نحوه گزارش اشکالات در Ubuntu

88
0
گزارش اشکالات در Ubuntu

Ubuntu یکی از پرکاربردترین سیستم عامل های منبع باز موجود است. هم افراد و هم شرکت ها از Ubuntu استفاده می‌کنند. Ubuntu سرورهای تولیدی زیادی را نیرو می‌دهد. نحوه گزارش اشکالات در Ubuntu را در ادامه بخوانید.

یکی از راه هایی که می‌توانید به بهبود Ubuntu کمک کنید، ثبت اشکالاتی است که هنگام استفاده از سیستم با آن مواجه می‌شوید. این زیبایی نرم افزار منبع باز است، شما می‌توانید فعالانه به نرم افزاری که دوست دارید کمک کنید.

مرحله 1: یک حساب Launchpad ایجاد کنید

برای ثبت اشکالات در Ubuntu باید یک حساب Launchpad داشته باشید. Launchpad یک سیستم همکاری جامع است که در مدیریت بسیاری از جنبه های پروژه های منبع باز مانند گزارش اشکال، ردیابی مشکل، ترجمه و غیره استفاده می‌شود.

اگر حساب Launchpad ندارید، به سادگی با رفتن به login.launchpad.net یکی ایجاد کنید. Ubuntu طرفدار این است که از جزئیات ورود به سیستم Ubuntu One استفاده کنید زیرا انجام این کار به این معنی است که شما یک حساب واحد برای مدیریت تمام امور مربوط به Ubuntu خواهید داشت.

شما باید نام کامل، نام کاربری، ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از آن، شما می‌توانید گزارش ثبت کنید. این برای ارتباط ضروری است، در صورتی که آنها نیاز به دریافت جزئیات بیشتر از شما داشته باشند.

مرحله 2: با استفاده از ubuntu-bug گزارش اشکال را شروع کنید

شما از دستور ubuntu-bug برای شروع گزارش اشکال استفاده می‌کنید. از سیستم Apport در پس زمینه برای جمع آوری اطلاعات لازم مربوط به اشکال شما استفاده می‌کند. Apport تمام خرابی های سیستم یا باگ هایی را که در Ubuntu با آن مواجه می‌شوید، ثبت می‌کند.

دستور زیر را اجرا کنید و دستورات ظاهر شده را برای ثبت باگ خود دنبال کنید. بسیار شهودی و آسان است.

ubuntu-bug

اگر در سرور Ubuntu هستید، اعلان ها در ترمینال ظاهر می‌شوند، بنابراین فقط شماره مربوط به اشکالی را که می‌خواهید ثبت کنید فشار دهید.

اگر از یک ایستگاه کاری Ubuntu استفاده می‌کنید، یک رابط کاربری گرافیکی تعاملی به شما نشان داده می‌شود که از میان آن می‌توانید نوع اشکالی را که می‌خواهید گزارش کنید انتخاب کنید.

در پایان، سیستم Apport یک گزارش باگ ایجاد می‌کند که برای مهندسان Canonical ارسال می‌شود. اگر مشکل به نظر نمی‌رسد یک باگ باشد، به شما در مورد راه حلی برای رفع آن توصیه می‌شود.

برای ارسال گزارش، دکمه Send را فشار دهید، سپس به مرورگر خود هدایت می‌شوید تا به Launchpad وارد شوید.

تبریک می‌گویم! شما اکنون بدون نوشتن هیچ کدی به نرم افزار منبع باز کمک کرده اید.

با گزارش دادن اشکالات، Ubuntu را بهتر کنید

Ubuntu یک سیستم عامل قدرتمند است که به طور گسترده توسط توسعه دهندگان و کاربران معمولی استفاده می شود. با گزارش اشکالاتی که با آن مواجه می شوید، به بهبود پروژه اوبونتو و به طور کلی نرم افزار منبع باز کمک می کنید.

اگر توسعه‌دهنده هستید، می‌توانید با نوشتن کد به نرم‌افزار منبع باز کمک کنید، سپس می‌توانید با استفاده از یک سیستم کنترل نسخه مانند Git آن را ارسال کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس