مقایسه گوگل پیکسل 7 Pro با آیفون 14 Pro Max: کدام گوشی پرچمدار برنده می شود؟

56
0
مقایسه گوگل پیکسل 7 Pro با آیفون 14 Pro Max

مقایسه گوگل پیکسل 7 Pro با آیفون 14 Pro Max دو روش بسیار متفاوت برای ساخت یک گوشی هوشمند ممتاز را به ما نشان می دهد. و نتیجه نهایی در هر دو مورد تحت تأثیر قرار می گیرد.

Pixel 7 Pro جدیدتر از این دو است که هوشمندانه‌ترین ویژگی‌ها و قدرتمندترین دوربین‌ها را در هر تلفن اندرویدی به کاربران ارائه می‌دهد، در حالی که هنوز هم بسیار ارزان‌تر از رقبای خود است. با این حال، آیفون 14 پرو مکس در حال حاضر اوج گوشی های هوشمند اپل است، یعنی قدرت محاسباتی زیاد، صفحه نمایش عالی، باتری کارآمد و عکاسی عالی، با همه اینها به معنای واقعی کلمه.

برای کاربرانی که فقط بهترین گوشی را در قبال پول خود می خواهند، چه به معنای استفاده از گوشی با اندروید یا iOS باشد، انتخاب بین این دو دستگاه تصمیم سختی است. اما برای شما خوش شانس است، ما همه ویژگی‌های کلیدی تلفن‌ها را تجزیه کرده‌ایم تا بتوانید بفهمید چه کسی برنده Google Pixel 7 Pro در مقابل iPhone 14 Pro Max می‌شود.

مقایسه گوگل پیکسل 7 Pro با آیفون 14 Pro Max: قیمت و در دسترس بودن

چرا می‌توانید به راهنمای Tom’s Guide اعتماد کنید بازبین‌های متخصص ما ساعت‌ها به آزمایش و مقایسه محصولات و خدمات می‌پردازند تا بتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید. درباره نحوه آزمایش ما بیشتر بدانید.

جذاب ترین مزیت پیکسل نسبت به آیفون قیمت آن است. در حالی که قیمت آیفون 14 پرو مکس 1099 دلار / 1199 پوند / 1899 دلار استرالیا خواهد بود، Pixel 7 Pro از 899 دلار / 849 پوند / 1299 دلار استرالیا شروع می شود. اگر می خواهید پول خود را پس انداز کنید، این تفاوت قابل توجهی است.

هر دو گوشی در حال حاضر در فروش هستند و خبر خوب این است که تاریخ تحویل آیفون 14 کمتر طولانی می شود، اگرچه هنوز هم ممکن است حدود سه هفته طول بکشد تا آیفون 14 پرو مکس دریافت شود. تاریخ‌های ارسال Pixel 7 Pro می‌تواند در حال حاضر زمان زیادی را برای شما به همراه داشته باشد، اما احتمالاً بلافاصله پس از عرضه سریع‌تر از آیفون سریع‌تر خواهد شد.

برنده: Google Pixel 7 Pro

Google Pixel 7 Pro در مقابل iPhone 14 Pro Max: طراحی

هر دو آیفون و پیکسل شباهت زیادی به پیشینیان خود دارند. در نتیجه، آنها فراتر از قاب های مستطیلی خود، تقریباً هیچ شباهتی ندارند.

گوگل طراحی مجدد Pixel 6 Pro بزرگ خود را عمدتاً در Pixel 7 Pro دست نخورده نگه داشته است، جدای از اینکه گزینه های رنگی را عوض کرده و برخی مواد را بهبود بخشیده است. به این ترتیب، یک نوار دوربین فلزی در پشت گوشی وجود دارد که تمام عرض آن کشیده شده است و یک صفحه نمایش خمیده در جلو با یک سوراخ کوچک برای دوربین سلفی وجود دارد.

آیفون 14 پرو مکس برای هر کسی که دو نسل اخیر آیفون را دیده است آشناست، اما هنوز تفاوت هایی وجود دارد. بلوک دوربین عقب بزرگتر از همیشه است و حاشیه ها کمی باریک تر هستند. مهمتر از آن، به جای بریدگی، یک جزیره پویا وجود دارد که از لبه تلفن دور می‌شود و می‌تواند با تغییر شکل، اطلاعات کلیدی برنامه‌های فعال شما را به شما نشان دهد. دوربین جلو و سنسورهای Face ID را نیز در خود جای داده است.

مطمئناً نگهداشتن پیکسل 7 پرو آسان‌تر از آیفون است، زیرا پشت و صفحه‌نمایش خمیده باعث می‌شود که تلاش برای دستیابی به سراسر نمایشگر کمتر شود. همانطور که گفته شد، کناره‌های صاف آیفون و جزیره دینامیک به همان اندازه که نوار دوربین پیکسل در بین گوشی‌ها منحصربه‌فرد است، بنابراین هر تلفنی را که انتخاب کنید، بیانیه‌ای خواهد داشت.

برنده: Google Pixel 7 Pro

Google Pixel 7 Pro در مقابل iPhone 14 Pro Max: صفحه نمایش

اپل و گوگل هر دو نمایشگرهای 6.7 اینچی را برای آخرین گوشی های خود انتخاب کردند اما از آنجا همه چیز متفاوت است.

صفحه نمایش پیکسل همانطور که اشاره کردیم دارای دو طرف خمیده است و وضوح QHD را ارائه می دهد. آیفون صفحه‌نمایش تخت، وضوح صفحه نمایش کمی پایین‌تر دارد (اما نه آنقدر که شما متوجه می‌شوید)، و شامل جزیره پویا در بالا است که به جای بریدگی سوراخ‌دار، مقداری فضا را اشغال می‌کند. هر دو گوشی دارای نرخ نوسازی تطبیقی ​​۱۲۰ هرتز هستند.

Pixel 7 Pro iPhone 14 Pro Max
Display size 6.7 inches 6.7 inches
sRGB (%) 104.9 (Natural) 117.5
DCI-P3 (%) 74.3 (Natural) 83.2
Delta-E (lower is better) 0.28 (Natural) 0.26
Peak brightness (nits) 927 1298 (SDR) / 1565 (HDR)

در آزمایش صفحه نمایش، دیدیم که آیفون در هر معیاری بهترین پیکسل را دارد. چه پوشش رنگ، دقت رنگ یا روشنایی کلی، صفحه نمایش آیفون بهتر از پیکسل 7 پرو است.

هر دو گوشی همچنین نمایشگرهای همیشه روشن را ارائه می دهند، اما ظاهر آنها کاملاً متفاوت است. AOD Pixel 7 Pro یک ویجت ساعت ساده است که در یک رنگ ظاهر می شود، در حالی که آیفون نسخه ای کم نور از صفحه قفل معمولی شما است، از جمله ساعت، ویجت های صفحه قفل و هر نوتیفیکیشنی که دارید. این بسیار دقیق تر است، اما همچنین بسیار حواس پرت تر است.

برنده: آیفون 14 پرو مکس

مقایسه گوگل پیکسل 7 Pro با آیفون 14 Pro Max: دوربین

دوربین‌های آیفون و پیکسل همان جایگاه‌ها را پر می‌کنند و این کار را با سنسورهای مشابه انجام می‌دهند.

در پیکسل 7 پرو، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو اپتیکال 5 برابری 48 مگاپیکسلی را خواهید دید. یک دوربین 10.8 مگاپیکسلی ارتقا یافته در جلو وجود دارد. در همین حال، آیفون 14 پرو مکس دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو اپتیکال 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی است.

با مقایسه عکس‌ها، چیزهای زیادی در مورد دوربین هر دو گوشی وجود دارد. با شروع این عکس‌های دوربین اصلی از میخانه معروف Camden’s End، تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد. آیفون هایلایت های روشن تری تولید کرده است که ما لزوماً آن را دوست نداریم، همچنین نواحی تیره تر را صاف می کند تا بافت ها را بهتر نشان دهد، مانند صفحه چوبی ساختمان.

با چرخاندن تلفن ها به طرفین برای گرفتن این عکس از کافه (میخانه) بوستون آرمز در نزدیکی پارک تافنل در شب، تفاوت بیشتری وجود دارد. تصویر آیفون در مقایسه با عکس پر جنب و جوش Pixel 7 Pro کمی ضعیف به نظر می رسد، اگرچه شعله های نور در عکس پردازش شده توسط گوگل حواس پرتی را بیشتر می کند.

در این عکس فوق عریض از یک پل که از روی بازار کامدن می گذرد، می بینیم که آیفون نور را بهتر بازتولید می کند، به ویژه سایه ساختمان های مجاور که روی کناره پل می افتند. با این حال، فکر نمی‌کنم رنگ آن به اندازه آنچه پیکسل تولید کرده است، طبیعی باشد.

این مقایسه تله‌فوتو دو بخش دارد تا بتوانیم تلفن‌ها را در سطوح زوم دلخواهشان ارزیابی کنیم. اول از همه، ما یک عکس با زوم 3 برابری از این چکمه غول پیکر در بالای فروشگاهی در خیابان کمدن بالا داریم. تصویر آیفون همانطور که از یک لنز اختصاصی x3 انتظار می‌رود واضح‌تر است، اما Pixel 7 Pro با زوم دیجیتال دوربین اصلی خود کار مناسبی انجام داد، اگرچه تصویر آن کمی تیره‌تر است.

بعد، یک عکس 5 برابر، که بزرگنمایی دوربین تله فوتو پیکسل است. در اینجا، جداول چرخانده شده است، با تصویر پیکسل 7 پرو واضح تر و روشن تر، و آیفون کمی تیره تر و کم نورتر است، اگرچه هنوز قابل استفاده است.

در نهایت، ما یک پرتره سلفی داریم. این تنها تصویری است که می توانیم بگوییم آیفون بدون شک مورد علاقه ما است. همانطور که هنگام مقایسه آیفون‌ها و پیکسل‌های قبلی متوجه شده‌ایم، الگوریتم پردازش گوگل همیشه عکس تیره‌تری ایجاد می‌کند، جایی که به نظر می‌رسد پوست بسیار برنزه‌تری داریم، در حالی که تصویر آیفون روشن‌تر و جذاب‌تر است، حتی اگر تمایل داشته باشد به ما نگاه کند. کمی بیش از حد صورتی برای میل ما.

با این حال، فراتر از این، هر دو گوشی جزئیات چهره ما را می گیرند و پس زمینه را به همان اندازه محو می کنند، و پیکسل شاید به دلیل برش دقیق تر از ما از درختان پشت سرمان، کمی مزیت پیدا می کند.

کیفیت عکس چیز سختی است که می توان در آن برنده اعلام کرد، اما جدا از عکس سلفی، ما ترجیحی بین دوربین این گوشی ها نداریم. اینها بدون شک دو تا از بهترین تلفن های دوربین دار هستند که می توانید در حال حاضر بخرید و احتمالاً از هر کدام راضی خواهید بود.

یعنی، مگر اینکه قصد ویرایش عکس های خود را داشته باشید، در این صورت بحث بیشتری وجود دارد. آیفون 14 پرو مکس دارای مزیتی است که می‌تواند فایل‌های 48 مگاپیکسلی ProRAW را برای ویرایش آسان‌تر عکس و ویدیو تولید کند و عملکرد Action Mode را برای ضبط ویدیوی تثبیت‌ شده ارائه می‌دهد. با این حال، گوگل به پیکسل 7 ابزار دستی Magic Eraser و Photo Unblur را برای لمس روی دستگاه داد. هر دو گوشی همچنین در هنگام ضبط ویدیو، جلوه ای به نام «حالت سینمایی» در آیفون و «تاری سینمایی» در پیکسل را برای کلیپ های فیلم مانند ارائه می دهند.

برنده: آیفون 14 پرو مکس

مقایسه گوگل پیکسل 7 Pro با آیفون 14 Pro Max: عملکرد

همانطور که اغلب هنگام مقایسه یک آیفون با یک تلفن اندرویدی اتفاق می افتد، اپل در عملکرد با یک مایل کشور برنده می شود. تراشه A16 Bionic با رم 6 گیگابایتی خود در اطراف تراشه Tensor G2 در پیکسل قرار دارد، حتی اگر گوگل مدل Pro خود را به 12 گیگابایت رم مجهز کرده است. می توانید کل داستان را در نتایج آزمون زیر مشاهده کنید.

Pixel 7 Pro iPhone 14 Pro
CPU Tensor G2 A16 Bionic
Geekbench 5 (single-core / multicore) 1060 / 3046 1882 / 5333
3DMark Wild Life Unlimited 6275 / 40 8652 / 74
3DMark Wild Life Extreme Unlimited 1805 / 11 2792 / 16.73
Adobe Premiere Rush (Mins:Secs) 0:47 0:26

برای فضای ذخیره سازی، هر دو گوشی از 128 گیگابایت رم شروع می شوند و گزینه های 256 گیگابایتی نیز ارائه می دهند. آیفون 14 پرو مکس از این هم فراتر می رود، اما با گزینه های 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی برای کاربرانی که خواهان فضای ذخیره سازی بیشتر در دستگاه هستند.

برنده: آیفون 14 پرو مکس

مقایسه گوگل پیکسل 7 Pro با آیفون 14 Pro Max: باتری و شارژ

پیکسل 7 پرو در مقایسه با باتری 4323 میلی‌آمپر ساعتی آیفون 14 پرو مکس، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بسیار بزرگ ‌تری دارد، اما ظرفیت خام تمام داستان را بازگو نمی‌کند. همانطور که در نتایج تست باتری سفارشی ما دیده می شود، آیفون برای کارایی بسیار بیشتر تنظیم شده است.

گوشی اپل 13 ساعت و 39 دقیقه دوام آورد و در رتبه دوم لیست بهترین باتری گوشی ما قرار گرفت. این باعث می‌شود زمان 8 ساعت و 4 دقیقه پیکسل 7 پرو بسیار ناامیدکننده باشد. در یک روز شلوغ با آیفون قبل از مرگ، کارهای بیشتری نسبت به Pixel انجام می‌دهید، اگر شارژری در نزدیکی شما نداشته باشید تا حتی به مشکلات کمک کند.

در مورد شارژ، آیفون شارژ بی سیم 20 واتی و 15 واتی MagSafe را ارائه می دهد. Pixel 7 Pro تا 30 وات شارژ سیمی و 23 وات شارژ بی‌سیم را شارژ می‌کند، که حتی با توجه به تفاوت ظرفیت، شما را سریع‌تر پر می‌کند.

برنده: آیفون 14 پرو مکس

مقایسه گوگل پیکسل 7 Pro با آیفون 14 Pro Max: نرم افزار و ویژگی های ویژه

اپل آیفون 14 پرو مکس را همزمان با آخرین نرم‌افزار iOS 16 خود عرضه کرد، در حالی که پیکسل 7 پرو با اندروید 13 به تازگی منتشر شده عرضه شد. هر دوی اینها سیستم عامل‌های موثری هستند، اما رفتار بسیار متفاوتی دارند.

در مورد توانایی‌های ویژه، پیکسل به چیپست Tensor G2 خود برای بهبود ویژگی Call Screen گوگل متکی است، که قبل از برداشتن تلفن، با تماس‌های خودکار مقابله می‌کند. قابلیت حذف نویز Clear Call آینده باید صدای تماس تلفنی را بهبود بخشد، در حالی که توانایی‌های دیکته، رونویسی و ترجمه هوشمندتر نیز وجود دارد.

از طریق iOS 16، iPhone 14 Pro Max می‌تواند کارهایی مانند حذف سوژه‌های عکس‌ها از پس‌زمینه برای چسباندن در جای دیگر، پیگیری ارسال‌ها یا امتیازات ورزشی از طریق Live Activities و سفارشی کردن چندین صفحه قفل انجام دهد. سخت افزار خود آیفون 14 پرو مکس نیز برای اولین بار تشخیص خرابی (چیزی که در سری پیکسل پیش از پیکسل 7 ارائه شده بود) و البته باز کردن قفل Face ID ارائه می دهد.

پیکسل 7 دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است، اما از نظر فنی نیز با Face Unlock، تشخیص چهره را نیز ارائه می‌کند. اگرچه کاملاً ایمن نیست، بنابراین Google گاهی اوقات شما را مجبور می‌کند که هنگام پرداخت‌ها از اثر انگشت خود برای تأیید هویت خود استفاده کنید، در حالی که Face ID به شما امکان می‌دهد هر گونه بررسی امنیتی را که آیفون به سمت شما می‌زند انجام دهید. Face Unlock در پیکسل هنوز هم کاربردهای خود را دارد، مانند باز کردن سریع قفل گوشی، اما رقیب واقعی Face ID آیفون نیست.

Google سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری را ارائه می‌کند، که برای تلفن‌های اندرویدی سخاوتمندانه است و به آن پنج سال وصله‌های امنیتی و پنج سال دسترسی به برنامه Google One VPN اضافه می‌کند. در حالی که اپل به طور رسمی طول عمر به‌روزرسانی‌های iOS را برای آیفون 14 پرو مکس اعلام نکرده است، ما تصور می‌کنیم بر اساس سوابق این شرکت به پنج یا شش سال پشتیبانی نزدیک‌تر شود.

برنده: Google Pixel Pro 7

گوگل پیکسل 7 پرو در مقابل آیفون 14 پرو مکس: نتیجه گیری

با حذف هرگونه تعصب سخت افزاری از قبل موجود، انتخاب برنده در نبرد Google Pixel 7 Pro در مقابل iPhone 14 Pro Max دشوار است. اما با نگاهی به امتیازات زیر، متوجه می‌شویم که آیفون با در نظر گرفتن تصویر بزرگ‌تر مبارزه می‌کند.

Google Pixel 7 Pro iPhone 14 Pro Max
Price (10 points) 10 6
Design (10 points) 9 8
Display (15 points) 12 14
Cameras (20 points) 18 19
Performance (20 points) 12 20
Battery life and charging (15 points) 11 13
Special features/software (10 points) 10 9
Overall 82 89

ممکن است گوگل با قیمت پایین‌تر Pixel 7 Pro، به‌علاوه قابلیت‌های عالی عکس‌برداری، ویژگی‌های هوشمند مجهز به تنسور و شارژ سریع‌تر، توجه شما را جلب کند. اما اگر عمر باتری، صفحه نمایش رنگارنگ تر، پشتیبانی نرم افزاری طولانی و قدرت پردازش را در اولویت قرار دهید، ممکن است با آیفون بهتر باشید. دوربین های آیفون نیز چیزی برای ستوسته کردن (sneeze) نیستند.

به طور خلاصه، گوگل پیکسل 7 پرو بدون شک بهترین گوشی پرچمدار است. با این حال، آیفون 14 پرو مکس به طور کلی بهترین گوشی هوشمند است.

اگر می‌خواهید در هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر پرچم‌داران صرفه‌جویی کنید، بررسی Pixel 7 ما را بررسی کنید. و Pixel 7 Pro در مقابل Galaxy S22 Ultra را ببینید تا ببینید کدام پرچمدار برنده می شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس