ارسال کیف پول لجر جعلی برای دزدی از کاربران

مجرمان سایبری یک روش کلاهبرداری بسیار ماهرانه تهیه کرده‌اند. آن‌ها برای کاربران، کیف پول لجر جعلی ارسال می‌کنند.

47
0
03 ارسال کیف پول لجر جعلی برای دزدی از کاربران

کلاهبرداران سایبری برای کاربران، کیف پول لجر جعلی ارسال می‌کنند تا کریپتوکارنسی هایشان را بدزدند. کیف پول‌های سخت افزاری لجر یک راه بسیار محبوب برای ذخیره ایمن کریپتوکارنسی است. در واقع آنقدر مشهور است که مجرمان سایبری یک روش کلاهبرداری بسیار ماهرانه تهیه کرده‌اند که کاربران لجر را با ارسال کیف پول‌های جایگزین جعلی به آنها، مورد هدف قرار می‌دهند.

ارسال کیف پول لجر جعلی برای دزدی از کاربران

02 ارسال کیف پول لجر جعلی برای دزدی از کاربران
بسته بندی کیف پول تقلبی لجر

گزارشات از طریق یک زیرمجموعه‌ای از وب سایت Reddit که به کیف پول لجر اختصاص یافته، آغاز شده است. دیروز، Bleeping Computer پستی گذاشته بود که این پست توسط کاربری ارسال شده بود که برای اطلاع از اینکه آیا دستگاهی که دریافت کرده تقلبی است یا خیر در Reddit ثبت نام کرده بود.

پاسخ سوال وی مشخص شد: “بله”.

پکیج آن به اندازه کافی قانع کننده بود. این محصول در یک پاکت حمل و نقل با لوگوی لجر قرار گرفته بود. داخل آن نیز نامه‌ای بود که توضیح می‌داد چرا این دستگاه “جایگزین” به صورت غیر منتظره ارسال شده و ظاهراً توسط Pascal Gauthier، مدیرعامل لجر امضا شده بود.

حتی دستورالعمل‌های نصب آسان با ظاهری قانع کننده نیز داشت و در مورد کیف پول سخت افزاری لجر نیز در نگاه اول بسیار شبیه به محصول اصلی بود.

با بازکردن قسمت بیرونی پلاستیک دستگاه مشخص شد که این دستگاه آن چیزی که باید نیست. برد مدار چاپی (PCB) دستگاه تقلبی هیچ شباهتی به کیف پول سخت افزاری لجر اصلی نداشت.

یک متخصص امنیت سایبری با Bleeping Computer صحبت کرده است که این دستگاه در واقع به یک کارت حافظه USB مخفی تبدیل شده است. در واقع یک بدافزار مخرب بود که به طور خاص برای سرقت کریپتوکارنسی ساخته شده بود.

رویکرد جدید کلاهبرداران

01 ارسال کیف پول لجر جعلی برای دزدی از کاربران
لجر جعلی

این موضوع ممکن است رویکرد جدیدی برای مورد هدف قرار دادن قربانیانی باشد که در رویداد لجر اطلاعاتشان افشا شده است. حملات فیزیکی دیگر، فروشندگان مشکوکی هستند که کیف پول‌های لجر را از قبل آماده کرده و سپس آنها را به خریداران ناخواسته به عنوان یک محصول جدید واگذار کرده‌اند، سپس هرگونه کریپتوکارنسی که روی آن ذخیره شود را تحت کنترل خود در می‌آورند.

لجر از این کلاهبرداری ها به خوبی آگاه است و مقاله مفصلی را در وب سایت خود قرار داده است تا مشتریان خود را از این خطر مطلع کند. این کاربر خاصی که نام برده شد، هرگز در هیچ موقعیت خطر واقعی قرار نگرفته بود. او هرگز هیچ کریپتوکارنسی را پس از دریافت به عنوان هدیه از سوی یکی از دوستانش، در کیف پول اصلی لجر ذخیره نکرده بود.

برای کسانی که از طرفداران سرسخت کریپتوکارنسی هستند و یکی از کیف پول‌های سخت افزاری لجر را به عنوان راهی برای محافظت از دارایی‌های خود انتخاب کرده‌اند، این خطر می‌تواند بسیار قابل توجه و مهم باشد.

حال که با کیف پول لجر جعلی و رویکرد جدید کلاهبرداران آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس