آیا لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟

47
0
لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟

معرفی 3 گزینه ی جایگزین برای Sigma 18-35mm F1.8 که برای تولید نتایج عکاسی واضح ستایش می شوند. در این مقاله چند جایگزین برای بررسی ارائه شده است و آیا لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟

درست است که گرفتن اولین دوربین DSLR یا بدون آینه بسیار هیجان انگیز است. با این حال، پس از مدتی، ممکن است از آن لنز کیت خسته شوید و بخواهید که عکس ‌های شما فوق ‌العاده واضح به نظر برسد.

در این بین، لنز Sigma 18-35mm F1.8 Art به شما پیشنهاد می شود. دیافراگم کم به عکس ‌های شما پس ‌زمینه تار زیبایی می ‌دهد و باعث می‌شود سوژه ‌های شما برجسته شوند. اما آیا ارزش این قیمت را دارد و چه گزینه‌ های ارزان ‌تری وجود دارد؟

چرا باید لنز هنری سیگما 18-35 میلی‌متری F1.8 را در سال 2022 بخریم؟

لنزها یک سرمایه گذاری فوق العاده هستند. برخلاف بدنه‌ های دوربین، از مد نمی ‌افتند و به سرعت مستهلک نمی ‌شوند. لنزها به طور کلی ارزش خود را حفظ می کنند زیرا با چندین بدنه دوربین قابل اتصال هستند و نسبتاً بادوام هستند.

تمام دلایل خرید سیگما 18-35 میلی ‌متری زمانی که در سال 2013 عرضه شد، تقریباً تا یک دهه بعد یکسان است، و دلیل آن در این مقاله آورده شده است.

لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟ دیافراگم ثابت f/1.8

لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟
لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟

عمق میدان کم با بوکه زیبا، همه آن چیزی است که یک عکاس پرتره مشتاق به دنبال آن است و سیگما با دیافراگم f/1.8 ارائه می دهد.

اگر در عکاسی تازه کار هستید، این بدان معناست که لنز قادر است نور زیادی را وارد کند، بنابراین در محیط های تاریک به خوبی کار می کند و به عکس های شما پس زمینه تار خوبی می دهد. برخی از لنزها دارای دیافراگم های f/1.4، f/1.2 و حتی کمتر هستند، اما آنها به قیمت فوکوس تمام می شوند. از آنجایی که عمق میدان بسیار باریک است، فوکوس کردن سوژه شما می تواند نسبتاً دشوار باشد. دیافراگم f/1.8 برای پس زمینه های تار و سوژه های واضح مناسب است.

این لنز همچنین دارای دیافراگم ثابت است، به این معنی که چه از بازترین تنظیمات آن در 18 میلی‌متر استفاده کنید یا تا 35 میلی‌متر زوم کنید، همچنان می ‌توانید عکس ‌های خود را روی f/1.8 تنظیم کنید. کیفیت شیشه نیز فوق‌ العاده است، بنابراین عکس ‌های شما در مقایسه با لنز های کیت ارزان‌ تر بسیار واضح هستند. تفاوت بعد از گرفتن اولین عکس محسوس خواهد بود.

اگر به تجدید نظر در مورد تصمیم خود نیاز دارید، می توانید دیگر مقالات ما در زمینه چیزهایی که باید در مورد دیافراگم دوربین بدانید را مطالعه بفرمایید.

لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟ فاصله کانونی

لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟
لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟

کیفیت تصویر با وجود لنز زوم فوق العاده است. به طور کلی، لنزهای پرایم که فاصله کانونی ثابتی دارند، نسبت به همتایان زوم خود، تصاویر واضح‌ تری تولید می ‌کنند، اما با لنز سیگما 18 تا 35 میلی ‌متری این موضوع به سختی قابل توجه است.

به خاطر داشته باشید که این فاصله کانونی برای یک دوربین فول فریم است. سنسور های سایز APS-C، همان چیزی است که این لنز عمدتاً با آن استفاده می ‌شود، بر اساس سنسور Canon EOS APS-C با ضریب برش ۱.۶ برابر، فاصله کانونی تقریباً ۲۸ تا ۵۶ میلی ‌متر خواهد داشت. با وجود این، لنز برای بسیاری از انواع عکاسی، از جمله پرتره، مناظر، حیوانات خانگی، محصولات و معماری عالی است.

طرفداران عکاسی منظره ممکن است بخواهند به دنبال لنزی با فاصله کانونی کمی بازتر باشند، اما اگر می خواهید عکاسی از مناظر مختلف را تجربه کنید، 18 میلی متر این کار را انجام می دهد. این لنز برای عکاسان طبیعت نیز مناسب نخواهد بود، زیرا 35 میلی متر، حتی با ضریب برش 1.6 برابر، تقریباً به اندازه ای که می خواهید برای نزدیک شدن به حیات وحش، زوم نمی کند.

دیگر مقالات ما را در زمینه ی دلایل مهم بودن فاکتور برش برای عکاسان را مطالعه کنید.

لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟ کیفیت ساخت

لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟
لنز هنری سیگما 18-35 ارزش خرید دارد؟

از آنجایی که در زمان نگارش مقاله حداقل 650 دلار برای لنز هنری سیگما 18-35 میلی ‌متری f/1.8 خرج خواهید کرد، از دانستن کیفیت ساخت فوق ‌العاده خوشحال خواهید شد. لنز نسبتا سنگین است. سیگما بیان می‌ کند که 18 تا 35 میلی ‌متر 810 گرم است، تقریباً 1.78 پوند، بنابراین قرار دادن آن روی یک دوربین بدون آینه ممکن است تنظیمات شما را نسبتاً سنگین جلوه دهد.

این به دلیل فلزی بودن لنز است که باعث می شود در برابر افتادن تصادفی یا برخورد آن به سطح سخت بسیار بادوام باشد.

حلقه های زوم و فوکوس از لاستیک ساخته شده اند که استفاده از آنها را بسیار رضایت بخش می کند. فوکوس خودکار بسیار خوب است، اما می تواند در هنگام شکار کلیک های شنیدنی ایجاد کند و در هنگام ضبط ویدیو بسیار آزاردهنده است. سیگما با یک حلقه فوکوس دستی خارق العاده این مشکل را جبران می کند، که شما را تشویق می کند که اغلب از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی ‌های عالی این است که بزرگ ‌نمایی به صورت داخلی انجام می ‌شود، که برای افرادی که از Steadicams استفاده می ‌کنند، مانند Glidecam، عالی است، که هر بار که در غیر این صورت زوم می ‌کنید، نیاز به تعادل مجدد دارد. از آنجایی که سیگما 18-35 میلی‌ متری تثبیت ‌کننده لنز ندارد، Steadicams برای جلوگیری از لرزش دوربین در صورت فیلم ‌برداری دستی مورد نیاز است. در دیگر مقالات ما نحوه عملکرد تثبیت کننده تصویر برای شما آورده شده است.

جایگزین های سیگما 18-35 میلی متری که باید در نظر بگیرید

لنز Sigma 18-35mm F1.8 Art زمین زیادی را پوشش می ‌دهد و عکس ‌های فوق ‌العاده واضحی تولید می‌ کند، اما در زمان نگارش این مقاله با قیمت بالای 650 دلار عرضه می ‌شود و می ‌تواند تا حدود 800 دلار به فروش برسد. در اینجا چند جایگزین ارزان ‌تر وجود دارد که می‌ توانید به آنها توجه کنید که عکس ‌های واضح و مشابهی تولید می ‌کنند.

1. Samyang 35mm F1.4

Samyang 35mm F1.4
Samyang 35mm F1.4

Samyang که با نام روکینون نیز شناخته می‌ شود، 50 سال است که لنز های ارزان ‌تری را عرضه می‌ کند، اما این به هیچ وجه به معنای کاهش کیفیت آن نیست. بیشتر مجموعه لنز های آن پرایم هستند، به این معنی که فاصله کانونی ثابتی دارند و نسبت به همتایان زوم خود واضح ‌تر هستند.

اگر از گرفتن پرتره های نزدیک بیشتر لذت می برید و دوست دارید در معماری و مناظر خلاق باشید، این لنز جایگزین مناسبی است.

تصاویر حتی در f/4 بسیار واضح هستند. دیافراگم کم در نور کم حتی بهتر است و پس ‌زمینه و پیش ‌زمینه تار را به شما می‌ دهد و باعث می ‌شود سوژه‌ هایتان با قیمت مقرون ‌به ‌صرفه ‌تر ظاهر شوند.

این لنز در زمان نگارش مقاله با قیمت 499 دلار در آمازون برای پایه سونی FE به فروش می رسد، اما می توان آن را با قیمت 379 دلار برای پایه EF Canon پیدا کرد.

2. سیگما 16 میلی متر F1.4

سیگما 16 میلی متر F1.4
سیگما 16 میلی متر F1.4

آیا می خواهید با برند سیگما بمانید اما نمی خواهید 18 تا 35 میلی متر گران تر را انتخاب کنید؟ لنز 16 میلی متری F1.4 سیگما جایگزین مناسبی است. این یک لنز با زاویه بازتر است که برای پرتره های تمام بدن و مناظر زیبا عالی است. دیافراگم سریع f/1.4 نور زیادی را برای عکس‌ ها در شب وارد می ‌کند و در زمان نگارش این مقاله با قیمت 374 دلار در وب ‌سایت سیگما به فروش می‌رسد.

از آنجایی که این لنز کمی جدیدتر است و در اواخر سال 2017 عرضه شد، دارای ویژگی هایی است که لنز 18-35 میلی متری آن را ندارد، که شامل آب بندی لاستیکی است که آن را در برابر گرد و غبار و پاشش مقاوم می کند. اگر چه نباید از لنز جدید خود در باران شدید استفاده کنید، اما اگر در یک نم نم باران خفیف گیر کنید یا مقداری آب استخر پاشیده شوید، آب بندی اضافی به شما آرامش بیشتری در زمان استفاده می دهد.

3. سیگما 18-50 میلی متر F2.8

سیگما 18-50 میلی متر F2.8
سیگما 18-50 میلی متر F2.8

آیا ایده 18-35 میلی متری را دوست دارید اما چیزی با کمی زوم بیشتر می خواهید؟ سیگما شما را با لنز 18-50 میلی متری F2.8 پوشش می دهد. در سریعترین دیافراگم f/2.8، همچنان در شرایط کم نور نسبتاً خوب خواهد بود، در حالی که می‌ تواند به پس‌زمینه ‌های تاری که می‌ خواهید نیز دست پیدا کند.

این کمی زوم اضافی ممکن است به شما کمک کند تا برخی از عکس‌ های حیات وحش را راحت‌ تر بگیرید یا با پرتره‌ های خود خلاق ‌تر شوید.

سیگما لنز 18-50 میلی متری F2.8 را با قیمت 549 دلار در زمان نگارش این مقاله به فروش می رساند که آن را حدود 100 دلار ارزان تر از 18-35 میلی متر F1.8 می کند.

آیا باید لنز هنری سیگما 18-35 میلی‌متری F1.8 را در سال 2022 تهیه کنید؟

برخلاف آنچه همه عکاسان می خواهند باور کنند، یک لنز نمی تواند همه این کارها را انجام دهد. لنزی که برای شما مناسب است بستگی به این دارد که از چه بخشی از عکاسی لذت می برید، چه زمانی دوست دارید عکس بگیرید، یا اینکه بیشتر از چه نوع عکاسی لذت می برید. مسئله این است که بسیاری از عکاسان جدید نمی دانند از چه چیزی عکاسی می کنند، بنابراین به دنبال یک لنز عالی برای آزمایش هستند.

لنز سیگما 18-35 میلی‌متر لنز مناسبی برای انجام این کار است، اما این بدان معنا نیست که لنز بهتری برای شما وجود ندارد. اگر یک عکاس جدید هستید، از یک لنز زوم روی یک لنز پرایم مانند سیگما 18-50 میلی متر استفاده کنید. البته عکاسان باتجربه تری که می خواهند خود را آزمایش کنند، با لنز پرایم زمان فوق العاده ای برای خلاقیت خواهند داشت.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس