ویژگی‌های Mass Effect: Andromeda که امیدواریم در ME4 ببینیم

52
0
ویژگی‌های Mass Effect: Andromeda که امیدواریم در ME4 ببینیم

با در راه بودن Mass Effect 4، جنبه‌هایی از Mass Effect: Andromeda وجود دارند که طرفداران دوست دارند دوباره ظاهر شوند. فهرست ویژگی‌های Mass Effect: Andromeda که امیدواریم در ME4 ببینیم را در اول نیوز بخوانید.

استودیوی BioWare تأیید کرد که قسمت جدیدی از مجموعه بسیار محبوب Mass Effect در سال 2020 در حال ساخت است و از آن زمان، طرفداران کنترل هیجان برایشان دشوار شده است. بازیکنانی که به دنیای Commander Shepard و خدمه‌شان عشق می‌ورزیدند، از شنیدن این که فرنچایز هنوز هم در حال ساخت است و دنباله دریافت می‌کند، خوشحال بودند، اما تاکنون چیز زیادی درباره Mass Effect 4 فاش نشده است. با توجه به این‌که سه بازی اول به سرعت شهرت خود را به عنوان کلاسیک در ژانر علمی تخیلی تقویت کردند و عناصر زیادی وجود دارد که طرفداران دوست دارند در بازی بعدی Mass Effect بازگردند.

با این حال، حتی اگر سه‌گانه اصلی Mass Effect جایگاه ویژه‌ای در قلب بسیاری از گیمرها داشته باشند، قسمت چهارم مجموعه اما اوضاع پیچیده‌تری دارد. Mass Effect: Andromeda قطعا طرفداران خود را دارد، و هنوز هم برداشت تازه‌ای از سری محبوب بود، اما بازی با انتقادات کمی نیز روبرو شد. علی‌رغم عرضه پرباگ و سایر مشکلات، جنبه‌های زیادی از Mass Effect: Andromeda وجود دارند که بازیکنان دوست دارند در کنار ویژگی‌های سه بازی اول، در Mass Effect 4 به آن بازگشت کنند.

مبارزات انعطاف پذیر

برخی از انتقادات به Mass Effect: Andromeda ممکن است معتبر باشند، به ویژه آن‌هایی که در مورد مشکلات فنی بازی عنوان شده‌اند، اما هنوز دلایل زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند چرا نسخه چهارم بازی فوق العاده‌ای است. یکی از موارد برجسته Mass Effect: Andromeda مبارزات آن است که سیستم‌های آشنا را از سه بازی اول گرفت و آن‌ها را ارتقاء داد. بازیکنان همچنان می‌توانستند در کلاس‌های خاصی تخصص داشته باشند و توانایی‌هایی را دنبال کنند که حول محور مهارت‌های فنی، زیستی یا صرفاً رزمی است، اما آن‌ها در یک تخصص محدود محبوس نشده بودند.

گیمرها می‌توانستند نمایه خود را در طول بازی تغییر دهند و توانایی‌هایی را که استفاده می‌کنند تغییر دهند، به این معنی که می‌توانند هر زمان که بخواهند رویکرد خود را برای مبارزه تغییر دهند. این نه تنها رایدر را بسیار مؤثرتر کرد، چرا که آن‌ها می‌توانستند تاکتیک‌های خود را با هر دشمنی که با آن روبرو می‌شدند تطبیق دهند، بلکه واقعاً سرگرم‌کننده بود. بازیکنان می‌توانند طیف وسیع‌تری از مهارت‌ها را آزمایش کنند و با هر کدام که می‌خواهند بازی کنند، از Cryo Beam گرفته تا Overload ویژگی مورد علاقه قدیمی.

علاوه بر این وقتی که نوبت به توانایی‌های پیشنهادی می‌رسد، Mass Effect: Andromeda یک جت پک اضافه کرد که به رایدر اجازه می‌داد به هوا بپرد یا حتی شناور شود. این امر مبارزات و تحرک را بسیار پویاتر کرد و سطوح عمودی را اضافه کرد که در بازی‌های قبلی به همان اندازه در دسترس نبود. امیدواریم که Mass Effect 4 این موارد را در مورد مبارزات خود در نظر داشته باشد و برای الهام بیشتر به Mass Effect: Andromeda نگاه کند تا سه گانه اصلی.

مس افکت

داستانی که برای قهرمان اصلی جنبه شخصی داشت

نقش شپرد در سه گانه اصلی Mass Effect برای داستان حیاتی بود، و سفر آن‌ها از اسپکتر تازه منصوب به ناجی کهکشان بدون شک یک سفر احساسی بود. اما Mass Effect: Andromeda یک کهکشان، طرح و قهرمان کاملاً جدید را به بازیکنان ارائه داد و تصمیم گرفت واقعاً همه چیز را تغییر دهد. برخی استدلال می‌کنند که این موضوع دقیقاً جواب نداد، زیرا رایدر در مقایسه با شپرد به یاد ماندنی یا تأثیرگذار نبود. با این حال، چیزهایی در مورد سفر رایدر وجود داشت که واقعاً خوب کار کرد و می‌تواند به خوبی به Mass Effect 4 منتقل شود.

با توجه به آنچه طرفداران تا کنون از بازی آینده دیده‌اند، به نظر می‌رسد که BioWare مشتاق است که هر دو کهکشان را که به عنوان فضاسازی بازی‌های Mass Effect قبلی عمل کرده‌اند، ادغام کند، بنابراین مشخص نیست که نسخه بعدی دقیقاً کجا رخ خواهد داد. بعید به نظر می‌رسد که رایدر در بازی ظاهر شود، و حتی بعیدتر آن است که شپرد حضور یابد، بنابراین بازیکنان احتمالاً در حین تجربه داستان، قهرمان جدیدی را دنبال خواهند کرد. هنگامی که گیمرها برای اولین بار با شپرد ملاقات می‌کنند، او یک چهره نظامی شناخته شده با حرفه‌ای چشمگیر بود. رایدر جوان بود، آزمایش نشده بود و در شروع بازی ضربه شخصی بزرگی را تجربه کرد.

این به عنوان یک داستان اصلی واقعاً خوب عمل می‌کند و بازیکنان می‌توانند سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند. زیرا نه تنها شخصیت خود را ارتقاء می‌دهند. بلکه می‌بینند که آن‌ها به یک رهبر و قهرمان تبدیل می‌شوند. Mass Effect: Andromeda به خوبی توانست این لایه را به روایت اضافه کند و این می‌تواند چیزی باشد که Mass Effect 4 نیز دنبال می‌کند.

ویژگی‌های Mass Effect: Andromeda که امیدواریم در ME4 ببینیم

حفظ حس طنز

یکی از بهترین قسمت‌های هر بازی Mass Effect، همراهان هستند. آن‌ها به ایجاد ارتباطات عاطفی کمک می‌کنند، در بسیاری از بخش‌های داستان اصلی نقش اساسی دارند و مهم‌تر از همه، آن‌ها طنز را به ارمغان می‌آورند. علیرغم خطوط اصلی هر بازی Mass Effect که حول تهدیدات جدی و مشکلات سراسر کهکشان می‌چرخد، بازی‌ها هنوز حس شوخ طبعی خود را حفظ کرده‌اند. بسیاری از این‌ها از طریق تعامل با و بین شخصیت‌های همراه ارائه می‌شود، و Mass Effect: Andromeda مطمئن شد که کمدی را در جلو و مرکز نگه می‌دارد.

ممکن است لحظاتی پر از تنش، پریشانی یا حتی دلشکستگی در سراسر Mass Effect وجود داشته باشد: آندرومدا در نقش رایدر با مرگ پدرشان و فشارهای ناشی از یافتن خانه جدیدی برای کسانی که از راه شیری وارد می‌شوند سر و کار دارد، اما هنوز هم گاهی اوقات با طنز کمی همراه می‌شوند. بسته به انتخاب‌های مکالمه، بازیکنان می‌توانند یک رایدر طعنه‌آمیز بسازند که دوست دارد چند تکه کلام و کنایه عالی ارائه دهد، و ماموریت وفاداری لیام نیز به عنوان نمونه‌ای خارق‌العاده از Mass Effect: خودآگاهی طنزآمیز آندرومدا برجسته می‌شود.

مس افکت

سیارات و مناظر متنوع

مدل‌های شخصیت‌ها و انیمیشن‌های Mass Effect: Andromeda ممکن است مورد توجه بسیاری از انتقادات بازی قرار گرفته باشند، اما هنوز محیط‌های بسیار زیبایی برای بازی‌بازان وجود داشت. به جز چند مورد استثنا، اکثر سیارات در بازی‌های Mass Effect قبلی بسیار شبیه و نسبتاً ساده احساس می‌شدند، و این باعث می‌شد که کاوش به جای یک فعالیت خوشایند یا ارزشمند، گهگاه یک کار طاقت فرسا به نظر برسد. Mass Effect: Andromeda واقعاً می‌خواست با توجه به تمرکز داستان بازی و معرفی یک کهکشان جدید به کاوش اهمیت بدهد، بنابراین سیارات و محیط ها باید جذاب و متمایز باشند.

اکثر آن‌ها موافق هستند که این بازی، از هاوارل سرسبز اما مرگبار گرفته تا زباله‌های یخ زده وولد همه را میخکوب کرد. ممکن است گونه‌های بیگانه مختلفی برای کشف وجود نداشته باشند، اما Mass Effect: Andromeda کهکشانی را به بازیکنان ارائه کرد که کاملاً جدید و متفاوت از آنچه قبلا دیده‌اند احساس می‌شد. Mass Effect 4 باید این را افزایش دهد و جالب است که ببینیم چگونه فضاسازی آشنا را دوباره به تصویر می‌کشد.

بازی Mass Effect 4 در حال توسعه است. نظر شما در این خصوص چیست؟ مقاله ویژگی‌های Mass Effect: Andromeda که امیدواریم در ME4 ببینیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس