محبوب ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت 2022

99
0
فریم ورک های جاوا اسکریپت

آیا قصد دارید در جاوا اسکریپت برنامه نویسی کنید؟ برای کدنویسی کارآمد به فریم ورک هایی از کتابخانه ها نیاز دارید. اما محبوب ترین فریم ورک جاوا اسکریپت کدام است؟

همچنین شما می توانیم مطلب ویرایشگر های جاوا اسکریپت را هم مطالعه کنید.

در می 2022، Stack Overflow نظرسنجی برنامه نویسان سال 2022 خود را انجام داد. هدف آن این بود که یاد بگیرد توسعه ‌دهندگان از چه ابزارهایی استفاده می‌کنند، چگونه آنها را یاد می‌گیرند و نظراتشان در مورد آنها چیست. بیش از 70000 برنامه نویس در این نظرسنجی شرکت کردند که 72 درصد از آنها توسعه دهندگان حرفه ای بودند.

بر اساس این نظرسنجی، جاوا اسکریپت پرکاربردترین زبان برنامه نویسی بود. این نظرسنجی همچنین نشان می‌ دهد که کدام یک از چارچوب ‌های جاوا اسکریپت موجود محبوب‌ ترین هستند. امیدواریم این فناوری بتواند در سال 2022 به فناوری جاوا اسکریپت که باید توجه داشته باشید را روشن کند.

جاوا اسکریپت محبوب ترین زبان برنامه نویسی بود

نظرسنجی توسعه دهندگان توسط Stack Overflow نشان داد که جاوا اسکریپت جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین زبان حفظ می کند. بیش از 65 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از آن به طور گسترده برای توسعه استفاده می کنند. در کنار HTML و CSS، جاوا اسکریپت یکی از فناوری های اصلی مورد استفاده در وب است.

جاوا اسکریپت همچنین در محیط های توسعه دیگری مانند Node.js برای توسعه Backend، Apache CouchDB و Adobe Acrobat استفاده می شود. کاربردهای جاوا اسکریپت به توسعه موبایل، بازی و دسکتاپ نیز گسترش یافته است. پذیرش فزاینده آن را می توان به این دلیل نسبت داد که یادگیری، پیاده سازی آن آسان است و از طرف جامعه توسعه دهندگانش حمایت زیادی دریافت می کند.

محبوب ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت

در اکوسیستم جاوا اسکریپت، فهرست چارچوب های جاوا اسکریپت همچنان در حال رشد است. فریم ورک ها مجموعه ای از کدهای جاوا اسکریپت از پیش ساخته شده هستند که برای آسان کردن توسعه استفاده می شوند. هنگام انتخاب یک فریم ورک جاوا اسکریپت، ویژگی های پروژه خود، آنچه چارچوب در آن خوب است، فرآیند یادگیری، مستندات و جامعه آن را در نظر بگیرید.

در زیر پنج فریمورک محبوب جاوا اسکریپت آورده شده است.

React JS

React محبوب ترین چارچوب وب در سال 2022 است که بیش از 40 درصد از توسعه دهندگان حرفه ای می گویند که به طور گسترده از آن استفاده می کنند. این یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است که توسط فیس بوک توسعه یافته و برای ایجاد رابط های کاربری بسیار پاسخگو استفاده می شود. بیانی و مبتنی بر مؤلفه است، به این معنی که می‌توانید از مؤلفه‌ها برای ایجاد رابط‌های کاربری پیچیده در مدت زمان کوتاهی دوباره استفاده کنید.

یادگیری و استفاده از React برای توسعه دهندگان جدید راحت تر از سایر فریم ورک ها مانند Angular است که به شدت مورد نظر هستند. دارای اسناد گسترده، راهنماها و جامعه در حال رشدی است که منحنی یادگیری را کاهش می دهد.

React دائما در حال تکامل است و چرخه های توسعه کوتاهی دارد. بنابراین، سخت است که توسعه دهندگان به یادگیری مجدد ویژگی های جدید ادامه دهند، و گاهی اوقات اسناد به اندازه کافی سریع به روز نمی شوند.

نمونه هایی از وب سایت های بزرگ ساخته شده با React عبارتند از: Airbnb، Dropbox، Asana و BBC.

jQuery

jQuery دومین فریم ورک محبوب وب است. این یک کتابخانه جاوا اسکریپت Open-source است که می توانید از آن برای ساده کردن تعامل با DOM (مدل شیء سند) استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا درخت DOM را به راحتی پیمایش کنید.

یادگیری jQuery آسان است و از سال 2006 وجود داشته است و به همین دلیل جامعه توسعه دهندگان بزرگی دارد. jQuery ، با این حال، نمی تواند با چارچوب های وب مدرن که ویژگی های پیشرفته ای را ارائه می دهند، مقایسه شود. برای برنامه‌های کاربردی ساده مفید است، اما می ‌تواند به یک پایگاه کد بزرگ منجر شود که اگر برای توسعه برنامه‌های کاربردی بزرگ استفاده شود، حفظ آن دشوار است.

Express

Express (همچنین Express.js) سومین فریم ورک محبوب جاوا اسکریپت پس از jQuery است. این یک چارچوب جاوا اسکریپت حداقل و سریع برای توسعه باطن است. می توانید از آن با Node.js، یک زمان اجرا جاوا اسکریپت، برای ایجاد برنامه های کاربردی وب کارآمد استفاده کنید.

Express یک راه آسان برای مدیریت مسیریابی، راه اندازی بسته های میان افزاری و ادغام پلاگین ها در کد سمت سرور شما ارائه می دهد. با Express، می توانید API های RESTful را برای ادغام با سایر برنامه ها ایجاد کنید و فایل های HTML ایستا را به صورت پویا در وب ارائه دهید. نمونه‌هایی از شرکت‌هایی که از Express در پایه کد استفاده می‌کنند عبارتند از Twitter، Intuit و Accenture.

Angular

Angular چهارمین فریمورک محبوب جاوا اسکریپت است. این یک چارچوب Open-source است که توسط Google در سال 2016 راه اندازی شد. می توانید از آن در قسمت جلو یا باطن برای ایجاد برنامه های تک صفحه پویا (SPA) و برنامه های وب پیشرو (PWA) با بارگذاری صفحات سریعتر استفاده کنید.

Angular ویژگی هایی مانند اتصال دو طرفه داده را ارائه می دهد که همگام سازی بیدرنگ بین مدل و view را امکان پذیر می کند، دارای تزریق وابستگی داخلی است و از TypeScript پشتیبانی می کند. با این حال، یادگیری Angular برای مبتدیان چالش برانگیزتر از React است زیرا منحنی یادگیری تندتری دارد.

نمونه هایی از وب سایت های ایجاد شده با Angular عبارتند از Freelancer، IBM و PayPal.

Vue.js

Vue.js پنجمین فریمورک محبوب جاوا اسکریپت بود. این یک چارچوب متن باز است که برای بهبود ویژگی های فریم ورک های Frontend مانند Angular و React طراحی شده است. به عنوان مثال، هم DOM مجازی مورد استفاده در React و هم اتصال دو طرفه مورد استفاده در Angular را دارد.

با Vue.js، می توانید PWA و SPA را سریع و کارآمد بسازید. این دارای اسناد جامع و منحنی یادگیری کم عمق است که آن را به یک چارچوب جاوا اسکریپت خوب برای مبتدیان تبدیل می کند.

نمونه‌هایی از وب‌سایت‌هایی که با استفاده از Vue.js ساخته شده‌اند Upwork، Adobe و Grammarly هستند.

Svelte محبوب ترین فریم ورک جاوا اسکریپت Frontend بود

شایان ذکر است که Svelte به عنوان محبوب ترین فریم ورک جاوا اسکریپت توسط 75.28 درصد از پاسخ دهندگان در جایگاه برتر قرار داشت. از Next.js، یکی دیگر از گزینه های محبوب در بازار، پیشی گرفت.

Svelte در مقایسه با React و سایر فریم ورک‌های غالب مانند Angular و Vue.js بسیار سریع است. این کد را به جاوا اسکریپت خالص Vanilla کامپایل می کند، و شما نیازی به ارسال کد فریمورک سربار ندارید. در نتیجه، بسته اولیه جاوا اسکریپت فشرده می شود و صفحات به سرعت بارگذاری می شوند. این شاید بزرگترین تمایز بین چارچوب های موجود امروزی باشد.

نمونه هایی از شرکت هایی که از Svelte برای وب سایت های خود استفاده می کنند، نیویورک تایمز، نستا و راکوتن هستند.

AngularJS مخوف ترین چارچوب وب بود

در حالی که Svelte محبوب ترین فریم ورک بود، AngularJS کماکان کمترین طرفدار را دارد. 78 درصد از پاسخ دهندگان از استفاده از آن وحشت داشتند. این ممکن است به این دلیل باشد که گوگل پشتیبانی بلندمدت AngularJS را در دسامبر 2021 متوقف کرد و بیش از سه سال آن را ارائه کرد. اگر از AngularJS در برنامه خود استفاده می کنید، باید به Angular یا فریمورک دیگری مهاجرت کنید. در غیر این صورت، برنامه شما ممکن است به دلیل عدم به روز رسانی، دچار باگ یا حفره های امنیتی شود.

انتخاب یک چارچوب جاوا اسکریپت

محبوبیت یک چارچوب ممکن است نشان دهنده یک اکوسیستم توسعه بزرگ باشد که می تواند یادگیری را آسان تر کند. با این حال، این نباید تنها عاملی باشد که هنگام انتخاب یک چارچوب در نظر می گیرید. همیشه در نظر داشته باشید که کجا می خواهید از آن چارچوب استفاده کنید. قبل از انتخاب یک ابزار توسعه، طراحی و ویژگی های برنامه شما باید اول باشد. سپس، باید در مورد چارچوب تحقیق کنید تا در مورد ویژگی ها و پیچیدگی های آن اطلاعات کسب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس