سریع ترین خودروی الکتریکی جهان در سال 2022 کدام است؟

118
0
سریع ترین خودروی الکتریکی جهان

اگر یک لحظه پلک بزنید آنها دیگر در جاده غیب شده اند. ماشین های معرفی شده در این مقاله، سریعترین خودرو های الکتریکی در جاده هستند. سریع ترین خودروی الکتریکی جهان را بشناسید.

قبل از اینکه خودرو های برقی به جریان اصلی تبدیل شوند، ابرخودرو ها از موتور های V8، V10، V12 و W16 استفاده می کردند. اما با رشد تحقیقات در مورد موتور های الکتریکی و باتری ها، مهندسان و خودروسازان پتانسیل آنها را کشف کردند.

با عرضه خودرو هایی مانند تسلا مدل S Plaid، صاحبان خودرو های برقی به قدرت عظیم و گشتاور لحظه ‌ای که خودرو های الکتریکی می‌ توانند ارائه دهند، پی برده‌ اند. بنابراین، برای اینکه ببینیم موتور الکتریکی تا کجا پیش رفته است، سریع‌ ترین خودرو های الکتریکی موجود در سال 2022 را بررسی می ‌کنیم.

ما اینها را از سریع تا سریع تر فهرست می کنیم، پس حتما تا آخر بخوانید!

10.سریع ترین خودروی الکتریکی جهان: پورشه تایکان توربو

اولین خودرویی که در لیست ما قرار گرفت متعلق به سازنده خودرو های اسپورت کلاسیک آلمانی پورشه است. پورشه تایکان برای اولین بار به عنوان یک خودروی مفهومی در سال 2015 معرفی شد و در نهایت در سال 2019 به تولید رسید. این خودروی الکتریکی یک خودروی اجرایی است و در دو رنگ عرضه می‌شود: سدان یا شوتینگ بریک.

اما هر چه که انتخاب کنید، تایکان از دو موتور الکتریکی AC سنکرون استفاده می کند که خودرو را در 2.6 ثانیه از صفر به 60 می رساند. حداکثر سرعت آن 161 مایل در ساعت است که به آن اجازه می دهد تا در بین ده خودروی برتر تولیدی در سال 2022 قرار گیرد.

9. Tesla Model 3 Performance

احتمالاً تسلا EV را از یک محصول خاص به یک خودروی اصلی تبدیل کرده است. این پیشنهاد سطح مبتدی تسلا است که به افراد بیشتری اجازه می دهد تا یک خودروی برقی بخرند. اما با وجود اینکه مدل 3 پرفورمنس مقرون به صرفه ترین مدل آن است، به لطف موتور های الکتریکی خود، همچنان سرعت و شتاب چشمگیری را نسبت به خودرو های احتراق داخلی ارائه می دهد.

این سدان اجرایی کامپکت چهار در تنها به شما امکان می دهد دو گزینه موتور داشته باشید: محدوده استاندارد تک موتوره و AWD برد بلند دو موتوره. دوربرد AWD همچنین دارای یک نوع عملکرد است که مدل 3 را در 3.1 ثانیه از 0 به 60 می رساند و حداکثر سرعت آن 162 مایل در ساعت است.

8.سریع ترین خودروی الکتریکی جهان: تسلا مدل X Plaid

اگرچه تسلا مدل X Plaid یک کراس اوور SUV لوکس سایز متوسط ​​است، اما همچنان در فهرست سریع‌ ترین خودرو های برقی موجود در بازار قرار دارد. این سومین مدلی است که تسلا پس از رودستر و مدل S ساخته شده است و دارای در های باز شونده از بالا برای سرنشینان عقب است.

تسلا مدل X علیرغم اندازه بزرگش، می ‌تواند از 0 تا 60 را در 2.5 ثانیه طی کند، که سریع ‌تر از تسلا مدل 3 کوچک ‌تر است. همچنین حداکثر سرعت آن 163 مایل در ساعت است.

7. Lucid Air Dream Edition Performance

بسیاری از شرکت ‌های جدید خودرو های برقی مانند تسلا در تلاش هستند تا آن را بزرگ کنند و یکی از این شرکت ‌ها Lucid Motors است. این شرکت خودرو های برقی در سال 2007 توسط کارمندان ارشد سابق تسلا تأسیس شد، بنابراین آنها احتمالاً چیزی در مورد ساخت خودرو های الکتریکی می دانند. با این حال، اولین مدل آن، Lucid Air، تا سال 2021 به فروش نرسید – یعنی 14 سال از زمان تأسیس Lucid طول کشید تا یک خودرو بسازد.

با وجود آن، Lucid Air Dream Edition Performance آمار شگفت انگیزی را ارائه کرد. این خودرو دارای دو موتور است که قدرت را به هر چهار چرخ می رساند و باعث می شود خودرو از 0 تا 60 در کمتر از 2.5 ثانیه حرکت کند. حداکثر سرعت آن 169 مایل در ساعت است.

6. NIO EP9

NIO EP9 اولین ورود آسیا به این لیست از سریعترین خودرو های برقی است. این همچنین اولین هایپرخودروی است که لیست می کنیم، زیرا تمام خودرو های دیگر همگی سدان یا کراس اوور چهار در بودند. تاکنون شش EP9 فروخته شده است و ده خریدار دیگر نیز در انتظار خرید هستند. و اگر قصد دارید یکی را به دست آورید، آماده باشید که برای یک واحد 1,155,000 پوند خرج کنید.

این هایپر کار برقی قانونی در جاده نیست – صرفاً برای پیست طراحی شده است. این موتور از چهار موتور الکتریکی خنک‌ کننده با آب تغذیه می ‌کند و در عرض 2.7 ثانیه از صفر به 60 می ‌رسد. همچنین می تواند به حداکثر سرعت 194 مایل در ساعت برسد.

5.سریع ترین خودروی الکتریکی جهان: تسلا مدل S Plaid

مدل S Plaid، مدل قفسه بالای تسلا و سریع ‌ترین تسلای است که می‌ توانید بخرید. مدل S Plaid از سه موتور، یکی برای چرخ های جلو و دو موتور برای عقب نیرو می گیرد. همچنین این اولین تسلا است که در کنار دیگر ویژگی ‌های منحصر به ‌فرد تسلا مدل S Plaid، از این یوغ بحث ‌برانگیز استفاده می‌ کند.

اگرچه این سدان فول سایز لوکس با قیمتی بیش از 140000 دلار عرضه می شود، اما قدرت آن را ارائه می دهد. شتاب 0 تا 60 را در 1.99 ثانیه طی می کند و حداکثر سرعت آن 200 مایل در ساعت است.

4. Lotus Evija

Lotus Evija اولین ورود این خودروساز نمادین به دنیای خودرو های برقی است و دومین هایپرکار است که در لیست ما قرار گرفته است. اگر چه این خودرو به 130 دستگاه محدود شده و 2.3 میلیون دلار قیمت دارد، اما می ‌توانید آن را در بسیاری از بازی ‌های مسابقه‌ ای مانند Asphalt 8 و 9، Project CARS 3، CSR Racing 2، Forza Horizon 5، GRID: Legends و Real Racing 3 برانید.

Evija توسط چهار موتور الکتریکی – یکی برای هر چرخ – نیرو می گیرد. این به آن اجازه می دهد تا در کمتر از 3.0 ثانیه از 0 به 60 برسد و به حداکثر سرعت بیش از 200 مایل در ساعت دست یابد.

3. Pininfarina Battista

Pininfarina Battista یکی دیگر از هایپرخودرو های برقی است که نوید ارائه سرعت و لوکس را می دهد. این محصول توسط Automobili Pininfarina GmbH، مستقر در مونیخ، آلمان ساخته شده است. با این حال، این شرکت ریشه ‌های خود را به Pininfarina SpA، که چندین مدل فراری از جمله Testarossa، F40، F50 و F12berlinetta را تولید می ‌کرد، برمی ‌گردد.

شتاب صفر تا 60 باتیستا در 1.8 ثانیه صورت می گیرد و می تواند به سرعت 217 مایل در ساعت برسد و یکی از سریع ترین خودرو های برقی امروزی باشد.

2.سریع ترین خودروی الکتریکی جهان: Aspark Owl

Aspark Owl دومین نماینده ما از آسیا در این لیست است. اولین بار در سال 2017 به عنوان یک کانسپت معرفی شد و در سال 2019 نمونه اولیه آن بود. در نهایت در سال 2020 با برنامه ریزی شده 50 وسیله نقلیه به تولید رسید. قیمت این خودرو 2,500,000 یورو است و با استفاده از شاسی فیبر کربنی مونوکوک با ساختار پشتیبانی سقف فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

این هایپرکار الکتریکی دارای چهار موتور الکتریکی است که آن را در 1.69 ثانیه از صفر به 60 می رساند و حداکثر سرعت آن 249 مایل در ساعت است.

1.سریع ترین خودروی الکتریکی جهان: ریماک نورا

سریع ترین وسیله نقلیه الکتریکی که می توانید در حال حاضر بخرید ریماک نورا است. شرکت کروات ریماک با ساخت خودرو های الکتریکی سریع غریبه نیست، زیرا اولین خودروی آن، ریماک کانسپت وان، زمانی به عنوان سریع ‌ترین خودروی برقی جهان شناخته شد.

ریماک نورا از زمانی که تولید آن در سال 2021 آغاز شد، رکورد ها را شکست و شتاب 0 تا 60 را در 1.85 ثانیه و حداکثر سرعت 258 مایل در ساعت به دست آورد و به ریماک اجازه داد تا تاج را برای داشتن سریع ترین خودروی برقی جهان پس بگیرد.

وسایل نقلیه الکتریکی بر جهان حکومت خواهند کرد

از دهه 60 تا 2010، هایپرکار های بنزینی بر روی دیوار های بسیاری از اتاق‌های پسران نوجوان گچ‌کاری شده‌اند. اما همانطور که فناوری EV به رشد و بلوغ خود ادامه می‌دهد، ما شاهد شکست سدان‌ های الکتریکی، کراس اوور ها و هایپرکار ها بر خودروهای احتراق داخلی در بازی خود هستیم. بنابراین، می توانید انتظار داشته باشید که نوجوانان امروزی به جای فراری و لامبورگینی، یکی از این خودرو های برقی فوق العاده سریع را روی دیوار خود داشته باشند.

با حل مشکل سرعت و برد برای اکثر خودرو های برقی، تنها چالش باقی مانده سرعت شارژ و زیرساخت جهانی است. هنگامی که این مسائل حل شود، ما شاهد مرگ نهایی خودرو های بنزینی و دیزلی خواهیم بود.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب یک خودروی الکتریکی برای استفاده ی شخصی خود بگیرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس