پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲

41
0
پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲

با اعلام رسمی گروه NPD، کنسول پلی استیشن 5 از حیث فروش دلاری پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون است.

پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۲

گروه NPD آخرین آمار درمورد فروش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را در کشور آمریکا منتشر کرده است. برهمین‌اساس، پلی استیشن 5، کنسول نسل نهمی شرکت سونی از حیث فروش دلاری پرفروش‌ترین پلتفرم سخت‌افزاری تا اینجای سال میلادی ۲۰۲۲ است و توانسته ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و نینتندو سوییچ را شکست دهد.

از حیث تعداد واحد فروش‌رفته در امسال کنسول نینتندو سوییچ همچنان در صدر قرار دارد، اما کنسول PS5 توانست در ماه نوامبر هم از حیث تعداد واحد و هم از منظر فروش دلاری رتبه اول را به خود اختصاص دهد. گروه NPD می‌گوید دلیل این امر افزایش قابل ملاحظه موجودی این کنسول به‌خصوص در مقایسه با سال قبل است.

در بخش نرم‌افزاری، بازی Call of Duty: Modern Warfare 2، ماشین چاپ پول شرکت اکتیویژن بلیزارد در ماه نوامبر همچنان در صدر فروش دلاری قرار دارد و بازی God of War Ragnarok هم توانسته با قدرت وارد چارت ده بازی پرفروش آمریکا شود. فهرست ده بازی پرفروش ماه نوامبر ۲۰۲۲ در کشور آمریکا به شرح زیر است:

Call of Duty: Modern Warfare 2
God of War: Ragnarok
Pokemon Scarlet/Violet
Sonic Frontiers
Madden NFL 23
FIFA 23
NBA 2K23
Gotham Knights
Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
Mario Party Superstars
سرباز Call of Duty Modern Warfare 2

این چارت به چارت فروش ماهانه کشور انگلیس شباهت دارد که در آن هم بازی Modern Warfare 2 توانسته بود یک پله بالاتر از خدای جنگ رگناروک جا خوش کند. تا اینجای سال میلادی، کاربران آمریکایی رقم خیره‌کننده ۴۹ میلیارد دلار را برای محتوای بازی ویدئویی، سخت‌افزار و لوازم جانبی آن خرج کرده‌اند.

گروه NPD همچنین گفته میزان خرج کردن برای لوازم جانبی در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش یافته است؛ احتمالا به این خاطر که بازیکنان تاکنون کنسول خود را خریداری کرده‌اند. به‌طرز جالبی، رنگ بنفش دسته دوال‌سنس پرفروش‌ترین لوازم جانبی از حیث فروش دلاری در ماه نوامبر بوده است.

playstationlifestyle

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس