اعتراض مردم به بیت کوین و ریاست جمهوری در السالوادور

راهپیمایان ضددولتی در السالوادور روز چهارشنبه، شدت گرفت. در ادامه به اعتراض مردم به بیت کوین در السالوادور می‌پردازیم.

48
0
اعتراضات مردم به بیت کوین در السالوادور

راهپیمایان ضددولتی در السالوادور روز چهارشنبه، مصادف با دویستمین سالگرد ملت، شدت گرفت. مردم به خیابان‌ها آمدند تا به تصویب بیت کوین به عنوان وجوه قانونی و اقدامات اخیر رئیس جمهور Nayib Bukele برای تثبیت قدرت اعتراض کنند. در ادامه به اعتراض مردم به بیت کوین در السالوادور می‌پردازیم.

اعتراض مردم به بیت کوین در السالوادور

1 اعتراضات مردم به بیت کوین در السالوادور

چندین هزار نفر به سمت میدان مرکزی در سان سالوادور پایتخت کشور راهپیمایی کردند و با نصب علائم “نه به دیکتاتوری” و “با بیت کوین ما را فریب دادند” شروع به اعتراض کردند. این تظاهرات تا حد زیادی مسالمت آمیز بود هر چند گروهی پنجره‌ها را شکستند و یک کیوسک خودپرداز بیت کوین، که ماه گذشته قبل از تایید ارز رمزنگاری شده‌ی به عنوان وجه قانونی، نصب شده بود،  را به آتش کشیدند.

السالوادور هفته گذشته بیت کوین را تصویب کرد و دولت بیش از ۲۰۰ تغییر در قانون اساسی از جمله حذف ممنوعیت انتخاب مجدد ریاست جمهوری را پیشنهاد داده است.

کلادیا اورتیز، قانونگذار مخالف در مصاحبه‌ای گفت: “بیت کوین یک تصمیم اقتصادی بسیار بزرگ بود و کاملاً غیرمنطقی انجام شد، به کنگره ارسال شد و در همان روز تصویب شد. ما در حال گذر از یک بحران مالی عمیق با هزینه‌های بالای زندگی و بیکاری هستیم و پاسخ دولت، به جای سیاست جدی اقتصادی، این است که بیت کوین را به عنوان پول قانونی تصویب می‌کند.”

رئیس جمهور Nayib Bukele می‌گوید این ارز رمزنگاری شده به سالوادورایی‌هایی که در خارج از کشور کار می‌کنند کمک می‌کند تا پول خود را به خانه بازگردانند. اما تظاهرکنندگان می‌ترسند که این امر باعث بی‌ثباتی و تورم در این کشور فقیر آمریکای لاتین شود. هفته گذشته، السالوادور اولین کشوری بود که در کنار دلار آمریکا از ارز مجازی به عنوان وجه قانونی را تصویب کرد. با تمام این اعتراض‌ها، رئیس جمهور Nayib Bukele هنوز از حمایت قوی در السالوادور برخوردار است، به طوری که نظرسنجی اخیر روزنامه‌ها نشان می‌دهد ۸۵/۷ درصد مردم رئیس جمهور را تایید کردند.

حال که با اعتراض مردم به بیت کوین در السالوادور آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس