پایان همکاری پکسوس و بایننس

32
0
پایان همکاری پکسوس و بایننس

پکسوس، برترین ارائه‌دهنده زیرساخت بلاک چین و توکن‌سازی، اعلام کرده است که به رابطه خود با بایننس برای استیبل کوین BUSD پایان می‌دهد. این تصمیم که با هماهنگی نزدیک با وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS) انجام شده، از ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود. در این پست به بررسی عواقب پایان همکاری پکسوس و بایننس می پردازیم.

پایان همکاری پکسوس و بایننس

پکسوس معتقد است که ایمنی مشتری همیشه اولویت اصلی آن بوده است. استیبل کوین BUSD به طور کامل توسط Paxos پشتیبانی می‌شود، و تمام توکن‌های BUSD با پشتوانه ۱:۱ با ذخایر دلاری آمریکا و در حساب‌های مجزا نگهداری می‌شوند. Paxos Trust Co.، یک نهاد قانون‌گذار که توسط NYDFS نظارت می‌شود و توسط چهار شرکت حسابداری برتر حسابرسی می‌شود، به مدیریت ذخایر دلار BUSD ادامه خواهد داد.

برای مشتریانی که به دنبال گزینه‌های جایگزین هستند، صادرکننده استیبل کوین وجوه را به دلار آمریکا بازخرید می‌کند یا توکن‌های BUSD را به دلار Pax (USDP) تبدیل می‌کند، که یک استیبل کوین دیگر که با پشتوانه دلار آمریکا تنظیم شده است. این حرکت تاثیری بر توانایی Paxos در ارائه خدمات به مشتریان خود، ادامه رشد کارکنان یا دستیابی به اهداف تجاری خود نخواهد داشت. در واقع، گفته می‌شود که این شرکت همچنان به رهبر جهانی در زیرساخت‌های توکن‌سازی بلاک‌چین تبدیل می‌شود. هدف آن ادامه ارائه سیستم‌های مالی سریع‌تر، ایمن‌تر، عادلانه‌تر و کارآمدتر برای شرکت‌های جهانی است.

افزایش فشارهای قانون‌گذاران

گزارش شده است که پکسوس نامه‌ای از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) دریافت کرده است که نشان می‌دهد این آژانس قصد دارد از این شرکت به دلیل نقض قوانین حمایت از سرمایه گذاران شکایت کند. این حرکت بخشی از کمپین رو به رشد SEC در اجرای ارزهای دیجیتال است، زیرا این آژانس تمرکز خود را بر بازیگران اصلی در بازار ارزهای دیجیتال تشدید کرده است.

به گفته منابع آگاه، در این اخطار ادعا شده است که Binance USD، دارایی دیجیتالی که ر منتشر و فهرست می‌کند، یک سهام ثبت نشده است. بایننس و پکسوس برای راه‌اندازی BUSD در سال ۲۰۱۹ همکاری کردند و صرافی دارایی دیجیتالی که توسط Paxos اداره می‌شود، itBit نیز BUSD را در کنار بسیاری از صرافی‌های رمزنگاری دیگر فهرست کرده است. جزئیات خاص اطلاعیه SEC نامشخص است، زیرا نمی‌توان تعیین کرد که آیا مربوط به انتشار توکن توسط Paxos، فهرست کردن آن یا هر دو مورد است. هنگامی که از سخنگوی شرکت Paxos درخواست شد، اظهار داشت: “Paxos در مورد هیچ موضوع فردی اظهار نظر نمی‌کند.”

البته بایننس خاطرنشان کرده است که BUSD توسط Paxos صادر شده و متعلق به آن است و بایننس فقط به برند آن مجوز می‌دهد. بایننس در بیانیه ای گفت: “ما به نظارت بر وضعیت ادامه خواهیم داد.” شرکت‌هایی که اعلامیه‌های ولز را دریافت می‌کنند می‌توانند به صورت کتبی پاسخ دهند و به SEC توضیح دهند که چرا نباید به دادخواهی ادامه دهد. پنج کمیسیون SEC باید به مجوز هرگونه توافق اجرایی یا دعوی قضایی رای دهند، و اخطار ولز نشانه نهایی این نیست که SEC اقدامات اجرایی را انجام خواهد داد.

استیبل کوین BUSD زمانی که قانونگذاران علیه ناشر آن Paxos اقدام کردند، با تغییر ارزش مواجه شد. طبق داده‌های BeInCrypto، امروز، BUSD، که هدف آن حفظ ارزش یک به یک با دلار آمریکا است، در مقایسه با استیبل کوین رقیب، تتر (USDT) در بایننس، تا ۰.۹۹۲۲ دلار کاهش یافت. این اتفاق می‌تواند تاثیرات منفی بر روی بازار و به خصوص بزرگترین صرافی ارز دیجیتال یعنی بایننس داشته باشد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس