مارک زاکربرگ در انتقاد از تصمیمات اپل می‌گوید Metaverse باید «باز» باشد

61
0
مارک زاکربرگ در انتقاد از تصمیمات اپل

مارک زاکربرگ، مدیر عامل Meta، هرگز نظرات جنجالی خود را در برابر تصمیمات اپل پنهان نکرده است. به خصوص پس از اینکه این شرکت شفافیت ردیابی برنامه را معرفی کرد. این بار، زاکربرگ از اپل و هدست واقعیت ترکیبی آن، انتقاد کرد و گفت که Metaverse باید برای همه « باز» باشد.

زاکربرگ در مورد هدست اپل تردید دارد (مارک زاکربرگ در انتقاد از تصمیمات اپل)

هدست AR/VR اپل تا سال 2023 آماده نمی‌شود، اما Meta روز سه شنبه از هدست واقعیت مجازی جدید خود رونمایی کرد. Meta Quest Pro با سنسورهای پیشرفته برای ردیابی صورت و برخی فناوری های چشمگیر دیگر عرضه شد. در مصاحبه ای با The Verge، زاکربرگ گفت که چرا معتقد است اکوسیستم VR متا بهتر از چیزی است که اپل روی آن کار کرده است.

برای زاکربرگ، مهمترین مسئله داشتن سخت افزار بهتر نیست، بلکه ایجاد و داشتن یک اکوسیستم باز است. مدیر عامل Meta گفت که این شرکت در یک “رقابت فلسفی” با اپل است زیرا هر دو شرکت روی آینده چیزی که او متاورس می‌نامد کار می‌کنند.

این مدیر اجرایی از مثال PC در مقابل مک و اندروید در مقابل iOS استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه اپل سعی می‌کند کاربران را در اکوسیستم خود قفل کند در حالی که سایر پلتفرم ها می‌توانند از “مزایای مثبت سیستم های مرتبط” استفاده کنند. او استدلال کرد که متاورس باید “قابلیت تعامل” داشته باشد و توسط توسعه دهندگان و شرکت های مختلف ساخته شود.

به گفته زاکربرگ، اپل می‌تواند با هدست واقعیت مجازی خود که به تازگی شایعاتی در مورد آن پخش شده است، هم به رقبا و هم به مصرف کنندگان آسیب برساند. زیرا این شرکت در حال حاضر کنترل کاملی بر آیفون دارد که توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود. او در مورد اپل گفت: “کارهایی که آنها انجام می‌دهند آنقدرها که ادعا می‌کنند بشر دوستانه نیستند.”

Meta با شرکایی مانند Microsoft، Autodesk و Accenture برای ساخت پلتفرم متاورس همکاری کرده است. محصول جدید Meta Quest Pro یکی از راه های این شرکت برای تبدیل متاورس به یک‌ پلتفرم همگانی است.

پاسخ اپل به متاورس

بر اساس شایعات، اپل روی حداقل سه هدست جدید AR/VR کار کرده است. اولین مورد، “Apple Reality Pro” خواهد بود، یک هدست واقعیت ترکیبی پیشرفته که مستقیماً با Meta Quest Pro رقابت خواهد کرد. انتظار می رود این دستگاه دارای نمایشگرهای 8K و سنسورهای پیشرفته برای تشخیص حرکات و محیط باشد. تحلیلگران معتقدند این محصول بین 1000 تا 3000 دلار قیمت خواهد داشت.

در همین زمان، اپل نسخه ارزان تری از هدست و عینک های واقعیت افزوده سبک تر را نیز توسعه داده است. با این حال، این محصولات حداقل تا سال 2024 آماده نخواهند شد.

در مصاحبه ای جدید، Tim Cook مدیر عامل اپل اعلام کرد که با دیدگاه Meta در مورد متاورس مخالف است. به گفته Cook، یک فرد معمولی احتمالاً حتی نمیداند متاورس چیست. او معتقد است که لزومی ندارد مردم تشویق شوند تا «تمام زندگی خود را» به یک دنیای مجازی منتقل کنند.

جای تعجب نیست که Cook در مورد محصولات آینده اپل در این زمینه حرفی نزد. باید دید مارک زاکربرگ در انتقاد از تصمیمات اپل در آینده چه کارهایی را انجام می دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس