رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند

77
0
رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند

پلاتینیوم گیمز (به انگلیسی: PlatinumGames Inc) یک شرکت ژاپنی است که در سال 2007 پس از ادغام دو شرکت دیگر Seeds Inc و Odd Inc تشکیل شد. این شرکت میزبان بازیسازان ماهر زیادی است. افراد با استعداد کپکام و دیگر شرکت‌های بزرگ در این استودیو گرد هم جمع شده‌اند. استودیوای که از زمان تأسیس، بازی‌های عالی و خاطره انگیزی ساخته است که بازیکنان از آن‌ها لذت برده‌اند. در ادامه با اول نیوز همراه شوید تا به رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند بپردازیم.

این شرکت سهم عادلانه خود را از بازی‌ها به طور مستقل توسعه داده است و همچنین عناوین بسیاری را که مطمئناً بازیکنان در برخی مواقع از آن‌ها لذت برده‌اند، به طور مشترک توسعه داده است، به خصوص با همکاری با نینتندو. بنابراین بسیاری از این عناوین دارای قابلیت تجربه مجدد بالایی نیز هستند و به بازیکنان این امکان را می‌دهند تا در مدتی که منتظر انتشار عنوان بعدی PlatinumGames هستند، بیش از یک بار از این بازی‌ها لذت ببرند.

رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند

10. The Legend Of Korra

طرفداران انیمه سریالی The Legend of Korra و شخصیت‌های آن مطمئناً مایلند این عنوان سوم شخص beat ’em-up را امتحان کنند. عنوانی که بازیکنان را به جای آواتار افسانه‌ای یعنی کورا قرار می‌دهد. بازیکنان تنها به چند ساعت زمان نیاز دارند تا بازی را کامل کنند. چرا که بازی نسبتاََ کوتاه است و Korra دو شرور نخست دو فصل اول نمایش را در این بازی شکست می‌دهد.

پس از اتمام بازی، سرگرمی تمام نشده است. بازیکنان می توانند یک بازی جدید به همراه فعالیت‌های جانبی را تجربه کنند و همچنین فعالیت‌های دیگری مانند مسابقات آرنا و چیزهایی از این دست که می‌توانند طرفداران را سرگرم نگه دارند.

رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند

9. Star Fox Zero

به عنوان ششمین قسمت از سری Star Fox، این ریل شوتر سه بعدی مطمئناً حس نوستالژی را در مخاطبان خود ایجاد می‌کند. این بازی خود نظرات متفاوتی را از بازیکنانی دریافت کرد که برای اولین بار این عنوان را روی Wii U امتحان کرده بودند. با این حال، کسانی که به دنبال یک بازی ساده هستند که به آن‌ها اجازه دهد ساعت‌ها در نابودی فضاپیماهای دشمن غرق شوند، مطمئنا از آن لذت خواهند برد.

خود داستان ممکن است دلیلی برای بازگشت بازیکنان به Star Fox Zero نباشد، اما بازی در نقش فاکس مک‌کلاد با همراهی دوست‌داشتنی‌ترین متحدانش باعث می‌شود که بسیاری از افراد آرزوی بازی کردن دوباره آن را داشته باشند.

رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند

8. MadWorld

این عنوان یکی از اولین بازی‌هایی است که توسط PlatinumGames منتشر شده است، این عنوان هک اند اسلش یک انتخاب منصفانه برای نگاه کردن به گذشته و بازی مجدد است، به خصوص برای کسانی که به دنبال چالش هستند. بازیکنان در اولین بازی خود در MadWorld مجموعه‌ای از مراحل را تکمیل می‌کنند که نشان دهنده قسمت‌های مختلف جزیره است که برای نمایش بازی به نام DeathWatch تغییر شکل داده.

قابلیت تجربه مجدد این بازی از آنجا ناشی می‌شود که بازیکنان می‌توانند این مراحل را مجدداً تجربه کنند تا سعی کنند امتیاز بیشتری کسب نمایند یا چالش‌های سخت‌تری را که اکنون تنظیم شده‌اند را انجام دهند.

رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند

7. Sol Cresta

این اولین بار در این سری بود که Sol Cresta توسط Nichibutsu ساخته نشد، بلکه توسط PlatinumGames ساخته شد تا جانشین مطمئنی برای تیراندازی عمودی یا همان ورتیکال شوتر باشد. مانند هر بازی آرکید، با هر کشتنی که بازیکن دریافت می‌کند یا حلقه‌ای که از آن عبور می‌کند، امتیاز اضافی به آن‌ها پاداش داده می‌شود.

بنابراین، گیمرها دوباره ترغیب به تجربه بازی و مراحل آن می‌شوند به این امید که امتیاز بالای خود را ارتقاء دهند. اگر این چالش به تنهایی برای بازیکنان کافی نبود، آن‌ها می‌توانند پنج سطح دشواری مختلف را نیز تجربه کنند. که همگی در حالت Arcade قابل دسترسی هستند.

رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند

6. Vanquish

بازیکنانی که به دنبال بازگشت به یک عنوان اورجینال هستند، نباید به گزینه‌ای غیر از Vanquish نگاه کنند. این شوتر سوم شخص ممکن است به خاطر کمپین کوتاهش مورد انتقاد قرار گرفته باشد، اما این ممکن است برای کسانی که به دنبال بازی‌ای هستند که بتوانند به راحتی آن را دوباره تجربه کنند و اتمام آن یک آخر هفته بیشتر طول نکشد، جذاب باشد.

جدای از کوتاهی، ونکوئیش به دلیل افزوده‌های جدیدش به این ژانر مورد تحسین قرار گرفت، به‌ویژه به دلیل مبارزات سریع‌اش، یک گیم پلی جذاب که با شوترهای فوق سریع دوبعدی قدیمی مطابقت داشت و در عین حال آن را به شکل سه‌بعدی درآورد.

رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند

5. The Wonderful 101: Remastered

اگرچه زمانی که بازی برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد، اما این اکشن ماجراجویی منحصر به فرد نتوانست انتظارات مالی سازندگان را برآورده کند. با این حال، در سال 2020 با کمک سرمایه‌گذاری جمعی، بازی توانست یک ریمستر دریافت کند که به بازیکنان اجازه می‌دهد این ماجراجویی هیجان‌انگیز را در پلتفرم‌های جدیدتر بازی کنند.

در طول بازی The Wonderful 101 انتظار می‌رود که بازیکنان در مراحل مختلف شهروندان را نجات دهند تا گروه قهرمانان را افزایش دهند و پس از رسیدن به پایان مرحله بر حسب عملکرد به آن‌ها نمره داده می‌شود. این بدان معنی است که بازیکنان ممکن است بخواهند مرحله را دوباره تجربه کنند تا همه شهروندان را پیدا کنند یا آن را در زمان سریع‌تری تکمیل کنند و در عین حال آسیب کمتری برای کسب نمره بهتر دریافت کنند.

رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند

4. Astral Chain

یکی دیگر از اکشن ماجراجویی‌های فوق‌العاده‌ای که توسط PlatinumGames ساخته شده است، Astral Chain است که تنها روی Nintendo Switch منتشر شده است. این بازی دارای یک داستان فوق‌العاده جالب است که در آینده‌ای دیستوپیایی روی زمین اتفاق می‌افتد، جایی که یک گروه ویژه باید از هر آنچه از بشریت باقی مانده محافظت کنند.

همانند دیگر عناوین PlatinumGames، بازیکنانی که می‌خواهند با سخت‌ترین چالش در بازی روبرو شوند، قفل آن را باز نمی‌کنند تا زمانی که قبلاً یک بار مرحله بازی را تکمیل کرده باشند. این بدان معناست که بازیکنانی که می‌خواهند یک چالش جدی داشته باشند، باید یک بار دیگر بازی را تکرار کنند.

متال گیر

3. Metal Gear Rising: Revengeance

بازی Metal Gear Rising: Revengeance که با همکاری استودیو Konami ساخته شده است، داستان Metal Gear را با اکشن سریع و هیجان‌انگیزی که PlatinumGames به آن مشهور است، ترکیب می‌کند. اجرای کمبوهای ترکیبی و حملات متقابل باعث می‌شود تا زمانی که بازیکنان در نقش Raiden، یک سایبورگ که با شرکت نظامی Desperado Enforcement روبرو می‌شود، نبرد جذابی را ایجاد کند.

یک بار دیگر بازی به دلیل کمپین کوتاهش مورد انتقاد قرار گرفت، با این حال، داستانی که مطرح بود این معضل را جبران کرد. همچنین باعث شد که به راحتی قابل تکرار باشد تا ترکیبات بهتری بدست آورید و باس فایت‌ها را دوباره تجربه کنید.

بایونتا

2. Bayonetta

اگر نام Bayonetta ذکر نمی‌شد، قطعاً لیست بازی‌های PlatinumGames کامل نبود. این اکشن-ماجراجویی کلاسیک که داستان جادوگری به همین نام را دنبال می‌کند، سال‌ها بازیکنان را سرگرم کرده است و امیدوار است در آینده با نسخه‌ای دیگر این کار را ادامه دهد.

در این بازی که بازیکنان برای بدست آوردن کمبوهای شگفت‌انگیز امتیاز دریافت می‌کنند، بازیکنان به امید دستیابی به امتیاز بالاتر و بهتر، عنوان را دوباره تجربه می‌کنند. همچنین ممکن است بازیکنان بخواهند چالش‌های بیش‌تری را امتحان کنند تا زمانی که بتوانند در دشوارترین درجه سختی بازی یعنی Non-Stop Infinite Climax نیز موفقیت کسب کنند.

نیر

1. Nier: Automata

بازی Nier: Automata نه تنها یک بازی نقش‌آفرینی اکشن عالی به دلیل داستان باورنکردنی‌اش است، بلکه برای اینکه خیلی خوب با موفقیت در ژانرهای دیگر فرو می‌رود تا بازیکنان را سرگرم کند نیز شایسته‌ی ستایش است. برخی از عناصر بازی را به تجربه‌ای هک اند اسلش و ژانرهای دیگر تبدیل می‌کنند که به خوبی با Nier کار می‌کنند.

با داشتن بیست و شش پایان در دسترس بازیکنان برای دستیابی به آن‌ها، و برخی از آن‌ها نیاز به کار زیادی دارند، بازیکنان اگر امیدوارند همه آن‌ها را تجربه کنند، باید کل بازی را دوباره تجربه کنند. ناگفته نماند که همچنین اگر می‌خواهند تمام اسرار پنهان دیگر را در مراحل بازی پیدا کنند نیز ناچار به تجربه دوباره و چندباره‌ی بازی هستند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ رتبه‌بندی 10 بازی برتر PlatinumGames که ارزش تکرار بالایی دارند؟ جای کدام بازی در این بین خالی بود؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس