معرفی 5 تا از بهترین سرویس بازی ابری در سال 2022

134
0
بهترین سرویس بازی ابری

در حالی که پخش بازی به داده های زیادی که فکر می کنید نیاز ندارد، با اتصالات اینترنتی سریعتر و در دسترس بودن گسترده شبکه های سلولی G5، بازی ابری به سرعت تبدیل به یک راه محبوب برای دسترسی به داغ ترین عناوین امروزی شده است. در این مقاله به معرفی 5 تا از بهترین سرویس بازی ابری در سال 2022 می پردازیم.

بهترین سرویس بازی ابری در سال 2022

پخش جریانی نتفلیکس یک چیز است، اما اینکه باید هم بازی را استریم کنید و هم ورودی گیم پد خود را ارسال کنید، به سرعت هایی نیاز دارد که فقط چند سال پیش در دسترس نبودند. با این حال، امروزه اکثر خانواده ها می توانند به راحتی (و با موفقیت) از طریق ابر بازی کنند.

بهترین سرویس بازی ابری
بهترین سرویس بازی ابری

بازی های ابری ممکن است آینده باشند، اما عوامل زیادی وجود دارد که باید قبل از ثبت نام برای یک یا چند مورد از این سرویس ها در نظر بگیرید. برای اولین بار، باید اطمینان حاصل کنید که در هر کجا که قصد بازی دارید، یک اتصال قابل اعتماد دارید. چه اتصال اینترنت پرسرعت در خانه باشد یا یک طرح نامحدود G5 برای تلفن شما، برای موفقیت در هر یک از خدمات ذکر شده در زیر، باید یک شبکه قوی داشته باشید.

هنگامی که تشخیص دادید شبکه شما از عهده این کار بر می آید، باید بفهمید که علاقه مند به انجام چه بازی هایی هستید. آیا می خواهید به یک کاتالوگ در حال رشد هر ماه با قیمت تعیین شده دسترسی داشته باشید؟ یا ترجیح می دهید به یک رایانه کامل دسترسی از راه دور داشته باشید که به شما امکان می دهد هر چیزی را که در حال حاضر دارید بازی کنید؟ بازی‌های ابری متنوع‌تر از همیشه هستند – چه بخواهید یک رایانه بازی را جایگزین کنید یا بازی‌های Xbox را در تلفن هوشمند خود انجام دهید، گزینه‌ای با نام شما در آن وجود دارد.

قیمت گذاری همیشه یکی از فاکتورهای خدمات ماهانه است، و بازی های ابری این محدوده را از کاملا رایگان تا بسیار گران قیمت می کند. تعیین اینکه آیا یک سرویس ارزش هزینه را دارد یا خیر، بستگی به میزان محتوای ارائه شده و تعداد دفعات استفاده از آن دارد. برخی از پلتفرم های مورد علاقه ما کمی گران هستند، اما قابلیت های زیادی را برای کاربر مناسب به ارمغان می آورند.

از آنجایی که استریمینگ ابری بالاخره خودش را شروع کرد، رقابت زیادی در بازار وجود دارد. به عنوان مثال، Google Stadia شاهد کاهش سرعت انتشار در تابستان 2022 بوده است، و اگرچه هنوز چند نسخه بزرگتر در افق فکری وجود دارد، هنوز مشخص نیست که در آینده چه چیزی در انتظار این پلتفرم است. سایر سرویس‌ها می‌توانند به راحتی همین مسیر را دنبال کنند، بنابراین مهم است که در مورد خدماتی که باید ثبت نام کنید، انعطاف ‌پذیر باشید.

همچنین به عنوان یک یادآوری برای بررسی تعداد دفعات انتشار عناوین جدید برای هر سرویسی که به آن علاقه دارید عمل می کند. پلتفرمی با به روز رسانی های کم در چند ماه گذشته یک پرچم قرمز واضح است.

اگر در محدود کردن گزینه ها مشکل دارید، ما پنج بهترین سرویس بازی ابری را در زیر فهرست کرده ایم. این ها توسط طیف گسترده ای از دستگاه ها پشتیبانی می شوند و با برچسب های قیمت ماهانه مختلف ارائه می شوند. صرف نظر از بودجه یا نیازهای شما، یکی از این پنج مورد باید متناسب با این صورت حساب باشد.

بهترین سرویس بازی ابری به طور کلی: Xbox Game Pass Ultimate

بهترین سرویس بازی ابری
بهترین سرویس بازی ابری

ویژگی های مثبت

کاتالوگ چشمگیر بازی ها

طیف گسترده ای از دستگاه های پشتیبانی شده

به روز رسانی مداوم از مایکروسافت

ویژگی های منفی

فقط می‌توانید بازی‌های انتخابی را در کاتالوگ Game Pass بازی کنید

Xbox Game Pass Ultimate مدتهاست که به عنوان یکی از بهترین معاملات در زمینه بازی مورد ستایش قرار می گیرد. فقط با 15 دلار در ماه، به کاتالوگ بازی‌های قابل دانلود برای کنسول و رایانه شخصی، به همراه پشتیبانی از استریم ابری برای رایانه شخصی، کنسول و موبایل از طریق ویژگی معروف به Xbox Cloud Gaming دسترسی خواهید داشت.

اگر با رایانه شخصی یا تلفن همراه بازی می کنید، می توانید از کنترلر یا موس و صفحه کلید استاندارد خود برای کنترل عملکرد استفاده کنید. اگر از تلفن همراه استفاده می کنید، به کنترل های لمسی روی عناوین انتخابی نیز دسترسی خواهید داشت. کنترل‌های موس و صفحه کلید نیز قرار است در آینده به Xbox Cloud Gaming اضافه شوند.

مایکروسافت در زمینه بازی های ابری موبایلی همه کاره است و تا آنجا پیش می رود که مجموعه ای از تجهیزات رسمی Otterbox را ایجاد می کند تا به گیمرها کمک کند در جاده ها راه بیفتند.

بهتر از همه، کاتالوگ Game Pass هر ماه به رشد خود ادامه می دهد. با عناوینی مانند Halo Infinite و Forza Horizon 5 که از طریق فضای ابری قابل بازی هستند، به عنوان بخشی از اشتراک خود به برخی از محبوب ترین بازی ها دسترسی فوری خواهید داشت.

بزرگترین نقطه ضعف این است که شما فقط می توانید بازی های انتخابی را از کاتالوگ Game Pass Ultimate پخش کنید. همچنین گزینه ای برای خرید Xbox Cloud Gaming وجود ندارد – این فقط به عنوان بخشی از اشتراک ۱۵ دلاری در ماه Game Pass Ultimate ارائه می شود.

با این حال، این یک شکایت کوچک است، زیرا تقریباً همه مجبورند بسته‌های ارزشمندی را در پلتفرم محبوب پیدا کنند.

بهترین سرویس رایگان بازی ابری: NVIDIA GeForce NOW

بهترین سرویس بازی ابری
بهترین سرویس بازی ابری

ویژگی های مثبت

بازی هایی را که از قبل مالک آن هستید، بازی کنید

گزینه عضویت رایگان

به روز رسانی منظم

ویژگی های منفی

برای بالاترین سطح عضویت گران است

نسخه بازی ابری NVIDIA با رقبا کاملاً متفاوت است. به‌جای ارائه کاتالوگ مجموعه‌ای از بازی‌ها، می‌توانید (بسیاری از) بازی‌هایی را که از قبل مالک آن هستید از طریق GeForce NOW بازی کنید.

این آن را به گزینه ای عالی برای گیمرهای شناخته شده با هارد دیسک پر شده تبدیل می کند. Steam، فروشگاه Epic Games، Ubisoft Connect و موارد دیگر همگی پشتیبانی می‌شوند، اگرچه همه بازی‌های موجود در کاتالوگ‌های آن‌ها با GeForce NOW سازگار نیستند. این شرکت متعهد است که کتابخانه نرم افزارهای پشتیبانی شده خود را با محتوای جدیدی که هر هفته اعلام می شود، افزایش دهد. همچنین یک راه راحت برای جستجوی فهرست خود برای بازی های خاص ارائه می دهد.

یکی از بهترین بخش های GeForce NOW در دسترس بودن سطح عضویت رایگان است. شما محدود به جلسات یک ساعته هستید، اما این یک راه عالی برای آزمایش آب (waters) قبل از انتخاب عضویت پولی است.

گران‌ترین سطح RTX 3080 نام دارد که 20 دلار در ماه هزینه دارد و به شما امکان دسترسی از راه دور به RTX 3080 همراه با جلسات طولانی مدت هشت ساعته، وضوح K4 و حداکثر سرعت 120 فریم در ثانیه را می‌دهد. سطح متوسط ​​(به عنوان اولویت) 10 دلار در ماه هزینه دارد و پشتیبانی از RTX، جلسات شش ساعته و حداکثر 1080P و 60 فریم در ثانیه را ارائه می دهد.

قیمت بزرگترین نقطه ضعف GeForce NOW است، با بالاترین سطح کلاک بسیار بالاتر از سایرین در این لیست. شما همچنین مانند بسیاری از سرویس های موجود دیگر هیچ بازی را به صورت رایگان دریافت نمی کنید. اما توانایی خرید بازی‌ها از ویترین فروشگاه مورد علاقه‌تان، GeForce NOW را به گزینه‌ای عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال جایگزینی واقعی برای رایانه‌های شخصی بازی هستند.

بهترین سرویس بازی ابری برای عناوین کلاسیک: پلی استیشن پلاس

بهترین سرویس بازی ابری
بهترین سرویس بازی ابری

ویژگی های مثبت

کاتالوگ عظیم بازی های کلاسیک

سطوح اشتراک چندگانه

ویژگی های منفی

گران است

پخش جریانی (Streaming) محدود به PS4، PS5 و PC است

PlayStation Plus در بهار 2022 بازسازی عظیمی را پشت سر گذاشت. این پلتفرم با PS Now ادغام شد و به مشترکین راهی می‌دهد تا هم بازی‌های چندنفره آنلاین را انجام دهند و هم به فهرست عظیمی از عناوین از طریق فضای ابری دسترسی داشته باشند.

متأسفانه، تنها راه دسترسی به جریان ابری، انتخاب لایه Premium است که هزینه آن 18 دلار در ماه است. با این حال، بهار برای آن است و می‌توانید بازی‌های کلاسیک مختلفی را از سراسر تاریخ پلی‌استیشن پخش کنید.

سرویس پخش ابری سونی در حال حاضر فقط بر روی PS4، PS5 و PC در دسترس است، اگرچه سونی ممکن است در آینده این سرویس را برای دستگاه های تلفن همراه ارائه دهد. این بازسازی عظیم اخیراً منتشر شد، و این شرکت ممکن است بخواهد قبل از ارائه آن به یک مخاطب جدید، هرگونه پیچیدگی را برطرف کند. اما در حال حاضر، اگر به دنبال بازی ابری برای قابلیت‌های موبایل آن هستید، باید جای دیگری را جستجو کنید

علیرغم چند محدودیت، چیزهای زیادی در مورد پلتفرم بازی ابری وجود دارد. در دسترس بودن بسته به منطقه متفاوت است، اما بازیکنان می‌توانند به عناوین نمادینی مانند Devil May Cry 4، Fallout: New Vegas، God of War HD، inFAMOUS 2، Ninja Gaiden 3 و غیره دسترسی داشته باشند. بنابراین، اگر مشکلی ندارید که از طریق چند محدودیت کار کنید، PlayStation Plus Premium می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای نیازهای پخش (streaming) شما باشد.

بهترین سرویس بازی ابری برای کاربران قدرتمند: Shadow

بهترین سرویس بازی ابری
بهترین سرویس بازی ابری

ویژگی های مثبت

دسترسی از راه دور را به کل کامپیوتر می دهد

بازی هایی را که از قبل دارید بازی کنید

روی موبایل و کامپیوتر کار می کند

ویژگی های منفی

گران است

مختص بازی نیست

Shadow در طول سال‌ها چندین بار تکرار شده است، اما هنوز هم یکی از منحصربه‌فردترین سرویس‌های بازی ابری در بازار است. در واقع، به بازی محدود نمی شود. اشتراک Shadow به شما امکان دسترسی از راه دور به کل رایانه شخصی را می‌دهد و به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را انجام دهید، وبگردی کنید یا هر طور که می‌خواهید در صفحه‌گسترده اکسل قدم بزنید.

این تطبیق پذیری بهایی دارد. هزینه اشتراک پایه 30 دلار در ماه است و بسته Power (با افزودن پشتیبانی K4 و ردیابی پرتوی با شتاب سخت افزاری) 15 دلار دیگر در ماه افزایش می یابد. با این حال، بدون توجه به اینکه کجا هستید یا به چه صفحه‌ای نگاه می‌کنید، به شما امکان دسترسی به یک رایانه واقعی را می‌دهد.

اگرچه گران است، Shadow یک گزینه عالی برای برخی از گیمرها است. هرکسی که نمی‌خواهد نگران حفظ یک دستگاه بازی باشد یا نمی‌خواهد بیش از 1000 دلار روی یک سیستم از پیش ساخته شده هزینه کند، از ارائه‌های Power Shadow خوشش خواهد آمد.

توانایی استفاده از آن به عنوان یک کامپیوتر واقعی به این معنی است که اساساً می توانید یک لپ تاپ ارزان قیمت را به یک مانیتور بزرگ متصل کنید و طوری بازی کنید که گویی از آخرین سخت افزار استفاده می کنید. همچنین به این معنی است که می توانید چند کار را انجام دهید—از آن به عنوان یک ابزار قدرتمند برای کار در روز و بازی در عصر استفاده کنید. و قابلیت چک کردن در گوشی هوشمند خود آن را جذاب تر می کند.

 

بهترین سرویس بازی ابری برای اعضای Prime: آمازون لونا(Amazon Luna)

بهترین سرویس بازی ابری
بهترین سرویس بازی ابری

ویژگی های مثبت

قابل پخش در انواع دستگاه ها

چندین طرح اشتراک

اعضای Prime چرخش رایگان بازی های ماهانه را دریافت می کنند

ویژگی های منفی

کاتالوگ در چند بسته تقسیم می شود

آینده نامشخص

اگرچه آمازون لونا تنها در سال 2021 عمومی شد، اما آمازون لونا در حال حاضر چیزهای زیادی برای ارائه دارد. نه تنها به اعضای آمازون پرایم چرخش رایگان بازی‌ها داده می‌شود (مانند Far Cry 4، Lumines: Remastered، و Moving Out)، بلکه بسته‌ مقرون‌به‌صرفه Luna+ وجود دارد که فقط 10 دلار در ماه هزینه دارد و به برخی از بزرگترین بازی‌های امروزی دسترسی دارد. از جمله Saints Row: The Third Remastered، Devil May Cry 5، Dirt 5 و Yakuza 0.

اگر هیچ یک از آن بازی ها توجه شما را جلب نکرد، بسته های دیگر در دسترس هستند. فرقی نمی‌کند به دنبال بازی‌های خانوادگی، کلاسیک یکپارچه سازی با سیستم عامل یا برخی از جدیدترین بازی‌های Ubisoft باشید، احتمالا بسته‌ای وجود دارد که متناسب با نیازهای شما باشد. لونا فهرستی قوی دارد، اما بازی‌های آن در بسته‌های مختلف پخش شده‌اند. این بدان معنی است که برای بررسی همه چیزهایی که ارائه می دهد باید چندین بسته را به کار بگیرید.

علیرغم محدودیت های بسته بندی، آمازون لونا هنوز یک سرویس شگفت آور خوب است. می‌توانید در رایانه‌های شخصی، مک، Fire TV، تبلت‌های Fire، Chromebook، iOS و Android به این پلتفرم دسترسی داشته باشید. همچنین یک کنترلر خاص Luna وجود دارد که به کاهش تاخیر ورودی کمک می کند، اگرچه با کنترلرهای ایکس باکس و پلی استیشن و همچنین موس و کیبورد به خوبی کار می کند.

بزرگترین مشکل لونا طول عمر است. به عنوان یک سرویس نسبتاً جدید، هیچ کس مطمئن نیست که با آن چه کاری انجام دهد. اما، اعضای Amazon Prime حداقل باید آن را امتحان کنند. اگر تمام کادرهای مناسب را علامت بزند، انتخاب یک بسته برتر ممکن است حرکت محکمی باشد.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس