معرفی سایت های آموزش برنامه نویسی سوئیفت Swift

63
0
آموزش برنامه نویسی سوئیفت

زبان برنامه نویسی جدید اپل برای طراحی اپلیکیشن های ios ، Swift است. قبل از آن توسعه اپلیکیشن‌های مک و iOS با Objective C، زبان قدیمی دهه 1980 انجام میگرفت. اما Swift پس از معرفی بسیار مورد استقبال برنامه نویسان قرار گرفت. اپل اعلام کرد که سوئیفت به زودی منبع باز خواهد شد و پیش بینی میشود در آینده به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی جهان تبدیل شود.

آموزش برنامه نویسی سوئیفت با SoSoSwift ( رایگان )

SoSoSwift ( رایگان )
SoSoSwift ( رایگان )

SoSoSwift سایت آموزش زبان برنامه نویسی Swift برای سطوح مبتدی و پیشرفته است. این سایت بزرگترین مجموعه آموزش های سوئیفت در وب است، همچنین دارای یک وبلاگ با اخبار به روز در مورد پیشرفت های اخیر سوئیفت است.

دوره آموزشی Swift Tutorial: Introduction Series برای یک مبتدی کاملاً عالی است و دوره iOS 8 Game Development برای توسعه دهندگان علاقه مند به گیم و بازی مناسب است.

آموزش برنامه نویسی سوئیفت در SkipCasts (رایگان)

SkipCasts (رایگان)

SkipCasts مجموعه ای از منابع آموزشی است که توسط Skip Wilson ارائه شده است. این سایت قبلاً علاوه بر ویدیوهای رایگان یک سرویس اشتراک پریمیوم نیز ارائه میداد، اما این سرویس در می 2015 غیرفعال شد و ویدیوهای پریمیوم از این سایت حذف شدند. هنوز 23 ویدیوی آموزشی Swift در SkipCasts وجود دارد، که بیشتر برای مبتدیان مناسب است. بسیاری از افراد محتوای Skip را برای درک مفاهیم پیچیده برنامه نویسی بسیار مفید می دانند.

آموزش برنامه نویسی سوئیفت در Ray Wenderlich’s Tutorials (رایگان)

Ray Wenderlich's Tutorials (رایگان)
Ray Wenderlich’s Tutorials (رایگان)

این پلتفرم توسط Ray Wenderlich راه اندازی شد و در آن توسعه دهندگان دانش خود را در به صورت مقاله، فایل های صوتی و تصویری به اشتراک می گذارند. این سایت عمدتاً بر روی توسعه بازی تمرکز دارد و بخش‌هایی نیز به موتورهای بازی سازی مانند Unity و Unreal اختصاص داده شده است، همچنین اطلاعات زیادی در مورد اصول اولیه Cocoa، Objective C و Swift نیز ارائه داده است. در این پلتفرم ویدیوهای آموزشی پولی نیز وجود دارد.

Learn Swift Tips (رایگان)

Learn Swift Tips (رایگان)
Learn Swift Tips (رایگان)

در این سایت منابع آموزشی بسیار خوبی در مورد زبان برنامه نویسی Swift وجود دارد و تمامی مهارت‌های برنامه نویسی را پوشش می‌دهند، از اصول اولیه تا مفاهیم سطح بالاتری که در کنفرانس‌ها توسط توسعه‌دهندگان حرفه ای ارائه شده‌اند در این سایت وجود دارد. این آموزش ها توسط Zaheer ارائه داده شده است. این لیست آموزشی همچنین شامل چند کتاب مفید و چندین منبع عالی، Cheat Sheet، مراجع API و نمونه کد است.

Swift Programming on Medium (رایگان)

بسیاری هنوز Medium را”فقط یک پلت فرم وبلاگ نویسی ” می دانند. اما این سایت دارای چند کانال برنامه نویسی سوئیفت است که در آن توسعه دهندگان در مورد سوئیفت و نکات آموزشی برنامه نویسی مینویسند.

Swifty (رایگان)

برنامه Swifty در حال حاضر به صورت رایگان در اپ استور در دسترس است و یک راهی عالی برای آشنایی با زبان برنامه نویسی سوئیفت است، حتی اگر تجربه ای در برنامه نویسی نداشته باشید. این برنامه دارای بیش از 200 آموزش است. Swifty شما را به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل نمی کند، اما برای شروع بسیار عالی است و به آسانی میتوانید آن را یاد بگیرید.

Swift Essential Training (25 دلار)

Lynda یک پلتفرم آنلاین مشابه Udemy، Coursera، Khan Academy و سایر پلتفرم های آموزشی آنلاین است. این پلتفرم هر دو اشتراک رایگان و پولی را ارائه میدهد و عضویت پایه آن از 25 دلار در ماه شروع می شود.

یک اشتراک امکان دسترسی به صدها دوره مختلف و با کیفیت را می دهد که هر کدام حداقل 3 ساعت آموزش دارند. برخی از این دوره ها با دوره های کالج یا دانشگاه رقابت می کنند و سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش میدهند.

آیا منابع دیگری برای یادگیری Swift وجود دارد؟

با توجه به اینکه Swift هنوز یک زبان برنامه نویسی نسبتاً جدید است، وب سایت های آموزشی و انجمن‌های زیادی هنوز در حال ساخت و شکل‌گیری هستند، بنابراین انتظار داریم در چند ماه آینده شاهد ظهور بسیاری از منابع آموزشی دیگر باشیم.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس