۱۱ واقعیت در مورد بیل گیتس که نشان می‌دهد در واقع چقدر ثروتمند است

بیل گیتس چهارمین فرد ثروتمند جهان است. در ادامه به ۱۱ واقعیت در مورد بیل گیتس که نشان می‌دهد در واقع چقدر ثروتمند است می‌پردازیم.

45
0
۱۱ واقعیت در مورد بیل گیتس که نشان می‌دهد در واقع چقدر ثروتمند است

بیل گیتس چهارمین فرد ثروتمند جهان است. او می‌تواند به هر فرد روی کره زمین ۱۵ دلار بدهد و هنوز ۲۸ میلیارد دلار برایش باقی بماند. Bill و Melinda Gates پس از ۲۷ سال زندگی مشترک، در حال طلاق هستند. این زوج که در سال ۱۹۹۴ ازدواج کرده بودند، طلاق خود را در توئیتر اعلام کردند. در ادامه به ۱۱ واقعیت در مورد بیل گیتس که نشان می‌دهد در واقع چقدر ثروتمند است می‌پردازیم.

در بیانیه مشترک آن‌ها آمده است که: “بعد از فکر و کار زیاد بر روی رابطه خود، ما تصمیم گرفتیم که به ازدواج خود پایان دهیم. در طی ۲۷ سال گذشته، ما سه فرزند فوق العاده بزرگ کرده‌ایم و بنیادی را ساخته‌ایم که در همه دنیا فعالیت دارد، تا همه مردم بتوانند زندگی سالم و مثمر ثمری داشته باشند.”

در این خبر سوالاتی مطرح شد مبنی بر اینکه زوجین چگونه ثروت عظیم خود را تقسیم می‌کنند. بر اساس شاخص میلیاردرهای Bloomberg بیل گیتس بنیانگذار Microsoft، چهارمین فرد ثروتمند جهان است که ارزش خالص او ۱۴۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

Gates در ایالت واشنگتن زندگی می کند، در این ایالت تمام دارایی های حاصل از ازدواج ۵۰/۵۰ تقسیم می‌شوند، مگر اینکه در یک توافق نامه قبل از ازدواج نحوه تقسیم به صورت دیگری مشخص شود. سخنگوی Bill Gates از اظهار نظر درمورد اینکه این زوج چنین توافق نامه‌ای را امضا کرده‌اند یا خیر، خودداری کرد.

در یک طلاق مشهور دو میلیاردر دیگر در ایالت واشنگتن، از بنیانگذار آمازون، Jeff و MacKenzie Bezos در سال ۲۰۱۹ می‌توان نام برد، که MacKenzie Bezos با پذیرش ۲۵ درصد از سهام آمازون که این زوج مشترکاً صاحب آن بودند، که حدودا ۳۸ میلیارد دلار ارزش داشت، کنار رفت. Jeff Bezos سهام باقی مانده و همچنین منافع همسر سابق خود در Washington Post و Blue Origin را حفظ کرد.

به هر حال دارایی‌های آن‌ها تقسیم می‌شود و هر دو Gates بعد از طلاق احتمالاً به عنوان دو فرد ثروتمند جهان باقی خواهند ماند. در ادامه ۱۱ واقعیتی را خواهیم خواند که نگاه واقع بینانه‌تری نسبت به ثروت ۱۴۶ میلیارد دلاری Bill Gates به ما خواهد داد.

۱۱ واقعیت در مورد بیل گیتس که نشان می‌دهد در واقع چقدر ثروتمند است

1 ۱۱ واقعیت در مورد بیل گیتس که نشان می‌دهد در واقع چقدر ثروتمند است

۱. Bill Gates فقط در یک سال گذشته ۴۱ میلیارد دلار ثروتمندتر شده است.

در تاریخ ۴ مه سال ۲۰۲۰، دارایی خالص Gates نزدیک به ۱۰۵ میلیارد دلار تخمین زده شد. او تقریباً ۷۰ میلیارد دلار ثروتمندتر از پنج سال پیش خودش در سال ۲۰۱۶ است.

۲. بر اساس میزان درآمد Gates در سال گذشته، طبق محاسبات Business Insider تقریباً در هر ثانیه ۴۶۳۰ دلار درآمد کسب می‌کند.

این بدان معناست که ارزش وقت او بیش‌تر از این است که اگر اسکناس ۱۰۰ دلاری او روی زمین افتاد، متوقف شود و آن را بردارد.

۳. اگر Gates روزانه ۱ میلیون دلار خرج می‌كرد، طبق محاسبات Business Insider حدودا بیش از ۴۰۰ سال طول می‌كشد تا تمام ثروت خود را خرج كند.

اما اگرچه Gates برای یک سری از تجملات هزینه می‌کند، مانند هواپیمای شخصی و خانه‌ای بزرگ در واشنگتن که اکنون ۱۲۵ میلیون دلار ارزش دارد. ولی این میلیاردر به صرفه جویی در هزینه‌های خود مشهور است.

۴. Gates حدود ۶۶٪ ثروتمندتر از خانواده سلطنتی انگلیس است.

طبق گفته Forbes، ارزش خانواده سلطنتی انگلیس در سال ۲۰۱۷، ۸۸ میلیارد دلار بود.

۵. اگرچه Gates ثروت خود را با Paul Allen به عنوان بنیانگذار مایکروسافت به دست آورد، اما وی در سال ۲۰۱۹ تنها ۱/۳٪ از شرکت را در اختیار داشت و دارایی او هنوز ۱۴۶ میلیارد دلار است.

مشخص نیست که پس از کناره گیری از سمت مدیر مایکروسافت در مارس ۲۰۲۰، چند درصد از شرکت‌های Gates متعلق به اوست.

۶. Gates همچنان چهارمین فرد ثروتمند جهان باقی مانده است، حتی پس از دادن حداقل ۴۱ میلیارد دلار به امور خیریه در طول این سال‌ها.

2 ۱۱ واقعیت در مورد بیل گیتس که نشان می‌دهد در واقع چقدر ثروتمند است

Gates و همسرش بنیاد Bill & Melinda Gates را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کردند، که اکنون بزرگ‌ترین بنیاد خیریه خصوصی در جهان است و بر سلامت جهانی و فقر تمرکز دارد. به گفته Forbes گیتس ۳۵/۸ میلیارد دلار از سهام مایکروسافت را به بنیاد Bill & Melinda Gates کمک کرده است.

به گفته سخنگوی آن‌ها به Insider، پس از طلاق نیز Bill و Melinda همچنان به عنوان رئیس و معتمد سازمان خیریه Bill & Melinda Gates باقی خواهند ماند.

سخنگوی آن‌ها گفت: “هیچ تغییراتی در نقش آن‌ها یا سازمان برنامه ریزی نشده است. آن‌ها به همکاری برای شکل دادن و تصویب استراتژی‌های بنیاد، حمایت از مسائل بنیاد و تعیین خط سیر کلی سازمان ادامه خواهند داد.”

در سال ۲۰۱۰، Gates و Warren Buffett که اکنون هفتمین فرد ثروتمند جهان است. یک سازمان خیریه The Giving Pledge را تأسیس کردند که ثروتمندترین افراد جهان را تشویق می‌کند تا بیشتر ثروتشان را در طول زندگی یا پس از مرگ خود به خیریه بدهند.

وی همچنین ۵۰ میلیون دلار برای تحقیق در مورد آلزایمر و ۳۰ میلیون دلار دیگر به صندوق با هدف تشخیص زودتر آلزایمر سرمایه گذاری کرده است.

۷. Gates آنقدر ثروتمند است که اگر یک آمریکایی به طور متوسط ​​یک دلار خرج کند، مانند این است که Gates حدودا ۱/۲ میلیون دلار خرج کرده است.

طبق داده های Federal Reserve، ارزش خالص متوسط ​​یک خانوار متوسط ​​آمریکایی ۱۲۱،۷۰۰ دلار است. با تقسیم ۱۲۱،۷۰۰ دلار بر ۱۴۶ میلیارد دلار، حدودا به ۱/۲ میلیون دلار می‌رسیم.

۸. دارایی خالص Gates بیش‌تر از تولید ناخالص داخلی لوکزامبورگ، استونی و بولیوی در مجموع است.

بر اساس داده‌های بانک جهانی، تولید ناخالص داخلی لوکزامبورگ حدود ۷۱ میلیارد دلار، استونی ۳۱/۴ میلیارد دلار و بولیوی ۴۰/۸ میلیارد دلار است.

۹. Gates در مجموع ثروتمندتر از ثروتمندترین فرد آسیا و ثروتمندترین فرد چین است.

3 ۱۱ واقعیت در مورد بیل گیتس که نشان می‌دهد در واقع چقدر ثروتمند است

Mukesh Ambani تاجر هندی با ارزش ۷۴/۷ میلیارد دلار ثروتمندترین فرد آسیا است. و بر اساس شاخص Bloomberg، ژونگ شان‌شان میلیاردر آب‌های معدنی و واکسن، به ارزش ۶۶/۳ میلیارد دلار، ثروتمندترین فرد چین است.

۱۰. Gates می‌تواند به هر فرد زنده روی کره زمین ۱۵ دلار بدهد و هنوز ۲۸ میلیارد دلار برایش باقی بماند.

جمعیت جهان تا ماه مه ۲۰۲۱، ۷،۸۷۴،۷۵۸،۰۴۲ نفر بود.

۱۱. طبق گزارش اداره تأمین اجتماعی، یک مرد متوسط ​​آمریکایی با مدرک لیسانس در طول زندگی خود حدود ۲.۲ میلیون دلار درآمد کسب خواهد کرد. Gates این کار را در زمان کمی بیشتر از ۲۸ دقیقه انجام می‌دهد.

طبق گزارش SSA، یک زن متوسط ​​آمریکایی با مدرک لیسانس ۱/۳ میلیون دلار در طول زندگی خود درآمد کسب خواهد کرد.

بر اساس درآمد ۴۱ میلیارد دلاری وی در سال گذشته، Gates طبق محاسبات Business Insider در هر دقیقه حدود ۷۸،۰۰۶ دلار درآمد کسب می‌کند.

حال که با ۱۱ واقعیت در مورد بیل گیتس آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس