اشتباهات Wii U که نینتندو باید در ساخت Switch 2 از آن‌ها دوری کند

87
0
اشتباهات Wii U که نینتندو باید در ساخت Switch 2 از آن‌ها دوری کند

کنسول نینتندو سوییچ یک پیشرفت شگفت‌انگیز و فوق‌العاده نسبت به گذشته است. شرکت نینتندو باید در ساخت سوییچ 2 از اشتباهات Wii U درس بگيرد. در این مقاله قرار است به اشتباهات Wii U که نینتندو باید در ساخت Switch 2 از آن‌ها دوری کند بپردازیم. با اول نیوز همراه باشید.

کنسول نینتندو سوییچ در بسیاری از زمینه‌ها همان چیزی را ارائه می‌دهد که باید Wii U ارائه می‌داد. قابل حمل بودن سوییچ نکته‌ی مهمی است. از آن طرف قابلیت تبدیل شدن به یک کنسول خانگی و تغییر حالت نیز از جذابیت‌های آن به شمار می‌رفت. این قابلیت‌ها با بازی‌های انحصاری ترکیب شد تا یک معجون برنده را شکل دهد.

مشخص نیست که غول ژاپنی در ادامه چه رویکردی را اتخاذ خواهد کرد. آن‌ها همیشه با خلاقیت عجین بوده‌اند و طراحی آن‌ها استثنایی بوده است. با این حال برخی فکر می‌کنند به دلیل موفقیت خیره‌کننده‌ی سوییچ، آن‌ها همین فرمان را جلو ببرند. از آن‌جایی که سوییچ یک پیشرفت درجه یک نسبت به Wii U بود، خیلی از طرفداران بیم این را دارند که نینتندو اشتباه دوران Wii را مرتکب شود و کنسول‌ شکست خورده‌ای چون Wii U را روانه‌ی بازار کند. اما بعید است که غول ژاپنی از یک سوراخ ۲ بار نیش بخورد.

 

اشتباهات Wii U که نینتندو باید در ساخت Switch 2 از آن‌ها دوری کند

همراه (پرتابل) بودن سوییچ بر فروش آن تأثیرگذار بود

فروش ضعیف پلی استیشن ویتا نشان دهنده‌ی این بود که بازار نسبت به دستگاه‌های همراه بی رغبت شده است. چرا که این دستگاه‌ها توان اجرای بازی‌های AAA را نداشتند. اما نینتندو سوییچ نظر همه را تغییر داد و نشان داد که قدرت سخت‌افزاری همه چیز نیست. کنسول ترکیبی نینتندو به خانه‌ی شماره یک بازی‌های مستقل و خلاقانه تبدیل شده و به انتخاب نخست خانواده‌ها در سرتاسر جهان تبدیل شده است. این موضوع بدون شک در موفقیت آن دخیل بوده است.

نینتندو اخیراََ ۲ مدل جدید از سوییچ را عرضه کرد. نسخه‌ی لایت که به صورت کاملاً پرتابل طراحی شده و نسخه‌ی OLED که نمایشگر با کیفیت‌تری را ارائه می‌دهد. Wii U در این زمینه شکست خورد چون بازی روی گیم پد محدودیت‌های زیادی داشت و شما می‌بایست در نزدیکی کنسول می‌بودید. در نتیجه این قابلیت چندان کاربردی نبود. سوییچ 2 باید این نکته را در نظر بگیرد که قابلیت پرتابل بودن یکی از دلایل اصلی اقبال به نسخه‌ی نخست بوده است. بنابراین ضمن رقابت با پلی استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس باید ویژگی اصلی نینتندو سوییچ را نیز حفظ کند.

 

بازی های سوییچ

بازی‌های انحصاری کلید موفقیت نینتندو هستند

کنسول Wii U ایرادات فراوانی داشت. ولی شاید یکی از مهم‌ترین ایرادات آن کمبود بازی‌های انحصاری باشد. البته بازی‌های Mario Kart 8, Super Smash Bros. For Wii U و Splatoon توانستند موفقیت خوبی کسب کنند، اما کافی نبودند. صرف داشتن چند بازی فوق‌العاده کافی نبود تا طرفداران نینتندو متقاعد شوند این کنسول بد ساخت را تهیه کنند.

جای خالی بازی‌هایی چون Animal Crossing و نسخه‌ی جدید Metroid در Wii U حس می‌شد. نینتندو مجموعه‌های گسترده و پرطرفداری دارد، آن‌ها باید تمرکز اصلی خود را روی بازی‌های انحصاری بگذارند. موفقیت سوییچ بدون شک مدیون گستردگی و تنوع بازی‌های انحصاری نینتندو است. وجود این بازی‌های سطح بالاست که کاربر را ترغيب به خرید کنسول می‌کند. در نتیجه نینتندو سوییچ 2 باید این نکته را در نظر بگیرد.

دوره‌ی Wii U برای نینتندو تاریک و ناخوشایند بود. اما موفقیت نینتندو سوییچ به اندازه‌ی کافی درخشان بود تا کاربران آن دوره‌ی تاریک را فراموش کنند. نینتندو در سال ۲۰۱۷ خودش را احیا کرد و تکرار اشتباهات Wii U دیگر جایز نیست. با توجه به موفقیت شگفت‌انگیز تجاری، انتظارات از سوییچ 2 به شدت بالاست. عملکرد کنسول آینده‌ی نینتندو هر چه که باشد، نباید شاهد تکرار اشتباهات و بازگشت به بدترین دوره‌ی نینتندو باشیم.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ انتظارات شما از نینتندو سوییچ 2 یا کنسول آینده‌ی نینتندو چیست؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس