هر آنچه در مورد Homeworld 3 می دانیم

238
0
بازی Homeworld 3

انتظار بسیار طولانی برای عنوان جدید بازی  3 Homeworld بالاخره به پایان می رسد. این مجموعه کلاسیک RTS زمانی پا به پای غول‌ های این ژانر مانند StarCraft و Command and Conquer بود، اما از زمان ساخت دنباله آن در سال 2003، دیگر ادامه داده نشد. تقریباً هیچ یک از نام ‌های اصلی ژانر RTS، دیگر وجود ندارند. اما امید هایی زنده شد.

حق مالکیت این اثر توسط Gearbox خریداری شد و مجموعه Remastered Homeworld منتشر شد. سپس یک بازی پیش درآمد به نام Homeworld: Deserts of Kharak در مرحله آماده سازی قرار گرفت.

Game Awards در سال 2021 مملو از اعلان ‌ها بود، برخی انتظار می‌کشیدند، برخی هیجان زده بودند، اما هیچکس نمیتوانست پیش بینی کند که چه چیزی در حال ساخت است. در ابتدا یک تلاش جمعی برای ساخت بازی وجود داشت که موفقیت آمیز بود، اما با خرید Tencent توسط ناشر، همه چیز کمی پیچیده شد. همه اینها به کنار، Homeworld 3 در مسیری است که ما را به ستاره ها باز میگرداند. برخی از مناطق هنوز در مه جنگ پوشیده شده اند. در این مقاله همه چیزهایی است که تا کنون درباره این عنوان RTS اعلام شده است را بررسی میکنیم.

تاریخ انتشار بازی Homeworld 3

تاریخ مشخصی برای انتشار Homeworld 3 هنوز تعیین نشده است، اما توسعه دهندگان Blackbird Interactive و Gearbox فرصت خوبی برای عرضه بازی به خود داده اند. جدیدترین تریلر با پنجره انتشار در سه ماهه چهارم سال 2022 به پایان می رسد. بر اساس آنچه که دیده ایم، و مدت زمانی که ظاهراً این بازی در حال توسعه بوده است، می توانیم به طور منطقی حدس بزنیم که در آن تاریخ منتشر خواهد شد، اما همیشه این امکان وجود دارد که به روزهای ابتدایی سال 2023 موکول شود، که باعث می‌شود دو دهه از نسخه قبلی یعنی Homeworld 2 گذشته باشد.

بستر، زمینه بازی Homeworld 3

بازی‌ های RTS در فضای کنسول جا افتاده‌اند، و در حال حاضر تقریبا همه آنها با کنترلر ها سازگار شده‌اند، اما PC خانه واقعی Homeworld 3 است. خوشبختانه لازم نیست نگران پیچیدگی کار بر روی یک کنسول باشیم، زیرا تأیید شده است که Homeworld 3 انحصاری رایانه شخصی خواهد بود و در زمان عرضه هم به Steam و هم در فروشگاه Epic Games عرضه خواهد شد.

تریلر بازی Homeworld 3

Game Awards سرانجام اولین تریلر را به ما نشان داد تا بدانیم گیم‌ پلی به‌ علاوه برخی از صحنه‌ های CGI در Homeworld 3 چگونه خواهد بود.

زمانی که تصاویر زیبایی از سیارات، سیارک ‌ها و کهکشان‌ ها نشان داده می‌شود، با روایتی در مورد Khar-toba، GuideStone، Diamond Shoals و دیگر افسانه ‌های دنیای داخلی شروع می‌کنیم. در نهایت با سفینه هایی روبرو می شویم که در مکان های مختلف در داخل و خارج از مدار سیاره پرواز می کنند.

با این نماهای ثابت، یک زن در نوعی لوله پر از مایع قرار دارد و از طریق کابل های بزرگ به هم متصل می شود. برای کسانی که ناآشنا هستند یا ممکن است فراموش کرده باشند، این شخصیت اصلی سریال Karan S’jet است.

هنگامی که سفینه شروع به تکان های شدید میکند، به ما نگاه های سینمایی به نبردها می دهد، Karen شروع به بیدار شدن می کند. وقتی بالاخره چشمانش را باز می‌کند، داستان از نو شروع می‌شود و می‌گوید که به اندازه کافی طولانی نشده است تا نشان ‌واره Homeworld 3 ظاهر شود.

بر این اساس تنها با دیدن تریلر، تقریباً هیچ چیز در مورد داستان متوجه نمیشویم، با این حال، منابع دیگر نکاتی را ارائه کرده‌اند. به گفته تیم، «اولویت ‌بندی تک ‌نفره همیشه برای توسعه Homeworld وجود داشته است» و عناصر اصلی بازی «اکتشاف، رستگاری و خروج» خواهند بود.

درست قبل از انتشار آخرین تریلر، آخرین نقل قولی که به این داستان اشاره می‌کند Rob Cunninghum، مدیرعامل Blackbird است. او در مصاحبه با IGN بیان کرد: «Homeworld 3 تحقق چشم ‌اندازی است که ما در مجموعه Homeworld قصد ایجاد آن را داریم، با فناوری مدرن که به ما اجازه می‌دهد فراتر از وحشیانه ‌ترین رویاهایمان در مورد نبردهای فضایی در مقیاس بزرگ که مملو از داستان‌ های علمی تخیلی احساسی است، پیش برویم. ما نمی‌توانیم هیجان ‌زده‌ تر از این باشیم. در حال حاضر برای راه اندازی این فصل عظیم آماده می شویم، جزئیات بسیار هیجان انگیز تری برای به اشتراک گذاشتن در سال آینده داریم.”

آنها همچنین ادعا می‌کنند که از تکنیک ‌های روایی جدیدی که در «Homeworld: Deserts of Kharak» استفاده می‌شود، چیزهای زیادی یاد گرفته‌اند و معتقدند که سبک داستان ‌گویی آینده این مجموعه است.

داستان Homeworld 2 سال ‌ها پس از اولین بازی اتفاق می‌افتد، و Homeworld 3 نیز پس از یک دوره در نقطه ‌ای که دروازه‌ های HyperSpace شروع به شکستن می‌کنند، تنظیم می‌شود. او در ادامه گفته است که: “ما می‌خواستیم کمی بعد از خط زمانی Homeworld 2 شروع کنیم، زیرا می‌خواستیم داستان درباره عواقب Homeworld 2 باشد. قصدمان ایجاد یک دوره بلافاصله پس از آن نبود.”

گیم پلی بازی Homeworld 3

گیم پلی بازی Homeworld 3
گیم پلی بازی Homeworld 3

این سوال بزرگی است. آخرین تریلر نشان می‌دهد که گیم‌پلی آن فاش شده است، همه از زوایای سینمایی گرفته شده است. در روشی که قرار است آن را تجربه کنیم، ما واقعاً ندیده‌ایم که گیم‌ پلی واقعی چگونه به نظر می‌رسد. اما میتوان چند نکته مهم را فرض کرد: اول، Homeworld 3 هنوز یک RTS است. بازی بر اساس سبک سه بعدی است که آن را در بین هم رده های خود در آن زمان منحصر به فرد کرده بود و هنوز هم تا به امروز جدید است. با Homeworld 3، تمرکز جدیدی روی سیارات فضایی انجام خواهد شد.

ساختمان‌ های عظیم، یا سیارک ‌ها و دیگر اجرام بزرگ شناور در فضا، همگی نقش تاکتیکی در نحوه موقعیت ‌گیری و حمله به واحدها دارند. میتوان از آن به نفع خود استفاده کرد، مانند پوشش، و حتی سازه های دفاعی روی آنها ساخت.

این بر اساس سبک RTS ساخته شده است و یک سبک کاملاً سه بعدی که احتمالاً اکثر مردم با آن آشنا نشده اند، با این جال منحنی یادگیری آن میتواند ساده باشد. Cunninghum بیان کرد که: «ما می‌خواهیم تا حد امکان یکپارچه و شهودی باشد. نحوه برخورد شما با نحوه عملکرد دوربین، نحوه جابجایی، ما تعداد زیادی از چیزها را ساده کرده و رفت و آمد را آسان تر کرده ایم. تقریباً در همه موارد، معرفی فضا در واقع کار را آسان‌ تر می‌کند.»

از نظر مقیاس، Homeworld 3 به نظر می‌رسد این ژانر را به سطح جدیدی از جزئیات برساند. وجود سفینه ‌های کاملاً جدید با موشک ‌های بالستیک کاملاً شبیه ‌سازی ‌شده، آسیب دیدن سفینه ها و واحدها بین ماموریت، بازی را به سطح جدیدی از واقعیت میرساند. اینکه آیا این آسیب می تواند برطرف شود یا بر اثربخشی آن واحد تأثیر می گذارد، هنوز مشخص نیست.

حالت بازی چند نفره Multiplayer

بله، Homeworld 3 حالت ‌های چند نفره مختلفی خواهد داشت، اما جزئیات آن بسیار کمیاب هستند. چیزی که ما مطمئنا می دانیم این است که شما می توانید به صورت آنلاین در یک مسابقه تک به تک و همچنین در همه سبک ها به صورت آنلاین در مقابل سایر بازیکنان قرار بگیرید، هرچند تعداد بازیکنانی که این حالت پشتیبانی می کند، مشخص نیست. جالب‌ ترین موردی که توسعه‌ دهندگان به اشتراک گذاشته‌اند، نوعی حالت co-op است. در حال حاضر، با نزدیک ‌تر شدن به انتشار بازی، این وعده را داریم که اطلاعات بیشتری در راه است.

DLC های بازی Homeworld 3

DLC های بازی Homeworld 3
DLC های بازی Homeworld 3

بازی ‌های Homeworld خود DLC نداشتند، اما Homeworld: Deserts of Kharak یک گسترش به شکل ناوگان Kiith Soban دریافت کرد. این DLC یک مجموعه کاملاً جدید از واحد ها را به بازی اضافه کرد که قابل اطمینان ترین فرم DLC برای بازی های RTS است. از آنجایی که ما حتی تعداد گروه ‌هایی که Homeworld 3 در زمان راه‌اندازی خواهد داشت نمیدانیم، پس هیچ پیش بینی نمیتوانیم از وضعیت بازی و افزونه های آن داشته باشیم.

همچنین این احتمال وجود دارد که این حالت اسرارآمیز co-op به نوعی DLC افزوده شود تا عناصر سرکش را گسترش دهد، یا حتی حالت های کاملاً جدید Co-op یا چند نفره را به طور کامل گسترش دهد. همیشه گزینه ای برای محتوای داستانی بیشتر وجود دارد، اما بر اساس اطلاعات اندکی که وجود دارد، این فقط یک حدس معقول است.

5/5 - (3 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس