مشخصات خودرو ونوسیا استار مکث موتور

35
0
خودرو ونوسیا استار مکث موتور

با قطعی شدن واردات خودرو در سال 1402، شرکت مکث موتور دست به کار شده تا در کنار مونتاژ محصولات دایون و بایک روژیانگ، این‌بار به سراغ واردات خودروهای چینی ونوسیا نیز برود. این شرکت پس از قطعی‌شدن واردات خودروهای ونوسیا D60 و همچنین ونوسیا وی‌آنلاین به بازار کشورمان، حالا به سراغ کراس‌اور نسبتا گران‌قیمتی با نام ونوسیا استار رفته است. در این پست به بررسی مشخصات خودرو ونوسیا استار مکث موتور می پردازیم.

مشخصات خودرو ونوسیا استار مکث موتور

پس از کاهش 14 درصدی آمار فروش ونوسیا در سال 2019، این برند مشترک نیسان و دانگ­ فنگ، دست به عرضه محصولات بیشتری زد تا شاید دوباره بازار ازدست رفته خودرو در کشور چین، پس بگیرد. در همین راستا، این شرکت در سال 2019 کراس‌اور جدیدی بنام Venucia Star را معرفی نمود؛ خودرویی که از اواسط سال 2020 به بازار چین آمد و نخستین عضو خانواده ونوسیا محسوب می‌شد که از پلتفرم VSA بهره می‌گرفت.

خودرو ونوسیا استار مکث موتور
خودرو ونوسیا استار مکث موتور

ونوسیا استار در سال 2020، بیش از 20 هزاردستگاه فروش داشت اما در سال 2021 به ناگهان فروش آن نصف شد و به حدود 11.9 هزاردستگاه رسید. این روند کاهشی، حتی در سال 2022 نیز ادامه داشت طوریکه ونوسیا استار تنها به 4 هزار مشتری فروخته شد و نشان می‌دهد که ونوسیا استار، چندان در انجام ماموریت خود، موفق نبوده است!

طراحی ونوسیا استار

با اینکه ونوسیا استار، در رده کراس‌اورهای جمع و جور قرار دارد، اما به لحاظ ابعاد و اندازه، می‌توان آنرا در رده کراس‌اورهای سایز متوسط مانند میتسوبیشی اوتلندر یا نیسان ایکس‌تریل نیز قرار داد.

خودرو ونوسیا استار مکث موتور
خودرو ونوسیا استار مکث موتور

فرم بدنه ونوسیا استار به واسطه کاپوت کشیده، فرم سقف، زاویه ستون D و رینگ‌های 19 اینچی (که البته سفارشی هستند و در نسخه استاندارد رینگ 18 اینچی دارد)، قابل قبول به نظر می‌­رسد. هرچند که از نوآوری چندانی بهره­‌ نمی‌برد و برخی خودروهای دیگر را یادآوری می‌کند.

کابین و امکانات ونوسیا استار

در فضای کابین ونوسیا استار با صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر مرکزی عمودی 15.6 اینچی با دستیار صوتی، سقف پانوراما، روکش چرم با دوخت لوزی در پوشش داخلی درها و تنظیم برقی برای ردیف جلو و زیرپایی تاشو صندلی سرنشین جلو مواجه هستیم.

خودرو ونوسیا استار مکث موتور
خودرو ونوسیا استار مکث موتور

مشخصات فنی ونوسیا استار

ونوسیا استار در چین به همراه سامانه هیبرید ملایم (Mild-Hybrid) عرضه شده است، که از یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به همراه ژنراتور 48 ولتی تشکیل می‌شود. موتور برقی در آغاز شتابگیری و همچنین به عنوان دستیار سامانه توقف-حرکت (Stop-Start) عمل خواهد کرد. نیروی حاصل از ترمزگیری هم به یاری این ژنراتور در باتری ذخیره می­‌شود. باتوجه به ویژگی‌های پیشرانه هیبرید خفیف، از این خودرو نمی‌توان در حالت تمام برقی استفاده کرد.

خودرو ونوسیا استار مکث موتور
خودرو ونوسیا استار مکث موتور

یکی از ویژگی‌های جالب ونوسیا استار این است که برخی قطعات مشترک با سایر محصولات رنو-نیسان-میتسوبیشی را به همراه دارد، که طراحی چند اتصالی تعلیق عقب، امکان نصب پیشرانه در عقب، سامانه چهارچرخ محرک و حتی موتور هیبرید را برای آن فراهم کرده است.

قیمت ونوسیا استار مکث موتور

ونوسیا استار از اوایل سال 2020 و در تریم‌های گوناگون، به بازار چین عرضه شده است. قیمت این محصول ونوسیا، از 126 هزاریوآن در ارزان‌ترین مدل، شروع شده و حداکثر نیز به 150 هزاریوآن در گران‌ترین مدل می‌رسد؛ به عبارت بهتر، قیمت ونوسیا استار حدود 18 تا 22 هزاردلار است. بنابراین در بازار کشورمان، اندکی گران‌تر از ونوسیا وی‌آنلاین خواهد بود.

bama

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس