چگونه می‌توان از ۱۰ اشتباه بزرگ در کارآفرینی جلوگیری کرد

شروع کار به عنوان یک کارآفرین می‌تواند با اشتباه بزرگ در کارآفرینی همراه باشد. شما سعی می‌کنید با برند خود و محصولات مطابقت داشته باشید.

56
0
چگونه می توان از ۱۰ اشتباه بزرگ در کارآفرینی جلوگیری

شروع کار به عنوان یک کارآفرین می‌تواند با اشتباه بزرگ در کارآفرینی همراه باشد. شما تازه وارد بازار شده‌اید و سعی می‌کنید هم با برند خود و هم با محصولات و خدمات آن مطابقت داشته باشید. براساس گزارشی، فقط دو سوم کارآفرینان مدت دو سال دوام می‌آورند و فقط نصف آن‌ها سال سوم را می‌بینند. این چند سال ابتدایی تجارت می‌تواند سخت باشد و شما برای ماندن در میدان باید هر آنچه در توان دارید به کار بگیرید.

درک اینکه از چه اشتباهاتی باید در اوایل اجتناب کنید، می‌تواند تجارت شما را به جلو سوق دهد و مطمئن شوید که برای طولانی مدت دوام می‌آورید.

اشتباه بزرگ در کارآفرینی

در زیر ۱۰ عضو شورای کارآفرین جوان توصیه‌های خود را در مورد کارآفرینی و اشتباه بزرگ در کارآفرینی می‌گویند:

۱. درک کنید که دقیقا چه انگیزه‌ای در افراد باید وجود داشته باشد

چگونه می اشتباه بزرگ در کارآفرینی جلوگیری کرد

من یک بار اشتباه کردم و فکر کردم پول بیشتر افراد را تحریک می‌کند و در نتیجه، من کارمندانی پرورش دادم، اما نتیجه‌ای که من می‌خواستم نبود. اکنون فهمیدم که انگیزه کارمندان من از جنس همان چیزهایی است که من دارم: معنا و هدف.

با به اشتراک گذاشتن ارزش‌های اصلی با کارمندان می‌توانید از دام پول پرست شدن کارمندان جلوگیری کنید و در عوض، شرکای دلسوز و فداکار خواهید داشت که به اندازه شما رشد شرکت برایشان اهمیت دارد.

۲. همه کارها را خودتان انجام ندهید

مهم نیست که چقدر ماهر هستید، تلاش خود را همزمان بر روی یک یا دو پروژه مهم متمرکز کنید و از به تعویق انداختن نترسید. اگر روی آنچه در آن مهارت دارید تمرکز کنید و یک تیم بسازید، برای مقیاس بلند مدت مناسب‌تر خواهید بود.

۳. در مورد ایده‌های خود ترسو نباشید

چگونه می توان از ۱۰ اشتباه بزرگ در کارآفرینی جلوگیری کرد

بزرگ‌ترین اشتباهی که من مرتکب شدم این بود که اعتقاد داشتم هنگام راه اندازی مشاغل باید ایده خود را مخفی نگه دارید و از انتشار آن به هر قیمتی خود داری کنید. یک ایده بدون اجرای صحیح هیچ ارزشی ندارد. موفق‌ترین کارآفرینان آن دسته‌ای هستند که با همه در مورد ایده هایشان صحبت می‌کنند. این بهترین روش برای جمع آوری بازخورد زودهنگام و جلب مشتری یا شرکای احتمالی قبل از شروع کار است.

۴. بدانید چه موقع باید بی تاب باشید

صبر می‌تواند یک مهارت خاص باشد. با این حال در دنبال کردن رویاهای خود، این بی‌صبری است که به ایجاد تفاوت کمک می‌کند. من در شرایطی بوده‌ام که شنیده‌ام باید صبور، فهمیده و دلسوز باشم، اما برای پیشرفت و کار کردن نباید صبر کرد و باید بی تاب باشید.

۵. مثبت فکر کنید

توان از ۱۰ اشتباه بزرگ در کارآفرینی جلوگیری کرد

نسبت به خود سخت نگیرید زیرا روبرو شدن با موانع و سختی ها اجتناب ناپذیر است. نیمی از موفقیت عزم راسخ، پافشاری و ذکاوت است. وقتی به مشکل برخورد کردید با موجی از نا‌ امیدی و افکار ‌منفی مواجه خواهید شد. وقت و قوه ذهنی خود را درگیر فکر کردن به افکار منفی نکنید، مثبت اندیش باشید و به آینده رویایی فکر کنید.

۶. برنامه‌های متنوعی در ذهن داشته باشید

همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید. من با تیم خود ۴ ماه وقت صرف ساختن استراتژی برای یک معامله ۲ میلیون دلاری و شرکت پخش محصولات کردیم، اما وقتی موعد دریافت پول رسید مدیر شرکت طرف قرارداد عوض شد و تمام معامله به هم خورد و هیچ چیزی به ما نرسید.

۷. نزدیک مشتریان خود باشید

می توان از اشتباه بزرگ در کارآفرینی جلوگیری کرد

رشد شرکت ما به همکاری شرکای ما بستگی داشت. کار با شرکاء شما را از مشتریان دور می‌کند. و هیچ چیز برای آینده شما مهم‌تر از همراه مشتریان بودن نیست و نباید باشد. اگر شرکتی تاسیس می‌کنید، مدام از خود بپرسید: “چگونه می‌توانم به مشتریان نزدیک‌تر باشم، سپس بیشتر و بیشتر کار کنید.”.

۸. رایگان کار نکنید

در ابتدای کار برای جذب مشتری خدمات و محصولات رایگان ارائه می‌دادم، اما این یک راهبرد شکست خورده بود. محصول ما نه تنها هیچ فروشی نداشته است، بلکه علاوه بر این مارک تجاری ما را بی ارزش کرده و از احترام مردم نسبت به ما کم کرده است.

۹. سرعت مناسب را اتخاذ کنید

می توان از ۱۰ اشتباه بزرگ در کارآفرینی جلوگیری کرد

من خیلی سریع و بدون علم به سراغ آن دسته از کار‌هایی رفتم که نیاز به تحقیق و تجربه داشتند و وقتی فرصت را از دست دادم خیلی آرام حرکت کردم. نباید بدون علم هیچ کاری کنید. باید بدانید چه می‌کنید، وقت و سرمایه خود را با کار‌های بیهوده و بی‌نتیجه هدر ندهید.

۱۰. بدانید چه زمانی باید کنترل کنید یا نکنید

مسائل را کنترل کنید! این درسی است که ۵ سال برای دانستن آن از عمر من صرف شد. شما مدیر یک شرکت هستید و تمام تصمیم گیری‌ها توسط شما انجام می‌شود. اما این تصمیم گیری نباید باعث بشود شما جلوی ایده‌های جدید کارکنان را بگیرید.

حال که با ۱۰ اشتباه بزرگ در کارآفرینی ، آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز مانند: پنج پیش بینی مهم تجاری برای سال 2021 دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس