پانزی بودن بیت کوین !

24
0
پانزی بودن بیت کوین

جیمی دیمون، مدیرعامل بانک JPMorgan، طی حضور خود در چهل‌ویکمین کنفرانس سالانه مراقبت‌های بهداشتی JPMorgan، از بیت کوین انتقاد کرد و آن را یک طرح پانزی غیر متمرکز خواند. به نظر شما پانزی بودن بیت کوین درست است ؟

پانزی بودن بیت کوین

دیمون همواره انتقاد خود نسبت به بیت کوین و بقیه ارزهای مجازی را نشان داده است. در سال 2017، وی بیت کوین را کلاهبرداری خواند و گفت که اگر یکی از معامله‌گرهای JPMorgan در حال ترید بیت کوین دیده شود، بلافاصله اخراج خواهد شد.

از آن زمان، دیمون موضع خود را کمی تغییر داده است و حتی اذعان کرد که وی باور دارد که فناوری بلاکچین دارای ارزش است. خود بانک JPMorgan علی‌رغم موضع منفی رییس آن نسبت به رمز ارزها، در زمینه بلاکچین فعالیت داشته است.

هرچند، نقد دیمون نسبت به بیت کوین دچار تغییراتی شده است. دیمون آن را به عنوان یک دارایی بر اساس هیجانات و شایعات می‌داند که هرگز نمی‌تواند پول واقعی را جایگزین کند یا به یک سیستم پرداخت موثر تبدیل شود.

وی گفت که فعالیت‌های غیر قانونی در رمز ارزها، نسبت به فعالیت‌های قانونی در آن‌ها بیشتر است و اشاره کرد که بیشتر افراد، به جای استفاده از آن‌ها برای خرید محصولات و استفاده از خدمات، آن‌ها را به عنوان ابزارهای سرمایه گذاری نگهداری می‌کنند؛ چرا که قیمت‌های آن‌ها با نوسانات شدیدی تغییر می‌کنند.

دیمون به رفتارهای خود در سال 2017 که به طور مستقیم به رمز ارزها حمله می‌کرد، پایان داده است، اما هنوز آن‌ها را صرفا ابزارهای سرمایه گذاری پر ریسکی می‌داند که هیچ ارزش واقعی‌ای ندارند.

همانطور که توسط سایت U.Today گزارش شد، در ماه اکتبر دیمون اذعان کرد که قیمت بیت کوین، بیش از حد واقعی آن است.

u.today

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس