سرور مجازی چیست؟ ۴ دلیل برای استفاده از آن

123
0
سرور مجازی چیست؟ ۴ دلیل برای استفاده از آن

آیا تا به حال با سرور مجازی روبرو شده اید؟ یا اصلا می دانید سرور مجازی چیست و چه کاربردهایی دارید؟ این سرور یا همان VPS به کامپیوتر مجازی معروف است و بسیار پرسرعت و در دسترس کاربر قرار دارد.

در واقع با داشتن برخی از ویژگی های سرور اختصاصی طراحی شده، در حالی که مقرون به صرفه تر است. البته امروزه با انواع متفاوتی از این مدل سرورها روبرو هستیم که هر کدام کارایی خود را دارند و نقش مهمی را برای رسیدن به هدف ایفا می کنند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت سرور مجازی چیست و در ادامه به مزایای آن آشنا خواهید شد.

VPS چیست؟

امروزه با انواع سرورها روبرو هستید، از سرورهای مجازی لینوکس گرفته تا سرور HP که هر کدام برای زمینه خاصی کاربرد دارد. وی پی اس ها نیز همانند ابر یا یک مرکز داده خارج از سایت است که منابع سخت افزاری و نرم افزاری را با سرورهای مجازی دیگر به اشتراک می گذارد.

معمولا از این سرور برای به حداکثر رساندن قدرت پردازش سیستم میزبان استفاده می کنند و به جای بهره مندی از سخت افزارهای گوناگون و جداگانه برای هر سرور، از یک سخت افزار پیشرفته و پرقدرت برای تبدیل شدن به چند سرور استفاده می شود

به بیانی دیگر، سرور مجازی همان سرور فیزیکی است که برای پیاده سازی آن از تکنولوژی مجازی سازی استفاده شده و تمام سخت افزار و آنچه به صورت فیزیکی وجود دارد، نسخه مجازی آن نیز است.

سرورهای مجازی بسیار شبیه سرورهای فیزیکی هستند. اما برای درک بهتر، نحوه عملکردشان را به یک آپارتمان تشبیه می کنند. داخل این آپارتمان واحدهای زیادی وجود دارد که هر کدام از منابع اختصاصی و جداگانه ای استفاده می کنند.

سرورهای مجازی نیز به همین صورت هستند و کاربران آن از یک سرور استفاده می کنند، اما به شکل کاملا جداگانه ای از یکدیگر داخل این سرور قرار گرفته اند.

یکی از گروه های معتبر برای تهیه سرور مجازی، وب رمز است. با خرید سرور مجازی از وب رمز می توانید از قابلیت های فوق العاده بهره مند شوید و خیالتان بابت کیفیت خدمات آسوده باشد. این مجموعه یکی بهترین و با سابقه ترین گروه های تخصصی در زمینه فروش سرور است که رضایت بسیاری از کاربران را جلب کرده است.

۴ دلیل برای استفاده از سرور مجازی

همه ما می دانیم سرور اختصاصی گران هستند. با وجود هزینه بالا، بسیاری از کسب و کارها پردازش ارزشمند خود را هدر می دهند. اما زمانی که تکنیک های مجازی سازی را به طور موثر استفاده کنید نیازهای سخت افزاری به حداکثر می رسد و ظرفیت موجود کاهش پیدا می کند. این امر باعث باعث کاهش هزینه های مربوط به خرید و نگهداری سرور ها می شود. همچنین هزینه سازمان کاهش پیدا خواهد کرد.

سرورهای مجازی برای هر کسب و کاری و محیط توسعه دهنده مزایای فوق‌العاده‌ای دارد و به عنوان یک استراتژی برای بهبود کارایی فناوری اطلاعات پیشنهاد می شود. در ادامه با دلایل مهم برای این که چرا از سرور مجازی استفاده کنیم می پردازیم. برای خرید سرور دانستن این موارد به تصمیم گیری شما بسیار کمک می کند.

۱- کاهش هزینه ها

قدرت محاسباتی قیمت دارد. اگر تنها راه برای به دست آوردن منابع بیشتر خرید سخت افزار جدید است، این قیمت بسیار بالاست. با تکنیک های مجازی سازی می توانید نگاه دقیق تری به زیرساخت‌های موجود بیاندازید و منابع محاسباتی هدر رفته یا بیکار را شناسایی کنید.

بیشتر سازمان‌ها سرورهایی را برای اجرای برنامه هایی که تنها به بخشی از منابع موجود آنها دارد مستقر می کند. چه سرورهایی هرگز از پتانسیل کامل خود بهره‌مند خواهند بود. زمانی که برنامه های آنها اجرا نمی شود این سرورها کاملا بیکار می ماند.

۲- افزایش بهره وری

نگهداری محیط های مجازی بسیار ساده تر از محیط های فیزیکی است. با داشتن این سرور به جای مدیریت سرورهای فیزیکی متعدد که نیاز به توجه و مهارت بالایی دارند این امکان فراهم می‌شود که تمام ماشین های مجازی خود را از یک دستگاه پیکربندی، نظارت و به روز رسانی کنید. این باعث صرفه جویی در زمان، بروزرسانی، پیاده سازی ابزارهای امنیتی و نصب نرم افزارهای جدید می شود.

محیط های مجازی ذاتما مقیاس پذیر هستند. کاربران می‌توانند با کمک نمونه های بسیاری از ماشین های مجازی مدیریت های سنگین را با موفقیت انجام دهند و مقیاس‌پذیری کارآمد ارائه دهند که همیشه آمادگی، پشتیبانی و ارتقا را دارند.

۳- سازگار با محیط فناوری اطلاعات

در طولانی مدت مجازی سازی سازگاری بیشتری با محیط فناوری اطلاعات دارد. با کاهش نیازهای سخت افزاری مصرف انرژی نیز کاهش پیدا می‌کند و در نهایت رد پای سخت افزار ها به حداقل می رسد.

این موضوع هم برای محیط زیست و هم برای نتیجه شما بسیار عالی است.با کاهش مصرف انرژی هزینه نگهداری سرور ها و مراکز داده ارزانتر می شود و کسب و کار میتواند تمام این پول را برای اهداف دیگر سرمایه‌گذاری کند.

۴- مناسب برای تعداد بازدید بالا

سرور مجازی برای فروشگاه های دائما آنلاین با بازدید بالا مناسب است و نیاز به ترافیک ماهانه بالا، فضای ذخیره سازی بیشتر و پردازشگر پرقدرت را برطرف می کند. اگر شما هم دارای چنین سایتی هستید، سرور مجازی می تواند بهترین گزینه باشد. زیرا سرورهای اشتراکی دیگر جوابگو سایت شما نخواهد بود.

همچنین بخوانید: هاست وردپرس چیست

نتیجه گیری

بدون سرور مجازی ظرفیت سرورهای فیزیکی به هدر می‌رود. خرید سرورهای فیزیکی نه تنها برای کسب‌وکارها هزینه دارد، بلکه ردپای سخت افزارها همچنان در دنیای پرقدرت مجازی باقی می ماند.

حال که با فواید استفاده از سرورهای مجازی آشنا شدیم، اگر در حال حاضر محیط مجازی خود را به کار انداخته اید زمان آن رسیده است که زیرساخت خود را به‌طور انتقادی بررسی کنید. مطمئنا تعجب می کند چقدر می تواند از مجازی سازی سود ببرید.

تصمیم شما چیست، سرور مجازی یا اختصاصی؟ نظرات خود را برای ما بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس