توقف بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در چین

55
0
توقف بازی‌های اکتیویژن بلیزارد

اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد که چندین فرنچایز آن از جمله Overwatch، Diablo، World of Warcraft و چندین بازی دیگر از ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳ (۳ بهمن ۱۴۰۱) در چین غیرقابل تجربه خواهند بود. در این خبر به بررسی توقف بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در چین در ماه های آینده می پردازیم.

توقف بازی‌های اکتیویژن بلیزارد

طبق گزارش‌های موجود، کسب‌و‌کار بلیزارد موفق نشده با شرکت فناوری چینی NetEase که بازی‌ها را در چین منتشر می‌کند به توافق جدیدی دست پیدا کند، به این معنی که قرارداد آن در تاریخ اعلام شده، منقضی خواهد شد.

بازی‌هایی که تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد شامل World of Warcraft، Hearthstone، Warcraft III: Reforged، Overwatch 2، سری StarCraft، Diablo III و Heroes of the Storm می‌شود. Diablo: Immortal، بازی بحث برانگیز بلیزارد برای موبایل، تحت یک توافقنامه جداگانه منتشر شده است و بنابراین در حال حاضر تحت تاثیر این موضوع قرار نگرفته است.

توقف بازی‌های اکتیویژن بلیزارد
توقف بازی‌های اکتیویژن بلیزارد

اکتیویژن بلیزارد در حال حاضر به دنبال راه‌های جایگزین برای آوردن بازی‌های خود به چین است، اما مشخص نیست که این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.
«مایک یابارا»، رئیس بلیزارد گفت:

ما از شور و اشتیاقی که جامعه چینی ما در طول تقریبا ۲۰ سالی که بازی‌های خود را از طریق NetEase و سایر شرکا به این کشور آورده‌ایم، سپاسگزاریم. اشتیاق و خلاقیت آنها به ما الهام می‌بخشد و ما به دنبال جایگزین‌هایی برای بازگرداندن بازی‌ها خود برای بازیکنان در آینده هستیم.

در مقابل، NetEase نیز قول داده است که «تا آخرین لحظه» خدمات خود را به بازیکنان ارائه کند و از اطلاعات و دارایی‌های آنها به خوبی محافظت کند. بسته‌های الحاقی آینده از جمله World of Warcraft: Dragonflight، Hearthstone: March of the Lich King و فصل دوم Overwatch 2 همچنان انتشار خواهند شد، اما فروش جدید بازی‌های متوقف شده در روزهای آینده به حالت تعلیق در خواهد آمد.

gsmarena

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس