معرفی 12 جایگزین توییتر که ارزش بررسی دارند

131
0
12 جایگزین توییتر

فکر می کنید وقت آن رسیده است که توییتر را برای همیشه کنار بگذارید؟ در این مقاله به معرفی 12 جایگزین توییتر می پردازیم.

12 جایگزین توییتر

چه با جهت فعلی آن مخالف باشید، چه از ترول ها، افراط گرایان و سانسور بیش از حد خسته شده اید، ممکن است به فکر ترک توییتر باشید.

اما کجا باید رفت؟ آیا جایگزین های واقع بینانه ای برای توییتر وجود دارد، و اگر چنین است، کدام یک برای شما مناسب است؟ در حالی که توییتر نقاط قوت زیادی دارد، بهترین چیزها در مورد آن در پلتفرم های دیگر نیز موجود است. برای کمک به انتخاب، در اینجا بهترین گزینه های توییتر وجود دارد که ممکن است به آنها تغییر دهید.

برنامه ماستودون (Mastodon)

Mastodon یک جایگزین توئیتر منبع باز است که کنترل بیشتری بر آنچه می بینید و مکالماتی که دارید ارائه می دهد.

نقطه قوت واقعی Mastodon این است که می توان از آن به عنوان “نمونه های” فردی استفاده کرد. این بدان معنی است که شما می توانید به نسخه های تخصصی سایت که معمولاً موضوعی دارند دسترسی داشته باشید. طرفدار پیشتازان فضا؟ یک ماستودون برای شما وجود دارد. و از آنجا که Mastodon منبع باز است، می توانید نمونه خود را دریافت کنید، آن را راه اندازی کنید و اساسا شبکه اجتماعی خود را اجرا کنید.

Download: Mastodon for iOS | Android

برنامه Gab

12 جایگزین توییتر
12 جایگزین توییتر

گاب با هدف قرار دادن “مردم و آزادی بیان” به عنوان جایگزین “راست جایگزین” برای توییتر شناخته شده است. در واقع، به عنوان پادزهری برای آنچه مدیر عامل آن اندرو توربا توصیف کرد، “انحصار اجتماعی بزرگ کاملاً چپ” شکل گرفت.

در حالی که ممکن است یک سرویس رایگان مبتنی بر گفتار نامعقول به نظر نرسد، Gab در سال 2016 از فروشگاه App Apple ممنوع شد. در همین حال، در سال 2017، گوگل این برنامه را از Play Store حذف کرد و اشاره کرد که Gab نتوانست “سطح کافی از اعتدال را نشان دهد، از جمله برای محتوایی که خشونت را تشویق می کند و از نفرت علیه گروه های مردم حمایت می کند.”

همه این بحث ها مایه شرمساری است، زیرا پلتفرم Gab با 300 به روز رسانی وضعیت کاراکتر و رابط کاربری که ترکیبی از فیس بوک و توییتر به نظر می رسد بسیار مفید است.

برنامه Amino

Amino که به عنوان یک برنامه تلفن همراه در دسترس است، می تواند در Google Play و Apple App Store نصب شود. تمرکز آن شبیه به Mastodon است. به شما داده می شود تا بر اساس علایق خود به جوامع بپیوندید.

می‌توان به انجمن‌هایی با انواع موضوعات پیوست، از فیلم‌های مورد علاقه و فرانچایزهای تلویزیونی گرفته تا گروه‌های پاپ و حتی فرهنگ‌های فرعی بر اساس جنسیت و جنسیت. محتوایی که والدین ممکن است آن را نامناسب بدانند، با وجود داشتن حداقل سن 13 سال، به راحتی در Amino یافت می شود.

هرکسی که به آمینو علاقه مند است باید ابتدا وب سایت را مرور کند. اگرچه نمی توانید در اینجا پست ارسال کنید یا ثبت نام کنید، طعم این شبکه اجتماعی را خواهید دید.

Download: Amino for iOS | Android

برنامه GETTR

12 جایگزین توییتر
12 جایگزین توییتر

GETTR با ادعای اینکه “بازار ایده ها” است، چندین گزینه ثبت نام، از تلفن یا ایمیل گرفته تا Google، LinkedIn، Twitter، Twitch و بسیاری دیگر را ارائه می دهد.

این امر شروع استفاده از یک شبکه اجتماعی را “بر اساس اصول آزادی بیان، تفکر مستقل و رد سانسور سیاسی” بسیار آسان می کند. شما می توانید GETTR را به عنوان یک پارلر کمتر محافظه کار بدون کانیه وست در نظر بگیرید.

GETTR برای دستگاه های تلفن همراه و از طریق مرورگر شما در دسترس است.

برنامه Parler

12 جایگزین توییتر
12 جایگزین توییتر

پارلر که از زمان پیدایش خود به عنوان یک “سکوی رسانه اجتماعی محافظه کار” در نظر گرفته می شود، هم مکان (سالن) و هم گفتگو (parlay/parlez) را نشان می دهد. با داشتن یک برنامه تلفن همراه چشمگیر، بسیاری از رسانه های قابل توجه مانند ESPN به Parler گسترش یافته اند. ایجاد اکانت کاربری سریع و آسان است، همانطور که پست کردن.

مانند توییتر، پست‌ها را می‌توان به آنها پاسخ داد، به اشتراک گذاشت (پژواک داد)، و لایک کرد (رای مثبت داد).

در اکتبر 2022، پارلر توسط رپر جنجالی کانیه وست خریداری شد. همراه با دسترسی به مرورگر، Parler دارای برنامه های تلفن همراه برای iOS و Android است. در راهنمای ما به Parler بیشتر بیاموزید.

Download: Parler for iOS | Android

برنامه Cohost

12 جایگزین توییتر
12 جایگزین توییتر

یک شبکه اجتماعی که هنوز در روزهای اولیه خود است، Cohost برای به اشتراک گذاشتن هر آنچه که می خواهید ساخته شده است. رابط کاربری شبیه Tumblr و Facebook است و بدون تبلیغات است. اشتراک ماهانه یا سالانه امکان دسترسی بهتر به سایت را فراهم می کند (آپلودهای بزرگتر، گزینه های سفارشی سازی).

به عنوان یک پلتفرم نسبتا جدید (در زمان نگارش)، Cohost روند ثبت نام کندی دارد. در حالی که می توانید یک اکانت کاربری ایجاد کنید و سایت را مرور کنید، نمی توانید تا زمانی که اکانت شما به طور کامل تأیید شود، پست ارسال کنید. نکته مثبت این است که این به این معنی است که شما زمان کافی برای کاوش در گفتگوها و موضوعات، نشانه گذاری هشتگ ها و تنظیم پروفایل دارید.

برای کسانی که نگران حریم خصوصی آنلاین هستند، Cohost “هرگز داده های شما را نمی فروشد، تبلیغات را نمی فروشد، یا شرکت را به هر کسی که ممکن است این سیاست ها را تغییر دهد تا درآمد سریعی داشته باشد، نمی فروشد.”

توجه داشته باشید که در حال حاضر هیچ برنامه موبایلی برای Cohost وجود ندارد.

برنامه CounterSocial

12 جایگزین توییتر
12 جایگزین توییتر

با یک رابط کاربری دسکتاپ که شبیه TweetDeck است، CounterSocial قصد دارد چهار “حفاظت منحصر به فرد” را به جامعه خود ارائه دهد. اینها هستند:

. تشخیص دیپ فیک: محتوای آپلود شده برای تعیین استفاده از دیپ فیک تجزیه و تحلیل می شود.

. ادغام Botsentinel: برای شناسایی ربات ها در نظر گرفته شده است.

. هشدارهای نقض هویت: روشی مفید برای دارندگان اکانت برای کشف اینکه آیا اکانت آنها هک شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

. یکپارچه سازی لایه واقعیت: لینک های رنگی برای نشان دادن میزان قابل اعتماد بودن یک لینک خبری.

اکانت ها دارای محدودیت 500 کاراکتری در هر پست هستند، رسانه ها می توانند آپلود شوند، نظرسنجی انجام شود، و هشدارهایی برای پنهان کردن متن در پشت آن استفاده می شود. اکانت ‌های حرفه‌ای نیز با ویژگی‌های پیشرفته‌تر، مانند تغییر وضعیت، و پست‌هایی که منقضی می‌شوند و «منفجر می‌شوند» در دسترس هستند.

CounterSocial تجربه خوبی را ارائه می دهد، اگرچه برخی از موضوعات مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، اگر به بحث در مورد اخبار و رویدادهای موضوعی علاقه دارید، باید در لیست جایگزین های توییتر شما قرار گیرد.

Download: CounterSocial for iOS | Android

برنامه Raftr

رافتر که در ابتدا یک شبکه اجتماعی مبتنی بر اخبار در حال باز شدن بود، در جهت تبدیل شدن به یک پلتفرم جامعه‌ساز برای دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و باشگاه‌ها قرار گرفت.

Raftr با هدف گروه سنی 15 تا 25 سال، فضاهای اجتماعی را برای کالج ها و مدارس فراهم می کند، جایی که می توانید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید و نوتیفیکیشن رویدادهای اجتماعی را دریافت کنید.

به طور کلی، Raftr یک راه عالی برای جهت گیری و ملاقات با دانش آموزانی است که علایق مشترکی دارند. Raftr با گروه‌های سفارشی که می‌توانید پست کنید، چت کنید و در آنها به اشتراک بگذارید، قصد دارد یک شبکه اجتماعی امن برای دانشجویان داخل دانشگاه باشد.

برنامه Plurk

12 جایگزین توییتر
12 جایگزین توییتر

Plurk که در سال 2008 تأسیس شد و به ویژه در تایوان محبوب شد، به طرز شگفت آوری شبیه توییتر است. نام «پلورک» معانی متعددی دارد، مانند پرمانتو بودن «بازی» و «کمین» یا مخفف صلح، عشق، اتحاد، احترام و کارما. اما چگونه این به استفاده واقعی از سرویس ترجمه می شود؟

با محدودیت 360 کاراکتری، Plurk از یک جدول زمانی افقی، با پیام‌هایی که با افعال منفرد خلاصه می‌شوند (“احساس”، “دوست دارد” و غیره) استفاده می‌کند. فایل های رسانه ای را می توان به اشتراک گذاشت، Plurks را می توان لایک کرد، و از شکلک ها استفاده کرد. تعامل با سایت کارما را رشد می دهد و شکلک های بیشتری را باز می کند. چت گروهی و پیام مستقیم نیز در Plurk قابل مشاهده است.

از بسیاری جهات، این سرویس از توییتر قابل تشخیص نیست، اما در کل مکان دوستانه تری است.

Download: Plurk for iOS | Android | Web

برنامه WT.Social

اگر کل ایده شبکه‌های اجتماعی در برنامه‌های تلفن همراه و سرعت سریع فید خبری برای شما دردسر ایجاد می‌کند، WT.Social (که توسط بنیانگذار ویکی‌پدیا، جیمی ولز طراحی شده است) می‌تواند پادزهر باشد.

این شبکه که به عنوان WikiTribune نیز شناخته می شود، شامل زیر ویکی های توصیه شده برای مبارزه با اطلاعات نادرست و شروع با WT.Social است. تعداد زیادی از موضوعات تحت پوشش شما قرار گرفته‌اند، آخرین پست‌هایی که از آن‌ها در زیر ویکی‌های مشترک خود فهرست شده‌اند. در همین حال، به‌روزرسانی‌های شما می‌تواند با فالوورهای شما یا در زیرویکی که به آن ملحق شده‌اید به اشتراک گذاشته شود.

برای WT.Social روزهای اولیه است، بنابراین در حال حاضر فقط رابط مبتنی بر مرورگر وجود دارد. با این حال، به نظر می رسد یک گفتمان هوشمندانه در مورد WT.Social وجود دارد که در سایر شبکه ها وجود ندارد.

برنامه Instagram

اگر تا به حال عکس‌هایی را در توییتر به اشتراک می‌گذارید، احتمالاً باید در اینستاگرام باشید. مطمئناً، ممکن است متعلق به فیس بوک و فقط برای موبایل باشد، اما با پشتیبانی از هشتگ و توانایی دنبال کردن همه چیز از اکانت های خنده دار گرفته تا حیوانات زیبا، دلایل زیادی برای در نظر گرفتن اینستاگرام به عنوان جایگزین توییتر وجود دارد.

شاید مهمترین نکته در مورد اینستاگرام این باشد که تعداد کاربران بسیار زیاد است. Statista گزارش می دهد که اینستاگرام در دسامبر 2021 2 میلیارد کاربر فعال داشته است که بیش از چهار برابر توییتر است.

استفاده از اینستاگرام بسیار آسان است، به نظر می رسد یک جایگزین واضح توییتر باشد.

برنامه Discord

همچنین ممکن است Discord را به عنوان جایگزین خود برای توییتر در نظر بگیرید. مانند Mastodon، این یک محیط گفتگو است که به راحتی می توانید به آن ملحق شوید و از آن استفاده کنید. شما حتی می توانید سرور چت خود را برای هر هدفی راه اندازی کنید.

همه انواع سرورها و موضوعات در Discord موجود است، که ممکن است به عنوان یک “چت زنده Reddit” فکر کنید. در حالی که زندگی خود را به عنوان یک سرویس چت برای گیمرهای آنلاین آغاز کرد، بسیار فراتر از این مسئولیت رشد کرده است. این روزها، Discord امکان ضبط چت صوتی، هاست چت ویدیویی، آپلود رسانه و موارد دیگر را دارد.

Download: Discord for iOS, Android, Windows, macOS, Linux

جایگزین توییتر شما چیست؟

چه می‌خواهید امروز از توییتر خارج شوید یا فکر می‌کنید بهتر است آن را ترک کنید تا زمانی که افرادی که دنبال می‌کنید پرواز کنند، این گزینه‌ها در حال حاضر بهترین گزینه‌ها هستند:

  1. Mastodon
  2. Gab
  3. Amino
  4. GETTR
  5. Parler
  6. Cohost
  7. CounterSocial
  8. Raftr
  9. Plurk
  10. WT.Social
  11. Instagram
  12. Discord

اینکه کدام یک را ترجیح می دهید بستگی به چیزی دارد که امیدوارید از تجربه میکروبلاگینگ/شبکه ​​اجتماعی به دست آورید. اگرچه اینستاگرام بهترین جایگزین پشتیبانی شده است، اما انعطاف پذیری Mastodon به عنوان جایگزین توییتر، آن را به گزینه ای قوی تبدیل می کند، همانطور که محبوبیت روزافزون Discord نیز باعث شده است.

 

5/5 - (3 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس