مقایسه نتفلیکس و دیزنی پلاس

136
0
مقایسه نتفلیکس و دیزنی پلاس

سرویس های استریم بسیار زیادی وجود دارد بنابراین انتخاب سرویسی که ارزش هزینه کردن را داشته باشد ممکن است کمی سخت باشد. نتفلیکس و دیزنی پلاس دو تا از بزرگترین سرویس های استریم هستند، اما کدام بهتر است؟ در این مقاله دو سرویس Netflix و +Disney را از نظر قیمت، کاتالوگ و سازگاری با دستگاه ها با هم مقایسه کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی نتفلیکس
فیلم ها و برنامه های تلویزیونی نتفلیکس

نتفلیکس بیش از 6000 برنامه تلویزیونی و فیلم در آمریکا دارد. با اضافه شدن و حذف فیلم های جدید این تعداد دائماً در حال تغییر است. قطعا فیلم مورد علاقه خود را در این سرویس پیدا خواهید کرد. زمانی که نتفلیکس برای اولین بار راه اندازی شد، فقط محتوایی از سایر استودیوها را شامل میشود. در سال 2013 این شرکت اولین محصول انحصاری خود را با نام “خانه کاغذی”(house of card) را به نمایش گذاشت و به محبوبیت زیادی دست یافت.

سریال های پرفروش نتفلیکس مانند BoJack Horseman، Ozark، و The Witcher و فیلم‌هایی مانند The Power of the Dog، The Adam Project و Enola Holmes فقط در نتفلیکس پخش میشوند. نتفلیکس امیدوار است که بیشتر بر محتوای اصلی خود تکیه کند.

طبق آمار Statista، +Disney شامل بیش از 2000 فیلم و سریال از کمپانی های مختلف مانند House of Mouse، Pixar، Marvel، The Simpsons و National Geographic است. Disney+ Star زیر مجموعه دیزنی پلاس محتوای بزرگسالان را از استودیوهایی مانند استودیو قرن بیستم، ABC و Searchlight Pictures شامل میشود. (در ایالات متحده بسیاری از این محتواها در Hulu پخش میشود).

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دیزنی پلاس
فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دیزنی پلاس

+Disney از زمان راه‌اندازی سرمایه زیادی برای عرضه محتوای اورجینال صرف کرده است. از محصولات انحصاری‌ این سرویس میتوان به The Beatles: Get Back، The Mandalorian، Hawkeye و Monsters at Work اشاره کرد.

+ Disney به اندازه نتفلیکس محتوای اورجینال ندارد و برخی افراد عقیده دارند که +Disney فقط برای خانواده ها مناسب است و از نظر محتوا کیفیت بالایی دارد. اگر میخواهید به انیمیشن های کلاسیک دیزنی یا نمایش های ابرقهرمانی دسترسی داشته باشید دیزنی پلاس بهترین گزینه است.

برنده: نتفلیکس

مقایسه نتفلیکس و دیزنی پلاس: قیمت

نتفلیکس دارای سه طرح قیمت گذاری متفاوت است که بسته به تعداد دستگاه‌هایی را در آن ذخیره می‌کنید و کیفیت پخش قیمت ها متفاوت است. این سه طرح شامل موارد زیر است:

قیمت نتفلیکس
قیمت نتفلیکس
  • Basic : 9.99 دلار در ماه، یک صفحه نمایش، یک دستگاه دانلود، SD
  • Standard : 15.49 دلار در ماه، دو صفحه نمایش، دو دستگاه دانلود، HD
  • Premium : 19.99 دلار در ماه، چهار صفحه نمایش، چهار دستگاه دانلود، Ultra HD
  • در بیشتر مناطق نتفلیکس استفاده آزمایشی رایگان را ارائه نمی دهد.

در ایالات متحده دیزنی دارای سه سرویس پخش شامل Disney+، +ESPN و Hulu است. شما می توانید به صورت جداگانه در این سرویس ها ثبت نام کنید یا هر سه را با هزینه کمتری به عنوان یه پکیج دریافت کنید.

قیمت دیزنی پلاس
قیمت دیزنی پلاس
  • + Disney: 7.99 دلار در ماه یا 79.99 دلار در سال
  • Disney+، ESPN+، Hulu با تبلیغات: 13.99 دلار در ماه
  • Disney+، ESPN+، Hulu بدون تبلیغات: 19.99 دلار در ماه
  • برخلاف نتفلیکس +Disney سطوح متفاوتی از قیمت را ارائه نمی‌کند (اگرچه +Disney قصد دارد طرحی با پشتیبانی از تبلیغات معرفی کند).

هر پکیجی را که انتخاب کنید می توانید همزمان بر روی حداکثر چهار دستگاه پخش داشته باشید، هر چقدر که می خواهید در حداکثر 10 دستگاه دانلود کنید و همه فیلم ها را با کیفیت HD تماشا کنید (برخی از فیلم ها از 4K UHD و Dolby Atmos پشتیبانی می کنند). پریمیر اکسس با دریافت ۳۰ دلار بیشتر برای هر فیلم (علاوه‌بر هزینه‌ی اشتراک دیزنی پلاس) به بینندگان اجازه‌ی تماشای آنلاین برخی از آثار سینمایی جدید دیزنی را می‌دهد.

برنده: دیزنی پلاس

مقایسه نتفلیکس و دیزنی پلاس: رابط کاربری و کشف

صفحه اصلی نتفلیکس به صورت ردیف هایی از فیلم و سریال است. میتوانید در My List فیلم هایی را پرچم گذاری کنید. گزینه Continue Watching به شما امکان می‌دهد دوباره به آنچه که مشاهده می‌کردید برگردید. ردیف‌های دیگر شامل محتوای محبوب، نسخه‌های جدید یا ژانرهایی مانند کمدی، اکشن یا هیجان‌انگیز را در کشور شما نشان می‌دهند.

همانطور که گفته شد رابط کاربری نتفلیکس دارای ویژگی های خاص خود است. این ردیف‌ها اغلب موقعیت خود را تغییر می‌دهند و وقتی به دنبال ادامه تماشای یک فیلم هستید ممکن است آزاردهنده باشد. برای استفاده بهتر از آن باید کدهای مخفی Netflix را بدانید.

رابط کاربری +Disney نیز مشابه است و در صفحه اصلی فیلم ها و سریال ها نشان داده شده است. تفاوت اصلی در تب های بالا است که به شما امکان می دهد بر اساس کمپانی مانند Pixar یا Marvel جستجو کنید. از اینجا می‌توانید فیلم هایی را که پیشنهاد می‌شود مشاهده کنید یا به مجموعه‌هایی مانند “Princesses” و “Musicals” نگاهی بیندازید.

برنامه +Disney نیز در برخی از دستگاه‌ها نیز نقطه ضعف هایی دارد. به عنوان مثال هنگام راه‌اندازی برنامه در تلویزیون هوشمند ممکن است لازم باشد پنج ثانیه یا بیشتر منتظر بمانید تا به اینترنت وصل شود. این مشکل بزرگی نیست، اما مطمئناً به اندازه نتفلیکس کاربرپسند نیست.

مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می‌کنید Netflix و Disney هر دو رابط کاربری تمیزی دارند، جستجو در آن ها ساده است و محتوا را در مرکز قرار می‌دهند.

مقایسه نتفلیکس و دیزنی پلاس: سازگاری با دستگاه ها

نتفلیکس با دستگاه های زیر سازگار است:

نتفلیکس با بسیاری از دستگاه ها سازگار است.
نتفلیکس با بسیاری از دستگاه ها سازگار است.
  • مرورگر وب
  • گوشی هوشمند و تبلت (اندروید، iOS، ویندوز فون، آمازون فایر)
  • پلیر بلوری (ال جی، پاناسونیک، فیلیپس، سامسونگ، سونی، توشیبا)
  • کنسول بازی (PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X/S)
  • تلویزیون هوشمند (ال‌جی، پاناسونیک، فیلیپس، سامسونگ، سونی، توشیبا و غیره)
  • دستگاه استریم (Apple TV، Chromecast، Portal، Roku)
  • لیست کاملی از دستگاه های سازگار Netflix را می توان در وب سایت نتفلیکس در بخش دستگاه ها مشاهده کنید.

+ Disney نیز در بسیاری از دستگاه ها در دسترس است، اگرچه نه به اندازه نتفلیکس. شما می توانید دیزنی پلاس را در دستگاه های زیر استفاده کنید:

+ Disney نیز در بسیاری از دستگاه ها در دسترس است
+ Disney نیز در بسیاری از دستگاه ها در دسترس است
  • مرورگر وب
  • گوشی هوشمند و تبلت (اندروید، iOS، آمازون فایر)
  • تلویزیون هوشمند (ال جی، سامسونگ، اندروید تی وی، پاناسونیک، هایسنس)
  • کنسول بازی (PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X/S)
  • دستگاه استریم (Apple TV، Chromecast، Amazon Fire TV)
  • برخی از دستگاه‌ها به صورت پیش فرض نتفلیکس و دیزنی پلاس را دارند. اگر تلویزیون مدرن یا دستگاه استریم دارید، به احتمال زیاد می‌توانید هم نتفلیکس و هم دیزنی پلاس را تماشا کنید. شما میتوانید اطلاعت حساب خود را در همه دستگاه های خود همگام سازی کنید.

برنده : نتفلیکس

نتفلیکس یا دیزنی پلاس ؟ کدام بهتر است؟

انتخاب بین Netflix و + Disney به محتوا مورد نظر شما بستگی دارد. افرادی که بچه دارند یا به فیلم های نوستالژی علاقه مند هستند از +Disney لذت خواهند برد. افرادی که می خواهند به مجموعه بزرگی از محتوای اورجینال و دارای مجوز دسترسی داشته باشند، نتفلیکس را ترجیح می دهند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس