14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

152
0
14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

ورود به جهان بازی آنلاین جذاب جنگ ستارگان جمهوری قدیم برای تازه واردان ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما خواندن این مطلب قبل از تجربه‌ی بازی شاید برای شما معجزه کند. در ادامه با اول نیوز همراه شوید تا 14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید را به شما آموزش دهیم.

از آنجایی که این روزها تعداد زیادی بازی نقش‌آفرینی با محوریت جنگ ستارگان در دسترس نیستند، بهترین گزینه در این سبک، جنگ ستارگان: جمهوری قدیمی (SWTOR) است که در واقع یک MMORPG است. البته این لزوماً چیز بدی نیست. در واقع، علیرغم وضعیت MMORPG، بازی SWTOR بسیاری دیگر از نقش‌آفرینی‌های فعلی بازار را با ارزش تولید بالای خود شرمنده می‌کند.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

با این حال، بازی هنوز هم در هسته خود یک MMORPG است، به این معنی که مکانیک‌ها و پیچیدگی‌های خاصی دارد که می‌تواند برای افراد تازه کار، به ویژه آنهایی که تازه وارد این ژانر شده‌اند، را سردرگم کند. کسانی که از MMOهای دیگر می‌آیند، چیزهای آشنای زیادی در این MMORPG پیدا خواهند کرد. با این حال، ایده خوبی است که بدانید در آینده که به SWTOR وارد می‌شوید باید چه انتظاری از بازی داشته باشید. بالاخره هر چه نباشد شما که جدای (Jedi) نیستید و نیرو (فورس) نمی‌تواند شما را به اندازه کافی برای این یکی آماده کند.

از زمانی که لوک اسکای واکر برای اولین بار به دو خورشید تاتوین نگاه کرد، طرفداران جنگ ستارگان می‌خواستند پا به دنیای جنگ ستارگان بگذارند. خوشبختانه سیل بازی‌های متعدد با اقتباس از جنگ ستارگان این فرصت را فراهم کرده است. هر کسی که به دنبال نقش آفرینی تک‌نفره، یک تجربه شوتر اول شخص یا حتی معمایی باشد، یک بازی جنگ ستارگان برای رفع این نیاز وجود داشته است. بازی MMORPG جنگ ستارگان به طرفداران این فرصت را می‌دهد که در کنار دوستان خود در این اپرای فضایی شیرجه بزنند، یک بلستر یا شمشیر نوری را بردارند و راه خود را در این جهان هیجان انگیز طی کنند. با توجه به اندازه و پیچیدگی بازی، به ناچار چیزهایی وجود دارد که بازیکنان جدید قبل از غوطه‌وری در کهکشان خیلی خیلی دور باید بدانند.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

14. بازیکنان به یک جبهه محدود نشده‌اند

جنگ ستارگان به خاطر نبرد نمادینش بین دو جبهه روشن و تاریک نیرو شناخته می‌شود. در حالی که برخی از شخصیت‌ها در سراسر فرنچایز اعضای تندرو جبهه مربوطه خود بوده‌اند و هرگز از مسیر پیشین خود منحرف نشده‌اند، برخی دیگر مانند آناکین تغییرات داشته‌اند.

عنوان SWTOR از بازیکن می‌خواهد که در ابتدای بازی انتخاب کند که می‌خواهد به کدام جبهه بپیوندد، اما همچنین انتخاب‌های بازیکن را در حین پیشرفت ردیابی می‌کند. به این ترتیب، حتی بازیکنانی که سفری برای تبدیل شدن به قوی‌ترین لرد سیث دارند، از یکدیگر متمایز خواهند شد. به دلیل این سیستم اخلاقی مختلط، بازیکنان سیث هنوز هم می‌توانند لحظات خوبی داشته باشند و وفاداران جمهوری کهکشانی می‌توانند مسیر تاریکی را طی کنند. در نهایت، انتخاب بازیکن بر همه چیز ارجحیت دارد.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

13. داستان اصلی بسیار مهم است

وقتی صحبت از اهمیت داستان اصلی به میان می‌آید، MMORPGها خیلی بحث برانگیز هستند. در برخی، داستان اصلی یک بازی ضرورتی مطلق است، چرا که دنبال نکردن مسیر اصلی (حداقل در ابتدا) بازیکن را از مکانیک‌ها و تجربیات حیاتی محروم می‌کند. در برخی دیگر، داستان اصلی حتی به عنوان یک بخش آموزشی هم مهم نیست و می‌توان بلافاصله وارد جهان بازی شد.

وقتی صحبت از نادیده گرفتن داستان اصلی می‌شود، SWTOR به اندازه برخی بازی ها تنبیه کننده نیست، اما قطعاً توصیه می‌شود قبل از رفتن به محتوای دیگر، داستان‌های اصلی کلاس مربوطه را بررسی کنید. با این‌که چیزی برای جلوگیری از غوطه وری ساده بازیکن وجود ندارد، داستان‌های اصلی به بازیکن کمک می‌کنند تا احساسی نسبت به بازی پیدا کند، شخصیت خود را بسازند و داستان را به یکباره تجربه کنند.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

12. تجربه‌ی بازی با دوستان بهتر است

نکته دوازدهم از فهرست 14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید؛ دومین M در MMORPG نماینده‌ی بخش چند نفره است. بنابراین جای تعجب نیست که کهکشان بازی با تعداد زیادی بازیکن دیگر پر شده است. برخی برای یک تجربه‌ی PvP آمده‌اند. برخی دیگر برای مقابله با هر تهدید بیگانه‌ای در کهکشان به PvE روی آورده‌اند. و برخی دیگر برای یک نقش آفرینی یا تجربه اجتماعی. دلایل شما هر چه که باشد، محتوای باکیفیتی برای تعامل و تجربه وجود دارد.

بازی The Old Republic را می‌توان به صورت انفرادی بازی کرد، در بازی به عنوان یک چهره ناشناس در میان جمعیت حرکت کرد، از یک ماموریت به ماموریت بعدی رفت و عمدتاً بازیکنان دیگر را نادیده گرفت. با این حال، بازی با دوستان تجربه بسیار غنی‌تری را ارائه می‌دهد. موضوعی که راه‌های کاملاً جدیدی از سرگرمی و استراتژی را باز می‌کند. پیدا کردن بازیکنان همفکر کمک بزرگی برای به دست آوردن بهترین نتیجه از بازی است، به خصوص با توجه به داستان و پس‌زمینه‌ی غنی آن.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

11. برخی از نژادها محدود به جناح خاصی هستند

فقط کافی است یک بار صحنه کانتینای A New Hope را تماشا کنید تا بدانید که جنگ ستارگان مملو از نژادهای عجیب و غریب و جالب بیگانه است. این موضوع مایه‌ی خوشحالی طرفداران نقش‌آفرینی است، چرا که به این معنی است که هنگام ساخت یک شخصیت، هیچ کمبودی در انتخاب‌های قابل بازی وجود ندارد.

با این‌که نژادهای زیادی برای انتخاب در SWTOR وجود دارند، این انتخاب کاملاً رایگان و بدون هزینه نیست، زیرا نژادهای خاص فقط می‌توانند به گروه‌های خاصی تعلق داشته باشند. Miraluka و Mirialan فقط می‌توانند اعضای جمهوری کهکشانی باشند. در همین حال، Sith Purebloods ،Chiss و Rattaki فقط می‌توانند اعضای امپراتوری Sith باشند. وقتی صحبت از گیم‌پلی به میان می‌آید، انتخاب کلاس قطعاً مهم‌تر است، اما کسانی که مصمم به بازی گونه‌های مورد علاقه‌شان هستند باید از این محدودیت آگاه باشند.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

10. داستان 4000 سال قبل از وقایع فیلم می‌گذرد

اصلاََ انتظار نداشته باشید که در اینجا هیچ یک از عناصر اصلی اسطوره‌های جنگ ستارگان را ببینید. اگرچه SWTOR یک بازی داستانی سنگین است، اما با قرار دادن خود در حدود 3600 سال پیش از وقایع فیلم، خود را از قید و بندهای اصلی فرانچایز جنگ ستارگان رها می‌کند، که اساساً برای یک داستان اورجینال انتخاب کاملاً مناسبی است.

به عبارت دقیق‌تر، داستان SWTOR حدود 300 سال پس از بازی‌های داستان‌محور و تک‌نفره جنگ ستارگان: شوالیه‌های جمهوری قدیمی و شوالیه‌های جمهوری قدیمی 2 رخ می‌دهد. نیازی نیست که برای درک بهتر داستان حتماً آن بازی‌های قدیمی BioWare را تجربه کرده باشید، چرا که بازی به خوبی توضیحات مورد نیاز را به شما می‌دهد.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

9. یک سرور PvE را انتخاب کنید

نکته نهم از فهرست 14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید؛ قبل از شروع بازی، بازیکنان وظیفه دارند یک سرور برای شخصیت‌های خود انتخاب کنند. کاراکترها در یک سرور محدود هستند و هیچ راهی برای تعامل افراد با شخصیت‌های دیگر بازیکنان در سرور دیگر وجود ندارد، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید. برای انجام انتقال سرور، بازیکنان باید پول واقعی را پرداخت کنند.

برای انتخاب سرورهای مناسب افراد تازه کار، سرورهای PvE را انتخاب کنید. سرورهای PvP خیلی دوستانه نیستند. چرا بازیکنان نمی‌توانند کشتن PvP خاص جناحی را در این نوع سرورها خاموش کنند. در همین حال، سرورهای RP یا رول پلی برای افرادی مناسب است که به شدت به داستان جنگ ستارگان علاقه دارند و قوانین اجتماعی خاصی در آن منطقه وجود دارد و انتظار می‌رود که رعایت شوند.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

8. تا رسیدن به سطح 50-60 مشترک نشوید

هزینه اشتراک بازی 15 دلار در ماه یا 30 روز است و در بسیاری از موارد، برخی از بازیکنان تازه کار به محض تجربه بازی گول می‌خورند و اشتراک را سریعاً تهیه می‌کنند تا ببینند چه چیزی از دست داده‌اند و بعداً محدودیت‌ها را متوجه می‌شوند و از کارشان پشیمان می‌شوند.

به این منظور، برای صرفه جویی بیشتر، برخی توصیه می‌کنند ابتدا ماموریت‌ها و خط داستانی را به همراه دو بسته‌ی گسترش دهنده‌ی رایگان بازی کنید. با این کار سطح بازیکن به 50 یا 60 می‌رسد. که زمان مناسبی برای در نظر گرفتن اشتراک برای کسانی است که می‌خواهند برای طولانی مدت بازی کنند. چرا که محتوای بازیکنان رایگان تمام شده است.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

7. بازی free to play بیش‌تر شبیه یک دمو است

بازیکنان نسخه رایگان می‌توانند PvP را امتحان کنند، اما حتی آن هم بدون خرید اشتراک بسیار محدود است، سوای برخی محدودیت‌ها فقط پنج مسابقه PvP در هفته مجاز است. محدودیت دیگر، تعداد کردیت یا اعتبارهایی است که بازیکنان رایگان می‌توانند داشته باشند. موضوعی که می‌تواند بر کارایی گیم پلی آنها تأثیر بگذارد.

واقعاً، در آن مرحله از بازی، بازی کردن بدون داشتن اشتراک خسته‌کننده است، زیرا بازی بازیکنان را از عبور از سطح 60 باز می‌دارد. دی ال سی‌ها نیز فقط برای بازیکنانی که به طور کامل مشترک هستند در دسترس است. به زبان ساده، برای کسانی که مشترک نیستند، دسترسی به پایان بازی و محتوای بیش‌تر وجود ندارد.

14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید

6. فراموش نکنید خودتان را به عنوان یک تازه وارد معرفی کنید

محیط این بازی به طور کلی برای تازه‌کارها دوستانه است، به شرطی که شما در مورد عدم تجربه خود صحبت کنید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. پیوستن به یک حالت PvP فقط برای باختن، و سپس اعلام تازه کار بودن پس از تحمل شکست، برای بازیکنان باتجربه و حرفه‌ای خسته کننده و آزار دهنده است.

بسیاری از بازیکنان معمولاً مایل به کمک به تازه واردان هستند، به ویژه آن‌هایی که منتظر محتوای جدید هستند. مانند بسیاری از MMORPGها، از بخش چت عمومی انتظار زیادی نداشته باشید. چرا که این بخش پر از ترول‌ها یا بازیکنان بی حوصله است. بهتر است به یک انجمن بپیوندید و در آنجا کمک یا راهنمایی بخواهید. این بود نکته 6 از فهرست 14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید.

SWTOR

5. بازی از ارکان سه‌گانه نقش‌آفرینی پیروی می‌کند

علیرغم اینکه یک بازی جنگ ستارگان است، اما پیروان Force در این MMORPG بهترین نیستند. حتی Jedi و Sith هم باید در جای خود قرار بگیرند و برای بقا و موفقیت در محتوای گروهی آن‌ها باید به دیگر کلاس‌های درون بازی دیگر تکیه کنند.

بازی SWTOR از سه گانه قدیمی نقش‌آفرینی تانک، درمانگر/پشتیبانی و DPS استفاده می‌کند. دانستن این مورد برای انجام عملیات و حتی در PvP برای SWTOR حیاتی است. دانستن توانایی‌های کلاس خود برای تناسب با نقش یک گروه امری کلیدی است. تجربه‌ی برخی از محتواها به صورت انفرادی بسیار سخت هستند.

SWTOR

4. تانک ها معمولاً رهبران گروه هستند

در SWTOR، تانک‌ها (شخصیت‌های تنومند که دمیج بالایی می‌زنند و سخت جان هستند) معمولاً رهبران گروه هستند، زیرا گروه تمایل دارد به اقدامات آن‌ها واکنش نشان دهد. در بازی‌های دیگر، کلاس DPS معمولاً نقش رهبری را بر عهده دارد، اما اغلب تانک‌های SWTOR بیش‌تر کارهای کلیدی را انجام می‌دهند. این بدان معناست که آن‌ها به صورت پیش فرض رهبران خوبی هستند.

البته این بدان معنا نیست که سایر کلاس‌ها نمی‌توانند رهبر باشند. شفا دهنده‌ها (هیلر) و بازیکنان DPS با تجربه نیز می‌توانند پیشرفت کنند و رهبر گروه شوند.  DPSها تا حدودی یکبار مصرف هستند و به راحتی قابل تعویض هستند، به خصوص این‌که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است و شفا دهنده‌ها نیز برای خط مقدم بسیار شکننده هستند. از این رو، هر دو کلاس باید در انتخاب نقش رهبری محتاط باشند.

SWTOR

3. حالت PvP بیشتر برای مشترکین است

نکته سوم از فهرست 14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید؛ همانطور که قبلاً گفته شد، در مورد PvP محدودیت‌های زیادی برای بازیکنان حالت رایگان وجود دارد. اگر بازیکنان می‌خواهند در PvP رتبه بندی شده شرکت کنند، باید مشترک بازی شوند. برای PvP معمولی free to play، آن‌ها فقط برای انجام پنج مسابقه در هفته مجاز هستند.

به‌علاوه، انجام PvP معمولی در حالی که اشتراکشان را لغو می‌کنند، بازیکنان را از کسب تجهیزات جدید در صورت داشتن حداکثر سطح محروم می‌کند. آن‌ها باید به وسایلی که قبلاً به دست آورده‌اند بسنده کنند. در مجموع، بازیکنانی که به PvP علاقه مند هستند یا برای تجربه بازی جدی هستند باید مشترک شوند.

SWTOR

2. مادها را تا زمان رسیدن به حداکثر سطح (لول) نسازید

ساخت و ساز یا کرافتینگ ممکن است در SWTOR کمی مشکل باشد. چرا که زمان زیادی را می‌طلبد و منابع زیادی را مصرف می‌کند. به خصوص اگر بازیکنان هنوز در حال ارتقاء سطح باشند. چنین فعالیتی حتی می‌تواند منجر به فرسودگی و خستگی شدید شود که هیچ بازیکن تازه واردی نمی‌خواهد آن را تجربه کند.

در عوض، تمام مواد ساخت و ساز را ذخیره کنید. و آن‌ها را برای رسیدن به سطح حداکثر یا حتی سطح بالا، در حدود سطح 70-75 رزرو کنید. به‌علاوه، بازیکنان می‌توانند اهداف خود را در محیط آخر بازی MMORPG بسیار آسان‌تر انتخاب کنند. البته اگر بدانند که می‌خواهند با مواد خود چه کنند.

SWTOR

1. سکه‌های کارتل را حفظ کنید

سکه‌های کارتل ارز برتر در SWTOR هستند. از آن‌ها می‌توان برای خرید اقلام در فروشگاه درون بازی استفاده کرد، البته بیش‌تر برای موارد تزئینی. بازیکنان رایگان نیز می‌توانند آن‌ها را بیشتر از طریق لول آپ کردن شخصیت‌های خود بدست آورند.

همچنین یک عرضه ماهانه از آن‌ها وجود دارد. با این حال، بازیکنان ممکن است بخواهند از خرج کردن بی‌ملاحظه آن‌ها خودداری کنند. چرا که توسعه‌دهندگان تمایل دارند هر از گاهی پوسته‌ها و اقلام تزئینی جدید را منتشر کنند. شاید حتی بهتر باشد که آن‌ها را برای شخصیت اول خود خرج نکنید، چرا که ممکن است بعداً آن شخصیت انتخاب اصلی بازیکن نباشد.

نظر شما در خصوص این بازی MMORPG چیست؟ طرفدار جنگ ستارگان هستید؟ اميدواريم مقاله آموزشی 14 نکته که باید قبل از شروع Star Wars: The Old Republic بدانید برای شما مفید واقع شود. در پایان لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس