بازی‌های آینده فیفا باید دارای چه بخش‌هایی باشند

126
0
بازی‌های آینده فیفا باید دارای چه بخش‌هایی باشند

پس از جدا شدن EA Sports از فیفا و پایان مدت قرارداد آن‌ها، فدراسیون فوتبال باید به فکر این باشد که بازی‌های آینده‌ی فیفا را متحول کند. در غیر این صورت قادر به جذب مخاطبان جدید نخواهد بود. با اول نیوز همراه شوید تا به این موضوع بپردازیم که بازی‌های آینده فیفا باید دارای چه بخش‌هایی باشند.

پس از نزدیک به ۳۰ سال همکاری، EA Sports و فیفا از هم جدا شدند. این موضوع بدان معناست که پس از FIFA 23، بازی‌های بعدی EA Sports باید با فیفا رقابت کنند! شرایط عجیبی در راه است. EA Sports فعلاً بازی فیفا 23 را در دست ساخت دارد.

در همین حال فدراسیون جهانی فوتبال به دنبال ناشر بعدی فیفا می‌گردد. آن‌ها برای این‌که با EA Sports FC رقابت کنند، باید بخش‌های جدیدی به بازی‌های آینده‌ی فیفا اضافه کنند و بخش‌های فعلی را ارتقاء بخشند. تا بتوانند مخاطبان جدیدی را جذب کنند.

منتقدان بازی FIFA 22 را به دلیل در بر داشتن بخش‌های تکراری و کم‌ترین تغییر نسبت به بازی‌های گذشته نکوهش می‌کردند. از این رو طرفداران امیدوارند حال که سرنوشت فرانچایز به دست فدارسیون جهانی فوتبال افتاده و آن‌ها به دنبال ناشر جدید هستند، توسعه‌ی دهنده‌ی بعدی مشکلات فعلی را برطرف کند و بخش‌های جدیدی به بازی اضافه نماید. از بخش جام جهانی گرفته تا فوتبال خیابانی و کلی بخش متنوع دیگر که می‌تواند زیرسبک بازی‌های ورزشی را دگرگون کند و یک رقابت جذاب را در بین بازی‌های فوتبالی شکل دهد.

 

جام جهانی

جام جهانی فوتبال

جام جهانی یک رویداد پرطرفدار است که میلیاردها بیننده در سرتاسر جهان دارد. حق امتیاز جام جهانی چه در دنیای حقیقی و چه در بازی‌های ویدیویی، همیشه متعلق به فدراسیون جهانی فوتبال بوده و هست. در نتیجه بازی EA Sports FC نمی‌تواند از این بخش جذاب بهره‌ای ببرد و جام جهانی را ارائه دهد. بازی‌های بعدی فیفا اما می‌توانند با طراحی جذاب این بخش و اضافه کردن حالت آنلاین و آفلاین نهایت استفاده را از محبوبیت فوتبال ببرند.

اضافه کردن بخش جام جهانی به بازی‌های آینده‌ی فیفا فوق‌العاده جذاب خواهد بود. سازندگان می‌توانند این بخش را در Career Mode تعبیه کنند و به آن شاخ و برگ بیش‌تری ببخشند. در حال حاضر این بخش قرار گرفته است ولی خیلی سطحی و نچسب کار شده است. ناشران جدید فیفا می‌توانند در این خصوص تجدید نظر کنند و یک بخش جذاب و درگیر کننده را به مخاطبان هدیه دهند.

 

بازی‌های آینده فیفا باید دارای چه بخش‌هایی باشند

بخش داستانی

بازی فیفا 17 یک بخش داستانی را به مجموعه اضافه کرد که در نوع خود جالب بود. شما کنترل الکس هانتر را بر عهده داشتید که یک بازیکن خیالی بود و می‌بایست کمک می‌کردید تا به تیم مورد علاقه‌ی خود برسد.

بخش داستانی جایگزین Career Mode نبود، اما تنوع خوبی به بازی بخشیده بود. بازی‌های آینده‌ی فیفا می‌توانند یک بخش داستانی بهتر و با جزئیات‌تر را تدارک ببینند. از آن‌جایی که دست فدراسيون باز است، آن‌ها می‌توانند به جای یک بازیکن خیالی، از یک ستاره‌ی جوان دعوت کنند که در بخش داستانی ایفای نقش کند. این موضوع بر جذابیت این بخش اثرگذار خواهد بود.

سازندگان می‌توانند بخش داستانی را گسترده کنند و بخش‌های تبلیغات، بازاریابی، تمرین و فعالیت‌های جانبی را نیز به آن بیافزایند. NBA 2K در این زمینه می‌تواند یک الگوی خوب باشد. بخش داستانی ارزش تجربه‌ی بازی را بیش‌تر خواهد کرد.

 

بازی‌های آینده فیفا باید دارای چه بخش‌هایی باشند

Career Mode

بخش Career Mode در طول ۳۰ سال گذشته کلیدی‌ترین بخش آفلاین بازی‌های فیفا بوده است. در این بخش شما می‌توانید در قالب مربی و یا بازیکن چندین فصل را پشت سر بگذارید و تجارب گوناگون کسب کنید. با این حال بخش Career Mode غالباً در طول این ۳ دهه ثابت باقی مانده است.

چرا که EA Sports تمرکز اصلی خود را روی بخش‌های آنلاین و چندنفره گذاشته بود. از این رو طرفداران حسابی بابت این موضوع شاکی هستند. چرا که کم‌ترین تغییرات ممکن را در این بخش شاهد بوده‌ایم و حتی مشکلات کلاسیک آن هم برطرف نشده‌اند.

ناشر بعدی فیفا با بهبود و گسترش Career Mode می‌تواند شایستگی خود را به طرفداران ثابت کند. توسعه دهندگان آتی می‌بایست این بخش را بازطراحی کنند و جذابیت‌های آن را بیافزایند. ادامه‌ی وضعیت کنونی به هیچ‌وجه جایز نیست. در صورت بهبود بخش Career Mode می‌توان انتظار جذب کاربران جدید و بازگشت طرفداران قدیمی را داشت. یکی از اضافات جذاب می‌تواند قابلیت مدیریت باشگاه باشد.

 

فوتبال خیابونی

FIFA Street

در بین تمام بازی‌های عرضه شده در طول این ۳۰ سال، زیر مجموعه‌ی جذاب FIFA Street معروف به فوتبال خیابانی در بین طرفداران همیشه محبوب بوده است. شماره‌های نخست این زیر مجموعه گیم پلی آرکید و مفرحی را ارائه می‌دادند که نسبت به تجربه‌ی شبیه‌سازی فیفا زمین تا آسمان فرق می‌کرد. تمرکز این بازی‌ها روی مهارت و تکنیک‌های جذاب یک تجربه‌ی دلنشین و دوست داشتنی را رقم می‌زد. گیم پلی در این بازی حالتی اغراق شده پیدا می‌کرد و این خود یکی از جذابیت‌های آن به شمار می‌رفت.

فیفا در سال‌های اخیر با اضافه کردن بخش VOLTA سعی کرد تجربه‌ی FIFA Street را ارائه دهد. اما این بخش جدید اکثر جذابیت‌های پیشین را کنار گذاشته بود و تجربه‌ای معمولی را ارائه می‌داد. با این حال همین نیز در نوع خود حرکت مثبتی بود. می‌توان امیدوار بود که در آینده با اضافه کردن FIFA Street اصلی به عنوان بخش جانبی، بر تنوع بازی افزود.

فیفا ولتا

فیفا برای موفقیت در آینده می‌بایست تغییرات زیادی را اعمال کند. در غیر این صورت EA Sports FC جایگزین آن خواهد شد و قافیه را خواهد باخت. برای این منظور می‌بایست یک ناشر حرفه‌ای برای ساخت بازی‌های آینده‌ی فیفا انتخاب شود.

ما در مطالب پیشین به تفصیل در این خصوص صحبت کرده‌ایم و برای جزئیات بیش‌تر می‌توانید به مقاله‌ی چه شرکتی باید بازی‌های آینده‌ی FIFA را منتشر کند مراجعه کنید. فراموش نکنید که FIFA 23 آخرین همکاری فدراسیون جهانی فوتبال با EA Sports خواهد بود.

بازی فیفا 23 برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر در دست ساخت است. بازه‌ی زمانی عرضه نیز اواخر شهریور ماه و اوایل مهر ماه می‌باشد.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ بازی‌های آینده فیفا باید دارای چه بخش‌هایی باشند؟ به نظر شما کدام ناشر برای عرضه‌ی بازی‌های آینده‌ی این فرانچایز مناسب است؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس