محصولات و سرویس ‌های مایکروسافت که در 2020 متوقف شدند

بغضی از محصولات و سرویس ‌های مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ کاملاً متوقف شدند. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی آن محصولات و سرویس‌ها می‌پردازیم!

104
0
محصولات و سرویس‌های مایکروسافت

امسال مایکروسافت Surface Duo ،Xbox Series X ،Xbox Series S و بسیاری از محصولات و خدمات دیگر را منتشر کرد، اما همچنین بعضی از محصولات و سرویس ‌های مایکروسافت کاملاً متوقف شدند. سیستم عامل‌های قدیمی، فروشگاه‌های فیزیکی و موارد دیگر در سال ۲۰۲۰ متوقف شدند. برخی از چیزهایی که به پایان رسید کاملاً قابل انتظار بودند مانند پشتیبانی از ویندوز ۷‌، در حالی که میکسر و دیگر موارد تعجب آور بودند. سال ۲۰۲۰ سال فوق العاده متفاوتی بوده است، بنابراین برخی از موارد مانند بسته شدن فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت، ممکن بود در شرایط عادی اتفاق نمی‌افتاد.

محصولات و سرویس ‌های مایکروسافت که در 2020 متوقف شدند :

 

پشتیبانی از ویندوز ۷

محصولات و سرویس‌های مایکروسافت ویندوز

ویندوز ۷ یک سیستم عامل محبوب است، اما هر چیز خوبی روزی به پایان می‌رسد. پشتیبانی رسمی از ویندوز ۷ در ژانویه ۲۰۲۰ پایان یافت. با پایان یافتن آن، رایانه‌های شخصی که از سیستم عامل قدیمی استفاده می‌کنند دیگر به روزرسانی‌های رسمی امنیتی دریافت نمی‌کنند. این پایان پشتیبانی سال‌ها شناخته شده بود، اما چندین سازمان هنوز از ویندوز ۷ مهاجرت نکرده‌اند.

ویندوز ۱۰ ایکس بر روی دستگاه‌هایی با دو نمایشگر

محصولات و سرویس‌های مایکروسافت در سال 2020 خاموش شدند

در یک برهه از زمان، به نظر می‌رسید که ویندوز ۱۰ ایکس فقط از دستگاه‌های تاشو مانند Surface Neo استفاده می‌کند. اما در ماه مه سال جاری، دفتر اصلی محصولات مایکروسافت، Panos Panay، اعلام کرد که مایکروسافت استراتژی خود را برای ویندوز 10X تغییر داده است. ویندوز ۱۰ ایکس به جای اینکه یک سیستم عامل باشد که به طور انحصاری برای دستگاه‌های تاشو ارسال می‌شود، ابتدا روی دستگاه‌های تک صفحه وارد می‌شود.

خوشبختانه برای کسانی که فن آوری تاشو را دوست دارند، ویندوز 10X در برخی موارد هنوز به سراغ آن‌ها می‌آید. Panay گفت: “این دستگاه‌های تک صفحه اولین بیان ویندوز ۱۰ ایکس است که ما به مشتریان خود تحویل می‌دهیم، و ما همچنان در همکاری با شرکای OEM خود به دنبال لحظه مناسب خواهیم بود تا دستگاه‌های دو صفحه را وارد بازار کنیم. “

متأسفانه، این بدان معنی است که ThinkPad X1 Fold با ویندوز ۱۰ Pro شروع به کار کرد، که برای صفحات بزرگ تاشو ساخته نشده است. احتمالاً در آینده ویندوز 10X را روی دستگاه‌های مقرون به صرفه‌تری خواهیم دید.

Mixer

محصولات و سرویس‌های مایکروسافت خاموش شدند

متوقف شدن میکسر یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های سال بود. این خبر نه تنها به سرعت در معرض دید عموم قرار گرفت، بلکه از طریق یک توییت به شرکای اصلی و پخش کنندگان اعلام شد.

در حالی که مایکروسافت امسال میکسر را متوقف کرد، فناوری پخش ویدئو با تاخیر بسیار کم این پلتفرم در سایر سرویس‌های مایکروسافت ادامه دارد. تیم‌های مایکروسافت از فناوری پخش سرویس قبلی استفاده می‌کنند.

کورتانا

محصولات و سرویس‌های مایکروسافت 2020 خاموش شدند

کورتانا امسال به سمت بهره‌وری و دور از مصرف عمومی مصرف کننده تغییر مسیر داده است. مایکروسافت تجربه جدیدی از کورتانا را اعلام کرد که می‌تواند اطلاعاتی را در Microsoft 365 پیدا کند، به مدیریت برنامه شما با بینش کمک کند و سایر کارها را که باعث بهبود بهره‌وری می‌شوند، انجام دهد. مایکروسافت با تجربه جدید پشتیبانی از مهارت‌های کورتانا را در ویندوز ۱۰ متوقف کرد. این بدان معنی است که مهارت‌های Xbox ،Spotify ،SmartThings و موارد دیگر کار با Cortana در ویندوز ۱۰ را متوقف کردند.

دستگاه‌های بیشتری قرار است به زودی دسترسی به کورتانا را از دست بدهند. از ژانویه ۲۰۲۱، مایکروسافت ادغام کورتانا را با بلندگو Harman Kardon Invoke پایان می‌دهد.

فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت

محصولات و سرویس‌های مایکروسافت که در 2020 خاموش شدند

در ماه ژوئن گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که تمام فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت به عنوان بخشی از “تغییر استراتژیک” بسته می‌شوند. مایکروسافت در آن زمان اظهار داشت که پول و تلاش بیشتری در ویترین فروشگاه‌های دیجیتال خواهد گذاشت.

فروشگاه‌های فیزیکی مایکروسافت فقط چند ماه پس از بسته شدن درها به دلیل همه گیری جهانی تعطیل شدند. اعضای تیم به مشاغل از راه دور منتقل شدند و مایکروسافت تلاش خود را برای ارائه تجربه‌ای که در فروشگاه‌های فیزیکی ناموفق کسب کرده، منتقل کرد. اما فروشگاه‌های مایکروسافت فقط برای خرید نبودند. آن‌ها محلی را برای ورود دستگاه‌های معیوب برای کمک به افراد، محلی برای آموزش و محلی برای بازدید حضوری از آخرین فن آوری‌های مایکروسافت فراهم کردند.

مایکروسافت چهار فروشگاه را برای “مراکز تجربه” مورد استفاده مجدد قرار خواهد داد، اما این مکان‌ها به دلیل موقعیت جغرافیایی فقط برای گروه کوچکی از افراد در دسترس است.

Skype

محصولات و سرویس‌های مایکروسافت اسکایپ

خوب، بنابراین اسکایپ در واقع نمرده است. در حقیقت، صدها میلیون نفر حساب Skype دارند و من شرط می‌بندم که هنوز چند نفر از آنها استفاده می‌کنند. گفته می‌شود، در سالی که افراد بیشتری نسبت به گذشته به تماس‌های ویدیویی روی آورده‌اند، اسکایپ حتی بیشتر از خدمات رقیب عقب افتاده است. زوم گزینه انتخابی تماس ویدیویی شد و اسکایپ… نشد.

در حالی که اسکایپ در سال ۲۰۲۰ عملکرد خوبی نداشت، تیم‌های مایکروسافت از افزایش چشمگیری برخوردار شدند. این سرویس ویژگی‌های جدیدی کسب کرد، به طور مرتب به روزرسانی می‌شد و بیش از ۱۱۵ میلیون نفر روزانه از آن استفاده می‌کنند.

حال که با محصولات و سرویس ‌های مایکروسافت که در سال ۲۰۲۰ متوقف شدند آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از مقالات دیگر سایت اول نیوز دیدن کنید!

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس