نحوه اضافه کردن Sidebar به دسکتاپ در ویندوز 10 و 11

130
0
اضافه کردن Sidebar به دسکتاپ در ویندوز

آیا می خواهید راه اندازی ویندوز قدیمی را برگردانید؟ با این برنامه ها یک sidebar اضافه کنید. اضافه کردن Sidebar به دسکتاپ در ویندوز را در ادامه یاد بگیرید.

ویندوز ویستا و 7 sidebar را برای ابزارهای خود در سمت راست قسمت دسکتاپ گنجانده اند. با این حال، مایکروسافت از آن زمان sidebar ویندوز را حذف کرده است. مطمئنا، M Big ممکن است تا حدی ابزارهای محدودی را با یک پنل ویجت بازسازی کرده باشد، اما این یک sidebar نیست.

یک نوار کناری می تواند برای بسیاری از موارد، مانند افزودن میانبرها، به دسکتاپ ویندوز مفید باشد. آیا می خواهید یک sidebar را در پلتفرم های دسکتاپ اخیر مایکروسافت راه اندازی کنید؟ اگر چنین است، یکی از این sidebar های نرم افزار شخص ثالث را به ویندوز 11 یا 10 اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن sidebar با MetroSidebar

MetroSidebar نرم افزار رایگان sidebar است که کاشی های فعلی را به سبک Metro برای ویجت ها ترکیب می کند. این ناشر ابتدا MetroSidebar را برای اضافه کردن sidebar با مضمون Metro-themed به ویندوز 8 منتشر کرد. این ناشر شامل 11 ویجت پیش‌ فرض است که کاربران می ‌توانند برای افزودن و حذف از نوار انتخاب کنند. به این صورت می توانید MetroSidebar را به دسکتاپ در ویندوز 11 و 10 اضافه کنید:

  • صفحه MetroSidebar را در Softpedia باز کنید.
  • Download Now را برای MetroSidebar انتخاب کنید.
  • برای شروع دانلود MetroSidebar روی Softpedia Secure Download (US) کلیک کنید.
  • تب Downloads را در مرورگر وب خود باز کنید و روی MetroSide_setup.msi دوبار کلیک کنید تا از آنجا باز شود.
  • برنامه را نصب کنید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • اگر MetroSidebar به طور خودکار پس از راه اندازی مجدد شروع نمی شود، آن را از منوی Start خود اجرا کنید. سپس یک نوار کناری جدید در سمت راست دسکتاپ خود خواهید دید.

  • برای افزودن منوهای بیشتر به نوار کناری، روی دکمه … در سمت راست پایین نوار کناری کلیک کنید. یک منو دلخواه را برای افزودن انتخاب کنید و روی دکمه Plus برای آن کلیک کنید.

متوجه خواهید شد که پنجره Tiles دارای یک تب Tile Store است. با این حال، ظاهراً آن فروشگاه دیگر در دسترس نیست زیرا تب آن پیام “مشکل اتصال” را نشان می دهد. بنابراین، باید به ۱۱ ویجت Tile پیش ‌فرض که با sidebar ارائه می ‌شوند بسنده کنید.

با این حال، ویجت‌ های Tile پیش ‌فرض MetroSidebar باید برای رضایت بیشتر کاربران کافی باشد. این نرم افزار شامل آب و هوا، درصد باتری، جستجوی Bing، ساعت، پخش کننده رسانه، تصاویر (برای نمایش اسلاید) و Tile های زنگ هشدار می باشد. هر ویجت دارای گزینه های سفارشی سازی است که می توانید با کلیک راست روی آن و انتخاب Tile settings آن را پیکربندی کنید.

اگر می‌خواهید میانبرهای نرم ‌افزاری را به این sidebar اضافه کنید، انتخاب کنید تا Tile Launcher آن اضافه شود. این Tile شامل میانبرهایی برای باز کردن کنترل پنل، رنگ، دفترچه یادداشت، ماشین حساب، رنگ، سطل بازیافت و کامپیوتر است. با کلیک بر روی دکمه + New Shortcuts می توانید برنامه های بیشتری را به آن اضافه کنید (روی Tile کلیک چپ کرده و به سمت چپ بکشید تا به آن گزینه بروید). سپس نرم افزاری را برای افزودن به ویجت انتخاب کرده و روی Open کلیک کنید.

برای دسترسی به گزینه های sidebar در MetroSidebar، روی دکمه … در پایین نوار کلیک کنید و Settings را انتخاب کنید. با کلیک روی Start with Windows در تنظیمات MetroSidebar می توانید انتخاب کنید که آیا sidebar به طور خودکار باز شود یا خیر. اگر ترجیح می دهید sidebar همیشه روی پنجره های باز قابل مشاهده باشد، Always on top را انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن sidebar با نرم افزار Side bar for Windows

SideBar نرم افزاری است که برای ایجاد نرم افزار، وب سایت و میانبرهای فایل طراحی شده است. شما نمی توانید هیچ نوع ابزاری را به آن sidebar اضافه کنید، اما بهترین انتخاب برای تنظیم میانبرها است. این به شما امکان می دهد تا گروه هایی از میانبرهای قابل دسترسی در sidebar دسکتاپ ایجاد کنید. با این نرم افزار می توانید یک sidebar میانبر به ویندوز اضافه کنید:

  • وب سایت را برای sidebar باز کنید.
  • برای دانلود نرم افزار روی لینک Sidebar نسخه 2.0.7.4 کلیک کنید.
  • روی Sidebar.exe در تب Downloads مرورگر خود دوبار کلیک کنید تا نصب کننده آن نرم افزار ظاهر شود.
  • دوبار روی Next کلیک کنید و Install را در Sidebar for Windows setup wizard بزنید.
  • Finish را انتخاب کنید تا از برنامه نصب خارج شوید و نرم افزار را راه اندازی کنید.

هنگامی که sidebar را اجرا کردید:

  • روی نماد سیستم SideBar کلیک کنید تا sidebar مستقیماً در زیر ظاهر شود.
  • گزینه Add Group را انتخاب کنید.
  • عنوان یک گروه را در کادر متن وارد کنید و گزینه Click to save را انتخاب کنید.
  • سپس می توانید چند میانبر با کلیک روی + در گروه تازه اضافه شده اضافه کنید.
  • یک عنوان برای میانبر در کادر Name وارد کنید.
  • گزینه Click to browse را انتخاب کنید تا نرم افزار یا فایل کاربری برای باز شدن میانبر انتخاب شود. اگر می خواهید یک میانبر وب سایت راه اندازی کنید، یک URL را در کادر Path وارد کنید.
  • دکمه Click to Save را فشار دهید.
  • مراحل بالا را تکرار کنید تا به تعداد دلخواه میانبر به sidebar اضافه کنید.

می‌توانید موقعیت sidebar روی دسکتاپ را از منوی محتوای سیستم آن تغییر دهید. برای انتخاب Dock Location و سمت چپ یا راست، روی نماد کشویی سیستم sidebar کلیک راست کنید. با کشیدن نوار لغزنده Set opacity bar در منو به سمت چپ، شفافیت را به sidebar اضافه کنید. همچنین می توانید با انتخاب گزینه Always on top، sidebar را روی پنجره های نرم افزار نگه دارید.

برای سفارشی کردن نوار کناری، دکمه Click to change settings (cog) آن را در بالا فشار دهید. سپس می توانید رنگ نوار را با منوهای کشویی Highlight، Text، Background و Group Background تغییر دهید. همچنین می ‌توانید با کشیدن گروه‌ها در کادر Group Order را دوباره مرتب کنید.

نحوه اضافه کردن sidebar با نرم افزار Desktop Sidebar

Desktop Sidebar یک نرم افزار قدیمی است، اما همچنان می توانید یک sidebar به ویندوز 11 یا 10 با آن اضافه کنید. این نوار کناری دارای پنل هایی است که تقریباً مشابه ویجت ها با عملکردهای مختلف هستند. برخلاف MetroSidebar و SideBar، شامل تم های پوستی مختلفی است که می توانید برای sidebar انتخاب کنید. با دنبال کردن مراحل زیر شما میتوانید با این نرم افزار یک sidebar قابل تنظیم به ویندوز اضافه کنید:

  • صفحه Softpedia را برای دانلود نوار کناری دسکتاپ باز کنید.
  • روی Download Now کلیک کنید و گزینه US mirror را انتخاب کنید.
  • تب Downloads مرورگر وب خود را باز کنید (کلیدهای Ctrl + J را در کروم فشار دهید). روی sidebarb116.exe کلیک کنید تا setup wizard برای نوار کناری دسکتاپ باز شود.
  • سپس با سه بار کلیک کردن بر روی Next برای نصب Desktop Sidebar در مسیر پیش‌ فرض، جادوگر راه ‌اندازی را مرور کنید.
  • نوار کناری دسکتاپ را باز کنید تا sidebar که مستقیماً در زیر نشان داده شده است ظاهر شود
  • sidebar شامل تعداد زیادی پانل پیش فرض است. با این حال، می توانید با کلیک راست روی sidebar و انتخاب Add panel، موارد بیشتری را اضافه کنید.
  • اخبار، رسانه، سیستم، ارتباطات یا نوع پنل را در پنجره انتخاب کنید. و روی دکمه Add کلیک کنید.

می توانید پانل ها را در sidebar با کلیک راست روی عناوین آنها سفارشی کنید تا گزینه های منوی زمینه ظاهر شوند. Move Up و Move Down را انتخاب کنید تا آنها را تغییر دهید. برای تغییر عنوان پانل روی Rename کلیک کنید. برای تغییر گزینه های خاص ویجت، گزینه Panel Properties را انتخاب کنید.

راه اندازی سریع پانلی است که می توانید میانبرهای نرم افزار، فایل و پوشه را روی آن اضافه کنید. برای انجام این کار، روی Quick Launch در نوار کناری دوبار کلیک کنید تا بزرگ شود. سپس می ‌توانید میانبرها را از دسکتاپ و فایل ‌ها و پوشه ‌های موجود در Explorer روی آن پنل بکشید و رها کنید تا دسترسی سریع داشته باشید.

برای تغییر پوسته sidebar ، Options را در منوی زمینه نرم افزار انتخاب کنید و روی Appearance کلیک کنید. سپس می ‌توانید موضوع دیگری را در منوی کشویی Skin انتخاب کنید. تب Appearance همچنین شامل تنظیماتی برای تغییر موقعیت نوار کناری، پنهان کردن خودکار آن در صورت عدم استفاده و اعمال شفافیت است. برای ذخیره هر گزینه ای که تغییر داده اید، Apply را فشار دهید.

اگر برای استفاده از sidebar دسکتاپ به کمک نیاز دارید، دفترچه راهنمای نرم افزار را بررسی کنید. روی sidebar کلیک راست کرده و از منو گزینه Help را انتخاب کنید. بخش های Overview و Panels در آنجا جزئیات بیشتری را برای گزینه ها و پانل های sidebar دسکتاپ ارائه می دهند.

یک sidebar ارزشمند به دسکتاپ ویندوز اضافه کنید

همه آن sidebar های شخص ثالث که به صورت رایگان در دسترس هستند، مکان‌های بسیار ارزشمندی را برای چسباندن میانبرهای باز کردن نرم‌ افزار در ویندوز 11 و 10 فراهم می‌ کنند. سپس یک ناحیه دسکتاپ ویندوز کاملا مرتب تر را خواهید داشت.

کاربرانی که sidebar ویستا را در گذشته تجربه کرده اند، از Tile ها و پنل های ویجت اضافی موجود در نوار کناری MetroSidebar و Desktop Sidebar نیز قدردانی خواهند کرد. آنها ابزارهای موجود در ویندوز 10 را بازیابی می کنند و ویجت های بیشتری را در ویندوز 11 ارائه می دهند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس