معرفی 11 شاخه شغل عکاسی

72
0
شغل عکاسی

آیا به دنبال کردن حرفه عکاسی فکر می کنید؟ گزینه های شما بسیار زیاد است و فراتر از عکس گرفتن ساده از چیزهای زیباست. در این مقاله به بررسی دقیق 11 شاخه شغل عکاسی می پردازیم.

شاخه های شغل عکاسی

وقتی به یک عکاس حرفه ای فکر می کنیم، معمولاً به یک عکاس پرتره یا عکاس عروسی با یک دوربین بزرگ و یک لنز بلند فکر می کنیم. اما آیا می دانید فرصت های قانع کننده زیادی برای عکاسان جدید در زمینه های مختلف وجود دارد؟

در اینجا، ما برخی از ایده های حرفه ای عکاسی بی نظیر، از پزشکی قانونی گرفته تا هنرهای زیبا و مد را به شما ارائه می دهیم.

Scientific Photography عکاسی علمی

اگر در کودکی با ذره‌بین یورتمه می‌رفتید یا دوست داشتید چیزها را با میکروسکوپ مشاهده کنید، این برای شماست. به‌عنوان یک عکاس علمی، می‌توانید همه چیزهای جذاب، از فسیل‌های قدرتمند گرفته تا آمیب‌های نامرئی را با کمک فناوری‌هایی مانند photomicrography فوتومیکروگرافی، تصویربرداری حرارتی، عکاسی مادون قرمز و ماوراء بنفش ثبت کنید.

محل کار شما می تواند یک مرکز پزشکی، آزمایشگاه تحقیقاتی یا واحد نظامی باشد. برای ورود به این شغل هیجان انگیز، می توانید با مدرک لیسانس در علوم یا هنر شروع کنید.

Forensic Photography عکاسی قانونی

شغل عکاسی
شغل عکاسی

طرفدار سرسخت شرلوک هلمز هستید؟ برای رفع کنجکاوی خود در مورد حل جرایم، به عکاسی پزشکی قانونی نگاه نکنید. اگرچه شما به طور فعال دستفروشی نمی کنید، اما به عنوان یک عکاس تا آنجایی که می توانید به آن نزدیک شوید.

یک عکاس پزشکی قانونی صحنه جنایت و تمام شواهد مربوطه را با دقت ثبت می کند. بنابراین، عکس‌های پزشکی قانونی شما باید به خوبی روشن، واضح و متمرکز باشند تا به عنوان مدرک در طول محاکمه ارائه شوند.

برای موفقیت به عنوان یک عکاس پزشکی قانونی، به بیشترین توجه به جزئیات نیاز دارید. شما نمی توانید مرتکب اشتباه شوید زیرا کیفیت عکس های شما می تواند باعث برنده شدن یا شکست خوردن یک پرونده شود.

Fine Art Photography عکاسی هنرهای زیبا

عکاسی هنرهای زیبا در انتهای دیگر طیف قرار دارد. شما می توانید از همه چیز زیبا عکس بگیرید و دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنید.

عکاسان هنرهای زیبا از تخیل، تکنیک‌های نوآورانه و نرم‌افزار ویرایش برای خلق تصاویر هنری استفاده می‌کنند. این با انواع دیگر عکاسی متفاوت است، جایی که هدف اصلی آن بیان یک داستان یا مستند کردن یک رویداد است.

ممکن است این یک شغل رویایی به نظر برسد، اما ایجاد یک حرفه تمام وقت در آن دشوار است. برای موفقیت به عنوان یک عکاس هنرهای زیبا، باید مایل باشید سخت کار کنید و یک دید هنری منحصر به فرد ایجاد کنید.

Photojournalism عکاسی خبری

عکس دختر افغان استیون مک کوری را به خاطر دارید؟ این یکی از بهترین نمونه‌های تصویر فتوژورنالیستی است که داستان قدرتمندی را روایت می‌کند که دنیا را تغییر داد. به عنوان یک عکاس خبری، می توانید داستان های تاثیرگذاری در مورد مشکلات اجتماعی مانند جنگ، فقر، حقوق بشر و مسائل زیست محیطی بگویید.

برای به دست آوردن نقش عکاس خبری، باید عمیقاً به مسائل اجتماعی اهمیت دهید و به فرهنگ های مختلف احترام بگذارید. همچنین بسیار مهم است که یاد بگیرید در شرایط استرس زا خونسردی خود را حفظ کنید.

Astrophotography عکاسی نجومی

شغل عکاسی
شغل عکاسی

عکاسی نجومی شامل گرفتن عکس از آسمان در شب و اجرام در اعماق آسمان، اغلب با کمک تلسکوپ و تجهیزات دیگر است. با عکاسی نجومی، باید با تمرین سخت ترفندهای این حرفه را بیاموزید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنید و در دوره های آنلاین شرکت کنید.

عکاسان نجومی عموماً به صورت آزاد کار می کنند و تصاویر خود را به مجلات و آژانس ها می فروشند. همچنین، عکاسی نجومی زیرمجموعه ای از عکاسی علمی است، بنابراین اگر مهارت بالایی دارید، امکان استخدام تمام وقت در سازمان های دولتی و فضایی وجود دارد.

Fashion Photography عکاسی مد

عکاسی مد یکی از مشاغل پردرآمد عکاسی است و ورود به آن نسبتا آسان است. در این نقش از لباس، کفش و سایر اکسسوری ها با مدل یا بدون مدل عکس می گیرید. با تجربه، می توانید به یک کارگردان هنری تبدیل شوید و درآمد بیشتری کسب کنید.

یک پایه محکم در مفاهیم عکاسی و نورپردازی – همراه با توجه به سبک، خلاقیت و مهارت های بین فردی – می تواند شما را به یک عکاس برتر مد تبدیل کند.

Real Estate Photography عکاسی املاک و مستغلات

به دلیل وجود املاک زیاد در بسیاری از شهرها، تقاضای زیادی برای این نوع عکاسی وجود دارد. عکاسان املاک و مستغلات از خانه‌ها، آپارتمان‌ها و ساختمان‌های دیگر عکس می‌گیرند تا آنها را برای فروش در وب‌سایت‌های مسکن فهرست کنند. ممکن است به تجهیزات خاصی مانند هواپیماهای بدون سرنشین برای گرفتن محیط اطراف نیاز داشته باشید و از ویژگی هایی مانند Matterport برای ایجاد تورهای واقعیت مجازی اطلاع داشته باشید.

اگر می خواهید یک عکاس املاک و مستغلات باشید، با اجاره تجهیزات مختلف با آن آشنا شوید. علاوه بر این، دانش در مورد طراحی داخلی و زیبایی شناسی می تواند برای این نقش مفید باشد.

Conservation Photography عکاسی حفاطتی

شغل عکاسی
شغل عکاسی

آیا شما عاشق فضای بیرونی عالی هستید و برای نمایش گیاهان و جانوران متنوع  کثیف شدن دست ها یا پاهایتان برایتان مهم نیست؟ پس ، عکاسی حفاظتی می تواند یک حرفه ارزشمند برای شما باشد. عکاسی حفاظتی نوعی عکاسی خبری است و شما داستان هایی درباره محیط زیست، حیوانات و گیاهان تعریف می کنید.

برای شروع، در مورد موضوعات خود از طبیعت، مانند قارچ ها، حشرات و حیات وحش اطلاعات کسب کنید. برای گرفتن هر موضوع باید تکنیک های مختلفی را یاد بگیرید. اگر به اندازه کافی تمرین کنید و مهارت های خود را تقویت کنید، ممکن است روزی برای بازیکنان بزرگی مانند National Geographic  کار کنید.

Event Photography عکاسی رویداد

یک عکاس رویداد از رویدادها و عملکردهای خاص مانند جشنواره های موسیقی، رویدادهای خیریه، مهمانی های اداری و غیره عکس می گیرد. عکاسی از مجالس عروسی و جشن تولد نیز عکاسی رویداد محسوب می شود. مزیت این مسیر شغلی این است که می توانید درآمد ثابتی از آن کسب کنید، اما برای موفقیت باید از قبل برنامه ریزی کرده و آماده شوید.

اگر یک پروانه اجتماعی هستید که دوست دارد با افراد جدید ملاقات کند، برای این نقش مناسب خواهید بود. همچنین، اگر سریع روی پاهای خود حرکت کنید، کمک خواهد کرد.

Travel Photography عکاسی در سفر

آیا می خواهید با باد روی صورت خود به یک رانندگی طولانی بروید یا از یک کوه بلند بالا بروید و از تنهایی لذت ببرید؟ متأسفانه، عکاسی سفر بلیط شما برای انجام این کار نیست.

به عنوان یک عکاس سفر، روزهای شما ممکن است از سحر شروع شود و تا پاسی از شب ادامه داشته باشد. و حمل این همه تجهیزات عکاسی می تواند از نظر فیزیکی سخت باشد. علاوه بر این، بازار عکاسی سفر به شدت اشباع شده است، مگر اینکه شما کرم دولاکرم باشید، کسب درآمد با گرفتن عکس های مسافرتی یک چالش است.

خبر خوب این است که می توانید به تورهای عکاسی بروید یا کارگاه های آموزشی ارائه دهید تا به افراد دیگر کمک کنید تا عکس های باشکوهی بگیرند. برای داشتن تورهای عکاسی موفق، باید یک یا دو چیز در مورد عکاسی در شرایط آب و هوایی مختلف بدانید. مهارت های مراقبت های اورژانسی و کمک های اولیه نیز برای این کار ضروری است.

Stock Photography عکاسی استوک

شغل عکاسی
شغل عکاسی

می‌توانید بدون هیچ تجربه‌ای شروع به گرفتن و آپلود عکس‌های استوک کنید، اما تنها در صورتی می‌توانید موفق شوید که قوانین اصلی را بدانید. می توانید با عکاسی استوک شروع کنید تا waters  را آزمایش کنید و سپس تصمیم بگیرید که آیا عکاسی می تواند یک گزینه شغلی برای شما باشد یا خیر. فروش عکس های استوک نیز به عنوان شغل جانبی شما ایده آل است شما می توانید تصاویر تعطیلات، آزمایش های آشپزی، سرگرمی ها، حیوانات خانگی و غیره را بفروشید.

به عنوان یک عکاس استوکی، شما رئیس خود هستید. شما می توانید برای انتخاب سوژه و سبک عکاسی خود وقت بگذارید. بهترین چیز در مورد یک عکاس استوک این است که شما می توانید یک یادگیرنده مادام العمر باشید.

مهارت های عکاسی شما می تواند شغل جالبی برای شما ایجاد کند

عکاسی یک زمینه رویایی برای کار کردن است در نقطه ای شیرین بین هنر و فناوری قرار می گیرد و هر دو طرف مغز شما را تمرین می دهد. اگرچه خطر پایان یافتن به عنوان یک هنرمند گرسنه واقعی است، اما فرصت های عکاسان در عصر یوتیوب و اینستاگرام امروزی بی حد و حصر است. اگر برای آن تلاش کنید می توانید شغلی ایجاد کنید.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس