5 مرحله‌ی جذاب بازی‌های ویدیویی که روی کشتی جریان دارند

74
0
5 مرحله‌ی جذاب بازی‌های ویدیویی که روی کشتی جریان دارند

از دیرباز کشتی محیط جذابی برای تجربه‌ی مراحل بازی بوده است. بازی‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، توانسته‌اند با استفاده از این فضاسازی یک تجربه‌ی منحصر به فرد را به مخاطبان ارائه دهند. در این مقاله به 5 مرحله‌ی جذاب بازی‌های ویدیویی که روی کشتی جریان دارند، می‌پردازیم. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

بازی‌های ویدیویی در طول سال‌ها توانسته‌اند تجربه‌ی منحصر به فرد و ناب را به مخاطبان ارائه دهند. بازی‌بازان برای رهایی از زندگی حقیقی و سختی‌های آن به جهان شگفت‌انگیز بازی‌های ویدیویی پناه می‌برند. در این جهان می‌توان تجربه‌هایی را داشت که در زندگی حقیقی قابل دسترس نیستند یا خیلی سخت به دست می‌آیند.

درست به مانند سینما، بازی‌های ویدیویی نیز به فراخور داستان و روایت پای به سرزمین‌ها و محیط‌های مختلفی می‌گذارند. برخی از بازی‌ها ممکن است روی کره‌ی ماه جریان داشته باشند، برخی دیگر در کهکشان‌های دور، تعدادی از مراحل هم هستند که در محیط‌های آشناتری همچون کشتی جریان دارند!

 

5 مرحله‌ی جذاب بازی‌های ویدیویی که روی کشتی جریان دارند

5. Tomb Raider – Endurance Ship

بازی تامب رایدر 2013 تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه داد. انتظارات از این ریبوت فوق‌العاده بالا بود و بازی در نهایت توانست موفق ظاهر شود. داستان این بازی لارا کرافت را در عنفوان جوانی به تصویر می‌کشد. جایی که او مسیر ماجراجویانه‌ی خود را تازه آغاز کرده است و رهسپار جزیره‌ی یاماتایی شده است.

در مراحل پایانی بازی، الکس داوطلب می‌شود که جعبه ابزاری را از لاشه‌ی کشتی بیرون بکشد. ولی پس از این‌که خبری از او نمی‌شود، لارا به دنبال او می‌رود. لاشه‌ی کشتی سرشار از چالش‌ها و معماهای محیطی است. در انتها نیز لارا با گروه برادری سولاری مبارزه می‌کند و یک غولآخر نفس‌گیر را از پای در می‌آورد. اتفاقات جذاب این مرحله تجربه‌ای به یاد ماندنی را بر جای گذاشته است.

 

5 مرحله‌ی جذاب بازی‌های ویدیویی که روی کشتی جریان دارند

4. Contra Force – Naval Fleet

کونامی در دورانی که بازی‌های اکشن خیلی پرطرفدار نبودند، با افتخار چندین دنباله برای مجموعه‌ی کنترا روانه‌ی بازار کرد. یکی از آن دنباله‌ها Contra Force نام داشت. این بازی سال ۱۹۹۲ میلادی عرضه شد. Contra Force به عنوان یک دنباله‌ی فرعی ۴ شخصیت جدید را معرفی کرد که هر کدام قابلیت‌های خاص خود را داشتند.

مشابه سایر بازی‌های آن دوران، Contra Force دارای ۵ مرحله‌ی اصلی بود. ۳ مرحله‌ی نخست دید استاندارد بازی‌های دو بعدی را ارائه می‌دادند. مراحل پایانی نیز دوربین بالا به پایین داشتند. در یکی از مراحل با دید بالا به پایین، شما باید روی عرشه ی ناو هواپیمابر به مبارزه می‌پرداختید. در ادامه نیز با قایق‌های کمکی فرار می‌کردید و از شلیک دشمنان جا خالی می‌دادید. این صحنه و فضاسازی حتی برای این دوره نیز فوق‌العاده هیجان‌انگیز است. تصور کنید در آن دوره عجب تجربه‌ی نابی را ارائه می‌داد.

 

5 مرحله‌ی جذاب بازی‌های ویدیویی که روی کشتی جریان دارند

3. GoldenEye 007 – Frigate

نینتندو در دهه‌ی ۹۰ میلادی یکه‌تاز هنرصنعت بازی‌های ویدیویی بوده است. بازی GoldenEye 007 نیز تنها یکی از کارهای درخشان آن‌ها بود. این بازی شوتر اول شخص انقلابی برای نینتندو 64 عرضه شده و اقتباسی از فیلمی به همین نام است.

شما در این بازی نقش جیمز باند را بر عهده دارید و می‌بایست با سندیکای خلافکاری که قصد دارند به وسیله‌ی ماهواره لندن را نابود کنند، مبارزه کنید. در یکی از مراحل بازی که در کشتی جریان دارد، شما باید بمب‌ها را خنثی کنید، گروگان‌ها را آزاد سازید و چندین نقطه را به تصرف خود در آورید. همچنین در نهایت باید یک وسیله‌ی ردیاب به هلیکوپتر دشمن وصل می‌کردید. درست است که این مرحله خيلی مخفی‌کاری نبود، ولی حس خوبی را به گیمر منتقل می‌کرد. حس می‌کردید که یک مأمور ویژه هستید.

 

مافیا

2. Mafia 1 – Happy Birthday

مافیا شاید یکی از بهترین بازی‌های گانگستری تاریخ باشد. این بازی نخست سال ۲۰۰۲ برای کامپیوتر عرضه شد. ۲۰۰۴ نیز نسخه‌ی کنسول‌ها از راه رسید. بازی مافیا 1 با استقبال گسترده‌ی منتقدان مواجه شد. بازی‌بازان زیادی نیز از تجربه‌ی آن لذت بردند. به عقیده‌ی خیلی‌ها این بازی هر چند وقت یک بار از راه می‌رسد و اثری کلاسیک است. نهایتاََ بازی در سال ۲۰۲۰ بازسازی شد. ولی با این حال طرفداران همچنان نسخه‌ی اصلی را تحسین می‌کنند.

در مراحل پایانی بازی و پیش از تقابل تمام و کمال گروه‌ها، دون سالیری تصمیم می‌گیرد تمام منابع مورلو را قلع و قمع کند. یکی از آن‌ها نیز کسی نیست جز عضو شورای شهر. تامی آنجلو مأموریت می‌یابد که در خلال مرحله‌ی Happy Birthday به یک کشتی تفریحی رخنه کند. او خودش را شبیه ملوانان کشتی می‌کند تا به محل جشن تولد عضو شورای شهر راه پیدا کند. یکی از دلایلی که این مرحله را جاودانه کرده است، طراحی جذاب و متفاوت آن نسبت به دیگر مراحل بازی است. تجربه‌ی این مرحله حتی امروزه هم جذاب خواهد بود.

 

آنچارتد 3

1. Uncharted 3 – Sink or Swim

ناتی داگ توانسته است در طی سال‌ها زیرسبک اکشن-ماجراجویی را متحول کند. آن‌ها با بازی‌های جذاب خود موفق به انجام این امر شده‌اند و یکی از شاخص‌ترین آن‌ها سه‌گانه‌ی آنچارتد به کارگردانی امی هنینگ است. بهترین بازی این مجموعه بدون شک نسخه‌ی سوم است. آنچارتد 3 همه چیز داشت. سکانس‌های اکشن نفس‌گیر در آسمان، دریا و خشکی. آویزان شدن از هواپیمای در حال سقوط، تقلا کردن در شن‌های سوزان و غوطه‌ور شدن در کشتی در حال غرق. همه‌ی این‌ها و بیش‌تر در شاهکار ۲۰۱۱ پلی استیشن 3 نهفته بود.

نیتن دریک در جستجوی رفیق دیرینه‌ی خود سالی، گرفتار کشتی رامسس می‌شود. پس از این‌که نیتن محل گرفتار شدن سالی را پیدا می‌کند، به وسیله‌ی یک نارنجک انفجار بزرگی را پدید می‌آورد و موجب سوراخ شدن کشتی می‌شود. حل کردن معما، سکوبازی و مبارزه با امواج دشمنان در کشتی سوراخ شده، کاری است که تنها از عهده‌ی نیتن دریک بر می‌آید.

نظر شما در خصوص فهرست 5 مرحله‌ی جذاب بازی‌های ویدیویی که روی کشتی جریان دارند چیست؟ جای کدام مرحله در این بین خالی است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس