معرفی 5 مورد از بهترین برنامه های DJ برای ویندوز 10

66
0
برنامه های DJ برای ویندوز 10

در این مقاله بهترین بهترین برنامه های DJ برای ویندوز 10 برای آهنگ بزرگ بعدی شما آورده شده است.

برنامه های DJ برای ویندوز 10

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا ممکن است به نرم افزار DJ در رایانه شخصی ویندوز 10 خود نیاز داشته باشید. ممکن است این باشد که کمی با دوستان نزدیک خود صدا ایجاد کنید و جو خود را گرم کنید یا با کار به عنوان DJ  پول در بیاورید، چه به عنوان یک کنسرت جانبی یا یک کار تمام وقت.

دلیل شما برای نیاز به نرم‌افزار DJ هرچه که باشد، برنامه ‌هایی برای نیاز های شما وجود دارند که بر اساس عواملی مانند قیمت و سهولت استفاده متفاوت هستند. به این ترتیب، این مقاله شما را با برخی از بهترین برنامه ‌های نرم‌افزار DJ برای رایانه ‌های شخصی ویندوز 10 آشنا می ‌کند و توضیح می ‌دهد که چرا برخی از آنها برای نیاز های شما مناسب ‌تر هستند.

نرم افزار DJ خوب مبتنی بر ویندوز 10 چه کاری باید انجام دهد؟

اولاً، باید بتواند ویژگی های استاندارد صنعتی را در اختیار شما قرار دهد. این ویژگی ‌ها شامل مدیریت کتابخانه کافی، قابلیت میکس نرم، سازگاری با کنترل ‌کننده‌ های خارجی و سخت ‌افزار مانند صفحه‌ های گردان (از جمله بهترین DJ ‌های گرامافون موجود)، و در دسترس بودن جریان موسیقی است.

همچنین ممکن است به شما امکان دسترسی به میکس‌ ها و مجموعه‌ های رایگان DJ  را برای افزایش بیشتر تجربه‌ تان فراهم کند.

استفاده از اپلیکیشن نیز باید تجربه ای دلپذیر و نه طاقت فرسا باشد. این بدان معناست که رابط کاربری آن باید بصری و نسبتاً ساده باشد تا یک کاربر برای اولین بار یا یک DJ  نیمه ماهر بتواند راه خود را در اطراف آن پیدا کند.

علاوه بر این، نرم افزار باید با رایانه شخصی ویندوز شما نیز سازگار باشد. این به این معنی است که استفاده از برنامه نباید کاری طاقت فرسا باشد و باعث اختلال در عملکرد سیستم شما نشود. با در نظر گرفتن موارد فوق، اجازه دهید نگاهی به برخی از بهترین گزینه های نرم افزار DJ  برای کاربران ویندوز 10 بیندازیم.

  1. Rekordbox

Rekordbox یک نرم افزار DJ پیشرو است که عمدتاً DJ های حرفه ای را هدف قرار می دهد و برای رایانه های شخصی ویندوز 10 در دسترس است. حتی اگر به تازگی با DJing آشنا هستید یا به آن برای یک کنسرت نیاز دارید، همچنان می ‌توانید از این نرم ‌افزار استفاده کنید زیرا رابط کاربری شیک و بصری دارد.

این در ابتدا یک ابزار مدیریت نرم افزار موسیقی بود قبل از اینکه قابلیت DJ را به زرادخانه خود اضافه کند. در نتیجه، دارای ویژگی های پیشرفته ای است که به شما امکان می دهد مجموعه موسیقی خود را به شیوه ای منحصر به فرد و بدون درز سازماندهی و سفارشی کنید.

علاوه بر این، می توانید لیست های پخش موجود خود را به صورت خودکار همگام سازی کنید، کلید های سفارشی و نقاط حلقه ایجاد کنید و حتی شکل موج آهنگ ها را در چرخش مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید.

Rekordbox همچنین دارای یک ویژگی ذخیره سازی ابری است که به شما امکان می دهد آهنگ ها را از سیستم عامل های آنلاین مانند Tidal و SoundCloud پخش کنید. این ویژگی همچنین به شما امکان می ‌دهد آهنگ ‌ها، لیست ‌های پخش و حتی آهنگ ‌های آماده را به همراه داده‌ های نشانه آن ‌ها در Dropbox ذخیره کنید.

برای دریافت بینش بیشتر در مورد ویژگی های آن، باید راهنمای دقیق تر ما را در مورد Rekordbox و نحوه عملکرد آن بررسی کنید.

یکی از بزرگترین محدودیت های Rekordbox این است که در اکوسیستم پایونیر ادغام شده است زیرا فقط با سایر تجهیزات سخت افزاری پایونیر سازگار است. این بدان معنی است که به عنوان یک DJ  حرفه ای. اگر مجبور باشید در مکانی فقط با تجهیزات اضافی از برند های دیگر مانند Numark یا Stanton اجرا کنید، با مشکل مواجه خواهید شد.

شما می توانید از ویژگی های اساسی Rekordbox مانند مدیریت کتابخانه، کنترل DJ و ویژگی های همگام سازی ابری به صورت رایگان استفاده کنید، اما برای دسترسی به قابلیت های پیشرفته آن به اشتراک نیاز دارید. این بسته های اشتراک با حداقل 9.99 دلار در ماه در دسترس هستند.

اگر یک DJ آماتور هستید که به دنبال سرگرم کردن تعداد کمی از افراد هستید یا اگر قصد دارید به ندرت از نرم افزار استفاده کنید، نسخه رایگان ایده آل است. از طرفی به عنوان یک DJ  حرفه ای باید مشترک شوید تا بیشترین بهره را از این نرم افزار ببرید.

در مجموع، قیمت، ویژگی ‌ها و سهولت استفاده از Rekordbox با هم ترکیب شده و آن را به یک انتخاب محبوب در ویندوز 10 برای DJ ‌های حرفه‌ای و آماتور تبدیل می ‌کند.

Download: Rekordbox (Free, subscription available)

  1. Virtual Studio

DJ مجازی از سال 2003 وجود داشته است و هنوز هم یکی از محبوب ترین پلتفرم های میکس موسیقی است. این برای رایانه شخصی ویندوز 10 شما در دسترس است و برای DJ  با تمام سطوح مهارت ایده آل است.

اگرچه دارای ویژگی های پیشرفته است، اما استفاده از Virtual DJ نسبتاً آسان است، زیرا با 4 طرح مختلف، Starter، Essential، Pro و Performance همراه است. این امر باعث می شود تا بر اساس سطح مهارت خود انتخاب کنید.

Virtual DJ از طریق سیستم مدیریت کتابخانه خود به شما امکان می دهد آهنگ ها و لیست های پخش را از منابع داخلی و خارجی اضافه کنید. این شامل کاتالوگ های شریک مانند Soundcloud و Deezer می شود.

علاوه بر این، Virtual DJ به شما امکان می دهد برای دسترسی آسان، محتوا را با پوشه ها و لیست های پخش هوشمند مدیریت کنید. همچنین دارای یک ویژگی هوش مصنوعی است که هنگام میکس آهنگ را به شما پیشنهاد می کند تا تجربه شما را بیشتر کند.

یکی دیگر از ویژگی های جذاب Virtual DJ این است که میکس ویدئو، صدا و کارائوکه را پشتیبانی می کند. همچنین از جداسازی ساقه پشتیبانی می کند و برخلاف Rekordbox به تجهیزات سخت افزاری اختصاصی نیاز ندارد. این باعث می شود که آن را با سخت افزار ها و کنترلر های DJ بیشتری نسبت به اکثر نرم افزار های موجود در بازار سازگار کند.

Virtual DJ نه تنها با طیف وسیعی از رایانه‌ های شخصی سازگار است، بلکه یکی از پایین ‌ترین نسبت‌ های خرابی در صنعت نرم ‌افزار را نیز دارد. این بدان معنی است که شما در هنگام استفاده از این برنامه نگران از دست دادن میکس های خود نباشید.

Virtual DJ دارای چندین سطح قیمت گذاری است، اما با پایبندی به نسخه رایگان، ویژگی های عملکرد قابل توجهی را از دست نمی دهید. این بیشتر آن را برای مبتدیان و علاقه مندان DJ  آماتور جذاب می کند.

این واقعیت که Virtual DJ با بسیاری از برند های سخت افزاری مختلف سازگار است، بیشتر یک نعمت محسوب می شود. با این حال، برخی از متخصصان استدلال می کنند که این عدم وجود گزینه های سخت افزاری اختصاصی به این معنی است که هرگز نمی توانید بهترین تجربه را به دست آورید.

به این ترتیب، این سادگی که افراد مبتدی را به خود جذب می‌کند، ممکن است توسط DJ ‌های با تجربه ‌تر نیز به‌ عنوان یک بی‌ اعتنایی تلقی شود.

Download: (Free, subscription available)

  1. Djay Pro

Djay Pro یک نرم افزار DJ مجازی است که توسط Algoriddim به طور خاص برای دستگاه های ویندوز 10 ساخته شده است. این با نسخه DJ Pro AI متفاوت است که توسط Algoriddim نیز ساخته شده اما برای دستگاه های اپل در نظر گرفته شده است.

به عنوان یک DJ  آماتور، با مشکل قابل توجهی در استفاده از این برنامه مواجه نخواهید شد زیرا برای میکس موسیقی در تمام سطوح مهارت، از مبتدی تا حرفه ای، ایده آل است.

Djay Pro شامل ابزار های استاندارد DJ مانند طرح‌ بندی شکل موج برای آهنگ‌ های روی عرشه، نمونه ‌برداری صدا، FX، میکس خودکار و حتی امکان میکس روی چهار دک به طور همزمان است.

علاوه بر این، کتابخانه موسیقی شما را نیز از طریق ویژگی مدیریت کتابخانه درجه یک خود به طور موثر مدیریت می کند. این به شما امکان می ‌دهد به آهنگ ‌های کتابخانه‌ ها، از جمله iTunes و حتی پخش زنده موسیقی از پلتفرم ‌های شریک دسترسی داشته باشید.

همچنین به طور یکپارچه با بیش از 60 کنترلر MIDI مختلف و سایر قطعات سخت افزاری DJ ساخته شده توسط مارک هایی مانند Pioneer، Numark و Reloop یکپارچه می شود.

Djay Pro همچنین دارای ویژگی ‌های کمتر محبوبی است، مانند پشتیبانی از صفحه و ویژگی ترکیب خودکار. این ویژگی به شما امکان می دهد تا 8 نقطه نشانه در هر آهنگ اضافه کنید، انتقال آهنگ ها را زودتر از موعد تعیین کنید، و سپس آنها را به لیست پخش اضافه کنید، جایی که به طور خودکار به ترتیب پخش می شوند.

Download: Djay Pro (Subscription required, free trial available)

  1. Mixx

برنامه های DJ برای ویندوز 10
برنامه های DJ برای ویندوز 10

Mixx یک نرم افزار DJ منبع باز جامعه محور است که برخلاف اکثر نرم افزار های پیشرو DJ کاملا رایگان است. از آنجایی که این نرم افزار جامعه محور است، لازم نیست نگران حذف شدن پشتیبانی از سیستم خود با این نرم افزار باشید.

یکی از جذابیت های مهم Mixx این است که به طور یکپارچه با کنترلر ها و سایر سخت افزار های DJ ادغام می شود. این جنبه ای از DJ  مجازی است که حتی برند های نرم افزار DJ  پولی نیز با آن دست و پنجه نرم می کنند.

همچنین دارای ویژگی ‌های استاندارد صنعتی مانند پشتیبانی از انواع فایل ‌های صوتی متعدد، کنترل وینیل، تا چهار دک و تشخیص کلید موسیقی است.

به دلیل ماهیت منبع باز آن، اغلب به روز نمی شود. در نتیجه، هنگام جفت شدن با سخت افزار جدید تر، ممکن است با مشکلات سازگاری مواجه شوید.

به این ترتیب، باید سخت افزار جدید را از قبل تست کنید تا مطمئن شوید که با مشکلات مخلوط کردن مواجه می شوید. این باعث می ‌شود که برای علاقه ‌مندان به میکس آماتور و برای استفاده در مجالس کوچک یا صمیمی مناسب‌ تر باشد.

Download: Mixx (Free)

  1. Serato DJ Pro

Serato DJ Pro دارای ویژگی‌ های غنی است و دارای مجموعه‌ ای از ویژگی ‌های پیشرو در صنعت، مانند بزرگترین گالری FX، سیستم ‌های افزودنی گسترده و قابلیت ‌های پخش جریانی است. در حال حاضر از ویندوز 10 پشتیبانی می کند و نسخه قدیمی آن حتی برای سیستم هایی که ویندوز 7 دارند نیز موجود است.

یکی از دلایل محبوبیت آن این است که قابل اعتماد است و برای انطباق با آخرین روند های صنعت DJ  به طور مداوم در حال تکامل است.

برخلاف سایر نرم افزار های DJ، از بیش از 90 قطعه سخت افزاری، از جمله بیش از 50 کنترلر مختلف و 17 میکسر، پشتیبانی می کند که هر کدام به طور محکم برای جلوگیری از مشکلات ناسازگاری یکپارچه شده اند. همچنین به شما امکان می دهد میکس های خود را برای دسترسی مکرر ضبط و ذخیره کنید.

محدودیت اصلی Serato Pro این است که هنگام جفت شدن با سخت افزار Pioneer، مانند CDJ، عملکرد محدودی دارد.

Download: Serato DJ Pro (Subscription required)

انتخاب بهترین نرم افزار DJ  با توجه به نیاز های شما

پس از در نظر گرفتن اینکه چه چیزی هر برنامه نرم افزاری را متمایز می کند، باید به خاطر داشته باشید که تنها بر اساس یک ویژگی، مانند قیمت، انتخاب نکنید.

به یاد داشته باشید که این ویژگی را در کنار سایر ویژگی ها مانند سطح مهارت خود، سهولت استفاده از نرم افزار و سازگاری آن با رایانه شخصی خود در نظر بگیرید. در نتیجه، همه این ویژگی‌ ها تجربه DJ  شما را تشکیل می ‌دهند و به شما کمک می ‌کنند تصمیم آگاهانه ‌تری بگیرید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید بهترین گزینه برای استفاده از یک نرم افزار DJ را انتخاب کرده و اطلاعات کافی در مورد آن را به دست آورده باشید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس