همه چیز درباره PS VR2 که باید بدانیم

90
0
همه چیز درباره PS VR2

به نظر می رسد دومین هدست واقعیت مجازی سونی یک چشم انداز هیجان انگیز باشد. در اینجا همه چیزهایی است که در مورد PS VR2 می دانیم.

با نزدیک شدن به عرضه PS VR2، ما کم کم در مورد آنچه که می توانیم از جدیدترین هدست واقعیت مجازی سونی انتظار داریم، یاد می گیریم. ما تاکنون چندین به ‌روزرسانی در سیستم دریافت کرده‌ایم که هر کدام سرنخ ‌های بیشتری در مورد آنچه پلی‌استیشن VR2 در اختیار دارد به ما می‌ دهد.

همچنین مطالب زیر را نیز بخوانید:

معرفی ۹ کاربرد واقعیت مجازی (VR)

آشنایی با 6 کاربرد واقعیت مجازی در کسب و کار ها

10 وب سایت برای اخبار و نقدهای پلی استیشن

7 تنظیم بعد از خرید پلی استیشن 5 که باید حتما انجام دهید!

به نظر می رسد واقعیت مجازی به سرعت در حال تبدیل شدن به آینده بازی است و PS VR2 در حال شکل گیری است تا هدستی باشد که می تواند ما را به آنجا برساند. در اینجا همه چیزهایی است که تاکنون در مورد PlayStation VR2 می دانیم.

PS VR2 چگونه خواهد بود؟

طراحی رسمی این سیستم در به‌روزرسانی منتشر شده در بلاگ پلی‌استیشن در 22 فوریه 2022 فاش شد. در حالی که شباهت‌هایی با PS VR اصلی دارد، قطعاً آنها خواهر هستند، نه دوقلو.

هدست جدید PS VR2 (تصویر بالا) طراحی مشابهی با مدل قبلی خود دارد. بند هاله ای قابل تنظیم را حفظ کرده است که آن را به یکی از راحت ترین هدست های موجود در بازار تبدیل کرده است و همچنین شکل گردی مشابه نمونه قدیمی خود دارد.

با این حال، آن را به رنگ‌های براق سیاه و سفید پلی‌استیشن 5 ارتقا داده است. اما با اینکه خوب است، طرح رنگ آن بزرگترین تغییر طراحی نبود که توجه گیمرها را به خود جلب کرد.

همه چیز درباره PS VR2: کنترل کننده ها

PlayStation VR 2 کنترلرهای قدیمی PlayStation Move را که برای اولین بار در سال 2010 در کنار PS3 منتشر شد، کنار خواهد گذاشت. در عوض، این کنترلرها با کنترلرهای نسل بعدی PS VR2 جایگزین خواهند شد که بیشتر شبیه به کنترلرهای Meta Quest 2 هستند.

PlayStation VR2 از سیستم ردیابی داخلی برای کنترلرهای خود استفاده خواهد کرد. سیستم ردیابی درون به بیرون از یک سری چراغ های LED استفاده می کند که هم بر روی کنترلرها و هم برای خود هدست اعمال می شود، به این معنی که مهم نیست در کجا قرار دارید، هدست باید همیشه در محدوده کنترلرها باشد.

این روش ردیابی حرکت همان چیزی است که Meta Quest 2 از آن استفاده می کند و ثابت کرده است که در مقایسه با کنترلرهای قبلی PS VR از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردار است. این باید یک پیشرفت بزرگ از PS VR باشد، و مطمئناً ما از آن هیجان زده ایم.

سیمی در مقابل بی سیم

با ناراحتی گیمرها، پلی استیشن VR2 همچنان یک سیستم سیمی خواهد بود که مستقیماً به کنسول پلی استیشن متصل می شود. هدست سیمی مزایا و معایب زیادی دارد.

هدست واقعیت مجازی سیمی به این معنی است که شما هرگز نباید نگران عمر باتری سیستم خود باشید و حداقل قیمت آن را بسیار ارزان تر از یک جایگزین بی سیم می کند.

همه چیز درباره PS VR2: تهویه بهبود یافته

مشکلی که کاربران اختصاصی VR را آزار می‌دهد، مات شدن صفحه نمایش سیستم پس از جلسات طولانی بازی است. PS VR2 راه حلی برای این مشکل با قرار دادن دریچه هایی برای بهبود گردش هوا در سراسر هدست ارائه می دهد.

یوجین موریساوا، مدیر ارشد هنری SIE، که رهبری طراحی هدست PS VR2 را بر عهده داشت، در پست بلاگ پلی استیشن توضیح داد: «زمانی که شروع به کار بر روی طراحی هدست پلی استیشن VR2 کردم، یکی از زمینه‌ هایی بود که می‌ خواستم روی آن تمرکز کنم. ابتدا ایده ایجاد دریچه ای در هدست برای خروج هوا بود، شبیه دریچه های موجود در کنسول PS5 که جریان هوا را امکان پذیر می کند.

این ویژگی طراحی کوچک اما مهم را می ‌توان در طراحی نهایی پلی ‌استیشن VR2 بین سطوح بالا و جلوی اسکوپ یافت.

ویژگی ها و مشخصات PS VR2

طبق صفحه محصول PlayStation VR2 در وب سایت PlayStation، PS VR2 دارای موارد زیر خواهد بود:

Display Fresnel OLED screen
Resolution 4K HDR, 2000 x 2040 per eye
FOV 110 degrees
Refresh rate 90, 120 Hz
FSR Flexible scaling resolution concentrates rendering resources on the player’s area of focus
Eye tracking Yes
Haptics in headset Yes
Controllers Adaptive triggers, capacitive touch sensors

این یک ارتقاء بزرگ از PS VR اصلی است که فقط میدان دید 100 درجه و صفحه نمایش OLED 1920×1080 در هر چشم داشت. PlayStation VR اصلی از مشکلات گرافیکی، از جمله تصاویر تار و افکت درب صفحه، رنج می برد. این مشخصات بهبود یافته امیدواریم بسیاری از آنها را برطرف کنند.

همه چیز درباره PS VR2: ردیابی چشم

یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های جدید PS VR2 قابلیت ردیابی چشم آن است. این از سنسورهایی استفاده می کند که می تواند حرکات چشم شما را تشخیص دهد و به هدست اجازه می دهد بدون نیاز به حرکت کل سر کاربر تنظیم شود.

هدست‌های واقعیت مجازی در بازار وجود دارند که در حال حاضر از فناوری ردیابی چشم استفاده می ‌کنند، اما آنها عمدتاً هدست ‌هایی متمرکز بر کسب ‌و کار بوده‌اند. دیدن اینکه فناوری ردیابی چشم چه کاری می تواند برای دنیای بازی های VR انجام دهد، باور نکردنی خواهد بود.

دیدن از طریق مشاهده

به‌روزرسانی دیگری که در ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۲ در بلاگ پلی‌استیشن ارسال شد، چندین ویژگی کلیدی پلی‌استیشن VR2 را نشان داد که یکی از این ویژگی‌ها یک ویژگی نمای شفاف است. تغییر استفاده از دوربین PlayStation Eye به تعبیه دوربین در خود هدست به کاربران امکان می دهد در حالی که هنوز هدست را به سر دارند به دوربین PS VR2 دسترسی داشته باشند. با لمس دکمه عملکرد در کناره هدست، بازیکنان می توانند دوربین داخلی را برای مشاهده محیط اطراف خود روشن کنند.

این ویژگی یک بهبود عالی کیفیت زندگی است. با اجازه دادن به گیمرها برای بررسی تلفن خود در صورت دریافت تماس یا حتی یافتن کنترلرهای گمشده PS VR2 بدون نیاز به برداشتن خود هدست، می ‌توانند تجربه یکپارچه ‌تر بازی VR را داشته باشند.

این دوربین داخلی همان چیزی است که به رقیب PS VR یعنی Meta Quest 2 اجازه می دهد تا حرکت انگشتان بازیکنان را ردیابی کند. این در نهایت به بازیکنان اجازه می دهد تا از هدست بدون کنترلر در بازی های سازگار استفاده کنند. اگر علاقه مند به ارائه برخی از بازی های واقعیت مجازی بدون کنترل هستید، بهترین بازی های واقعیت مجازی را برای بازی بدون کنترلر بررسی کنید.

همه چیز درباره PS VR2: منطقه بازی قابل تنظیم

یکی دیگر از مشکلاتی که سونی در PS VR2 به آن پرداخته است، کمبود ویژگی های ایمنی پلی استیشن VR اصلی است. Immersion نام بازی با واقعیت مجازی است. این باعث می‌شود آنقدر درگیر بازی خود شوید که به طور کامل ردیابی محیط اطراف خود را از دست بدهید.

واقعیت بازی به واقعیت شما تبدیل می شود. همه ما ویدیوهایی را به صورت آنلاین دیده‌ایم که در آن افراد آنقدر غرق می‌شوند که با سر به دیوار می‌دوند یا با مشت به مربع تلویزیون خود می ‌کوبند زیرا فکر می ‌کردند این یک زامبی چهره‌ خوار است.

PS VR2 به بازیکنان این امکان را می دهد که یک منطقه بازی قابل تنظیم ایجاد کنند. با استفاده از PlayStation VR2 برای ترسیم نقشه محیط اطراف خود، کاربران می توانند مرزی را ترسیم کنند که در آن با خیال راحت بازی کنند. هنگامی که بازیکن به لبه مرز نزدیک می شود، سیستم به بازیکن هشدار می دهد تا بتواند به منطقه امن برگردد.

صدا و سیما

PS VR2 همچنین می تواند بازی را برای استریمرهای Twitch تغییر دهد. با استفاده از دوربین PS5 HD، بازیکنان می توانند تصویری از خود را با استفاده از هدست واقعیت مجازی مستقیماً به سرویس پخش خود پخش کنند.

تصویر استریمر در بالای فید از خود هدست قرار می گیرد تا به بینندگان گزارش دست اولی از همه چیز در طول آن نبرد شدید رئیس ارائه دهد. این ویژگی پخش محتوا از دستگاه را برای سازندگان محتوا آسان تر از همیشه می کند.

چه بازی هایی روی PS VR2 خواهند بود؟

فن آوری و مشخصات هدست های VR عالی هستند، اما اگر بازی هایی برای استفاده از آنها وجود نداشته باشد، چه کاربردی دارند؟ خوشبختانه، به نظر نمی رسد این مشکل در PS VR2 باشد. جیم رایان در طول بخش خدمات بازی و شبکه از جلسات توجیهی بخش تجاری 2022 سونی (اسلاید 23)، فاش کرد که PlayStation VR2 در هنگام راه اندازی در کنار 20+ بازی اول و شخص ثالث منتشر خواهد شد.

برخی از این بازی ها قبلا معرفی شده اند، مانند Horizon: Call of the Mountain. این بازی به طور خاص برای PS VR2 در حال توسعه است و عنوان راه اندازی برای سیستم جدید است که از ویژگی های ارتقا یافته پلی استیشن VR2 نهایت بهره را می برد.

11 بازی دیگر برای PS VR2 در سال 2023 در یک پست بلاگ پلی استیشن در 2 نوامبر تایید شده است. این شامل بازی‌هایی مانند The Dark Pictures: Switchback VR و The Light Brigade می ‌شود.

همه چیز درباره PS VR2: حالت سینمایی

مانند PS VR، به لطف حالت سینمایی آن، می‌توانید هر بازی را با PS VR2 انجام دهید. حالت سینمایی به شما امکان می دهد با هر یک از بازی های پلی استیشن مورد علاقه خود به اوج غوطه وری برسید و کتابخانه PS VR را ده برابر افزایش می دهد.

البته شایان ذکر است که PS VR2 سخت افزار انحصاری پلی استیشن 5 است و هیچ بازی اصلی پلی استیشن VR روی پلی استیشن 5 منتشر نخواهد شد. بنابراین در حالی که می توانید از PS VR2 برای پخش عناوین PS4 سازگار با نسخه قبلی در PS5 استفاده کنید. ، این دو هدست قابل تعویض نخواهند بود.

همچنین می‌توانید از حالت سینمایی برای تماشای فیلم‌های بلوری از طریق پلی‌استیشن یا حتی پخش جریانی نمایش‌ها از نتفلیکس و سایر برنامه‌ها استفاده کنید.

حالت سینمایی در پلی استیشن VR2 در فرمت ویدیویی 1920×1080 HDR با فرکانس 24/60 هرتز و نرخ فریم 120 هرتز کار می کند.

PS VR2 چه زمانی عرضه می شود؟

سونی مشکوک به عرضه PS VR2 در اوایل سال 2023 را تأیید کرد و در بلاگ پلی استیشن فاش کرد که این سیستم در 22 فوریه 2023 منتشر خواهد شد. پست 2 نوامبر همچنین تأیید کرد که پیش خرید از 15 نوامبر در دسترس خواهد بود.

با این حال، برخلاف اکثر پیش ‌فروش‌ها، گیمرها ابتدا باید در وب‌ سایت سونی ثبت ‌نام کنند تا فرصتی برای دریافت دعوتنامه برای پیش‌ فروش پلی‌استیشن VR2 دریافت کنند. سپس سونی با شرکت ‌کنندگان منتخب با دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه تکمیل پیش ‌سفارش‌هایشان تماس می ‌گیرد.

PS VR2 چقدر هزینه خواهد داشت؟

بسیاری از طرفداران امیدوار بودند که PlayStation VR2 با قیمت رقیب مستقیم خود، Meta Quest 2، که به 399.99 دلار افزایش یافته است، مطابقت داشته باشد. با این حال، این مورد نیست. در پست بلاگ پلی استیشن 2 نوامبر تایید شد که PS VR2 549.99 دلار قیمت خواهد داشت.

قیمت جدیدترین هدست واقعیت مجازی سونی بسیار بالاست. در واقع، حتی گرانتر از کنسول مورد نیاز برای تغذیه آن است. با این حال، مشخصات PS VR2 در بالاترین حد است، بنابراین باید قیمت بالایی را انتظار داشت.

برای بازیکنانی که می خواهند مطمئن شوند که یک بازی در حال انتشار دارند، بسته Horizon: Call of the Mountain PS VR2 با قیمت 599.99 دلار در دسترس خواهد بود.

PlayStation VR2 تقریباً اینجاست

اکنون که تاریخ انتشار، قیمت، مشخصات و چندین بازی را برای سیستم تایید کرده‌ایم، می‌توان انتظار داشت که تقریباً همه چیزهایی را که در مورد PS VR2 قبل از انتشار در 22 فوریه می‌ دانیم، بدانیم.

اما هنوز تمام نشده است، هنوز زمان برای معرفی بازی‌های بیشتری برای تقویت کتابخانه PS VR2 وجود دارد، و شگفتی‌های بیشتری که این سیستم در آستین دارد ممکن است پس از انتشار آن در اوایل سال 2023 فاش شود.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس