رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

81
0
رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

اگر می‌خواهید همه بازی‌های مجموعه افسانه‌ی زلدا را به اصطلاح 100% کنید یا این‌که فقط می‌خواهید یک بازی Legend of Zelda را انتخاب کنید تا داستان اصلی آن را به پایان برسانید، در این مقاله مدت زمان مورد نیاز برای اتمام بازی آمده است. اینکه چقدر طول می‌کشد تا مراحل بازی را به پایان برسانید. رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین را از اول نیوز بخوانید.

زیبایی دنیای شگفت‌انگیز بازی در این است که برای هر کسی چیزی برای تجربه وجود دارد. و صادقانه بگویم در مجموعه The Legend of Zelda چیزی برای همه وجود دارد. چه بازیکنان مشتاق حل معما باشند، چه علاقه مندان به مبارزه، یا آن‌هایی که فقط به داستان بازی‌ها علاقه مند هستند، کارهای زیادی برای انجام دادن در افسانه زلدا وجود دارند، حتی پس از به پایان رساندن داستان اصلی.

به گزارش HowLongToBeat، برای کسانی که علاقه مند به تکمیل 100% بازی اول خود هستند، یا آن‌هایی که فقط می‌خواهند یک بازی Zelda را انتخاب کنند تا داستان اصلی را بدون گذراندن ساعاتی اضافه از زندگی خود به پایان برسانند، در اینجا مدت زمان هر بازی آمده است. بازی‌ها بر اساس زمان تکمیلی خود رتبه بندی خواهند شد.

سری افسانه زلدا یکی از تحسین‌شده‌ترین فرنچایزهای تمام دوران است، با توجه به این‌که اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های سری اصلی که مورد استقبال منتقدان و طرفداران قرار گرفته‌اند. به این ترتیب، علی‌رغم تعداد بازی‌های موجود در فرنچایز، برخی از بازیکنان از ماجراجویی‌های لینک سیر نمی‌شوند و دائماً می‌خواهند بازی‌های بیشتری انجام دهند یا محتوایی برای کشف کردن داشته باشند.

برای اینکه به بازیکنان گزینه‌های بیشتری برای بازی بعدی Zelda بدهیم، این لیست را تا آخرین نسخه فرانچایز زلدا به‌روزرسانی کرده‌ایم تا برخی از دنباله‌های فرعی یا اسپین‌آف‌های قابل‌توجه این سری را نیز شامل شود.

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

21. Link’s Crossbow Training

داستان اصلی 2 ساعت / صد در صد کردن 6 ساعت

بازی Link’s Crossbow Training در سال 2007 منتشر شد و همراه با Wii Zapper، یک پوسته جانبی تفنگ که همراه با Wii Remote و Nunchack، شکل یک تفنگ را به همراه داشت، عرضه شد.

بازی Link’s Crossbow Training اولین بازی بود که به طور خاص برای Zapper طراحی شد، و اگرچه بازی مطمئنا هم سطح و قابل مقایسه با Ocarina of Time یا Breath of the Wild نیست، اما یک بازی کوچک و لذت بخش است که هدف خود را برجسته کردن نقاط قوت Wii Zapper قرار داده.

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

20. Zelda: The Wand of Gamelon

داستان اصلی 2 ساعت / صد در صد کردن 6 ساعت

برای کسانی که قصد دارند ماجراجویی Legend of Zelda خود را شروع کنند، این بازی اکشن ماجراجویی 1993 سریعترین بازی در مجموعه است. که با توجه به نقدهای ضعیف آن، ممکن است این کوتاه بودن نعمتی برای بازی باشد.

نینتندو حتی پا را فراتر گذاشته و منکر قضیه شده است. آن‌ها این بازی و دنباله‌اش Link: The Faces of Evil را رها کرده و از به رسمیت شناختن آن‌ها به‌عنوان داستان کانونی سری The Legend of Zelda خودداری می‌کنند. سایت HowLongToBeat حتی داده‌ای برای Link: The Faces of Evil ندارد، موضوعی که برای نشان دادن عمق فاجعه واقعاً گویا است.

بازیکنان می‌توانند انتظار یک ماجراجویی دو بعدی را داشته باشند که در آن به جای لینک، کنترل شاهزاده زلدا را در دست بگیرند. مکانیک‌های معمولی، مانند ضربه‌های پایه شمشیر و استفاده از سپر، همراه با نمایش خط سلامتی بازیکن توسط قلب در این بازی هم وجود دارند. با این حال، آیتم های جدیدی مانند روغن و طناب برای استفاده وجود دارند که بازیکنان اگر بخواهند مناطق خاصی از نقشه را طی کنند به آن‌ها نیاز خواهند داشت.

بازی Zelda: The Wand of Gamelon برای موارد زیر در دسترس است:

  • فیلیپس CD-i

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

19. The Legend of Zelda

داستان اصلی 8.5 ساعت / صد در صد کردن 10.5 ساعت

اولین بازی در فرنچایز The Legend of Zelda کوتاهترین نسخه رسمی سری اصلی است. البته شاید در مقایسه با استانداردهای امروزی بازی خیلی طولانی نباشد، اما این بازی در زمان خود انقلابی بود.

این بازی که در سال 1986 منتشر شد، اولین بازی کنسول خانگی بود که دارای باتری داخلی برای ذخیره داده‌ها بود و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده در نظر گرفته می‌شود.

این بازی به عنوان اولین ماجراجویی لینک، اصول اولیه را برای تمام عناوین بعدی در فرنچایز تعیین کرد. بازیکنان کنترل جنگجوی Hyrule را از یک دید و دوربین از بالا به پایین به دست می‌گیرند، که به آن‌ها نمای کاملی از صفحه نمایش می‌دهد و به گیمرها اجازه می‌دهد حملات خود را برنامه‌ریزی کنند و در صورت نیاز دشمنان را از بین ببرند. یا از آن‌ها دوری کنند. با سلاح‌ها و آیتم‌های فراوان برای استفاده، راه‌های ناگفته‌ای برای انجام این بازی باورنکردنی و همچنین هزاران راز برای یافتن و البته دشمنان فراوان برای کشتن، کار سختی را برای به اتمام رساندن کوئست اصلی یعنی نجات سرزمین در پیش دارید. اگرچه نسخه اصلی تنها روی کنسول‌هایی موجود است که دیگر فروخته نمی‌شوند، اما بازنشرهای زیادی (در قالب‌های بیشتر دیجیتالی) برای این عنوان افسانه‌ای وجود دارد تا گیمرها از همه نسل ‌ها بتوانند از آن لذت ببرند.

بازی The Legend of Zelda برای موارد زیر در دسترس است:

  • فامیکام
  • NES
  • گیم کیوب
  • گیم بوی ادونس
  • Wii
  • 3DS
  • نینتندو سوییچ

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

18. Zelda II: The Adventure of Link

داستان اصلی 11 ساعت / صد در صد کردن 12 ساعت

این بازی اکشن نقش‌آفرینی دومین قسمت از سری The Legend of Zelda است. این بازی در سال 1987، با فاصله‌ای کمتر از یک سال پس از بازی اصلی در ژاپن منتشر شد. داستان اصلی 4 ساعت طولانی‌تر از نسخه قبلی است، بنابراین اگر بازیکنان از اولین بازی Zelda لذت بردند، تجربه‌ی این بازی هم ضروری است.

بسیاری از گیمرها از تغییر زاویه دید بازی ناراضی هستند، زیرا این بازی یک عنوان دوبعدی با زاویه دوربین از کنار است، اگرچه این یک شکایت بی اساس است. چرا که در آن زمان هیچ چیزی وجود نداشت که این سری را به چشم انداز از بالا به پایین بازی اول نگه دارد. هیچ قانونی برای فرنچایز وجود نداشت که از آن پیروی کند، در نتیجه دوربین متفاوت این بازی را به یک انتخاب طراحی کاملاً معتبر از سوی توسعه دهندگان تبدیل می‌کرد. با این حال، مشکل واقعی بازیکنان دیفیکالیتی یا درجه سختی بازی است. بسیاری از تله‌ها و دشمنان بازی بیش از حد سرسخت هستند. دشمنانی که می‌توانند مسیر فرد را مسدود کنند، و از آنجایی که تنها راه پیشرفت به سمت راست است، بسیاری از تلاش برای به پایان رساندن این ماجراجویی خاص به نفع بازی‌های LoZ با خشونت و سختی کمتر دست کشیده‌اند.

بازی Zelda II: The Adventure of Link برای پلتفرم‌های زیر در دسترس است:

  • فامیکام
  • NES
  • گیم کیوب
  • گیم بوی ادونس

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

17. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures

داستان اصلی 4 ساعت / صد در صد کردن 16 ساعت

بازی The Legend of Zelda: Four Swords Adventures اولین بازی چند نفره زلدا بود.

بین یک تا چهار بازیکن می‌توانند در اطراف Hyrule در تلاشی که شامل گیم‌پلی مشابه بسیاری از بازی‌های قدیمی‌تر LoZ است، غرق در حرکت باشند. دوربین از بالا به پایین است که نه تنها به The Legend of Zelda: Four Swords Adventures حسی کلاسیک می‌دهد، بلکه به چهار بازیکن اجازه می‌دهد تا به راحتی درون صفحه قرار بگیرند بدون اینکه چیزها مبهم و غیر قابل دیدن شوند.

بازی The Legend of Zelda: Four Swords Adventures برای پلتفرم‌های زیر در دسترس است:

  • گیم کیوب
  • گیم بوی ادونس

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

16. The Legend of Zelda: A Link to the Past

داستان اصلی 15 ساعت / صد در صد کردن 17.5 ساعت

بازی The Legend of Zelda: A Link to the Past اولین بازی بود که شامل دنیای محبوب Dark و Light بود. موضوعی که الهام بخش دوره‌های زمانی متناوب در Ocarina of Time بازی مورد علاقه طرفداران بود. از 17.5 ساعت به 100% می‌رسد، جالب است که این بازی را دوباره بازی کنید و به ساختار مجموعه زلدا واقف شوید. این بازی بسیاری از اصول مجموعه را را پایه‌گذاری کرده است.

این اولین عنوان در این فرنچایز است که به بازیکنان امکان تحرک بیشتر می‌دهد، به لینک اجازه می‌دهد به صورت مورب حرکت کند، با کمک Pegasus Boots بدود و حتی از ابزار معروفی که اکنون به نام Hookshot شناخته می‌شود، استفاده کند. این ویژگی‌ها به قدری رضایت‌بخش بودند و غوطه‌وری را به‌قدری افزایش دادند که در بسیاری از بازی‌های آینده ظاهر شدند و راه را برای روش‌های حرکتی بیشتر با پویایی بیش‌تر هموار کردند.

بازی The Legend of Zelda: A Link to the Past برای موارد زیر موجود است:

  • SNES
  • گیم بوی ادونس

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

15. The Legend of Zelda: Link’s Awakening (1993)

داستان اصلی 15 ساعت / صد در صد کردن 19 ساعت

این بازی کلاسیک که محصول 1993 میلادی است، همان نفس تازه‌ای است که مجموعه به آن نیاز داشت. منتقدان از کمبود رنگ، که به سرعت در حال تبدیل شدن به استانداردی برای حوزه بازی بود، ناامید شده بودند. اما همه این‌ها در Link’s Awakening DX تغییر کرد. عنوانی که به بازیکنان اجازه داد زیبایی جزیره کوهلینت را در شکوه رنگی آن قدردانی کنند. Link’s Awakening DX برای داستان اصلی 14 ساعت و اجرای کامل 16.5 ساعت طول می‌کشد.

این بازی به قدری موفقیت آمیز بود که یک نسخه بازسازی شده از آن برای نینتندو سوییچ عرضه شد. The Legend of Zelda: Link’s Awakening (2019) با جذابیت بالا، رنگ‌بندی فوق العاده و تمام سختی و چالش‌های نسخه اصلی، 14 ساعت برای تکمیل داستان اصلی و 21 ساعت برای 100 درصد کردن از بازیکنان زمان می‌برد.

بازی The Legend of Zelda: Link’s Awakening روی موارد زیر در دسترس است:

  • گیم بوی
  • Game Boy Color
  • نینتندو سوییچ

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

14. The Legend of Zelda: Oracle of Seasons/Ages

داستان اصلی Seasons حدوداً 15.5 ساعت طول می‌کشد، در حالی که تجربه کامل بازی 22 ساعت طول می‌کشد. داستان اصلی Ages نیز 16.5 ساعت زمان می‌برد، در حالی که یک تجربه کامل صد در صدی 24 ساعت به طول خواهد انجامید.

عناوین Oracle of Seasons و Oracle of Ages دو بازی کاملاََ مجزا هستند که می‌توان آن‌ها را به هر ترتیبی بازی کرد. اما بازیکنان می‌توانند در صورتی که یک بازی را به عنوان دنباله دیگری با استفاده از رمز عبور انجام دهند، یک پایان مشترک مخفی را باز کنند.

در هر دو بازی، بازیکنان می‌توانند زمان را تغییر دهند. موضوعی که کارهای مختلفی را روی محیط انجام می‌دهد. Seasons آیتم Rod of Seasons را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد که می‌تواند مانند یک سلاح مجهز شود و باید در بالای یک کنده تاب بخورد تا زمان درون بازی را به بهار، تابستان، پاییز یا زمستان تغییر دهد. اینکه چرا باید این کار را انجام داد بستگی به موقعیت دارد، زیرا موانع زمینی مختلفی وجود دارند که فقط در فصول خاصی می‌توان از آن‌ها عبور کرد. Ages مکانیک مشابهی دارد، اگرچه لینک در عوض یک آلت موسیقی دارد که از آن برای رسیدن به اهداف مشابهی که تغییر فصل در Oracle of Seasons انجام می‌دهد، در زمان به عقب یا به جلو در طی سال‌ها استفاده می‌کند.

بازی The Legend of Zelda: Oracle of Seasons/Ages برای موارد زیر موجود است:

  • Game Boy Color

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

13. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

داستان اصلی 16 ساعت / صد در صد کردن 23 ساعت

بازی A Link Between Worlds به بازیکنان این امکان را می‌دهد که سیاه‌چاله‌ها را به هر ترتیبی که دوست دارند بازی کنند، موضوعی که برای اولین بار در این نسخه ظاهر شد و به شدت مورد استقبال قرار گرفت. طرفداران تحت تأثیر معماهای مغز آب کن و ساختار باز بازی قرار گرفتند. عنوانی که برای گذراندن 23 ساعت روش بدی به نظر نمی‌رسد.

پرسپکتیو بازی عمدتاً یک پرسپکتیو از بالا به پایین است، اگرچه موقعیت‌های کمی وجود دارد که لینک می‌تواند به شکلی مسطح و نقاشی‌مانند تبدیل شود و قسمت‌هایی از زمین را با فرمت دو بعدی طی کند که از نظر بصری روشی جالب برای شکستن یکنواختی گیم پلی است. این ویژگی همچنین راهی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند با نوع تغییرات چشم‌اندازی که از آزمایش کردن آن لذت می‌برند بازی کنند تا مکانیک‌های جدید و جالبی را به بازیکنان ارائه بدهند.

بازی The Legend of Zelda: A Link Between Worlds برای موارد زیر در دسترس است:

  • نینتندو 3DS

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

12. The Legend of Zelda: The Minish Cap

داستان اصلی 15.5 ساعت / صد در صد کردن 27.5 ساعت

این عنوان زیبای GBA از افسانه چهار شمشیر پیروی می‌کند. Ezlo، یک کلاه سخنگو جادویی، لینک را به اندازه Minish کوچک می‌کند (موجودات کوچکی که در Hyrule زندگی می‌کنند). این مکانیک که قبلاً هرگز دیده نشده بود، برای طرفداران بازی در همه جای جهان جذاب بود، به خصوص آن‌هایی که عاشق خلاقیت معرفی شده در این مجموعه بودند.

بازیکنان باید از این فرم جدید برای حل پازل‌ها و سفر در پورتال‌هایی استفاده کنند که فقط افراد با مقیاس کوچک می‌توانند از آن‌ها عبور کنند. به جز این مورد، بسیاری از عناصر گیم پلی شبیه به عناوین قبلی هستند، مانند استفاده از شمشیر و سایر سلاح‌ها و همچنین آیتم‌های کلاسیک مورد نیاز در این سری برای جستجو در سیاه‌چاله‌ها و شکست دادن باس‌ها.

بازی The Legend of Zelda: The Minish Cap برای موارد زیر در دسترس است:

  • گیم بوی ادونس

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

11. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

داستان اصلی 16.5 ساعت / صد در صد کردن 30.5 ساعت

بازی The Legend of Zelda: Phantom Hourglass دنباله مستقیم The Wind Waker و پیش درآمد The Legend of Zelda: Spirit Tracks است. هنگامی که بازیکنان Phantom Hourglass را به پایان برسانند، تقریباً مطمئناً می‌خواهند سه گانه را به پایان برسانند. یعنی برای تجربه سایر نسخه‌ها نیز مشتاق خواهند شد.

مانند بازی قبلی در این فرنچایز، قایقرانی بسیار زیادی را شاهد خواهیم بود. چرا که لینک جوان باید در کوئست خود از جزیره‌ای به جزیره دیگر سفر کند. همچنین گنج یابی زیادی وجود دارد که به این بازی ساعت‌های بیشتری از گیم پلی را قبل از رفتن به عنوان بعدی LoZ می‌دهد. با استفاده از صفحه‌نمایش دوگانه Nintendo DS، بازیکنان می‌توانند نقشه خود و همچنین اکشن بازی را به طور همزمان زیر نظر داشته باشند. جایگاه یازدهم فهرست رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین از آن این نسخه است.

بازی The Legend of Zelda: Phantom Hourglass برای موارد زیر موجود است:

  • نینتندو دی اس
  • Wii U

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

10. The Legend of Zelda: Majora’s Mask

داستان اصلی 20.5 ساعت / صد در صد کردن 31 ساعت

بازی Majora’s Mask طرفداران زیادی دارد و به دلیل لحن و فضاسازی تیره‌ترش مورد تحسین قرار می‌گیرد. حس ناخوشایند ویرانی، وحشت پیرامون محدودیت‌های زمانی، و مفهوم وحشتناک شکست به این معنی است که اگر بازیکنان به دنبال لحن «جدی‌تری» هستند، این بازی برای آن‌ها ایده‌آل است. نسخه بازسازی شده برای 3DS محصول 2015 است که در آن اتمام داستان اصلی 25 ساعت طول می‌کشد و 37 ساعت تجربه کامل و صد در صدی به طول خواهد انجامید.

به‌عنوان یکی از اولین بازی‌های LoZ که در محیط سه‌بعدی قرار داشت، بازیکنان از اینکه می‌توانستند بعد دیگری را در Hyrule کشف کنند، هیجان‌زده بودند. این یک پتانسیل بزرگ برای مبارزه، پازل، و موارد خیلی بیشتر را باز کرد. داستان شامل این است که لینک مجبور است راهی پیدا کند تا از سقوط ماه روی زمین جلوگیری کند و جلوی این‌که تمام زندگی را ویران کند، بگیرد. خطرات در این زیاد است، بنابراین هر قدم در این سفر و تجربه چالش‌برانگیزتر می‌شود.

بازی The Legend of Zelda: Majora’s Mask برای موارد زیر موجود است:

  • نینتندو 64
  • گیم کیوب
  • Wii
  • Wii U
  • نینتندو 3DS

رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین

9. The Legend of Zelda: Spirit Tracks

داستان اصلی 19 ساعت / صد در صد کردن 31 ساعت

برای بازیکنانی که به سبک هنری سل شید The Wind Waker و Phantom Hourglass علاقه داشتند، Spirit Tracks مطمئنا ارزش بررسی و تجربه را دارد. این اولین بازی زلدا است که چندین پایان مختلف دارد، بنابراین اگر بازیکنان واقعاً می‌خواهند به صورت 100٪ این بازی را انجام دهند، باید هر سه گزینه را انتخاب کنند وقتی زلدا از آن‌ها می‌خواهد بین: “engineer” “warrior” و “dunno” انتخاب کنند.”

بازی Spirit Tracks دقیقاً مانند نسخه قبلی خود از صفحه نمایش دوگانه استفاده می‌کند که به بازیکنان امکان می‌دهد نقشه را ببینند و کنترل کنند و همچنین اقداماتی را که در زمان واقعی اتفاق می‌افتد را مشاهده کنند. قایق‌ها با قطار و دریا با زمین‌های وسیع و باز جایگزین شده‌اند. به دلیل مکانیک‌های ناوبری مشابهی که قلم ویژه DS را در بر می‌گیرد، بازی در هنگام سفر و جابه‌جایی در محیط، گیم پلی مشابهی را ارائه می‌دهد، در حالی که به لطف تغییر تنظیمات و نحوه حمل و نقل، بسیار متفاوت است.

بازی The Legend of Zelda: Spirit Tracks برای موارد زیر در دسترس است:

  • نینتندو دی اس
  • Wii U

زلدا

8. The Legend of Zelda: Ocarina of Time

داستان اصلی 26 ساعت و نیم / صد در صد کردن 39 ساعت

این اولین بازی زلدا بود که به تجربه‌ای سه بعدی تبدیل شد و با وجود انتشار در سال 1998 هنوز شاهکار بودن بازی پابرجاست. سیستم «قفل هدف» انقلابی و دکمه‌های حساس به زمینه چهره هنرصنعت بازی را برای همیشه تغییر داد.

امروزه بازیکنان در صورت نداشتن نینتندو 64 نیازی به نگرانی ندارند، چرا که این بازی کلاسیک دارای نسخه بازسازی شده Nintendo 3DS است که 25 ساعت طول می‌کشد تا داستان اصلی پایان یابد. و 37 ساعت تا 100 درصد شدن آن طول می‌کشد.

بازیکنان می‌توانند انتظار مکانیک‌های جالبی را داشته باشند که هوای تازه‌ای در هنرصنعت بازی تزریق کرده‌اند. از میان تمام فرنچایزهای معروف برای جهش از دو بعدی به سه بعدی، Ocarina of Time برای سری افسانه زلدا برای بسیاری روان‌ترین آن‌ها بود. باگ‌ها و اشکالات بسیار کمی در بازی وجود داشت. موردی که گیم‌پلی را مختل می‌کرد تقریباً در بازی وجود نداشت و بسیاری از ویژگی‌های آن در واقع سرگرم‌کننده یا مفید بودند.

بازی شاهکار The Legend of Zelda: Ocarina of Time برای موارد زیر در دسترس است:

  • نینتندو 64
  • Wii
  • Wii U
  • نینتندو 3DS

زلدا

7. The Legend of Zelda: Twilight Princess

داستان اصلی 37 ساعت و نیم / صد در صد کردن 55 ساعت و نیم

رتبه هفتم فهرست رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین؛ قبل از Breath of the Wild، بازی Twilight Princess سومین بازی پرفروش زلدا در تمام دوران بود. سبک هنری واقع گرایانه و بازگشت به تم‌های بالغ و بزرگسالانه‌تر مانند Majora’s Mask این بازی را به یک عنوان کلاسیک تبدیل کرده است.

از نظر گیم پلی، Twilight Princess بسیار شبیه به دیگر عناوین سه بعدی LoZ مانند Ocarina of Time عمل می‌کند، جایی که Link می‌تواند برای نبردهای دقیق‌تر و همچنین شامل یک دکمه اکشن خاص موقعیت برای راحتی ناوبری چند منظوره، روی دشمنان قفل کند. همچنین لازم به ذکر است که مکانیک جالب این عنوان این است که لینک می‌تواند به یک گرگ تبدیل شود، که چالش‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. مکانیکی که بازیکنان آن را سرگرم‌کننده و بدیع می‌دانند.

بازی The Legend of Zelda: Twilight Princess برای موارد زیر در دسترس است:

  • گیم کیوب
  • Wii
  • Wii U

زلدا

6. The Legend of Zelda: Tri Force Heroes

داستان اصلی 15 ساعت / صد در صد کردن 54 ساعت و نیم

این بازی که در سال 2015 منتشر شد، گیم پلی co-op بازی Four Swords را به سطح جدیدی می‌برد. سه بازیکن لینک‌های رنگی مختلف را کنترل می‌کنند و برای حل پازل‌ها و شکست دادن دشمنان با هم همکاری می‌کنند. بر خلاف Four Swords، بازی Tri Force Heroes از حالت آنلاین پشتیبانی می‌کند، بنابراین هیچ بهانه‌ای برای امتحان نکردن آن وجود ندارد.

بازیکنان می‌توانند منابعی را برای ایجاد تجهیزات جدیدی جمع‌آوری کنند. منابعی که به اعضای تیمشان توانایی‌های متفاوتی می‌دهد و اساساً به گیمرها اجازه می‌دهد تا کلاس‌های مشابه زیادی برای Link ایجاد کنند. به این ترتیب، گیمرها و دوستانشان می‌توانند با استفاده از تاکتیک‌های حمله‌ای که معمولاً فقط در بازی‌های MMO یافت می‌شوند، دشمنان را از بین ببرند، و هر لینک متفاوت نقش متفاوتی را ایفا می‌کند، خواه جنگجو، کماندار یا جادوگر.

بازی The Legend of Zelda: Tri Force Heroes برای موارد زیر در دسترس است:

  • نینتندو 3DS

زلدا

5. The Legend of Zelda: Skyward Sword

داستان اصلی 38 ساعت و نیم / صد در صد کردن 59 ساعت

بازی Skyward Sword به لطف توسعه دهندگانی که از فناوری Wii MotionPlus در Wii Remote استفاده کرده‌اند، بازیکنان را در جایگاه Link قرار می‌دهد.

این عنوان LoZ است که بیشتر کنترل حرکتی یکپارچه دارد و بسیاری از بازیکنان ادعا می‌کنند که این عنوان به طور قابل توجهی بهتر از بسیاری از بازی‌های دیگر اجرا و ارائه شده است. شمشیر به دست، پرواز و نشستن روی پشت پرنده Loftwing و بسیاری از مکانیک های دیگر واقعاً می‌توانند به واسطه این کنترل‌های حرکتی باعث غوطه‌وری و بالا رفتن جریان خون شوند. با توجه به وجود انبوهی از چیزها برای دیدن و انجام دادن، توصیه می‌شود این یکی را فقط برای دوره‌های کوتاه در یک زمان محدود بازی کنید تا دچار خستگی مفرط و دلزدگی نشوید.

بازی The Legend of Zelda: Skyward Sword برای موارد زیر موجود است:

  • Wii
  • نینتندو سوییچ

زلدا

4. The Legend of Zelda: The Wind Waker

داستان اصلی 29 ساعت / صد در صد کردن 63 ساعت و نیم

در بازی The Wind Waker لینک در میان گروهی از جزایر و در یک دریای وسیع سفر می‌کند. طرفداران سبک هنری Toon Link را تا به امروز دوست دارند و این بازی آنقدر دوست داشتنی است که دارای دو دنباله و یک ریمستر HD است که 25.5 ساعت برای تکمیل داستان اصلی و 41 ساعت طول می‌کشد تا کامل شود.

ظاهر Toon Link به قدری محبوب بود که به یک عنصر اصلی در این فرنچایز تبدیل شد و در بازی‌های بیشتری به عنوان جایگزینی برای Link بزرگسالانه ظاهر شد. با این حال، فریب زیبایی‌شناسی جذاب Wind Waker را نخورید، زیرا چالش‌های زیادی وجود دارد که با سفرهای Link در سرتاسر جهان برای تکمیل ماموریت‌ها، ردیابی گنج و به طور کلی نجات جهان گره خورده است. جایگاه چهارم فهرست رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین به این بازی تعلق دارد.

بازی The Legend of Zelda: The Wind Waker برای موارد زیر در دسترس است:

  • گیم کیوب
  • Wii U

زلدا

3. Hyrule Warriors: Age of Calamity

داستان اصلی 24 ساعت / صد در صد کردن 75.5 ساعت

بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity یک اسپین آف یا دنباله فرعی هک و اسلش برای سری Legend of Zelda و دنباله Hyrule Warriors عرضه شده در سال 2014 است. پس از موفقیت عظیم Breath of the Wild، نینتندو تصمیم گرفت تا خط زمانی بعدی Hyrule Warrior خود را، یعنی Age of Calamity، انتخاب کند. عطش طرفداران برای پیشبرد داستان Breath of the Wild بیش از اندازه کافی بود تا افراد زیادی را وادار به خرید بازی هک اند اسلش کند.

متأسفانه، بینش داستانی آنچنان که بازیکنان انتظارش را داشتند در این نسخه وجود نداشت، اگرچه Hyrule Warriors: Age of Calamity هنوز یک بازی هک اند اسلش کاملاً لذت بخش است.

بازی Hyrule Warriors: Age of Calamity برای موارد زیر موجود است:

  • نینتندو سوییچ

زلدا

2. The Legend of Zelda: Breath of the Wild

داستان اصلی 50 ساعت / صد در صد کردن 182 ساعت

این غول بزرگ جهان باز، بدون تعجب، طولانی‌ترین بازی برای تجربه است. کاوش در دشت‌های خالی و وحشتناک و یادگیری مراقبت از خود، جهشی بزرگ از گیم‌پلی سنتی Zelda است که شبیه هیچ چیز دیگری در این لیست نیست.

این بازی به هیچ وجه دست بازیکن را نمی‌گیرد و از آن‌ها انتظار دارد که مسیر خود را تراش دهند و مکانیک‌های بازی را خیلی زود یاد بگیرند. چنین برداشت جسورانه‌ای از یک فرنچایز تثبیت شده، نمونه‌ای از نبوغ و دقت در سری Legend of Zelda در طول دهه‌ها پس از عرضه اولین بازی است. این که تقریباً همه سلاح‌ها شکستنی هستند، سیاه‌چاله‌ها را می‌توان با نظم‌های مختلف کاوش کرد، و بسیاری موارد دیگر علاوه بر عناصر کلاسیک بازی‌های قبلی، تنها چند دلیل هستند که به ما می‌گویند چرا این بازی پرفروش‌ترین عنوان Zelda تا به امروز است.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild برای موارد زیر موجود است:

  • Wii U
  • نینتندو سوییچ

زلدا

1. Hyrule Warriors

داستان اصلی 13 ساعت / صد در صد کردن 215 ساعت

رتبه نخست فهرست رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین؛ به گفته HowLongToBeat، مطمئناً افراد تکمیل کننده نمی‌توانند از عدم به دست آوردن ارزش پول خود با Hyrule Legends (نسخه ریمستر بازی برای 3DS) شکایت کنند، زیرا طبق برآوردهای HowLongToBeat، این بازی با زمان مورد نیاز برای تکمیل 215 ساعته در صدر این لیست قرار دارد.

بازی Hyrule Legends در سال 2014 منتشر شد و با مبارزات هک اند اسلش که بر اساس سری Dynasty Warriors ساخته شده بود، توجهات را به خود جلب کرد. فرنچایز Legend of Zelda نیازی به انتشار اسپین‌آف‌های زیادی ندارد، به‌ویژه برای مجموعه‌هایی که در این اندازه هستند نیازی به چنین کاری نیست. بنابراین بسیاری از مردم مشتاق بودند تا ببینند بازی چگونه خواهد بود. Hyrule Warriors مطمئنا یک بازی کلاسیک نیست، اما یک بازی هک اند اسلش قوی و لذت بخش است که تجربه آن به راحتی به طرفداران این ژانر و سری Legend of Zelda توصیه می‌شود.

بازی Hyrule Warriors برای موارد زیر موجود است:

  • Wii U
  • نینتندو 3DS
  • نینتندو سوییچ

نظر شما در خصوص این مجموعه بازی چیست دوستان؟ رتبه‌بندی تمام نسخه‌های The Legend of Zelda بر اساس مدت زمان کمپین را چطور ارزیابی کردید؟ بهترین بازی زلدا از نظر شما کدام است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس