقعیت شما در زندگی وابسته است

بیش‌تر دوستان شما فقط برای مدتی ماندگار هستند و معمولا به علاقه فعلی شما بستگی دارد. اما وقتی در زندگی حرکت می‌کنید یا اولویت هایتان تغییر می‌کند، اکثر دوستانتان نیز همین کار را می‌کنند.

۴. پتانسیل و توان شما با افزایش سن افزایش می‌یابد

هرچه افراد پیرتر می‌شوند، فکر می‌کنند که توان آن‌ها کمتر و کمتر می‌شود. در واقع، آنها باید قادر به انجام کارهای بیش‌تر و بیش‌تری باشند، زیرا وقت کافی برای بدست آوردن دانش بیش‌تر دارند. عالی بودن در کارها نیازمند پیگیر بودن و تمرین روزانه است.

۵. خودانگیختگی و خلاقیت در یک راستا هستند

4 20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند

اگر هر روز دقیقا همان کار‌های همیشگی را به همان روال انجام می‌دهید، خود را هرگز در موقعیت و تجربه‌های کار‌های جدید قرار نمی‌دهید. آیا به خاطر می‌آورید که در کودکی چقدر خودانگیخته بودید؟ هر لحظه ممکن است هر اتفاقی بیفتد!

۶. بعداً ارزش “لمس” را فراموش می‌کنید

آخرین بار کی در باران بازی کردید؟ آخرین باری که روی یک پیاده رو نشسته‌اید و از نزدیک به ترک‌ها، سنگ‌ها، خاک، علف هرز بین بتن و علف‌های اطراف نگاه کرده‌اید، کی بوده است.

دوباره این کار را انجام دهید. زیرا باعث می‌شود احساس کنید بسیار با زندگی در ارتباط هستید.

۷. بیشتر مردم کاری را که دوست دارند انجام نمی‌دهند

اکثر مردم زندگی‌ای را که دوست داشته‌اند، زندگی نمی‌کنند. و دلیل آن این است که به اندازه کافی برای زندگی نجنگیده‌اند و تلاش نکرده‌اند. هرچه پیرتر می‌شوید و به اطراف خود نگاه می‌کنید، راحت‌تر می‌شود باور کرد که شما نیز بدون تلاش برای زندگی در آخر همان خواهید شد. مراقب باشید در این دام نیفتید.

۸. بسیاری از افراد بعد از دانشگاه مطالعه کردن را متوقف می‌کنند

3 20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند

از هرکسی در مورد آخرین کتاب خوبی که خوانده است، بپرسید بیشتر آن‌ها پاسخ می‌دهند: “مدت زیادی است که کتاب نمی‌خوانم.”

۹. مردم بیش‌تر از اینکه گوش دهند صحبت می‌کنند

برای من مسخره‌تر از این نیست که ببینم دو نفر با یکدیگر صحبت می‌کنند اما هیچ یک از آن‌ها به همدیگر گوش نمی‌دهد، اما منتظر می‌مانند تا طرف مقابل صحبت خود را متوقف کند تا دوباره بتوانند شروع کنند.

۱۰. خلاقیت نیازمند تمرین است

خنده دار است که ما به عنوان یک جامعه چقدر از خلاقیت تعریف و تمجید می‌کنیم اما با این وجود به نظر می‌رسد تا آنجا که می‌توانیم بیان خلاقانه را ممنوع و کنترل کنیم مگر اینکه به نوعی سودآور باشد.

اگر می‌خواهید خود را خلاق و فعال نگه دارید، باید آن را به تنهایی تمرین کنید.

۱۱. “موفقیت” نسبی است

1 20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند

در دوران کودکی به ما یاد داده شده است “به موفقیت برسیم.” اما معنی واقعی آن چیست؟ موفقیت برای یک نفر می‌تواند معنای کاملا برعکسی برای شخص دیگر داشته باشد. پس برای افراد مختلف معنای موفقیت متفاوت است.

موفقیت خود را تعریف کنید.

۱۲. نمی‌توانید والدین خود را تغییر دهید

یک حقیقت غم انگیز و سخت در مواجهه با بالا رفتن سن: شما نمی‌توانید والدین خود را تغییر دهید. آنها همان کسانی هستند که هستند. اینکه آیا آن‌ها کاری را که شما انجام می‌دهید تأیید می‌کنند یا نه، در برخی موارد دیگر اهمیتی ندارد. اما آن‌ها را به خاطر به دنیا آوردنتان به این دنیا دوست داشته باشید.

۱۳. تنها شخصی که باید صبح با او روبرو شوید خودتان هستید

وقتی جوان‌تر هستید، احساس می‌کنید که باید تمام دنیا را راضی نگه دارید.

کاری را انجام دهید که باعث خوشحالی شما می‌شود و زندگی‌ای را که می‌خواهید برای خود بسازید. اگر بتوانید چنین کاری کنید، شخصی را که واقعاً دوستش دارید هر روز صبح به شما خیره می‌شود، خواهید دید.

۱۴. هیچ چیز به اندازه کاری که قلب‍ا انجام می‌دهید احساس خوبی ندارد

0 20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند

هیچ مبلغی از پول یا دستاورد یا اعتباری هرگز جای آنچه را که از درون قلب انجام می‌دهید، نخواهد گرفت.

ندای قلب خود را دنبال کنید، و بقیه کارها به دنبال آن خواهند آمد.

۱۵. پتانسیل و توانایی شما با شناخت کافی از خود ارتباط مستقیم دارد

کسانی که خود را می‌شناسند و نقاط قوت خود را به حداکثر می‌رسانند، کسانی هستند که به موقعیتی که می‌خواهند می‌رسند. کسانی که خودشان را نمی‌شناسند و به درون نگاه نمی‌کنند، به طور قراردادی و پیش فرض زندگی می‌کنند. آن‌ها توانایی ساخت آینده خود را ندارند.

۱۶. هرکسی که به شما تردید داشته است همیشه باز خواهد گشت

آن بچه‌ای که در کودکی به شما زورگویی می‌کرد می‌آید و از شما درخواست کار می‌کند.

شخصی که نمی‌خواست با شما قرار ملاقات بگذارد، وقتی می‌فهمد که شما در موقعیت خوبی قرار گرفته‌اید، دوباره با شما تماس برقرار می‌کند. همیشه این اتفاق می‌افتد.

فقط روی خودتان تمرکز کنید، به آنچه اعتقاد دارید پایبند باشید. در نهایت همه افرادی که به توانایی شما شک داشتند از شما درخواست کمک خواهند کرد.

۱۷. شما بازتابی از ۵ نفری هستید که بیش‌ترین وقت را با آنها می‌گذرانید

5 20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند

این نکته در زندگی بسیار مهم است، هیچ کس به تنهایی خود را نمی‌سازد. همه ما تصاویر آینه‌ای هستیم که از طریق بازتاب‌هایی که در افراد دیگر می‌بینیم ساخته شده‌ایم. این یک بازی نیست که خودتان به تنهایی انجام دهید. تلاش کنید تا با کسانی که می‌خواهید مثل آنها باشید احاطه شوید و به مرور زمان، ویژگی‌های مورد علاقه خود را بدست اورید.

۱۸. باورها به آنچه دنبال می‌کنید وابسته هستند

موقعیت شما در زندگی، اطرافیان و آرزوهای فعلی شما، باورهای شما را شکل می‌دهند. هیچ معیاری و هیچ “درست و غلط” بودنی برای باورها وجود ندارد پس باورها “ثابت” نیستند. همه چیز نسبی است.

این نکته در زندگی را فراموش نکنید، آنچه برای شما کار می‌کند را پیدا کنید.

۱۹. هر چیزی می‌تواند بعد منفی نیز داشته باشد

مراقب باشید.

با افزایش سن هیچ “درست” و “غلط” وجود ندارد. ساز و کار مقابله‌ای فردی می‌تواند راهی برای آرامش فردی دیگر باشد. فقط در مورد عادت‌های خود و نحوه گذران وقت خود آگاه باشید و اینکه چه عاداتی را به طور مرتب تکرار می‌کنید و سپس سوال کنید که این عادات از کجا آمده‌اند و چرا احساس می‌کنید مجبورید آن‌ها را تکرار کنید.

هرگز اشتباه نکنید و همیشه درس بگیرید.

همانطور که گفته شد، خودتان را بشناسید.

۲۰. هدف شما این است که خودتان باشید

معنی زندگی چیست؟ اینکه همیشه در همه کارهایی که انجام می‌دهید خودتان باشید، این برای شما چه معنایی دارد. شما خالق خودتان هستید. شما شاهکار در حال تکامل خود هستید.

بزرگ شدن درک این است که شما هم مجسمه هستید و هم مجسمه ساز، هم نقاش هستید و هم پرتره خودتان را هر طور که دوست دارید نقاشی کنید.

حال که با 20 نکته در زندگی که اکثر مردم خیلی دیر یاد می گیرند، آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس