7 بازی فکری فوق العاده برای تمرین مغز ( اندروید و iOS )

89
0
بازی فکری

بازی های فکری رایگانی که در ادامه این راهنما معرفی می کنیم، مغز شما را به چالش می کشند و باعث می شوند همیشه حواس جمع باشید. این بازی های چالش برانگیز، شامل بازی های پازلی و جدولی، بازی های کلمات و موارد دیگر می شوند. فعالیت‌ های مختلف می‌ توانند مغز شما را تمرین دهند، اما گاهی اوقات شما فقط چیزی سرگرم ‌کننده می‌ خواهید تا هم لذت ببرید و هم مغز خود را تمرین دهید. پازل‌ های فکری، چالش‌ هایی که شما را وادار می ‌کنند خارج از چارچوب فکر کنید و بازی‌های تمرینی مغز، در عین حال که ذهن شما را هوشیار تر نگه می دارند؛ لذت بخش نیز هستند. اگر علاقمند به بازی های گوشی همراه هستید که مغر شما را به چالش می کشند و به شما اجازه می‌ دهند در حین انجام بازی اوقات خوشی داشته باشید، در ادامه این لیست همراه ما باشید. همچنین اگر اپل واچ دارید، باید به یاد داشته باشید که می توانید بازی ها را روی مچ خود نیز انجام دهید.

Left vs Right

بازی Left vs Right با ارائه 49 بازی در شش دسته، به شما امکان می دهد هر دو طرف مغز خود را تمرین دهید. می توانید تمرینات روزانه خود را با یک کلیک شروع کنید و چهار بازی فکری را انجام دهید.

بازی به این صورت است که باید اقلامی که مشتریان سفارش می دهند را به خاطر بسپارید و سپس به یاد بیاورید که چه کسی چه چیزی را سفارش داده است و یا در بازی دیگر حرکت اشکال را تماشا کنید و روی سریع ‌ترین آن‌ها کلیک کنید و سهم خود را بر اساس مجموع و آنچه دوستانتان می پردازند، از صورتحساب محاسبه کنید. اینها انواع بازی هایی هستند که حافظه، بازخورد ها و استدلال شما را به چالش می کشند. می توانید به صورت رایگان Left vs Right را نصب کنید. با این حال، خرید اشتراک به صورت ماهانه یا سالانه به شما امکان استفاده از همه دست ها را به همراه گزارش های پیشرفته در هر روز می دهد. حتی اگر چند دقیقه در روز وقت اضافه داشتید، پیشنهاد می کنیم با Left vs Right مغز خود را تقویت کنید.

دانلود: Left vs Right برای اندروید | iOS (رایگان، اشتراک در دسترس است)

Brain School

Brain School یکی از بازی های منحصر به فرد برای پرورش ذهن می باشد. این بازی با پازل های گیج کننده، سؤالات چالش برانگیز ریاضی و بازی های فکری که شما را به فکر وادار می کند که یک راه عالی برای تقویت مهارت های ذهنی شماست. کانسپت بازی یک مدرسه است که شما را چهار سال آزمایش می کند. از سال اول شروع کنید و در همه بازی ها و سطوح A+ را دریافت کنید. هر سال شامل مجموعه ای متفاوت از بازی ها با پنج سطح است. چالش های ابتدایی شامل حل معادلات ریاضی در محدوده زمانی، مونتاژ قطعات یک پازل برای مطابقت با تصویر و یک بازی فکری جادویی است. اگر در بازی ها قبول شوید، امتحان نهایی خود را می دهید و به سال دوم می روید و می ‌توانید به گزارش‌ هایی از میزان عملکردتان در هر سال دسترسی داشته باشید. هیچ راهی بهتر از بازی های فکری برای آزمایش قدرت مغز شما وجود ندارد و Brain School برنامه ایده آلی برای انجام آن است.

دانلود: Brain School برای iOS (رایگان)

Peak

Peak روش جالب دیگری برای تمرین مغز با سرگرمی و بازی است. در طول بازی، هر روز با مجموعه ‌ای تصادفی از بازی ‌ها مواجه می ‌شوید که حوزه‌ هایی مانند حافظه، توجه، حل مسئله و مهارت‌ های خلاقیت را به چالش می کشند. ممکن است در یک بازی لازم باشد کلماتی را از حروفی که نمایش داده می شوند ایجاد کنید، کاشی ‌ها را بر اساس اعداد در ستون‌ ها و ردیف‌ ها رنگ کنید یا روی چهره ‌هایی ضربه بزنید که احساسات خاصی را نشان می‌ دهند. بیش از 35 بازی وجود دارد که آمار عملکرد شما در هر دسته و دستاوردهایی که کسب می کنید را به شما نشان می دهند. با چهار تمرین که به صورت رایگان در دسترس است، می‌توانید هر روز خود را با چالشی جدید آزمایش کنید. اگر بازی های بیشتری می خواهید، Peak یک نسخه پرمیوم دارد که 16 تمرین روزانه، دسترسی نامحدود به 45 بازی، پخش مجدد و بازی های فکری و آرامش بخش را در اختیار شما قرار می دهد می کند. اگر به این آیتم ها علاقمند هستید، بهتر است نسخه پرمیوم Peak را نیز بررسی نمایید.

دانلود: Peak برای اندروید | iOS (رایگان، اشتراک در دسترس است)

Lumosity

اگر تا به حال بازی های فکری انجام داده اید، احتمالاً با Lumosity مواجه شده اید. در غیر این صورت، باید بدانید چیزی که بازی های این اپلیکیشن را به یک چالش بزرگ تبدیل می کند این است که شما یک تمرین روزانه دارید که در آن باید مهارت های حل مسئله، حافظه و به طور کلی تفکر خود را مورد آزمایش قرار دهید. بازی های Lumosity منحصر به فرد و لذت بخش هستند. ممکن است در یک ماشین مسابقه باشید و نیاز باشد تا بازخوردها و واکنش های خود را آزمایش کنید یا قطعات پازل را برای آزمایش توانایی ‌های حل مسئله‌ خود جمع‌ آوری ‌کنید. شما می توانید خود را با بیش از 40 بازی به چالش بکشید، آمار دقیقی از عملکرد خود دریافت کنید و ببینید که در کدام زمینه ها برتر هستید. می توانید Lumosity را به صورت رایگان بازی کنید و اگر علاقمند بودید، نگاهی به بازی های پولی آن نیز بیندازید. با خرید اشتراک می توانید از حالت تمرین، دسترسی به همه بازی‌ها، پیگیری دقیق عملکرد و موارد دیگر بهرهمند شوید. Lumosity سرگرم کننده و چالش برانگیز است و قطعاً ارزش بازی کردن را دارد.

دانلود: Lumosity برای اندروید | iOS (رایگان، اشتراک در دسترس است)

Brain Dots

Brain Dots اپلیکیشنی بیش از یک بازی چالش بر انگیز برای مغز شما است. این اپلیکیشن، چالش هایی فراتر از نمونه هایی که در این لیست اشاره کردیم را ارائه می دهد و به نوعی یک معمای سرگرم کننده مبتنی بر فیزیک است. درواقع بازی بر اساس یک مفهوم ساده ساخته شده و هدف شما این است که دو نقطه را بر هم بزنید. اما نحوه انجام این کار قسمت مشکل بازی است. شما باید خطوط، اشکال، یا هر چیز دیگری را که برای جمع کردن آن نقطه ها لازم است بکشید. چیزی که Brain Dots را به یک چالش جالب تبدیل می ‌کند این است که گاهی اوقات پاسخ واضح ‌تر از چیزی است که انتظار دارید. بنابراین این بازی لذت بخش واقعاً شما را به فکر وا می دارد. شما از ابزارهای مختلفی مانند مداد و مداد رنگی در رنگ ها و اندازه های مختلف در بازی استفاده خواهید کرد. هزاران سطح و مراحل برای پیشرفت و ارتقا وجود دارد و حتی می توانید تم مورد علاقه خود را برای سایر بازیکنان بسازید. این بازی دارای خریدهای درون برنامه ای برای ابزارهای اضافی می باشد.

دانلود: Brain Dots برای اندروید | iOS (خریدهای درون بازی رایگان در دسترس است)

Clockwork Brain Training

Clockwork Brain Training یک دوره آموزشی برای مغز است و اگر تا به حال آن را بازی نکرده اید، پس بهتر است اکنون نگاهی به آن بیندازید. هدف از این بازی تمرین حافظه، استدلال، زبان، تقویت مهارت های توجه با چالش های مختلف است. Clockwork Brain Training یک تست واقعی برای بررسی مغز شما است. برای آزمایش توجه خود، یک بازی وجود دارد که طی آن می توانید ببینید با چه سرعتی قادر هستید شی متفاوت را از بقیه را انتخاب کنید. یا مهارت خود را با یک مسابقه سرعتی بسنجید. Clockwork Brain Training همچنین عناصر گیمیفی شده مانند Boosts در قالب Petbots و توکن هایی را به همراه گرافیک جذاب در اختیار شما قرار می دهد. اگر از تمرینات ذهنی آن لذت بردید، می توانید با خریدهای درون برنامه ای، بازی های بیشتری را دریافت کنید.

دانلود: A Clockwork Brain Training for Android | iOS (خریدهای درون بازی رایگان در دسترس است)

Tricky Test 2

Tricky Test 2 یک بازی بی نظیر است که نیاز به تفکر و زیرکی دارد. همانطور که از نام آن پیداست، بخش مشکل بازی این است که پاسخ تا حدودی واضح است. اما با سؤالات پیچیده، اعتماد و واکنش های شما را به چالش می کشد. در طول بازی شما پنج جان دریافت می ‌کنید و باید مانند بیشتر بازی ‌های سطح‌ محور، سطح های مختلف را پشت سر بگذارید تا به مراحل بعدی دست پیدا کنید. با این حال، اگر شکست خوردید، باید تعداد معینی از سطوح را بسته به سرعت خود به عقب برگردید. شما می توانید بازی Tricky Test 2 را در اندروید یا iOS بررسی کنید. این بازی دارای خریدهای درون برنامه ای نیز می باشد.

دانلود: Tricky Test 2 برای اندروید | iOS (خریدهای درون بازی رایگان در دسترس است)

برای آموزش مغز خود آماده شوید

گاهی اوقات می توانید با راه های بسیار سرگرم کننده مانند یک بازی فکری، حافظه و مهارت های حل مسئله خود را آزمایش کنید یا بهبود بخشید. یا شاید بخواهید مهارت های فکری خود را اصلاح نمایید. هدف شما برای آموزش ذهن شما هر چه باشد، این بازی‌ها و برنامه ‌های فکری رایگان باعث تقویت ذهن شما شده و شما را وادار به فکر کردن می کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس