مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم

82
0
مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم

تلفن‌های گلکسی سامسونگ با دو مرورگر وب نصب شده ارائه می‌شوند: Google Chrome و Samsung Internet. کدام یک را باید استفاده کنید؟ در این مطلب به مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم می پردازیم.

مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم

شانس زیادی برای استفاده از Google Chrome به صورت روزانه وجود دارد. پس از همه، این محبوب ترین مرورگر وب جهان است. و در حالی که مطمئناً چیزهای خوبی در مورد آن گفته می شود، از ویژگی هایی که مرورگرهای دیگر ارائه می دهند شگفت زده خواهید شد. یکی از این مرورگرها اینترنت سامسونگ است.

اینترنت سامسونگ به اندازه کروم شناخته شده نیست، اما اگر یک دستگاه سامسونگ دارید، از روز اول آن را در کشوی برنامه خود مشاهده کرده اید. در این راهنما، گوگل کروم و اینترنت سامسونگ را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم کدام مرورگر وب بهتر است.

  1. سرعت مرورگر

اول، بیایید در مورد مشخصات صحبت کنیم. اگرچه امتیازات معیار همیشه به عملکرد دنیای واقعی ترجمه نمی‌شوند، خوب است قبل از اینکه عمیق‌تر شویم، نگاهی گذرا به آنها بیندازیم.

برای این مقایسه، ما سه معیار را انتخاب کرده‌ایم: JetStream2 برای اندازه‌گیری سرعت، MotionMark برای اندازه‌گیری عملکرد گرافیکی، و سرعت‌سنج برای اندازه‌گیری پاسخ‌دهی. برای به دست آوردن دقیق ترین نتایج، هر سه معیار را سه بار در هر دو مرورگر اجرا کردیم.

نتایج زیر میانگین کل 18 دوره آزمون است. عدد بالاتر نشان دهنده عملکرد بهتر است:

مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم
مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم

همانطور که می بینید، گوگل کروم اینترنت سامسونگ را در دو مورد از سه معیار در تست ما شکست داد، به خصوص از نظر عملکرد گرافیکی. اما همانطور که قبلاً گفتیم، شکاف در اعداد به هیچ تفاوت قابل توجهی در استفاده در دنیای واقعی تبدیل نمی شود. با این حال، اگر به معیارها اهمیت می دهید، گوگل کروم تاج را می گیرد.

 

برنده: گوگل کروم

  1. در دسترس بودن و همگام سازی بین پلتفرم

Google Chrome برای دانلود در iOS، Android، و دسکتاپ در دسترس است اما اینترنت سامسونگ محدود به اندروید است. مورد دوم از قبل بر روی تمام دستگاه های تلفن همراه سامسونگ نصب شده است و از همان ابتدا به عنوان مرورگر پیش فرض تنظیم شده است. اگر دستگاهی از سازنده دیگری دارید، می توانید مرورگر را از فروشگاه Google Play دانلود کنید.

حوزه دیگری که گوگل کروم بر اینترنت سامسونگ پیروز می شود، همگام سازی بین پلتفرمی است. اینکه مرورگر چگونه بوک مارک‌های شما را در پلتفرم‌های مختلف همگام‌سازی می‌کند، برای برخی افراد اولویت بزرگی است. با Chrome، فقط باید وارد اکانت Google خود شوید تا همه نشانک‌ها و صفحات ذخیره‌شده خود را بدون توجه به دستگاهی که استفاده می‌کنید، همگام‌سازی کرده و به آنها دسترسی داشته باشید.

وقتی به اینترنت سامسونگ می روید همه چیز به این سادگی نیست. اگر می‌خواهید به نشانک‌های خود در رایانه رومیزی (desktop PC) که با استفاده از اینترنت سامسونگ در تلفن Android خود ساخته‌اید، دسترسی داشته باشید، باید افزونه اینترنت سامسونگ را در Chrome نصب کنید.

برنده: گوگل کروم

  1. رابط کاربری و سفارشی سازی

یکی از چیزهایی که ما در مورد اینترنت سامسونگ دوست داریم نحوه مدیریت حالت تاریک است. هر دو مرورگر از آن پشتیبانی می کنند، اما کروم آن را به اندازه کافی پیاده سازی نمی کند. علیرغم فعال کردن حالت تاریک، بسیاری از صفحات وب در کروم همچنان مانند حالت عادی ظاهر می شوند. فقط نوار آدرس و منوی تنظیمات داخلی تیره می شوند.

مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم
مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم

اگر بیشتر صفحه نمایش شما همچنان پیکسل های سفید روشن را نشان می دهد، استفاده از حالت تاریک چه فایده ای دارد؟ که تمام هدف را شکست می دهد. در مقایسه، اینترنت سامسونگ تا حد امکان صفحه نمایش شما را تاریک می کند و حتی باعث می شود برخی از عناصر در وب سایت های منتخب کاملاً سیاه شوند. این به مصرف عمر باتری کمتر برای وب گردی طولانی تر کمک می کند.

همانطور که گفته شد، اینترنت سامسونگ مانند کروم از سیستم رنگ پویا مواد شما پشتیبانی نمی کند. این بدان معناست که اگر روزی والپیپر و پالت رنگ گوشی خود را تغییر دهید، کروم این تغییرات را برای زیباتر کردن رابط کاربری برنامه مطابقت می‌دهد، اما اینترنت سامسونگ این کار را نمی‌کند. و ما همچنین طرفدار نحوه چیدمان تب ها توسط دومی نیستیم.

مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم
مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم

وقتی صحبت از رابط کاربری شد، اینترنت سامسونگ نسبت به Google Chrome بسیار قابل تنظیم و کاربرپسندتر است. اولی دارای یک نوار ابزار در پایین صفحه با دکمه های قابل تنظیم است که تعامل با مرورگر را بسیار آسان تر می کند.

علاوه بر این، می‌توانید نوار وضعیت تلفن خود را هنگام پیمایش صفحات وب مخفی کنید تا وضعیت صفحه نمایش کمی بیشتری داشته باشید و موقعیت نوار آدرس را به پایین برای استفاده راحت ‌تر با یک دست تغییر دهید. اما اگر ترجیح می‌دهید نوار آدرس را در بالا داشته باشید، می‌توانید مرورگر را طوری تنظیم کنید که یک نوار تب را نشان دهد – شبیه به رابط کاربری یک مرورگر دسکتاپ.

برنده: اینترنت سامسونگ

  1. حریم خصوصی و امنیت

هر دو برنامه مرور خصوصی را ارائه می دهند، اما حالت ناشناس گوگل کروم در مقابل حالت مخفی اینترنت سامسونگ شانسی ندارد. دومی کنترل بسیار بیشتری را به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، می‌توانید حالت Secret را با یک رمز عبور و مشخصات بیومتریک خود قفل کنید، به طوری که هیچ کس به جز شما نتواند به تب ‌های خصوصی شما دسترسی داشته باشد.

 

مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم
مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم

همچنین، اگر تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی را در حالت مخفی دانلود کنید، مانند دانلودهای معمولی در گالری شما ظاهر نمی‌شوند شما فقط می‌توانید آنها را با استفاده از حالت مخفی باز کنید. به این ترتیب، دانلودهای خصوصی شما خصوصی می مانند. خیلی باحاله، درسته؟ متأسفانه، حالت ناشناس Google Chrome هیچ یک از این کارها را انجام نمی دهد.

اینترنت سامسونگ همچنین دارای یک داشبورد حریم خصوصی کامل است که در آن می توانید تجسم کنید که کدام وب سایت ها سعی در ردیابی شما دارند. همچنین می‌توانید پنجره‌های بازشو و دانلودهای خودکار را مسدود کنید و در مورد سایت‌های مضر بالقوه هشدار دریافت کنید.

برنده: اینترنت سامسونگ

  1. ویژگی های اضافی

هر دو مرورگر به شما امکان می دهند آدرس و جزئیات کارت خود را در تکمیل خودکار فرم های آنلاین برای تراکنش های سریع تر ذخیره کنید. با این حال، کروم در ترجمه صفحات وب با استفاده از مهارت یادگیری ماشینی گوگل کار بهتری انجام می دهد. همچنین، اگر صفحه وبی وجود دارد که اغلب از آن بازدید می‌کنید، می‌توانید با استفاده از Chrome آن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید.

مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم
مقایسه Samsung Internet و گوگل کروم

اما اینترنت سامسونگ با ویژگی‌های مفید دیگری از جمله اسکنر QR داخلی، پخش ‌کننده ویدیو با کنترل‌های مبتنی بر حرکت و امکان ذخیره صفحات وب به‌عنوان فایل PDF نیز بارگذاری شده است. همچنین می‌توانید افزونه‌های مفیدی را برای اینترنت سامسونگ از فروشگاه گلکسی مانند Amazon Assistant و ad-blockers دانلود کنید. نمی‌توانید از برنامه‌های افزودنی Chrome با Chrome در Android استفاده کنید.

برنده: اینترنت سامسونگ

اینترنت سامسونگ باعث می شود که کروم قدیمی به نظر برسد

علیرغم اینکه میلیاردها مرورگر وب پیش فرض است، جای تعجب دارد که چقدر از گوگل کروم نسبت به اینترنت سامسونگ عقب است. مورد دوم بسیار کاربرپسندتر، قابل تنظیم است و دارای ویژگی های مفید زیادی برای بهبود تجربه وب گردی شما است. با این حال بزرگترین ضعف آن این است که فقط در اندروید در دسترس است.

کروم فی نفسه مشکلی ندارد. اما بسیار واضح است که گوگل رویکرد “اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید” را با مرورگر انتخاب کرده است. اگر همگام سازی بین پلتفرمی واقعاً برای شما مهم است، احتمالاً باید از اینترنت سامسونگ دوری کنید. اما اگر بهترین مرورگر را در دستگاه اندرویدی خود می‌خواهید، نمی‌توانیم آن را به اندازه کافی توصیه کنیم.

makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس