نقد و بررسی سریال کره‌ای The Glory

90
0
سریال کره‌ای The Glory

وقتی صحبت از فیلم‌ و سریال‌های کره‌ای می‌شود، احتمالا بیش از هرچیزی به یاد فیلم‌های زامبی‌محور با حمام خون و یا عناوین ترسناک مخصوص آن‌ها می‌افتید. البته فیلم‌های درام و طنز زیادی هم وجود دارد که طرفداران خاص خود را دارد. اما سریال کره‌ای جدید نتفلیکس به نام The Glory (افتخار) داستان متفاوت‌تری دارد و قصد دارد مخاطبان را به قلب یک نقشه انتقام‌گیری تمام عیار ببرد. در این مطلب به نقد و بررسی سریال کره‌ای The Glory می پردازیم.

نقد و بررسی سریال کره‌ای The Glory

بخش اول سریال The Glory در ۸ قسمت به کارگردانی آن گیل هو و نویسندگی کیم اون-سوک در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ از نتفلیکس پخش شد و بخش دوم آن نیز قرار است در ماه مارس ۲۰۲۳ منتشر شود و به این ترتیب تماشاگران را زیاد منتظر ادامه ماجرا نمی‌گذارد. درحالی که با داستان انتقامی پر شور و هیجان همراه می‌شوید، در مجموع و در تمام طول سریال باید خود را برای یک سواری سخت و پرتپش آماده شوید. از این گذشته هیچ داستانی بدون نشان دادن کارهایی که نیاز به انتقام دارند کامل نمی‌شود.

سریال کره‌ای The Glory
سریال کره‌ای The Glory

داستان سریال The Glory درباره خانم معلمی به نام مون دونگ اون است که بی‌صبرانه در تلاش برای انتقام‌گیری از قلدرهایی است که در مدرسه او را تحقیر کرده و دوران کودکی‌اش را نابود کردند. راستش را بخواهید، آن‌ها تنها دوران بچگی‌اش را خراب نکردند، بلکه زخم‌های عمیقی را بجای گذاشتند که با گذشت زمان نه‌تنها کم‌رنگ‌تر نشده، بلکه هنوز یادآور روزهای تلخ و دردناک برای مون دونگ اون است. وی در دوران دبیرستان آرزو داشت روزی به عنوان یک معمار کار کند، اما زمانی که قربانی خشونت وحشیانه در مدرسه شد، مجبور به ترک تحصیل می‌شود. سال‌ها بعد کسی که او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود ازدواج کرده و صاحب فرزند می‌شود، حال مون دونگ اون به عنوان معلم وارد خانه این فرد شده و انتقام خود را آغاز می‌کند.

از آنجایی که این قلدرها از خانواده‌های مهم و ثروتمندی می‌آیند، او هیچ راهی برای مبارزه و مقابله با آن‌ها ندارد. در واقع، او هرچه بیشتر تلاش می‌کند، درد و رنج بیشتری را متحمل می‌شود. این یک داستان تاریک و احساسی است که هنگام تماشای آن همان احساس تحقیر و له‌شدگی را به عنوان مخاطب لمس می‌کنید؛ چراکه اذیت و آزار انسان‌‌ها در هر جای دنیا واقعا زشت و بی‌رحمانه است. درمورد این سریال کره‌ای نتفلیکس، مون دونگ هم زخم‌های واقعی و قابل مشاهده در جسم خود دارد و هم زخم‌ها و سرخوردگی‌های عمیق درونی و روحی که بدون شک آزاردهنده‌تر هستند.
وقتی دونگ اون با دقت تمام نقشه انتقام خود را از همه کسانی که رنج کشیدن او را دیدند، می‌کشد، احساس می‌کنید که در این میان او به خودش هم آسیب می‌رساند. البته اشتباه نکنید، اگر شما نیز اپیزود اول را تماشا کرده باشید این نیاز او به انتقام را به شدت درک خواهید کرد. با این حال او با مشکلات و سختی‌های دست و پنجه نرم می‌کند و موفق نیز می‌شود، به طوری که فکر می‌کنید شخصی که می‌تواند به این خوبی برای خوشبختی خود بجنگند، چرا قصد دارد دست به انتقام بزند. جالب است بدانید که حتی آدم‌های خوب نیز در لیست برنامه‌های برای انتقام قرار دارد و این نکته را یادآور می‌شود که انتقام تر و خشک را باهم می‌سوزاند.

با این حال، دونگ اون خوب می‌داند که دارد چه می‌کند و نقشه او زمانی آشکار می‌شود که به عنوان معلم خانگی یکی از بچه‌های قلدرهای دوران کودکی‌اش مشغول به کار می‌شود. هیچ‌چیز به شانس و احتمالات بستگی ندارد، چراکه همه آن بخشی از برنامه‌ای بوده که او به دقت تمام عمرش روی آن کار کرده است.

اگر از طرفداران سینمای کره باشید و با فیلم‌ها و سریال‌های آن‌ها در سبک‌های مختلف آشناب باشید، احتمالا بازیگران سریال The Glory را نیز می‌شناسید. بازیگران این سریال تجربه ایفای نقش در سریال پرطرفدار Hellbound، Beyond Evil و سریال ترسناک فانتزی نتفلیکس، یعنی Sweet Home را در کارنامه دارند. به این ترتیب سونگ هه-کیو در سریال افتخار نقش اصلی داستان، یعنی دونگ اون بازی کرده که سخت به دنبال انتقام است. جانگ زیسو نیز نقش نوجوانی‌های مون دونگ اون را ایفا می‌کند. این بازیگر فوق‌العاده پیش از این در فیلم «انگل» یا همان Parasite نیز حضور داشت که در سال ۲۰۲۰ برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد و در سریال Hellbound نتفلیکس نیز به ایفای نقش پرداخته بود.
همانطور که پیش‌تر ذکر شد، بخش اول سریال The Glory دارای ۸ قسمت است که هر کدام حدود ۱ ساعت به طول می‌انجامد. این سریال مانند دیگر آثار کره‌ای این سبک بسیار شخصیت‌محور است و کاراکترهای آن هم از نظر قدرت اراده و همچنین نقص‌هایشان بسیار جذاب هستند. این سریال کره‌ای را می‌توان جزو یکی از بهترین تریلرهای روانشناختی دانست که تنها با تماشای آن می‌توانید به این ادعا پی ببرید.

heavenofhorror

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس