هوپلا (Hoopla) چیست و چگونه کار می کند؟

54
0
هوپلا (Hoopla)

آیا به دنبال یک کتابخانه با امکانات بی نظیر و بسیار هستید ؟ با هوپلا (Hoopla) ، می توانید کتاب، کمیک و حتی موسیقی را نیز اجاره کنید. در ادامه این راهنما همه آن چیزی که باید در مورد Hoopla بدانید آورده شده است. اگر می خواهید در هزینه های مربوط به فعالیت های سرگرمی خود صرفه جویی نمایید، یک کتابخانه عمومی و مجهز مجازی می تواند راهکاری عالی برای شما به شمار بیاید. اگر Hoopla را به عنوان کتابخانه خود انتخاب کنید و در آن مشترک شوید، می توانید به کتاب ها، کتاب های مصور، موسیقی، مجلات، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دسترسی آزاد و قانونی داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا با این کتابخانه بیشتر آشنا شویم.

هوپلا (Hoopla)

Hoopla یک پلتفرم مجازی استریم آنلاین مبتنی بر سیستم ابری است که به عنوان انواع کتابخانه های عمومی کار می کند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، Hoopla انواع مختلفی از محتوا را از جمله کتاب، مجلات، موسیقی و حتی فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را ارائه می دهد. تمامی این مطالب بدون تبلیغات در اختیار شما قرار می گیرند. کتابخانه های عمومی شرکت کننده در ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزلند واقع شده اند.

هوپلا چگونه کار می کند؟

شما از طریق برنامه تلفن همراه یا پلتفرم استریم به Hoopla دسترسی دارید. شما می توانید محتواهای مختلف مد نظر خود را دقیقاً مانند یک کتابخانه فیزیکی خود قرض بگیرید. سپس، محتوا را با استفاده از برنامه، دانلود یا پخش می کنید. اقلامی که از Hoopla قرض می‌ گیرید در حساب کاربری شما در کتابخانه ذخیره می شوند. Hoopla برخلاف بسیاری از برنامه ‌های استریم رایگان، هم بدون آگهی و هم به صورت خصوصی در اختیار شما قرار می گیرد. با توجه به قسمت راهنمایی Hoopla، اطلاعات حساب یا سابقه فعالیت های شما با کسی به اشتراک گذاشته می شود.

یکی از ویژگی ‌هایی که ممکن است هنگام استفاده از Hoopla در مقایسه با سایر کتابخانه‌ های دیجیتالی که می ‌توانید کتاب ‌های الکترونیکی را به صورت رایگان دانلود کنید، با آن رو به رو شوید این است که معمولاً لازم نیست برای قرض گرفتن یک محتوای پر طرفدار و محبوب صبر کنید و یا در صف بمانید.

محتواهای موجودی که در کتابخانه در دسترس هستند بر اساس دو روش ارائه می شوند :

 قرض گرفتن محتوا به صورت فوری : تعداد مشتریانی که به طور همزمان این موارد را قرض می گیرند نا محدود هستند، بنابراین هیچ دوره انتظاری وجود ندارد.

قرض گرفتن محتوا به صورت نوبتی : فقط تعداد معینی از نسخه ها ممکن است به طور همزمان قرض گرفته شوند، بنابراین در صورت قرض گرفتن سایر کاربران ممکن است یک دوره انتظار داشته باشید.

کتابخانه شما بسته به بودجه ای که دارید، محدودیت قرض گرفتن محتواها به صورت ماهیانه را تعیین می‌ کند، زیرا وقتی دارنده کارت، محتوای مورد نظر خود را از Hoopla قرض می‌ گیرد یا استریم می کند، باید به ازای هر بار استفاده پرداختی صورت بگیرد.

ویژگی متمایز دیگری که ممکن است متوجه شوید این است که می توانید رسانه های مختلفی از جمله ویدئو، موسیقی، کتاب های صوتی و کتاب های الکترونیکی را قرض بگیرید. اکثر برنامه های کتابخانه مانند Kanopy یا Libby در یک رسانه واحد به صورت تخصصی فعالیت دارند. Hoopla مانند این است که یک کتابخانه چند رسانه ای مدرن در گوشی خود با طیف وسیعی از انتخاب ها داشته باشید. Hoopla محتوای جدید را به صورت هفتگی آپلود می‌ کند و مانند سایر سرویس ‌های استریم، محتوا در داخل و خارج از پلتفرم پخش می ‌شود.

آنچه برای دسترسی به Hoopla نیاز دارید

ابتدا، به یک کارت کتابخانه در یکی از کتابخانه های شرکت کننده Hoopla نیاز دارید. برنامه Hoopla را دانلود کنید یا به وب سایت Hoopla Digital مراجعه کنید. پیشنهاد می شود که لینک را از وب سایت یا برنامه کتابخانه خود دنبال کنید. در وب سایت یک حساب رایگان Hoopla افتتاح کنید و در صورتی که قبلاً عضو کتابخانه های زیر مجموعه Hoopla بوده اید، می توانید کارت کتابخانه خود را با استفاده از شماره کارت و یک پین لینک دهید. اپلیکیشن Hoopla از طریق اپ استور iOS، گوگل پلی و اپ استور آمازون در دسترس است. شما همچنین می توانید از طریق یک مرورگر وب به Hoopla دسترسی داشته باشید.

چه محتوایی را می توانید در Hoopla پیدا کنید؟

اکنون که می دانید Hoopla چیست، پیشنهاد می دهیم تمام محتوایی که پلتفرم ارائه می دهد را امتحان کنید. در ادامه همراه ما باشید تا همه چیزی که می توانید در Hoopla پیدا کنید را بررسی نماییم.

قرض گرفتن کتاب های الکترونیکی و کتاب های مصور 

هوپلا (Hoopla)
هوپلا (Hoopla)

برای امانت گرفتن کتاب الکترونیکی نیازی نیست که به کتابخانه بروید. اگر کتابخانه شما در Hoopla اشتراک دارد، می‌ توانید کتاب‌ های الکترونیکی مورد نظر خود را برای ۲۱ روز قرض بگیرید. برگرداندن کتاب به صورت خودکار انجام می‌ شود. اگر با سایر برنامه های کتاب الکترونیکی کتابخانه مانند Libby آشنا هستید، باید بدانید که چند تفاوت قابل توجه در این بین وجود دارد :

بیشتر محتوای موجود در Hoopla امکان پرداخت نا محدود به طور همزمان را فراهم می کند، به این معنی که محدودیتی برای تعداد کاربرانی که می توانند همزمان یک کالا را بررسی کنند وجود ندارد. این بدان معناست که شما برای خواندن کتاب منتظر نخواهید بود. شما کتاب را در برنامه Hoopla می خوانید. برخی از سرویس ‌ها مانند Libby همچنین به شما امکان می ‌دهند کتاب ‌های الکترونیکی را در کتاب خوان‌ های الکترونیکی اختصاصی مانند Kindle بخوانید.

از آنجایی که کتابخانه‌ ها به ‌جای خرید نسخه ‌های الکترونیکی جداگانه محتواها، مبلغی را به ازای هر بار استفاده به Hoopla پرداخت می‌ کنند، ممکن است محتوای متفاوتی در Hoopla نسبت به Libby یا OverDrive پیدا کنید. برخی ناشران یک مدل پلتفرم را بر مدل دیگر ترجیح می دهند. اگر کتابخانه شما به بیش از یک سرویس کتاب الکترونیکی دسترسی دارد، ارزش آن را دارد که هر کدام را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی را ترجیح می دهید.

اگر رمان‌ های گرافیکی یا کمیک ‌ها را ترجیح می ‌دهید، باید بدانید که این دسته از محتواها در مجموعه Hoopla در منویی مجزا از سایر کتاب ‌های الکترونیکی در دسترس است، اما ویژگی‌ های موجود در آن مانند سایر کتاب ‌های الکترونیکی می باشد. این وجه تمایز به این دلیل است که رابط خواندن کمیک ها با سایر کتاب ها کمی متفاوت است. در رابط کاربری کمیک خوان می‌ توانید از صفحه لمسی خود برای بزرگ ‌نمایی و خواندن آسان ‌تر استفاده کنید.

از Hoopla برای گوش دادن به کتاب های صوتی استفاده کنید

هوپلا (Hoopla)
هوپلا (Hoopla)

کتاب ‌های صوتی می ‌توانند راهی عالی برای گذراندن وقت در حین انجام کارهای خانه، رانندگی، ورزش یا صرفاً استراحت باشند. اگر ترجیح می دهید به کتاب های خود گوش دهید، می توانید کتاب های صوتی را برای 21 روز از طریق برنامه Hoopla یا کانال استریم قرض بگیرید. رابط پخش کننده کتاب صوتی شامل یک تایمر خواب است که می توانید آن را تنظیم کنید. در صورتی که تایمر گذاشته بودید و حین گوش دادن به کتاب صوتی به خواب رفتید و پس از آن به دنبال قسمتی از فایل بودید که از دست دادید، این قابلیت می تواند قسمتی که از دست داده اید را به شما نشان دهد و از تکرار آن جلوگیری کند. اگر کتابخانه شما در Hoopla مشترک نیست، کتابخانه ابری گزینه عالی دیگری برای گوش دادن به کتاب های صوتی و امانت گرفتن کتاب است.

فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را با Hoopla پخش کنید

هوپلا (Hoopla)
هوپلا (Hoopla)

نه تنها می توانید کتاب ها را بررسی کنید، بلکه می توانید از Hoopla برای استریم فیلم ها نیز استفاده کنید. وقتی فیلمی را قرض می ‌گیرید، ۷۲ ساعت فرصت دارید تا آن را با استفاده از برنامه تلفن همراه یا تنظیم استریم خود تماشا کنید.

برای لینک دادن حساب Hoopla خود به تنظیم استریم مراحل زیر را طی کنید :

کانال Hoopla را روی دستگاه خود نصب کنید. کانال Hoopla برای Roku، Apple TV، Android TV، Fire TV و Chromecast در دسترس است.

لینک حساب خود را در کانال Hoopla راه اندازی کنید.

برنامه Hoopla را باز کنید و به تنظیمات خود بروید (آیکون چرخ دنده را پیدا کنید).

گزینه Link a Streaming Device را انتخاب کنید. کادری را مشاهده می کنید که در آن باید کدی را که در تلویزیون شما ظاهر می شود وارد کنید.

شما می ‌توانید در چندین دستگاه به فیلم مورد نظر خود دسترسی داشته باشید، اما همچنین می ‌توانید آن را تنها در یک دستگاه در یک زمان تماشا کنید.

اگر از Hoopla برای پخش برنامه های تلویزیونی استفاده می‌ کنید، توجه داشته باشید که هر قسمت در حد بودجه شما که توسط کتابخانه تعیین شده است، در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

به عنوان مثال، اگر کتابخانه شما را به پنج مورد فیلم در ماه محدود کند، نمی ‌توانید کل فصل 7 قسمتی را در ماه تماشا کنید. در این صورت برخی کاربران ممکن است Hoopla را یک برنامه محدود کننده ببینند.

آلبوم های موسیقی را در Hoopla پیدا کنید

هوپلا (Hoopla)
هوپلا (Hoopla)

علاوه بر کتاب‌ های صوتی و ویدیوها، می ‌توانید آلبوم‌ های موسیقی را برای استریم به مدت ۷ روز قرض بگیرید. Hoopla دارای آلبوم های موسیقی قدیمی و جدید و آلبوم های تلفیقی و موسیقی های متن است. شما می توانید موسیقی ها را مستقیماً از طریق برنامه Hoopla پخش کنید. رابط پخش موسیقی Hoopla در مقایسه با بسیاری از خدمات پخش موسیقی اختصاصی در دیگر پلتفرم ها، بسیار ساده و کاربردی است.

از Hoopla’s Binge Pass دیدن کنید. وقتی یک Binge Pass را قرض می ‌گیرید، به مدت 7 روز به محتوا دسترسی پیدا می ‌کنید. همانطور که از نام «Binge Pass» پیداست، می‌ توانید در طول دوره، هر مقدار که می ‌خواهید محتوا را پخش کنید. در زمان نگارش، شرکای محتوای Hoopla در این زمینه عبارتند از Curiosity Stream، Hoopla Magazines، Great Courses و Hellosaurus.

Hoopla چه تفاوتی با سایر پلتفرم های کتابخانه دارد؟

هوپلا (Hoopla)
هوپلا (Hoopla)

اگر با پلتفرم های کتابخانه ای دیگر آشنا هستید، ممکن است متوجه شوید که Hoopla از بسیاری جهات مشابه آن‌ها است. با این حال، چند تفاوت دارد. به عنوان مثال، پلتفرم‌ های دیگری مانند OverDrive (که مالک لیبی نیز هست) فقط تعداد محدودی نسخه از هر ویدیو یا کتاب را دارند. بنابراین، اگر مشتری یک نسخه را به امانت بگیرد، آن نسخه دیگر در دسترس سایر مشتریان نخواهد بود. در برنامه Kanopy که آن هم متعلق به OverDrive است، هر بار که مشتری ویدیویی را بررسی و مشاهده می ‌کند، هزینه ‌ای را برای استفاده از کتابخانه‌ ها دریافت می ‌کند.

از سوی دیگر، Hoopla سرویسی است که در آن به ازای هر بار استفاده باید هزینه ای را پرداخت کرد، به این معنی که چندین مشتری می توانند یک مورد را بررسی کنند. به همین دلیل، برخی از ناشران اجازه نمی دهند محتوای آن‌ها در Hoopla باشد زیرا ترجیح می دهند در کتابخانه های جداگانه محتواها را پخش کنند و حقوق هر نسخه را حفظ کنند.

در تلفن یا تبلت خود به کتابخانه دسترسی پیدا کنید

با اپلیکیشن ‌هایی مانند Hoopla، می‌ توانید کتاب ‌ها، آلبوم ‌ها و نمایش ‌ها را در کتابخانه قرض بگیرید و آن‌ها را مطالعه یا تماشا نمایید. Hoopla یکی از چندین سرویس دیجیتالی است که مجموعه ای از کتابخانه ها در آن گنجانده شده اند و این خدمات را در اختیار علاقمندان قرار می دهد، درواقع اگر علاقمند به پخش فیلم، نمایش و موسیقی از طریق کتابخانه خود هستید سایر خدماتی که باید به دنبال آن باشید عبارتند از Kanopy، Freegal و Libby. بنابراین در صورتی که علاقمند به محتواهای جذاب و تاثیر گذار هستید، می توانید سایر منابع کتابخانه دیجیتال را بررسی کنید.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس