اندروید 12L معرفی شد ، آشنایی با ویژگی های این اندروید جدید

اندروید 12L طرح‌بندی رابط کاربری را برای دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگ بهینه می‌کند. در ادامه به ویژگی های اندروید 12L می‌پردازیم.

33
0
اندروید 12L معرفی شد ، آشنایی با ویژگی های این اندروید جدید

در اجلاس Android Dev Summit امسال، گوگل به‌روزرسانی آتی را برای دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر اعلام کرد که شامل تبلت‌ها، تاشوها و دستگاه‌هایی است که ChromeOS را اجرا می‌کنند. گوگل این آپدیت را اندروید 12L می‌نامد و قرار است اندروید 12 را روی صفحه نمایش‌های بزرگ روان‌تر کند. ما برای اولین بار احتمال به روز رسانی “12.1” را در اواخر سپتامبر شنیدیم و به نظر می‌رسد بسیاری از ویژگی‌های شایعه شده درست هستند.

ویژگی‌های اندروید 12L

1 اندروید 12L معرفی شد ، آشنایی با ویژگی های این اندروید جدید

اندروید 12L طرح‌بندی رابط کاربری دستگاه را بهینه می‌کند، محل قرارگیری صفحه اصلی، صفحه قفل، اعلان‌ها، تنظیمات سریع و موارد دیگر را تنظیم می‌کند. گوگل اشاره می‌کند که هر صفحه‌ای با پیکسل‌های مستقل از تراکم ۶۰۰ (dp) و بالاتر، طرح‌بندی دو ستونی را نشان می‌دهد که از کل صفحه استفاده می‌کند. در مثالی که گوگل نشان می‌دهد، منوی تنظیمات سریع به سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شود، در حالی که پنل اعلان‌ها در سمت راست قفل شده است و به شما امکان می‌دهد به هر دو به طور همزمان دسترسی داشته باشید همه اینها بدون باز کردن یک برنامه و بستن برنامه دیگر.

12L همچنین نوار وظیفه جدیدی را معرفی می‌کند که جابجایی سریع بین برنامه‌های مختلف را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. کشیدن و رها کردن یک برنامه از نوار وظیفه، آن را در حالت تقسیم صفحه باز می‌کند، که Google خاطرنشان می‌کند برای همه برنامه‌ها، چه قابل تغییر اندازه باشند و چه نباشند، آن را فعال کرده است.

تغییر دیگری که با اندروید 12L ارائه می‌شود، ایمیل باکس بهبود یافته است که باید برنامه‌ها را جذاب‌تر کند. گوگل به سازندگان دستگاه اجازه می‌دهد اندازه، شکل و رنگ جعبه نامه را تغییر دهند، همچنین گوشه‌های گرد را اضافه کنند و موقعیت پنجره ورودی را تغییر دهند.

اندروید 12L قرار است اوایل سال آینده عرضه شود، اما می‌توانید ویژگی‌های جدید را از قبل در صفحه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان 12L آن امتحان کنید. از آنجا، می‌توانید شبیه ساز اندروید 12L را برای شروع دانلود کنید. گوگل همچنین می‌گوید که در حال کار با شرکای OEM برای عرضه به روز رسانی 12L است و پیش نمایش توسعه دهندگان 12L برای تبلت Lenovo P12 Pro در حال انجام است.

نتیجه

2 اندروید 12L معرفی شد ، آشنایی با ویژگی های این اندروید جدید

با توجه به تعداد زیادی از گوشی‌های تاشوی جدید که به بازار می‌آیند، جای تعجب نیست که گوگل تصمیم بگیرد به‌روزرسانی ویژه‌ای برای آن‌ها (و البته تبلت‌ها) نیز ارائه کند. در حالی که گوگل دو گوشی تاشو در دست ساخت دارد، سامسونگ در حال آزمایش مانیتوری است که می‌تواند به تبلت تاشو تبدیل شود. این یک سال برای دستگاه‌های تاشو است، و این روند هیچ نشانه‌ای از توقف را نشان نمی‌دهد آن‌ها به قدری به جریان اصلی تبدیل می‌شوند که حتی Best Buy هم تعمیرات تاشوهای سامسونگ را در فروشگاه ارائه می‌کند.

حال که با اندروید 12L آشنا شدید، می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس