چگونه اولین کتاب صوتی خود را بسازید: راهنمای ساخت کتاب صوتی

71
0
راهنمای ساخت کتاب صوتی

آیا می خواهید کتاب خود را به یک کتاب صوتی تبدیل کنید؟ در اینجا مراحل اساسی برای دنبال کردن آمده است. راهنمای ساخت کتاب صوتی به صورت کامل در ادامه آمده است.

کتاب صوتی برای کسانی که خواندن آن برایشان مشکل است یا دوست ندارند، نعمتی است. همچنین نسخه دیجیتالی یک کتاب در نظر گرفته می شود. مردم عاشق گوش دادن به کتاب های صوتی به دلیل راحتی و در دسترس بودن هستند.

اگر به دنبال افزایش محبوبیت کتاب خود هستید، ایجاد یک نسخه صوتی از کتاب خود ایده خوبی است. اما دانستن مراحل ایجاد یک کتاب صوتی ضروری است. بیایید یاد بگیریم که چگونه می توانید اولین کتاب صوتی خود را بدون هیچ گونه پیچیدگی ایجاد کنید.

1. نوع کتابی را که می خواهید ضبط کنید انتخاب کنید

کتاب های صوتی برای سرگرم کردن مردم و کمک به آنها برای یادگیری چیزهایی با گوش دادن ساخته شده اند. در این مورد، ژانر کتاب های شما اهمیت زیادی دارد. شما نمی توانید هر ژانری را به یک کتاب صوتی تبدیل کنید.

ژانرهایی مانند عاشقانه، تجارت، سلامت و تاریخ به دلیل محتوای مفصلشان، کتاب های صوتی عالی را می سازند. همچنین می ‌توانید کتاب‌های صوتی خودیاری را کاملاً قانع‌ کننده بیابید. مردم به داستان ‌هایی گوش می ‌دهند که توسط دیگران روایت می‌شوند، که مهارت گوش دادن و تمرکز آنها را افزایش می‌دهد.

به طور خلاصه، محتوای توضیحی همراه با احساسات و راهنمایی برای کتاب های صوتی کاملاً کاربردی است.

هر چیزی که بر محتوای بصری تمرکز کند برای کتاب های صوتی مناسب نیست. علاوه بر این، شما نباید کتاب‌های مرجع، کتاب‌های آشپزی و راهنمای سفر را به محصولات شنیدنی تبدیل کنید، زیرا از دست دادن مسیر و گیج شدن راحت ‌تر است. این کتاب ها برای درک بهتر نیاز به ترکیبی از تصاویر و متن دارند.

بنابراین، مطمئن شوید که یک ژانر مناسب را انتخاب کنید.

2. کتاب الکترونیکی خود را آماده کنید

راهنمای ساخت کتاب صوتی
راهنمای ساخت کتاب صوتی

پس از انتخاب ژانر کتاب صوتی، مرحله بعدی تبدیل متن از متن به صوتی است. اما قبل از انجام این کار، روان بودن محتوا را مرور کنید و در صورت لزوم تغییراتی در فیلمنامه ایجاد کنید.

هر چیزی که منطقی نیست را حذف کنید. به عنوان مثال، پیوندها به وب سایت ها، شرح تصاویر و داده های بصری. همه چیز باید خوانا و واضح باشد. برای افرادی که گوش می دهند باید منطقی باشد. شما باید هر چیزی را که پتانسیل ایجاد سردرگمی را دارد، بازنویسی کرده و دوباره بیان کنید.

3. Script و Tone را نهایی کنید

راهنمای ساخت کتاب صوتی
راهنمای ساخت کتاب صوتی

نهایی کردن Script و Tone محتوای شما ضروری است. فیلمنامه فقط باید شامل قسمت‌هایی باشد که راوی باید آن‌ها را بخواند، و هر اشاره‌ای جانبی می‌تواند حواس راوی را پرت کند.

به غیر از فیلمنامه، لحن کتاب صوتی شما نیز باید با موضوع آن مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، هنگام روایت یک داستان ترسناک، لحن شما باید احساساتی را بیان کند که با پیشرفت یک داستان ترسناک مطابقت داشته باشد.

Script شما باید به یک ویرایشگر و سپس یک تصحیح کننده منتقل شود که در صورت نیاز ممکن است تغییراتی ایجاد کند. شما می توانید یک ویرایشگر و یک تصحیح کننده را از طریق چندین پلتفرم فریلنسر استخدام کنید. پس از اتمام کار ویرایش و تصحیح، از ابزارهای کنترل گرامری و املایی استفاده کنید تا اشتباهات باقی مانده در محتوای خود را پیدا کنید.

4.راهنمای ساخت کتاب صوتی: یک راوی استخدام کنید

راهنمای ساخت کتاب صوتی
راهنمای ساخت کتاب صوتی

روایت احتمالاً چالش برانگیزترین بخش یک کتاب صوتی است. برای اکثر مردم، استخدام شخصی برای انجام این کار برای شما ایده آل است زیرا به تلاش زیادی از طرف شما نیاز ندارد.

اما آیا آن شخص واقعاً قادر به بیان فیلمنامه خواهد بود؟ اگر قصد دارید شخصی را در یک پلتفرم فریلنسر استخدام کنید، به نمونه کارها نگاه کنید تا حرفه ای بودن او را تأیید کنید. اگر هنوز در مورد آن مطمئن نیستید، همیشه این گزینه وجود دارد که خودتان روایت کنید.

5. تجهیزات خود را تنظیم کنید

برای زنده کردن موفقیت آمیز کتاب صوتی باید تجهیزات مناسبی داشته باشید. چندین مورد برای شروع و پردازش ضبط یک کتاب صوتی مورد نیاز است:

  • میکروفون
  • پایه میکروفون
  • پاپ فیلتر
  • هدفون
  • نرم افزار ضبط و ویرایش
  • کامپیوتر

تجهیزات خود را در محیطی آرام و بدون حواس پرتی تنظیم کنید. همچنین، مطمئن شوید که فضای کافی برای نگه ‌داشتن اسکریپت و سایر لوازم جانبی شما وجود دارد. اگر به این تجهیزات دسترسی ندارید، می توانید آن را اجاره کنید یا یک استودیو حرفه ای کاملا مجهز اجاره کنید.

قبل از شروع، میکروفون و تجهیزات ضبط را با راوی خود تست کنید. از آنجایی که ما با حجم فایل های بزرگ سروکار داریم، شما به یک کامپیوتر یا تبلت با کیفیت بالا با حداقل 8 گیگابایت رم نیاز دارید.

اگر در موارد فنی تنظیم یک ضبط مهارت دارید، می توانید همه این کارها را خودتان انجام دهید. اگر نه، می توانید یک متخصص را برای مراقبت از آن استخدام کنید.

6.راهنمای ساخت کتاب صوتی: فرمت مناسب را انتخاب کنید

فرمت صوتی نیز نقش بسیار زیادی در زنده کردن کتاب صوتی دارد. فایل‌های WAV به دلیل ماهیت غیرفشرده ‌شان، بهترین انتخاب برای اکثر مردم است. این فایل ‌ها ابتدا در قالب .band می‌آیند اما در قالب‌های MP3 یا M4B تسلط دارند.

به یاد داشته باشید که فرمت MP3 گزینه نهایی برای اکثر صداها است. این یک نسخه فشرده و کوچکتر است که به شما امکان می دهد صدایی با کیفیت بالا را بدون مصرف فضای زیادی پخش کنید. M4B کیفیت بالاتری نسبت به MP3 دارد و شما این امکان را دارید که محتوای M4B را نشانه گذاری کنید.

محصول نهایی از نظر اندازه فایل نسبتاً کوچکتر از آنچه در ابتدا ثبت کرده اید خواهد بود. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای فشرده سازی صدا استفاده کنید.

7. محتوا را ضبط و ویرایش کنید

اطمینان حاصل کنید که راوی همه چیز را از قبل تمرین کرده و گلویش صاف است. همچنین باید در مورد زمان استراحت با راوی صحبت کنید.

نرم افزار ضبط صدا با کیفیت خوب را برای ضبط کتاب صوتی خود انتخاب کنید. Audacity باید این کار را انجام دهد، اما برنامه های جایگزین برای ضبط و ویرایش صدا وجود دارد. همچنین می توانید از ویرایشگر صوتی آنلاین استفاده کنید.

راهنمای ساخت کتاب صوتی
راهنمای ساخت کتاب صوتی

باز هم اگر در ضبط و ویرایش صدا مسلط هستید، می توانید این مرحله را خودتان انجام دهید. اگر نه، توصیه می ‌کنیم از طریق پلتفرمی مانند Fiverr یک متخصص استخدام کنید.

می‌توانید تهیه‌ کننده‌ای را استخدام کنید که محتوا را نهایی کرده و آن را برای انتشار آماده کند. آنها نه تنها به بخش فنی رسیدگی می کنند، بلکه در همکاری نزدیک با بازیگر و نویسنده صداپیشگان تخصص دارند. برخی نیز خود کتاب را روایت می کنند.

8.راهنمای ساخت کتاب صوتی: کتاب صوتی خود را منتشر کنید

در نهایت، شما باید کتاب صوتی را منتشر کنید و آن را برای شنیدن در دسترس مخاطبان خود قرار دهید. یک پلتفرم انتشار کتاب صوتی معتبر با قابلیت جمع آوری فالوورهای زیاد (اگر این همان چیزی است که می خواهید) انتخاب کنید.

قبل از انجام این کار، ممکن است بخواهید افزونه‌ای مانند ACX Check – یکی از مفیدترین افزونه‌های Audacity – را دانلود کنید تا مطمئن شوید کتاب صوتی شما معیارهای پلتفرم انتخابی شما را دارد.

توزیع کتاب های صوتی خود را در پلتفرم های معروفی مانند iTunes و Audible در نظر بگیرید. Spotify همچنین رقیب خوبی است که می تواند به نویسندگان رونق شغلی بدهد.

اولین کتاب صوتی خود را دریافت کنید

کتاب‌های صوتی پیشگامان یادگیری مدرن هستند و شما می‌توانید کتاب خود را تنها با چند مرحله ساده بسازید. با انتخاب ژانر، قالب و فیلمنامه شروع کنید و تصمیم بگیرید که چه کسی کتاب صوتی شما را روایت کند.

اطمینان حاصل کنید که افراد مناسب با پتانسیل برای تحقق بخشیدن به دیدگاه شما را استخدام می کنید. در پایان، کتاب صوتی خود را در یک پلتفرم سطح بالا منتشر کنید که بیشترین توجه را به خود جلب کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس